Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdens het voeden in slaap vallen

+3
L!ND@
Liadan
chocolate
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate za 14 jan 2012 - 22:34

Sinds een paar weken valt mijn zoontje bij de 2de borst al na 5 minuten in slaap. Hem wakker krijgen is dan onmogelijk. Nu moet ik hem sowieso al een flesje nageven omdat mijn productie onvoldoende is, die drinkt hij wel helemaal leeg, maar dat kost natuurlijk minder moeite Wink . Ik kolf trouwens wel na, maar dat is net te weinig voor een volledige voeding Cry
Is er een manier om hem toch weer aan het drinken te krijgen? Ik vind zoveel mogelijk live voeden toch wel veel fijner.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 22:39

En even wakker maken door luier verschonen tussen door?
Wat ook nog wel eens helpt is in het handje of voetje wrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate za 14 jan 2012 - 22:48

Verschonen inderdaad ook al eens aan gedacht,.maar leek me zo'n gedoe en 9 vd 10 keer kan ik na een voeding weer z'n luier verschonen. Ik ga het nu toch eens uitproberen.
Handje en voetje wrijven heb ik geprobeerd maar dat helpt ook niet Cry
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Liadan za 14 jan 2012 - 23:01

Voed je op verzoek of op tijd? Misschien kan je hem voeden als hij net wakker is in plaats van als hij moe is/wordt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate za 14 jan 2012 - 23:46

In het weekend voed ik 'm zoveel mogelijk op verzoek, doordeweek op vaste tijden. Echt verschil hierin zie ik niet. Het gebeurt ook als ik op verzoek voed.
Ik verschoon ook altijd z'n luier voor hij een voeding krijgt, maar dat maakt ook geen verschil.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 0:17

Dat doet mijn dochter ook standaard, ik krijg haar echt alleen maar wakker door een luier te verschonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate zo 15 jan 2012 - 5:24

Nee hier heb ik ook geen keus.,Hij is ook grootverbruiker in luiers, bijna standaard na de voeding nog een keer laughcry
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 8:14

chocolate schreef:Nee hier heb ik ook geen keus.,Hij is ook grootverbruiker in luiers, bijna standaard na de voeding nog een keer Tijdens het voeden in slaap vallen 394967

Yup, hier hetzelfde. Gelukkig zit ik nu op zes voedingen per dag, daarvoor was het wel eens twintig (!) luiers op een dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  L!ND@ zo 15 jan 2012 - 8:16

Hier hielp alleen het verschonen tussendoor. Soms dronk ze gewoon door, maar dat ging dan tergend langzaam.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  RiLiJu zo 15 jan 2012 - 8:19

Kan je hem niet gewoon weer wegleggen, wanneer hij in slaap valt?
In principe zou hij gewoon weer moeten komen als hij wel honger heeft. (Mits hij niet veel te vroeg of met een te laag geboortegewicht is geboren)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Teddyaapje zo 15 jan 2012 - 8:47

RiLiJu schreef:Kan je hem niet gewoon weer wegleggen, wanneer hij in slaap valt?
In principe zou hij gewoon weer moeten komen als hij wel honger heeft. (Mits hij niet veel te vroeg of met een te laag geboortegewicht is geboren)



+1

Hoe weet je dat je nog moet bijvoeden nadat hij gedronken heeft? Ik zou hem als hij in slaap valt in bed leggen en als hij minder heeft gedronken dan wat hij nodig heeft wordt hij vanzelf (eerder) weer wakker om weer te drinken, dan regelt hij je productie ook vanzelf. Dit wel mits het een gezonde baby is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Happydobby zo 15 jan 2012 - 8:52

RiLiJu schreef:Kan je hem niet gewoon weer wegleggen, wanneer hij in slaap valt?
In principe zou hij gewoon weer moeten komen als hij wel honger heeft. (Mits hij niet veel te vroeg of met een te laag geboortegewicht is geboren)

+1 zolang jij een fles nageeft gaat je produktie niet omhoog.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate zo 15 jan 2012 - 18:37

Twellie schreef:
chocolate schreef:Nee hier heb ik ook geen keus.,Hij is ook grootverbruiker in luiers, bijna standaard na de voeding nog een keer Tijdens het voeden in slaap vallen 394967

Yup, hier hetzelfde. Gelukkig zit ik nu op zes voedingen per dag, daarvoor was het wel eens twintig (!) luiers op een dag.

Oh ja dat is hier ook wel eens voorgekomen. Hier nu ook gelukkig zes voedingen.

Wegleggen kan gewoon echt niet, omdat hij dan echt te weinig heeft gedronken.
Hij is in het begin meer dan 12% afgevallen. Er is toen ook naar mijn productie gekeken.
Ik heb een borstverkleining gehad, dus er werd al rekening mee gehouden dat de productie niet optimaal zou zijn. Dat was ook het geval. Met behulp van een LK is de productie een flink stuk verhoogd. Hij drinkt 2/3 aan de borst en voor de rest krijgt hij een flesje met afgekolfde melk en een beetje kv
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Linda zo 15 jan 2012 - 20:39

Met een borstverkleining is het een ander verhaal ja. Wat super dat bv geven gelukt is!! Ik lees vaak dat bv na een verkleining niet lukt. Ik heb geen tips, sorry.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate ma 16 jan 2012 - 22:35

Geeft toch niks joh! Ik had ook niet verwacht dat het zou lukken, heb ook echt even door moeten bijten. Hij was ook best ongeduldig, maar het gaat nu hartstikke goed! Hoop het bij een tweede weer te kunnen doen.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Teddyaapje ma 16 jan 2012 - 22:54

Maar denk je niet dat je kindje eerder wakker wordt als hij minder drinkt? Dat hij gewoon behoefte heeft aan meer kleinere voedingen dan aan minder en grote voedingen?

Misschien kun je het eens proberen wat hij doet als je hem weg legt. Grote kans dat hij gewoon eerder wakker wordt omdat hij honger heeft. Je zou zelf voor de productie evengoed even kunnen kolven.

Ons zoontje is in de kraamweek ook veel afgevallen omdat hij teweinig dronk en ze hebben hem 6dgn opgenomen (virusje en spruw) en ik weet dus hoeveel spanning er dan hangt om de hoeveelheid melk die ze binnen krijgen. Weet jij wat de reden is dat hij zoveel afviel? Was er iets met hem of lag het aan jouw productie?

Wel echt super dat het lukt borstvoeding te geven terwijl je een borstverkleining hebt gehad en dat je ervoor bent gegaan, ik denk dat vele het niet eens proberen 'omdat het toch wel niet zal gaan'. Super!!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 23:01

En een boertje tussendoor (ik ben echt een leek wat bv betreft, maar lijkt me dat ze ook boeren dan?), L wordt hier dan wakker. Kan je hem niet eerst de fles geven en dan de borst, heeft hij iig de fles binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  RiLiJu di 17 jan 2012 - 0:43

Parel schreef:En een boertje tussendoor (ik ben echt een leek wat bv betreft, maar lijkt me dat ze ook boeren dan?), L wordt hier dan wakker. Kan je hem niet eerst de fles geven en dan de borst, heeft hij iig de fles binnen.

Ik zou hem absoluut niet eerst een fles gaan geven. Hij gaat dan zeker niet meer effectief aan de borst drinken, waardoor je waarschijnlijk helemaal geen productie meer over houdt.

Wat Teddyaapje zegt, zou ik ook proberen. (Of is het zeker dat je nooit voldoende productie kan hebben/krijgen als je een borstverkleining hebt gehad?)
Je zegt in je eerste post ook dat hij bij de tweede borst pas in slaap valt, betekent dat dat hij je eerste borst goed en wakker leeg drinkt?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  chocolate do 19 jan 2012 - 7:58

Eindelijk weer even tijd om te reageren. Wat lief dat jullie meedenken!

@ Teddyaapje: Waar ik dan aan denk..zal hij uiteindelijk wel genoeg binnenkrijgen? Je weet van tevoren niet wat hij de volgende voeding drinken zal. En heeft dat geen negatieve invloed op de productie? Misschien ben ik wat dat betreft een controlfreak geworden sinds de opnam
e Wink

Wat vervelend dat jouw zoontje ook opgenomen is geweest in de kraamweek. Ja die druk was inderdaad erg groot. Geeft ook behoorlijke stress.
Mijn zoontje heeft (meconiumhoudend) vruchtwater binnen gekregen en ik had een snelle bevalling. Hij heeft ook last van reflux. Hij was dus erg misselijk en bleef maar spugen.
Dat in combinatie met een verminderde productie heeft ervoor gezorgd dat hij zoveel is afgevallen

Ja, ik wilde heel graag bv geven en ik ben blij dat ik heb doorgezet.

@Parel: Alle suggesties zijn welkom!
Boeren doet hij zelf vaak al, hij stopt dan even Laughing
Wat riliju zegt, als je eerst de fles geeft, drinkt hij minder effectief.


@ Riliju: Ik heb eigenlijk geen idee of je bij een borstverkleining altijd een verminderde productie hebr. Ik krijg he in ieder geval niet voor elkaar een volledige voeding te geven.

De eerste borst drinkt hij niet volledig leeg. Ik ben er ook achtergekomen dmv wegen dat hij na een kwartier niet meer effectief drinkt aan een borst.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 8:25

Ja maar ja als hij niet genoeg drinkt, zal je wellicht moeten gaan kolven.
Dan geef je wel bv maar niet continu live. Maar dit is heel simpel gedacht he!

Even een hele brutale vraag he, maar als je hem nog steeds op afroep voedt (klopt dat of zit ik er helemaal naast), werk je dan niet? Ben je een thuisblijfmoeder? Het lijkt mij anders toch heel erg lastig om hem altijd live te voeden, ook op het kdv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Teddyaapje do 19 jan 2012 - 9:06

chocolate schreef:

@ Teddyaapje: Waar ik dan aan denk..zal hij uiteindelijk wel genoeg binnenkrijgen? Je weet van tevoren niet wat hij de volgende voeding drinken zal. En heeft dat geen negatieve invloed op de productie? Misschien ben ik wat dat betreft een controlfreak geworden sinds de opname Wink

Wat vervelend dat jouw zoontje ook opgenomen is geweest in de kraamweek. Ja die druk was inderdaad erg groot. Geeft ook behoorlijke stress.
Mijn zoontje heeft (meconiumhoudend) vruchtwater binnen gekregen en ik had een snelle bevalling. Hij heeft ook last van reflux. Hij was dus erg misselijk en bleef maar spugen.
Dat in combinatie met een verminderde productie heeft ervoor gezorgd dat hij zoveel is afgevallen

Ja, ik wilde heel graag bv geven en ik ben blij dat ik heb doorgezet.




Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat controlfreak worden en bang zijn dat het niet genoeg binnenkrijgt, heb er ook ervaring mee. Toch is het zo dat (gezonde) kindjes heel goed zelf kunnen regelen dat ze genoeg binnenkrijgen, de natuur regelt het allemaal voor ons. Probeer het los te laten, dat scheelt zoveel werk en frustratie! Juist voor kindjes met reflux is het goed om vaker kleine hoeveelheden te krijgen ipv minder en grotere voedingen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Liadan do 19 jan 2012 - 9:22

Parel schreef:
Even een hele brutale vraag he, maar als je hem nog steeds op afroep voedt (klopt dat of zit ik er helemaal naast), werk je dan niet? Ben je een thuisblijfmoeder? Het lijkt mij anders toch heel erg lastig om hem altijd live te voeden, ook op het kdv.

Ik voed ook nog op verzoek en ik werk 2 dagen in de week. Ik vind het totaal niet lastig, fijn juist. Kolven doe ik op mijn werk 2 keer op vaste tijden. Thuis voed ik op verzoek zovaak en veel als hij wil. Mijn zoon krijgt als ik aan het werk ben ook op verzoek borstvoeding uit de fles.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Teddyaapje do 19 jan 2012 - 9:25

Parel schreef:Even een hele brutale vraag he, maar als je hem nog steeds op afroep voedt (klopt dat of zit ik er helemaal naast), werk je dan niet? Ben je een thuisblijfmoeder? Het lijkt mij anders toch heel erg lastig om hem altijd live te voeden, ook op het kdv.



Ik kolfde zelfs op verzoek. Meestal zat er ongeveer evenveel tijd tussen 2 voedingen dus kon ik toch een beetje plannen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  RiLiJu do 19 jan 2012 - 10:33

Ik snap en lees dat je heel erg gefocust bent op de hoeveelheid voeding die hij krijgt. (Wat geheel logisch is, aangezien je hebt gezien wat dat met hem heeft gedaan in de eerste dagen/weken van zijn leventje en dat wil je nooit weer meemaken)
Toch zou ik proberen dat een beetje los te laten. Je zoontje is weer wat ouder, je productie komt/is steeds beter op gang.

Hoe weet je dat je op dit moment niet in staat bent om hem een volledige voeding te geven?

Misschien is het een idee om het op de volgende manier(24 of 48 uur) te proberen en te kijken hoe het dan gaat;
Je geeft hem een kwartier de eerste borst. Je laat hem boeren en geeft hem dan de tweede borst, totdat hij waarschijnlijk in slaap valt. Dan leg je hem weg. Zodra hij wakker wordt, of je het idee hebt dat hij (weer) honger heeft,(Of dit nou na een uur, na twee uur of na drie uur is), leg je hem weer aan. Op deze manier zou je je productie op kunnen krikken, waardoor hij misschien wel geheel bij jou zou kunnen drinken.(Wat natuurlijk geweldig zou zijn). Het is overigens ook totaal niet abnormaal als baby's om de twee uur komen en dat betekent ook zeker niet dat ze niet genoeg hebben. Ik zou hem dan ook niet wegen, voor, tijdens of na de voeding. Dit maakt jou waarschijnlijk heel erg onzeker, wat misschien geheel onnodig is. Ik zou hem dan wegen voordat je hiermee begint en dan pas na 48 uur weer. Dan krijg je waarschijnlijk ook een objectiever beeld.

Je moet dit natuurlijk alleen doen als je je daarbij goed voelt, maar het is denk ik echt het proberen waard.

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Teddyaapje do 19 jan 2012 - 10:56

RiLiJu schreef:Ik snap en lees dat je heel erg gefocust bent op de hoeveelheid voeding die hij krijgt. (Wat geheel logisch is, aangezien je hebt gezien wat dat met hem heeft gedaan in de eerste dagen/weken van zijn leventje en dat wil je nooit weer meemaken)
Toch zou ik proberen dat een beetje los te laten. Je zoontje is weer wat ouder, je productie komt/is steeds beter op gang.

Hoe weet je dat je op dit moment niet in staat bent om hem een volledige voeding te geven?

Misschien is het een idee om het op de volgende manier(24 of 48 uur) te proberen en te kijken hoe het dan gaat;
Je geeft hem een kwartier de eerste borst. Je laat hem boeren en geeft hem dan de tweede borst, totdat hij waarschijnlijk in slaap valt. Dan leg je hem weg. Zodra hij wakker wordt, of je het idee hebt dat hij (weer) honger heeft,(Of dit nou na een uur, na twee uur of na drie uur is), leg je hem weer aan. Op deze manier zou je je productie op kunnen krikken, waardoor hij misschien wel geheel bij jou zou kunnen drinken.(Wat natuurlijk geweldig zou zijn). Het is overigens ook totaal niet abnormaal als baby's om de twee uur komen en dat betekent ook zeker niet dat ze niet genoeg hebben. Ik zou hem dan ook niet wegen, voor, tijdens of na de voeding. Dit maakt jou waarschijnlijk heel erg onzeker, wat misschien geheel onnodig is. Ik zou hem dan wegen voordat je hiermee begint en dan pas na 48 uur weer. Dan krijg je waarschijnlijk ook een objectiever beeld.

Je moet dit natuurlijk alleen doen als je je daarbij goed voelt, maar het is denk ik echt het proberen waard.




Helemaal mee eens. Vertrouw op jezelf en je kindje!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens het voeden in slaap vallen Empty Re: Tijdens het voeden in slaap vallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum