Redressiehelm
+4
Pien
moepie
frolic
Schism
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gast- Gast
Re: Redressiehelm
Hier komt er helaas ook een helmpje.
Wij lopen bij de fysio voor een voorkeurshouding, dat gaat gelukkig al een stuk beter.
Ik ben benieuwd wat er uit jullie meting komt, bij ons was dat 115% en dat is een ernstige afplatting.
Begin februari hebben wij een afspraak in het ziekenhuis om het helmpje aan te meten.
Wij lopen bij de fysio voor een voorkeurshouding, dat gaat gelukkig al een stuk beter.
Ik ben benieuwd wat er uit jullie meting komt, bij ons was dat 115% en dat is een ernstige afplatting.
Begin februari hebben wij een afspraak in het ziekenhuis om het helmpje aan te meten.
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Hier wilde ze ook dat we een helm zouden laten aanmeten voor mn zoontje , hebben we niet gedaan en afvlakking is volledig weg gegaan
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Wat fijn Frolic!
Hier is de afplatting zo erg dat het echt niet vanzelf goed kan komen helaas
Hier is de afplatting zo erg dat het echt niet vanzelf goed kan komen helaas
Schism- Prater
Gast- Gast
Gast- Gast
Ik vond het eerst ook verschrikkelijk dat hij een helmpje moest. Ondertussen heb ik me er wel bij neergelegd, zijn hoofdje ziet er echt niet mooi uit en ik ben blij als hij straks weer een mooi rond koppie heeft.
Gelukkig hebben die kleintjes zelf ook helemaal geen last van het helmpje, het zijn meer de moeders die er moeite mee hebben volgens mij
Gelukkig hebben die kleintjes zelf ook helemaal geen last van het helmpje, het zijn meer de moeders die er moeite mee hebben volgens mij
Schism- Prater
[.
Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier was het ook zo erg , was een asymetrische zuigeling . Met een ernstige afvlakking zou zonder helm nooit goed komen. Wel dus een kinderhoofd ( babyhoofdje ) is enorm flexibel en met een berg bloed zweet en tranen komt dat gewoon goed.
Ben zelf echt tegen het dragen van een helm
Ben zelf echt tegen het dragen van een helm
frolic- Fluisteraar
Hier gaan er ook een hoop bloed zweet en tranen doorheen, maar na een maand is er nog geen verbetering te zien.
Wanneer begon het bij jullie dan minder te worden? Heb je misschien foto's?
En mag ik vragen waarom je tegen helmpjes bent?
Als ik nee zeg tegen de helm, en zijn hoofd blijft zo, dan neemt hij me dat later echt kwalijk, het is echt geen gezicht zo. Mocht het in februari alsnog minder zijn geworden dan kan ik altijd nog nee zeggen.
Wanneer begon het bij jullie dan minder te worden? Heb je misschien foto's?
En mag ik vragen waarom je tegen helmpjes bent?
Als ik nee zeg tegen de helm, en zijn hoofd blijft zo, dan neemt hij me dat later echt kwalijk, het is echt geen gezicht zo. Mocht het in februari alsnog minder zijn geworden dan kan ik altijd nog nee zeggen.
Schism- Prater
Omdat men kan blijven roepen dat een kind er niks van merkt .. even heel eerlijk he doe eens uren per dag een helm op , merk je daar niks van ?
Je went eraan , dat is niet het niet merken , ook ben je de eerste maanden zoet met het onderhouden van de smetvlekken op het hoofdje van je baby ( nee dat is niet bij iedere baby wel 9 vd 10 )
Waarom is nederland vrijwel het enige land dat de helmpjes gebruikt > heb het mijn schoonzusje eens laten vragen aan haar kinderarts in Belgie .. daar worden alleen de kindjes geopereerd met aangeboren gesloten schedelnaden , verder geen helmpjes waarom ? het effect zonder is even groot als met helm.
Bij mijn zoontje was er na een jaar al helemaal niks meer van te zien , en hoelang moet een kind een helm ? tja tot bijna het eerste jaar..
het enige simpele wat we gedaan hebben is hem niet meer op de voorkeurskant laten liggen ( zijliggingskussen) en daarna was hij groot genoeg om te gaan zitten , draaien etc etc dan was het helemaal verdwenen.
Je went eraan , dat is niet het niet merken , ook ben je de eerste maanden zoet met het onderhouden van de smetvlekken op het hoofdje van je baby ( nee dat is niet bij iedere baby wel 9 vd 10 )
Waarom is nederland vrijwel het enige land dat de helmpjes gebruikt > heb het mijn schoonzusje eens laten vragen aan haar kinderarts in Belgie .. daar worden alleen de kindjes geopereerd met aangeboren gesloten schedelnaden , verder geen helmpjes waarom ? het effect zonder is even groot als met helm.
Bij mijn zoontje was er na een jaar al helemaal niks meer van te zien , en hoelang moet een kind een helm ? tja tot bijna het eerste jaar..
het enige simpele wat we gedaan hebben is hem niet meer op de voorkeurskant laten liggen ( zijliggingskussen) en daarna was hij groot genoeg om te gaan zitten , draaien etc etc dan was het helemaal verdwenen.
frolic- Fluisteraar
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.onderzoeken.skrepkinderfysio.nl/_wp_generated/wpf86e6cc1_05.jpg&imgrefurl=http://www.onderzoeken.skrepkinderfysio.nl/txtbhkaaaaaaa.html&usg=__2jHSchFa4_5dpoZRrYOn6cy8ODE=&h=328&w=486&sz=43&hl=nl&start=30&zoom=1&tbnid=3y9xPr8yQOBQwM:&tbnh=87&tbnw=129&ei=KwTmTtrALMru-ga2r63kBQ&prev=/search%3Fq%3Dafvlakking%2Bhoofd%2Bbaby%26start%3D21%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1
Heb dr geen foto's meer van geloof ik , maar bovenstaande zo was het ongeveer .
Je zegt na een maand nog geen verschil , dat kan ook niet
Heb dr geen foto's meer van geloof ik , maar bovenstaande zo was het ongeveer .
Je zegt na een maand nog geen verschil , dat kan ook niet
frolic- Fluisteraar
Ik ga gewoon niet het risico lopen dat hij straks een raar hoofd heeft. En ja misschien zie ik over 2 maanden wel zoveel verbetering dat ik het ook niet meer nodig vindt.
Maar zeggen dat de helmpjes onzin zijn vind ik niet waar, bij mijn broer bijvoorbeeld is het ook nooit vanzelf goed gekomen en die loopt nu ook nog met een scheef hoofd.
Maar zeggen dat de helmpjes onzin zijn vind ik niet waar, bij mijn broer bijvoorbeeld is het ook nooit vanzelf goed gekomen en die loopt nu ook nog met een scheef hoofd.
Schism- Prater
Ik "roep"dat niet zomaar , heb er maanden aan besteed.
frolic- Fluisteraar
Heb je een zijliggingskussen ?
frolic- Fluisteraar
Nee natuurlijk roep je dat niet zomaar, maar je bent echt fel tegen.
Ik heb er verder nog geen ervaring mee, en wij doen er nu alles aan om het minder te laten worden, maar als het in februari nog niet minder is, ga ik gewoon niet het risico nemen dat hij altijd met zo'n scheef hoofd blijft zitten.
Ja ik heb een zijliggingskussen
Ik heb er verder nog geen ervaring mee, en wij doen er nu alles aan om het minder te laten worden, maar als het in februari nog niet minder is, ga ik gewoon niet het risico nemen dat hij altijd met zo'n scheef hoofd blijft zitten.
Ja ik heb een zijliggingskussen
Schism- Prater
Schism schreef:Ik ga gewoon niet het risico lopen dat hij straks een raar hoofd heeft. En ja misschien zie ik over 2 maanden wel zoveel verbetering dat ik het ook niet meer nodig vindt.
Maar dat zegt nog niet of een helmpje wél had geholpen bij je broer natuurlijk..
Gast- Gast
Onze dochter heeft ook een helmpje gehad! Het resultaat was super en snel!
Eerst had onze dochter een lichte voorkeur, maar toen ze 1 maand oud was was deze voorkeurshouding al volledig verdwenen maar er veranderde helemaal niks aan haar hoofdje. Het bleef plat. Met 5 maanden hebben ze het helmpje aangemeten en met 5,5 maand kreeg ze hem. Met 10 maanden kon ik al geen afplatting meer zien. De kinderarts zag nog wel iets een afwijking dus we moesten nog even door gaan. Met 11 maanden had ze hem eigenlijk al niet meer op. (ivm warmte van de zomer). Ze heeft er een heel mooi bolletje van gekregen!!
En de helm stond haar ook helemaal niet verkeerd, het stond haar zelfs schattig. Ik heb het nooit moeilijk gevonden.
We waren heel blij dat we het gedaan hadden en ik raadde het iedereen ook aan. Maar bij een volgend kindje zou ik er toch iets langer over nadenken en eerst de stap maken naar de chiropractor. Nadat onze dochter haar helm af had sliep ze ontzettend slecht, eigenlijk ging het slapen tijdens de helm ook al minder. Haar gewricht in haar nekje bleek niet helemaal goed te zitten, daarvoor zijn we naar de chiropractor geweest. Hij was geen voorstander van helmpjes en vertelde dat hij het misschien had kunnen voorkomen. Vandaar dat ik daar dus de volgende keer eerst voor zou kiezen.
Dat het altijd goed komt zonder helmpje geloof ik ook niet hoor! Dit bleek wel bij onze dochter, er veranderde niks het werd alleen maar erger.
En als ik zondags in de kerk tegen al die achterhoofden van mannen aan kijk dan zie ik heel wat scheve hoofden hoor! Dan denk ik 'die had ook een helmpje gemoeten' haha. Bij mannen valt het ook eerder op omdat ze vaak korter haar hebben.
Eerst had onze dochter een lichte voorkeur, maar toen ze 1 maand oud was was deze voorkeurshouding al volledig verdwenen maar er veranderde helemaal niks aan haar hoofdje. Het bleef plat. Met 5 maanden hebben ze het helmpje aangemeten en met 5,5 maand kreeg ze hem. Met 10 maanden kon ik al geen afplatting meer zien. De kinderarts zag nog wel iets een afwijking dus we moesten nog even door gaan. Met 11 maanden had ze hem eigenlijk al niet meer op. (ivm warmte van de zomer). Ze heeft er een heel mooi bolletje van gekregen!!
En de helm stond haar ook helemaal niet verkeerd, het stond haar zelfs schattig. Ik heb het nooit moeilijk gevonden.
We waren heel blij dat we het gedaan hadden en ik raadde het iedereen ook aan. Maar bij een volgend kindje zou ik er toch iets langer over nadenken en eerst de stap maken naar de chiropractor. Nadat onze dochter haar helm af had sliep ze ontzettend slecht, eigenlijk ging het slapen tijdens de helm ook al minder. Haar gewricht in haar nekje bleek niet helemaal goed te zitten, daarvoor zijn we naar de chiropractor geweest. Hij was geen voorstander van helmpjes en vertelde dat hij het misschien had kunnen voorkomen. Vandaar dat ik daar dus de volgende keer eerst voor zou kiezen.
Dat het altijd goed komt zonder helmpje geloof ik ook niet hoor! Dit bleek wel bij onze dochter, er veranderde niks het werd alleen maar erger.
En als ik zondags in de kerk tegen al die achterhoofden van mannen aan kijk dan zie ik heel wat scheve hoofden hoor! Dan denk ik 'die had ook een helmpje gemoeten' haha. Bij mannen valt het ook eerder op omdat ze vaak korter haar hebben.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik probeer het liever met een helmpje, dat afwachten en het risico lopen dat het niet beter wordt.
Baadt het niet dan schaadt het niet
Schism- Prater
Schism schreef:Ik probeer het liever met een helmpje, dat afwachten en het risico lopen dat het niet beter wordt.
O, dat ben ik met je eens. Maar bedoelde alleen je opmerking, dat weet je niet zeker natuurlijk, misschien had je broer dan nog steeds een afgeplat hoofd, ook al had die een hele tijd ermee gelopen. Je hebt gewoon geen zekerheid ermee, dat is het enige, en als ouders moet je dan de keuze maken of je het wel, of niet wil doen voor je kindje.
Gast- Gast
Mijn neefje heeft een redressiehelmpje gehad en wat vond hij dat ding leuk en wijs!!
Natuurlijk moest hij even wennen toen dat helmpje opging, maar al snel begon het niet alleen bij hem te wennen maar bij iedereen!!
Mijn neefje heeft hem van september tot ongeveer begin februari gedragen, het resultaat is echt verbluffend mooi!! Ook overigens héél snel, binnen 3 weken zag je al verandering van zijn achterkant. De zijkanten duurde iets langer bij hem!Ik heb eventueel wel foto's mocht ik iemand er blij mee maken.
Natuurlijk moest hij even wennen toen dat helmpje opging, maar al snel begon het niet alleen bij hem te wennen maar bij iedereen!!
Mijn neefje heeft hem van september tot ongeveer begin februari gedragen, het resultaat is echt verbluffend mooi!! Ook overigens héél snel, binnen 3 weken zag je al verandering van zijn achterkant. De zijkanten duurde iets langer bij hem!Ik heb eventueel wel foto's mocht ik iemand er blij mee maken.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Gast- Gast
Frolic: zijn die onderzoeken inmiddels afgerond? Want toen mijn dochter een jaar jonger was liepen die onderzoeken nog volop, wij hebben getwijfeld om mee te doen, maar uiteindelijk is de afplatting dmv intensieve therapie al minder geworden en was een helmpje niet nodig. Maar voor zover ik het begrepen heb is het bewezen dat kinderen helmtherapie effectief is, maar is het nog niet bewezen dat zonder helmtherapie de afplatting ook vanzelf verdwijnt. Volgens mij is dit een studie dat vrij lang loopt, dus het lijkt me sterk dat dit onderzoek nu al afgerond is.
Gast- Gast
Ook hier is de afplatting weggegaan door onze zoon met bloed, zweet en tranen dag en nacht op zijn zij te laten slapen, je ziet er niks meer van. Bij J. stonden zelfs z´n oren scheef en zag je het aan z´n voorhoofd. Onze zoon is ook te vroeg geboren en achteraf had hij ivm met zijn vroeggeboorte de eerste weken op zijn zij moeten liggen aldus de kinderarts.
Mijn nichtje heeft een helmpje gehad en daar heeft het dus niet geholpen want je ziet het nog steeds. Daarnaast lijkt het me net als wat frolic al eerder zei niet prettig om de hele dag met een helmpje op te moeten zitten, heel handig voor het vallen en stoten maar het helpt niet altijd voor een afgeplat hoofdje.
De grootste oorzaak van een afgeplat hoofdje is een voorkeurshouding daar doet een helmpje ook niets aan. Die moet met heel veel oefenen en het stimuleren van de niet voorkeurskant verholpen worden daarna verdwijnt de afplatting ook heel snel.
Mijn nichtje heeft een helmpje gehad en daar heeft het dus niet geholpen want je ziet het nog steeds. Daarnaast lijkt het me net als wat frolic al eerder zei niet prettig om de hele dag met een helmpje op te moeten zitten, heel handig voor het vallen en stoten maar het helpt niet altijd voor een afgeplat hoofdje.
De grootste oorzaak van een afgeplat hoofdje is een voorkeurshouding daar doet een helmpje ook niets aan. Die moet met heel veel oefenen en het stimuleren van de niet voorkeurskant verholpen worden daarna verdwijnt de afplatting ook heel snel.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
frolic schreef:Omdat men kan blijven roepen dat een kind er niks van merkt .. even heel eerlijk he doe eens uren per dag een helm op , merk je daar niks van ?
Ik weet niet of dit klopt hoor, want we krijgen op school er gewoon les over, over die helmpjes en zoals ik begrepen heb in de les worden die helmpjes gewoon regelmatig gebruikt. (Studeer in België)
Daarbij over het wel of niet merken van een helmpje. Een kindje went veel sneller aan zo iets, plus dat je ook kan bedenken dat de nadelige gevolgen later zwaarder kunnen opwegen. En die gevolgen zijn niet alleen cosmetisch, dat het niet mooi is een scheef hoofdje, maar ook dat de hersenen daardoor minder goed kunnen ontwikkelen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Redressiehelm
» redressiehelm
» Redressiehelm uit basispakket
» Ervaring met een redressiehelm
» Wel of geen redressiehelm (+foto's)?
» redressiehelm