Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas kat

+11
Dolphinne
Shisha
Caramba
Rovine
Sarah1985
Suus
Blond
Chocoholic
Aziraphale
Blondie
Sayuri
15 plaatsers

Ga naar beneden

Oppas kat Empty Oppas kat

Bericht  Gast di 30 apr 2013 - 7:40

Dit jaar hebben wij tijdens onze vakanties voor het eerst een dier waar we oppas voor moeten hebben (de konijnen hiervoor waren samen en kregen twee keer per dag eten van de buren, dus minder bewerkelijk).

Kan een kat alleen een week alleen thuis blijven?

We kunnen de buren vragen om elke dag eten te geven en de bakken te scheppen.
Iemand vragen om een week in ons huis te gaan zitten is ook een optie.
Of we moeten de kat onderbrengen bij een pension. Geen idee hoe dat gaat. Zit de kat dan samen met andere katten? Of alleen in een hokje?

Als dat tweede bevalt zou het ook wel handig zijn voor een vakantie van meerdere weken later dit jaar.

Hoe doen jullie dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Sayuri di 30 apr 2013 - 7:44

Katten zijn gehecht aan hun baasje, maar nog veel meer aan hun omgeving. Verhuizen betekent veel stress voor de meeste katten, dus ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Zolang je kat maar thuis kan blijven, is het goed.

(Ik heb mijn kat wel eens naar een opvang gebracht hoor, maar toen was er echt geen andere oplossing)
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Blondie di 30 apr 2013 - 7:48

Sayuri schreef:Katten zijn gehecht aan hun baasje, maar nog veel meer aan hun omgeving. Verhuizen betekent veel stress voor de meeste katten, dus ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Zolang je kat maar thuis kan blijven, is het goed.

(Ik heb mijn kat wel eens naar een opvang gebracht hoor, maar toen was er echt geen andere oplossing)

Dit dus. Als wij op vakantie gaan of een weekendje weg zijn dan hebben we een oppas voor onze kat. Ze komt een keer per dag om eten/drinken te geven, bak te scheppen en te spelen. Meestal blijft de oppas een uurtje.
Blondie
Blondie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 80
Punten : 89
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Aziraphale di 30 apr 2013 - 7:51

Wij laten ze altijd thuis en laten mensen elke dag eten geven, de bak scheppen en een aai over de bol geven. Wij gaan eind vd week 12 dagen weg en er komen 4 verschillende mensen langs, elk 3 dagen. Mijn moeder komt in het midden van de vakantie 3 dagen lang in huis, dan hebben ze wat meer aanspraak en gezelligheid Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Chocoholic di 30 apr 2013 - 9:37

Een pension zou ik eigenlijk nooit doen, dat is inderdaad een te grote verandering voor ze. Als ik in september op vakantie ga zal mijn broertje in onze appartement slapen. Maar mocht hij niet meer kunnen, dan zou ik inderdaad voor optie 1 gaan; katten oppassers zijn er genoeg te vinden op het internet. Je moet alleen van te voren wel een keer goed afspreken om te kijken of het klikt, of je het kan vertrouwen. Dat zou ik in ieder geval heel belangrijk vinden.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Gast di 30 apr 2013 - 10:30

Onze katten blijven prima alleen thuis tijdens vakanties. Mijn moeder komt ze dan 1-2x per dag eten geven en de bak leeg scheppen.
De katten zijn na de vakantie altijd wel mega aanhankelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Blond wo 1 mei 2013 - 1:44

De kat van mijn ouders ging eerder altijd naar een kattenpension. De eerste jaren op de gewone groep, later toen hij een speciaal dieet kreeg niet meer, toen had hij een zolder met andere dieet katten en werden tijdens het voeren allemaal even alleen in een kamertje gelaten. Hij had het altijd enorm naar zijn zin hoor, ging prima. Ik heb daar zelf gewerkt en daar wordt hartstikke goed voor de dieren gezorgd.

Nu komt de kat van mijn ouders binnenkort gewoon bij mij logeren. Mocht dat helemaal niet gaan dan ga ik samen met de kat naar mijn ouderlijk huis, maar ik verwacht geen problemen. Hij is erg gehecht aan mij en vermaakt zich overal wel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Suus wo 1 mei 2013 - 3:57

Wij hebben juist wel goede ervaringen met uit logeren gaan. De laatste keer zijn ze twee weken bij een vriendin van ons geweest die vlakbij woont. Als het niet zou gaan, zou ze ze naar huis brengen en hier verzorgen, maar na een dag waren ze allebei gewend en hebben ze zich juist prima vermaakt. We hebben ze wel eigen spulletjes, zoals krabpaal en tunnel, meegegeven.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Sarah1985 wo 1 mei 2013 - 4:26

wij zijn net terug van vakantie en een vriendin van ons heeft op ze gepast ze heeft ze elke dag eten gegeven en even met ze geknuffeld. Wij vonden een pension veels te duur
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 5:30

Mijn katten zouden écht niet kunnen aarden in een pension, dat zou een hel voor ze zijn. Misschien dat de jongste het nog wel redelijk oké vind, maar de oudste absoluut niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Rovine wo 1 mei 2013 - 5:45

Bij mij zijn ze altijd thuisgebleven. Denk dat Henkie wel overal kan aarden, die is nogal gemakkelijk. Lola heeft zich ook vrij snel aangepast na de verhuizing, maar laat ze toch liever thuis. Heb het liefst iemand die een paar dagen in mijn huis logeert zodat ze nog wat aandacht krijgen. Anders iemand die ze dagelijks even eten en een aai over de bol komt geven. Als ik het zelf druk heb is dat soms ook de aandacht die ze van mij krijgen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Caramba wo 1 mei 2013 - 5:50

Als wij 3 weken met vakantie gaan, dan blijft de kat thuis. De buren, schoonouders en mijn pa geven de kat dan te eten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 7:18

Ik vind het zielig om onze kat alleen te laten in ons huis als wij op vakantie zijn, dus hij gaat met vakanties of weekendjes weg naar mijn ouders toe, daar heeft hij dan de hele zolder ruimte voor zichzelf en op momenten dat de andere kat slaapt, kan hij lekker in het hele huis rondwandelen en aandacht vragen. Gelukkig vindt hij het daar erg fijn!

Hij is nu nog bij mijn ouders, hij heeft het daar prima, maar ik mis hem nu na 2 weken echt enorm, dus hoop hem snel op te kunnen halen! Het enige nadeel is dat mijn ouders hier een uur vandaan wonen, maar dat hebben we er wel voor over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Caramba wo 1 mei 2013 - 19:58

Onze kat is een buitenkat. Daarom kunnen wij hem niet naar mijn schoonouders of vader brengen. Asiel vind ik zielig, dan zit hij in een ren van 3x2. Daarom komen buren, schoonouders en mijn vader hem hier eten geven en een aai over zijn bol geven.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Shisha wo 1 mei 2013 - 20:15

Onze katten zijn de afgelopen 2x bij mijn ouders geweest. Mijn broertje is allergies dus die zat vervolgens in mijn huis. Hij studeert in de stad waar ik woon en hij had 2 weken de keet voor zichzelf dus voor hem was dat ook feest.
Ik heb zelf liever dat de katten of thuis blijven of dat ze bij bekende ondergebracht worden. Ze hebben ook wel eens in een pension gezeten maar dat voelde toch niet zo fijn.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Dolphinne wo 1 mei 2013 - 22:24

Hier zullen we de katten thuis laten tijdens een vakantie of weekend weg en dan iemand elke dag of om de dag langs laten komen om eten en drinken te geven en de kattebak te verschonen.
Ze kunnen hier dan alleen niet naar buiten omdat we geen kattenluik hebben. Nu doen we steeds de deur open. Daar moeten we dus eigenlijk nog iets op verzinnen als we bijv. Een week weg gaan.
Misschien idd iemand die een paar dagen in ons huis wil wonen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Siamsa vr 3 mei 2013 - 22:09

Als ik op vakantie ga, blijven de katten meestal ook alleen thuis. Twee keer is er iemand hier in huis geweest terwijl ik weg was, maar de andere keren niet. De ene dag komen de buren om ze vers water te geven en voer, en de andere dag een vriend of vriendin van mij die ook de kattenbak uitschept en met ze speelt.


Laatst aangepast door Siamsa op zo 5 mei 2013 - 0:27; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Hoochie za 4 mei 2013 - 20:12

Mijn kat blijft dan thuis en mijn ouders komen dan s avonds hier koffie drinken en met hem spelen. Als mijn moeder vrij is komt ze s morgens ook vaak nog even. Nu we gaan verhuizen wonen mijn ouders op een half uur rijden, maar heb al wel goed contact met de nieuwe buurvrouw dus die gaat het doen.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Oasis za 4 mei 2013 - 20:40

Als wij een weekendje weg gaan, vragen wij ook aan mijn ouders om een of twee keer langs te komen voor vers water, voer en wat aandacht. Langer op vakantie zijn wij eigenlijk nog niet geweest sinds wij de katten hebben, dat zal er volgend jaar van komen. Maar dan wonen wij ook dichterbij mijn ouders, dus dan is het makkelijker om hen te vragen elke dag langs te komen. Dan is het maar 15 minuten rijden voor ze, ipv 45 minuten nu.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Bacio za 4 mei 2013 - 21:31

Sayuri schreef:Katten zijn gehecht aan hun baasje, maar nog veel meer aan hun omgeving. Verhuizen betekent veel stress voor de meeste katten, dus ik zou voor optie 1 of 2 gaan. Zolang je kat maar thuis kan blijven, is het goed.

(Ik heb mijn kat wel eens naar een opvang gebracht hoor, maar toen was er echt geen andere oplossing)
Dat ligt echt heel erg aan je kat. Wij brengen onze kat altijd bij iemand (vrienden, familieleden etc) en ze is binnen 5 minuten gewend. Na een uur ligt ze ook bij jan en alleman op schoot.

We hebben onze kat ook eens 5 dagen alleen thuis gelaten. De buurman kwam dan 1x per dag eten brengen. Ze is echt nog nooit zo boos geweest op ons. Ze is echt dagen nadat we terug kwamen nog van slag geweest.

Ik zou dus zeker kiezen voor mensen in huis of jouw kat bij andere mensen onderbrengen. Met pension heb ik geen ervaring.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Gast zo 5 mei 2013 - 2:25

Mijn ouders wonen te ver weg (en mijn moeder is bang voor katten) en mijn schoonouders willen dat niet doen.

We hebben nu een meisje die waarschijnlijk in ons huis komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas kat Empty Re: Oppas kat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum