Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Redressiehelm uit basispakket

+13
Sun88
Rush
Aggi
hellowkitty
Catwoman79
Sanne
Minx
lein
xxjojootjexx
Schism
kwak
Flower_L
Printje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Redressiehelm uit basispakket Empty Redressiehelm uit basispakket

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:18

J heeft een erg plat achterhoofd. Hij ligt overdag thuis of in wagen met een zijliggingskussen, of op de buik. Op schoot houden we zijn achterhoofd vrij, maar het is een eigenwijze drol. Hij wil lekker naar het plafond loeren...ook met zijn oogjes dicht.

Misschien is het uiteindelijk niet nodig (ga naar fysio en wil maandag de osteopaat bellen) maar ben beetje aan het kijken wat een evt helm ons gaat kosten, gezien deze niet meer vergoed wordt (of het moet echt medisch zijn).
1000-1500 euro kom je wel op zo te lezen....dat is een flink bedrag!

Vinden jullie het terecht dat de helm ivm cosmetische redenen uit het pakket is gehaald?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Redressiehelm uit basispakket Empty Re: Redressiehelm uit basispakket

Bericht  Printje za 16 maa 2013 - 9:22

Nee niet terecht. Ik zou dan toch echt proberen om er iets medisch van te maken zodat je het wel vergoedt krijgt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sun88 za 16 maa 2013 - 9:23

Hier hetzelfde verhaal, lopen bij de fysio maar blijft wel plat. Ik vind het niet terecht dat het uit het pakket is gehaald. Wij kunnen het betalen, maar zijn er wel bijna over uit dat we niet voor een helm zouden kiezen. Dit omdat onze kleine uk zoveel gehuild heeft en we blij zijn dat de rust is teruggekeerd, dat het zonder helm vaak ook goed komt en het dan alleen bij nat haar te zien is.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 9:26

Waarom vinden jullie het niet terecht dat ie uit het pakket is gehaald? Veel afplattingen worden uit zichzelf al milder en zijn uiteindelijk nauwelijks meer te zien. Een plat/scheef achterhoofd heeft geen gevolgen voor de hersenontwikkeling oid.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 9:27

Opzich is er wel wat voor te zeggen, hoewel zo'n helmpje écht wel effectief is, is een plat achterhoofdje veelal wel te voorkomen. Let wel, ik zeg veelal, want niet elke baby werkt mee, natuurlijk.

Ik heb de laatste jaren veel helmpjes voorbij zien komen, de meesten, op twee of drie na, eigenlijk bij hoofdjes waarbij ik de afplatting bijna niet zag zitten. En de baby's die wel een enorme afplatting hadden, die kregen weer geen indicatie. Dus ik snap die meetwijze sowieso al niet zo goed.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:27

Sun, hoe oud is jullie kindje nu? En wordt de afplatting niet minder door achterhoofd minder te belasten?

Printje, medisch is echt ivm schedelnaden en weet ik het wat er allemaal staat. Dat zit volgens mij nog prima op zn plek bij j, dus daar trappen ze vast niet in smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:31

Rejoy. schreef:Waarom vinden jullie het niet terecht dat ie uit het pakket is gehaald? Veel afplattingen worden uit zichzelf al milder en zijn uiteindelijk nauwelijks meer te zien. Een plat/scheef achterhoofd heeft geen gevolgen voor de hersenontwikkeling oid.

Klopt, het is ook puur cosmetisch. Bij j ziet het er heel gek uit nu vind ik, en als ik naar de wilde haarbos (ahum) van l kijk...... smile

De fysio zei ook. Ze doen het nog maar heel weinig. En sommige kindjes dragen een helm, bij 1 jaar gaat de helm af.....en afplatting komt terug omdat ze intussen onvoldoende getraind hebben.

Punt is, ik heb geen idee in hoeverre zoiets kan terugvormen zeg maar. Tot anderhalf is een hoofdje nog flexibel zeg maar, maar dat wordt wel met de maand minder lijkt mij.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 16 maa 2013 - 9:33

Ik heb er geen verstand van hoor en wist ook niet dat het vaak zelf wel weer goedkomt, in dat geval snap ik het en vind ik het terecht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:38

Ik vind het eigenlijk ook wel terecht hoor. Het is niet medisch, en puur voor het aangezicht. Geld kan beter besteedt worden op gebied van gezondheid. Maar het is wel een smak geld voor zo'n ding.

Het is wel makkelijk om te zeggen 'kun je voorkomen'. Ik loop elke 10 min naar boven overdag om hem te verleggen. Helaas ligt hij merendeel toch op zijn achterhoofd tijdens de nacht.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 9:41

Maar als hij op de buik slaapt, is het dan geen idee om een aerosleep aan te schaffen zodat hij in de nacht ook op z'n buik kan?

Gast
Gast

Bericht  Sun88 za 16 maa 2013 - 9:42

Hij is nu bijna 5 mnd. Het wordt wel minder maar nog steeds erg goed zichtbaar. Volgende week hebben we de eind meting. Hij moet echt op rechter zij gaan liggen voor de tegendruk op de buik is niet genoeg. Maar hij rolt al van buik naar rug en rug naar buik een tijdje, dus hoe ik hem ook neerleg hij draait terug..zelfs in een zij ligging kussen draait hij zijn hoofd zou dat hij recht naar boven kijkt. fysio helpt hier niet.zo goed dus omdat hij alle kanten op kan kijken goed, alles is goed ontwikkeld het is alleen bij slapen recht naar boven kijken dus. Vind het wel zo jammer van zijn haar, hele kale plek nu. Maar de kans dat het zonder helm oplost zodat het nauwelijks zichtbaar is, is heel groot.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:42

Nee dat durf ik echt niet. We hebben wel een sensormatje, maar vanmiddag lag hij ook geregeld met zn neus in de matras. Dus wederom....hoofd recht...alleen dan op kop smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Sun88 za 16 maa 2013 - 9:50

Flower_L schreef:Nee dat durf ik echt niet. We hebben wel een sensormatje, maar vanmiddag lag hij ook geregeld met zn neus in de matras. Dus wederom....hoofd recht...alleen dan op kop smile

Deukt dan toch weer terug Wink als hij op zijn buik ligt met gezicht in matras zou ik hem inderdaad ook niet zo laten slapen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  kwak za 16 maa 2013 - 9:52

Zou hij niet iets in zijn netje vast hebben zitten?

D kijkt altijd naar rechts want er zat iets vast in zijn nekje. Ik draai hem ook altijd naar de linkerkant. Hij ligt ingebakerd dus kan ik hem niet in een zijliggings kussen leggen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Schism zo 17 maa 2013 - 0:57

Ik vind het niet terecht dat hij eruit is. Ik snap best dat de milde gevallen niet vergoed worden, omdat dat vaak vanzelf weer bijtrekt.
Maar ernstige gevallen, zoals mijn zoontje met een afplatting van115%, moeten naar mijn idee gewoon vergoed worden!
Serieus hij was echt misvormd zo erg was het, als daar niks aan gedaan was had hij daar later zelf ook echt psychische problemen mee gekregen. Als het zo ernstig is vind ik het echt niet alleen puur cosmetisch. Plus dat ze helemaal nog niet zeker weten dat het geen gevolgens heeft voor de hersenen en ontwikkeling.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  xxjojootjexx zo 17 maa 2013 - 1:02

Dingen die puur cosmetisch zijn, vind ik zeer logisch dat het niet in het basispakket zit.
Ook als dit een afplatting van een hoofdje betreft.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  lein zo 17 maa 2013 - 1:18

Ik vind het niet logisch. Mijn zoontje heeft ook een helmpje gehad , nadat wij een halfjaar alles hebben geprobeerd om hem uit zijn voorkeurshouding te krijgen. De zijkant van zijn hoofd was niet alleen plat, ook zijn gezichtje was gedraaid. dat was zonder helm echt niet goed gekomen.

Ik vraag me nu af of degene die vinden dat het logische is dat het niet meer vergoed word, in dit geval niet voor een helmpje zouden kiezen voor hun kind.
Het kan wel cosmetisch zijn , maar niemand wil dat zijn kind gepest word.
En al helemaal niet met iets dat je zelf had kunnen verhelpen.

lein
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 13
Registratiedatum : 24-09-11

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 1:23

lein schreef:Ik vind het niet logisch. Mijn zoontje heeft ook een helmpje gehad , nadat wij een halfjaar alles hebben geprobeerd om hem uit zijn voorkeurshouding te krijgen. De zijkant van zijn hoofd was niet alleen plat, ook zijn gezichtje was gedraaid. dat was zonder helm echt niet goed gekomen.

Ik vraag me nu af of degene die vinden dat het logische is dat het niet meer vergoed word, in dit geval niet voor een helmpje zouden kiezen voor hun kind.
Het kan wel cosmetisch zijn , maar niemand wil dat zijn kind gepest word.
En al helemaal niet met iets dat je zelf had kunnen verhelpen.

Wij hebben een tijdje met onze oudste dochter bij de fysio gelopen toen ze tussen de 6 weken en 6 maanden oud was. Zij viel in het begin ook binnen de marge van een redressiehelmpje. Haar oortjes stonden (en staan als je goed kijkt) ook scheef. Wij waren er nog niet over uit of wij anders voor een helmpje hadden gekozen. Uiteindelijk viel ze met 6 maanden net buiten de grenzen voor een redressiehelmpje. Je kunt nog steeds de afplatting voelen en haar oren staan nog steeds iets scheef. Je moet alleen wel heel goed kijken wil je dit zien, dit valt eigenlijk helemaal niet op. Verder denk ik dat haar afplatting na die zes maanden nog verder is bijgetrokken. Zeker toen ze bijna niet meer lag toen ze ging zitten en kruipen.

en het is niet zo dat je dan niet meer voor een helmpje kunt kiezen, je moet het alleen zelf betalen en dat vind ik niet raar. Zeker niet als je bedenkt dat er op veel meer andere dingen, die in mijn ogen, veel belangrijker zijn bezuinigd worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 1:26

Ja, maargoed, wanneer is iets cosmetisch? Degenen die mij op Facebook hebben, hebben mij vast wel eens zien reageren op foto's van het zoontje van mijn collega. Het jongetje heeft een ernstige vorm van het G.oldenhar syndroom en had daarbij ook een enorme schisis die door liep tot aan zijn oog. Geen zorgverzekering die zal zeggen dat ze de operatie van zo'n jongetje niet zullen vergoeden omdat het allemaal cosmetisch is. Sowieso wordt een schisis alleen al altijd gedicht (en vergoed), en dat is ook cosmetisch.

Net als met dan helmpje, zullen ze met cosmetisch niet gewoon een afplatting tot een bepaald percentage bedoelen? En alles wat daarboven zit, gewoon medische noodzak omdat een kindje later anders hinder ervan kan ondervinden en ermee gepest kan worden?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 1:27

schisis dichten is in veel gevallen zeker geen puur cosmetische ingreep.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 1:37

Vind het prima dat de redressie helm er uit is. Het is namelijk nog niet aangetoond dat het een heel veel beter resultaat geeft.

Eigenlijk vind ik het heel raar dat er cosmetische ingrepen vergoed worden. Het volgende wat er uit gaat is denk ik de vergoeding voor de orthodontie. Of in ieder geval sterk aangescherpt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Sanne zo 17 maa 2013 - 2:12

Ik denk dat er tegenwoordig soms te snel aan een helmpje gedacht wordt, maar ik vind het wel jammer dat het uit het pakket is verdwenen. Uiterlijk is een best bepalend iets en zeker onder kleine kinderen. Als de helm voor echt ernstige afplattingen niet meer vergoed wordt, dan kun je straks aan het hoofd van een kindje misschien wel zien of hij arme of rijke ouders heeft.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Catwoman79 zo 17 maa 2013 - 2:17

Sanne schreef:Ik denk dat er tegenwoordig soms te snel aan een helmpje gedacht wordt, maar ik vind het wel jammer dat het uit het pakket is verdwenen. Uiterlijk is een best bepalend iets en zeker onder kleine kinderen. Als de helm voor echt ernstige afplattingen niet meer vergoed wordt, dan kun je straks aan het hoofd van een kindje misschien wel zien of hij arme of rijke ouders heeft.

Het maakt kleine kinderen helemaal niets uit of een ander kindje een afplatting heeft.
Het zijn meestal de ouders zelf en ouders van vriendjes die het een probleem vinden.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  hellowkitty zo 17 maa 2013 - 10:14

Mijn dochter heeft een helmpje gehad.
We zijn met 3 maanden begonnen met fysio.
Daar zijn we er ook achter gekomen dat der voorkeurshouding waarschijnlijk gekomen is door de bevalling. Ze kon der armpje niet omhoog doen. Dit is door fysio helemaal bijgetrokken.
Toen had ze nog een ernstige afplatting, wij hebben toen voor een helmpje gekozen ook als het niet in het pakket had gezeten had ik het gedaan omdat je niet weet hoeveel het uit zichzelf bijtrekt. En ik het mezelf niet zou kunnen vergeven als ze later gepest zou worden met haar afplatting.
En ik ben heel blij met het resultaat. Ik vind dat ze het deels zouden kunnen gaan vergoeden (het is best veel geld) ik vind het verschil van niks en alles best groot namelijk.

hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Aggi zo 17 maa 2013 - 10:35

Onze zoon heeft ook een helmpje gehad, dit was om zijn afplatting en hij had een voorkeurs houding.
Blij dat we dit gedaan hebben, en of het nou cosmetisch is of niet... een plat hoofdje of een hoofdje wat er wat anders uit ziet daar kunnen kinderen zeker mee gepest worden in de toekomst...
Kinderen kunnen bikkelhard naar elkaar zijn.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud