Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Redressiehelm uit basispakket

+13
Sun88
Rush
Aggi
hellowkitty
Catwoman79
Sanne
Minx
lein
xxjojootjexx
Schism
kwak
Flower_L
Printje
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Redressiehelm uit basispakket - Pagina 2 Empty Re: Redressiehelm uit basispakket

Bericht  xxjojootjexx zo 17 maa 2013 - 10:39

E zijn zoveel dingen waar een kindje niks aan kan doen, waar vast een operatie voor is om het te herstellen en doe je dat dan altijd? In de hoop te voorkomen dat je kind gepest wordt?
Ik vind een helmpje echt een verschijnsel van de laatste jaren.
Wat later massale operaties bij flaporen, te grote of kleine neus, slechte ogen?
Een zorgverzekering is voor medische noodzakelijke dingen, niet om iemand mooier te maken, wanneer je dat wel wil, betaal je het gewoon zelf.

Voor mij en vele anderen wel mooi als ogen laseren in de basisverzekering zou komen, want dan hoeven vele Nederlanders geen bril meer, en hoeven we daar ook niet meer mee gepest te worden.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redressiehelm uit basispakket - Pagina 2 Empty Re: Redressiehelm uit basispakket

Bericht  lein ma 18 maa 2013 - 0:07

Alle 12 jarige pubers lopen tegenwoordig toch ook met beugels in hun mond , omdat het niet mooi is als je tanden scheef staan?
Dan moet dat ook niet meer vergoed worden, dat is ook cosmetisch.

lein
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 13
Registratiedatum : 24-09-11

Bericht  xxjojootjexx ma 18 maa 2013 - 0:20

lein schreef:Alle 12 jarige pubers lopen tegenwoordig toch ook met beugels in hun mond , omdat het niet mooi is als je tanden scheef staan?

Dat valt niet onder de basis zorgverzekering.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush ma 18 maa 2013 - 0:20

lein schreef:Alle 12 jarige pubers lopen tegenwoordig toch ook met beugels in hun mond , omdat het niet mooi is als je tanden scheef staan?
Dat valt niet onder de basiszorg.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sun88 ma 18 maa 2013 - 0:35

Laten we het dan uit een aanvullende verzekering vergoeden. Ik vind dat wanneer er cosmetisch iets mis is dat soms best vergoedt moet worden met een aanvullende verzekering, bijvoorbeeld als er psychische schade kan komen door hetgeen diegene heeft. Of dat met een plat achterhoofd is, zal wel meevallen inderdaad, met bos haar erover zie je er weinig van, maar genoeg dingen die in mijn ogen wel vergoedt zouden moeten worden.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  rapa nui ma 18 maa 2013 - 0:43

Sun88 schreef:Laten we het dan uit een aanvullende verzekering vergoeden. Ik vind dat wanneer er cosmetisch iets mis is dat soms best vergoedt moet worden met een aanvullende verzekering, bijvoorbeeld als er psychische schade kan komen door hetgeen diegene heeft. Of dat met een plat achterhoofd is, zal wel meevallen inderdaad, met bos haar erover zie je er weinig van, maar genoeg dingen die in mijn ogen wel vergoedt zouden moeten worden.

Zou jij elke maand bv 50 euro per persoon extra willen betalen voor je aanvullende verzekering? Om dit en ander soort dingen mogelijk te maken? Het klinkt zo mooi om het te vergoeden maar aan de andere kant moeten we het wel allemaal kunnen opbrengen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Jasmine ma 18 maa 2013 - 1:03

Als het om puur cosmetische redenen is, dan mag het van mij best uit het basispakket. Er zijn genoeg cosmetische ingrepen die niet uit de basisverzekering vergoed worden, ik zie niet in wat een helmpje anders maakt. Ik heb liever dat ze dit soort dingen uit het basispakket halen, dan dat ik iedere maand 20 euro premie extra moet betalen.

Ik krijg mijn bril ook niet vergoed. Ja, deels vanuit de aanvullende verzekering, maar daarvan kan ik amper mijn glazen bekostigen. Maar ik heb dat ding wel nodig, want zonder zie ik echt nauwelijks wat en kan ik niet normaal functioneren.

Ook eenvoudige loophulpmiddelen, zoals de rollator, wandelstok, looprek en krukken worden niet meer vergoed vanuit de basisverzekering. Mensen zat die zich zonder een dergelijk hulpmiddel niet kunnen verplaatsen.

In dat opzicht vind ik het heel logisch dat het helmpje om cosmetische redenen uit de basisverzekering gaat.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  liesje ma 18 maa 2013 - 1:09

Mijn dochter heeft ook een helmpje gehad . ben vanaf 3 maanden naar fysio, osteopaat en zelf oefeningen gedaan meegekregen van de therapeut hielp helaas niet afdoende. dus gekozen voor een helmpje. Ben blij dat de helmpjes bestaan. Vind eigenlijk dat er dan een deel vergoed moet worden. Dat scheelt al wat voor ouders die het bedrag niet/ moeilijk kunnen betalen. Gooi het dan in een aanvullende verzekering
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Sun88 ma 18 maa 2013 - 5:01

rapa nui schreef:
Sun88 schreef:Laten we het dan uit een aanvullende verzekering vergoeden. Ik vind dat wanneer er cosmetisch iets mis is dat soms best vergoedt moet worden met een aanvullende verzekering, bijvoorbeeld als er psychische schade kan komen door hetgeen diegene heeft. Of dat met een plat achterhoofd is, zal wel meevallen inderdaad, met bos haar erover zie je er weinig van, maar genoeg dingen die in mijn ogen wel vergoedt zouden moeten worden.

Zou jij elke maand bv 50 euro per persoon extra willen betalen voor je aanvullende verzekering? Om dit en ander soort dingen mogelijk te maken? Het klinkt zo mooi om het te vergoeden maar aan de andere kant moeten we het wel allemaal kunnen opbrengen.

Ja daar heb je wel een punt.. Maar sommige dingen, zoals hele erge flap oren vind ik echt dat vergoedt moet worden.. Zo sneu voor het kind als ouders daar geen geld voor hebben, of een hazelip.die alleen nog gecorrigieerd moet worden, nadat hij gesloten is, huid transplantatie s bij brandwonden voor het aangezicht, ja ik vind dat wel basiszorg ja..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  xxjojootjexx ma 18 maa 2013 - 9:59

Er zijn zoveel dingen sneu te noemen. Maar niet alles wat sneu is hoeft maar in een basisverzekering vergoedt te worden wanneer je het wil laten opereren.

En om nou flaporen te vergelijken met huidtransplantatie nav brandwonden?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx ma 18 maa 2013 - 10:22

xxjojootjexx schreef:

En om nou flaporen te vergelijken met huidtransplantatie nav brandwonden?

Is ook een slechte vergelijking want een huidtransplantatie is in de meeste gevallen medisch noodzakelijk. Net als het sluiten van een schisis.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  TukTuk ma 18 maa 2013 - 18:37

Maar is al bewezen dan dat een afgeplat hoofdje geen enkele nadelige gevolgen heeft voor de hersenen? Wij hebben namelijk wel op school nog geleerd dat het zeker niet alleen cosmetisch is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  xxjojootjexx ma 18 maa 2013 - 19:19

Er zijn ook kinderen bij, bij wie het zo ernstig is dat het wel nadelig zou kunnen zijn voor de ontwikkeling van de hersenen, maar er zijn ook kinderen bij wie het puur cosmetisch is.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sun88 ma 18 maa 2013 - 21:20

Ik had het over reconstructie van brandwonden wanneer het cosmetisch is, dat gebeurd ook namelijk. Waar leg je dan de grens, flaporen niet, brandwonden wel. Echt puur, het cosmetische, ik snap ook wel dat het in 9 van de 10 gevallen medisch noodzakelijk is. Maar goed, t zou jou kind maar zijn die enorme flaporen heeft, huilend thuis komt uit school omdat ze m flappie noemen, en je leeft van een bijstand uitkering.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  xxjojootjexx ma 18 maa 2013 - 21:27

Eigenlijk wil je dus zeggen dat alle operaties die eventueel pesten zouden kunnen voorkomen maar vanuit het basispakket vergoedt moeten worden?

Pesten is niet te voorkomen door een operatie... Zijn het niet de flaporen is het wel de kleur van het haar, de korte of juist lange benen...
Brandwonden zijn niet alleen puur cosmetisch. Je huid blijft altijd in beweging, groeien. verbrande huid / littekens doen dat niet. En dus zijn die operaties nodig omdat anders de huid gewoon scheurt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sun88 di 19 maa 2013 - 0:04

Nee aanvullende verzekering. Net zoals psychische zorg, pesten kan zoveel met een mens doen, en sommige uiterlijke kenmerken zijn nu echt lokkers voor pestgedrag.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Jasmine di 19 maa 2013 - 0:10

Sun88 schreef:Nee aanvullende verzekering. Net zoals psychische zorg, pesten kan zoveel met een mens doen, en sommige uiterlijke kenmerken zijn nu echt lokkers voor pestgedrag.

Mee eens. Toch denk ik dat je dan beter kunt investeren in kinderen weerbaarder te maken, dan alles maar vergoeden, omdat een kind er wel eens mee gepest kan worden. Niet elk kind met flaporen/bril/beugel/haakneus of wat dan ook wordt gepest. Als kinderen willen pesten, vinden ze altijd wel wat. Is het niet iets aan het uiterlijk, dan is het wel de verkeerde kleur trui. Pesten voorkom je niet, daar kan geen operatie tegenop. Als een kind weerbaar genoeg is en sterk genoeg in zijn schoenen staat bereik je denk ik veel meer.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: