Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie

+26
Jasmine
Siamsa
Theeleut
PiP
Pien
Bosjesvrouw
holaagirl
Vancity_girl
Happinaz
Razz
studiebol
SarahKey
Sophiee
Luce
Fiwen
Coccinelle
mickey
Parisienne
TukTuk
hellowkitty
Darius
Zora
Aimee
Lejow
ekjir@M
Charles
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  studiebol do 14 maa 2013 - 20:56

Wij zijn vorig jaar, eind aug begin sept naar zuid frankrijk gegaan. Meiden zijn van oktober dus nog net geen jaar. Op de heen weg zijn we s'avonds vertrokken, de meiden hebben tot een uur of 7 in de ochtend geslapen, toen hebben we ontbeten, zij de fles en wij ook ff de benen strekken en zij dus ff uit de maxicosi. Daarna gewoon verder gereden ging prima. Ze hebben gewoon heel veel geslapen.

Op de terugweg zijn we vrij onverwacht vertrokken om 3 uur smiddags, toen tot 7 uur gereden, gegeten en zij hun avond fles en eenmaal weer in de auto zijn ze weer in slaap gevallen.

De meiden hebben het echt meer dan prima gedaan in de auto, het viel mij gewoon zo ontzettend tegen zo'n eind rijden Vakantie - Pagina 2 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Razz do 14 maa 2013 - 20:56

Het ligt er misschien ook aan of de kindjes wel in de auto kunnen slapen. Hier heeft S. nog nooit in de auto, kinderwagen of box geslapen en valt alleen maar in slaap in zijn eigen bed. In de auto is hij wel altijd heel rustig geweest. Hij kijkt altijd lekker om zich heel en babbelt wat. Nooit gehuild iig. Ik zou dus als het licht is vertrekken.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 21:18

Wij zijn met de twins toen zij 10 maanden waren naar zuid Frankrijk gereden en hebben daar 3 weken gekampeerd.
Zij hebben 3/4 van de reis geslapen en verder naar buiten gekeken; ze vonden het prachtig.
We hadden geen digitale dvd spelers of dat soort dingen. We stopte regelmatig om te picknicken en speelden dan met ze, daarna weer verder rijden.
We hebben 1 overnachting gedaan in een snelweg hotel.
Denk dat we de eerste dag 9 uur gereden hebben en de volgende dag de rest.

Sindsdien hebben we tot nu toe elk jaar met ze gekampeerd. Dit is het eerste jaar dat we niet zo ver gaan rijden omdat ze nu ze ouder zijn minder veel slapen in de auto en dan ruzie gaan maken.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Vancity_girl do 14 maa 2013 - 21:24

Toen D net 1 was zijn wij op wintersport geweest. We zijn toen vrijdags rond een uur of 15 vertrokken, D geen middagslaapje laten doen dus die viel meteen in slaap. Een uurtje of drie gereden en gestopt om te eten en D lekker rond te laten kruipen. Daarna nog een uurtje of twee/drie en een hotel gezocht. Volgende dag rustig ontbeten en verder gereden tot D aangaf het niet meer leuk te vinden, toen lekker lang gestopt. Laatste stuk (ivm file) wel nog 4 uur over gedaan maar toen heeft ze ook nog geslapen.

Wij vonden het zo erg fijn, houden beide niet van de hele nacht rijden. We maken gewoon van de reis al een vakantie. Op de terugweg vertrokken we natuurlijk al s'ochtends maar hebben we ook weer overnacht en gewoon gestopt als D het echt niet meer leuk vond. Dit jaar gaan we met 2 kids naar het Gardameer en doen we het weer zo. Voor ons allemaal het meest relax ook al duurt het wat langer.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  holaagirl do 14 maa 2013 - 21:50

leve de Ipad en filmpjes! Laughing
zoon dus echt niet gehoord!
1200km in één nachtje gereden...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 21:53

Ok...maar die adviezen dus...van dat een kind niet te lang in de maxi cosi moet en dat je zelf ook niet te lang achter het stuur moet...die zijn er toch niet voor niets? Ik ben echt nog een ergere schijterd geworden sinds ik mama ben Embarassed .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 21:58

Die adviezen zijn er natuurlijk terecht en het lijkt mij dat die pas echt op gaan wanneer je als ouder je kind elke dag heel veel veel uur in die maxi stopt en ook gaat winkelen met de maxi enzo.
Wij stoppen om de 3 uur en dan gaan we uit de auto op een kleedje, rekken strekken, spelen etc.
Eenmalig een lange zit in een maxi is geen mishandeling hoor smile

In os geval waren de boys ook al uit de maxi gegroeid. Zij gingen met 9 maanden over in de volgende stoel.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Bosjesvrouw do 14 maa 2013 - 21:59

Als ik jullie was zou ik overnachten halverwege.

Mijn ouders gingen altijd over al (binnen Europa) met ons (2 kids) naar toe.
Zij vertrokken dan s'morgens vroeg (4 uur ongeveer of later) en overnachten altijd.
Dat moest ook wel omdat we een vouwwagen hadden en later een caravan.
Mijn ouders hadden een hekel om in de nacht te rijden (s'morgens vroeg ging dan nog wel).

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 22:00

Een keertje even wat langer in de maxi cosi kan best. En met een jaar zitten ze al in de vervolgstoel. Als je structureel je kind elke week meerdere keren langer dan een uur in de maxi cosi zet, dan kan het schadelijk zijn. Maar een keer op vakantie, nee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Vancity_girl do 14 maa 2013 - 22:00

Charles schreef:Ok...maar die adviezen dus...van dat een kind niet te lang in de maxi cosi moet en dat je zelf ook niet te lang achter het stuur moet...die zijn er toch niet voor niets? Ik ben echt nog een ergere schijterd geworden sinds ik mama ben Embarassed .

Daarom doen wij het dus zoals ik beschreef. D zat wel al in de vervolgstoel maar het lijkt me alsnog nietfijn daar uren strak in te zitten. Jullie moeten gewoon doen wat jullie zelf prettig vinden, dat anderen 1200 km in1dag rijden betekend toch niet dat jullie dat ook moeten. Wij zouden daar rustig 2 dagen over doen, voor ons begint de vakantie als we in de auto stappen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Pien do 14 maa 2013 - 22:03

SarahKey schreef:En met een jaar zitten ze al in de vervolgstoel.

dat is niet altijd zo hoor, mijn neefje ging pas over bij 15mnd en een buurmeisje hier verderop (ze is te vroeg geboren) is klein van stuk, zit in de auto ook nog in de maxi cosi en die is in februari 1 geworden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 22:04

Pien schreef:
SarahKey schreef:En met een jaar zitten ze al in de vervolgstoel.

dat is niet altijd zo hoor, mijn neefje ging pas over bij 15mnd en een buurmeisje hier verderop (ze is te vroeg geboren) is klein van stuk, zit in de auto ook nog in de maxi cosi en die is in februari 1 geworden.
Oh nou de meesten dan Vakantie - Pagina 2 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 22:06

SarahKey schreef:
Pien schreef:
SarahKey schreef:En met een jaar zitten ze al in de vervolgstoel.

dat is niet altijd zo hoor, mijn neefje ging pas over bij 15mnd en een buurmeisje hier verderop (ze is te vroeg geboren) is klein van stuk, zit in de auto ook nog in de maxi cosi en die is in februari 1 geworden.
Oh nou de meesten dan Vakantie - Pagina 2 561177

Dat zijn wel echt de uitzonderingen. Want naast dat kindjes qua lengte over het algemeen wel toe zijn aan de volgende stoel krijgen zij ook de behoefte voor zich uit te gaan kijken en wat hoger te zitten.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  PiP do 14 maa 2013 - 22:09

Waar wij heen gaan is ook 7 a 8 uur rijden.
Heen zijn we rond 4 uur ofzo gegaan met de gedachte dat ze eerst zou slapen (toen 1,5 jaar) en dan als ze wakker werd rond 7 a 8 uur wat eten en een cadeautje om vervolgens de rest te gaan rijden.
Eerst sliep ze niet, na anderhalf uur toch wel en was ze ook vrij snel weer wakker en heb ik haar heel erg bezig moeten houden. Opzich wel goed te doen, maar met 2 misschien wat minder.
Op terugweg zijn we wat gaan eten en rond 8 uur `s avonds gaan rijden. Eerst was het even drama, omdat ze niet in de auto wou, maar dat staat er verder los van. Verder heeft ze de hele nacht geslapen en hebben we haar thuis al slapen in haar eigen bed gelegd!
We gaan dit jaar weer naar hetzelfde park met een 1 en 3,5 jarige en gaan nu weer `s avonds rijden. Van die ene keer(oke 2keer) lang in de auto krijgen ze niks.
Bij een nog wat langere rit zou ik het misschien wel in 2x doen, maar 8 uur beviel ons goed.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  PiP do 14 maa 2013 - 22:14

Charles schreef:Ok...maar die adviezen dus...van dat een kind niet te lang in de maxi cosi moet en dat je zelf ook niet te lang achter het stuur moet...die zijn er toch niet voor niets? Ik ben echt nog een ergere schijterd geworden sinds ik mama ben Embarassed .
Ik laat/liet onze kinderen ook niet te lang in de mc, maar voor een keer lijkt het me niet veel kwaad kunnen.
Het scheelt dat mijn man vaak lange stukken rijdt en soms ook nog een stukje verder Frankrijk in, ik zou het zelf ook niet kunnen. We stoppen tussendoor wel even om wat te drinken en even buiten een drisse neus halen, evt een energiedrank.
Als jullie denken dat het niet gaan lukken zou ik het ook zeker niet doen, je weet zelf het beste hoe je reageert op auto rijden!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Theeleut do 14 maa 2013 - 22:23

Wij zijn vanaf dat de oudste 10 maanden was altijd met de auto naar Frankrijk gegaan. Gewoon om de 2 / 2 en half uur stoppen even uit de stoel en ook zelf even benen strekken en omruilen wie gaat rijden en weer verder.

Wij vonden in de nacht rijden niks, want ze werd steeds wakker en eer ze weer sliep was het weer tijd de benen te strekken en werd madam natuurlijk ook weer wakker, resultaat wij kwamen s morgens aan zo moe als een hond en dochter op standje hyperactief.

Wij rijden dus voortaan in twee dagen. We gaan s ochtends weg en rijden max tot diner tijd, eten, slapen, ontbijten en de rest van de rit rijden. Gaat prima!

Dit hebben we ook zo gedaan toen de jongste 10 weken was.

Dit jaar gaan we naar Hongarije toe wat voor ons 1500 km rijden is. Ook dan overnachten we op iets meer dan de helft van de rit. Het zelfde aantal uren dat jullie totaal nodig hebben.
Als het maar 7/8 uur rijden is zou ik in één keer rijden.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Siamsa do 14 maa 2013 - 22:31

Wij gingen jaaaren geleden op wintersport met mijn oom en tante + kids. Zij hebben een tweeling en die waren destijds nog geen jaar. Ik heb de hele rit (zo'n 12 uur) bij ze in de auto gezeten en dat is prima gegaan! We gingen ook aan een stuk door trouwens, en volgens mij zijn we toen heel vroeg in de morgen weggereden, uurtje of 3/4 geloof ik.

Toevoeging: We hebben wel zo'n beetje de hele rit naar cd's met kinderliedjes moeten luisteren laughcry


Laatst aangepast door Siamsa op do 14 maa 2013 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Jasmine do 14 maa 2013 - 22:49

Wij zijn afgelopen september naar Disney geweest (5 1/2 uur rijden). We zijn toen 's nachts om 3.00 uur gaan rijden, lekker doorrijden zonder alle drukte en J. kon mooi slapen. Tot aan de grens met België heeft ze alleen maar met grote ogen om zich heen gekeken. Ze dacht volgens mij echt dat papa en mama gek waren geworden, midden in de nacht in de auto en op stap. Eenmaal in België is ze in slaap gevallen en aan het eind van de tolweg (rond 8 uur) werd ze weer wakker. Dit ging perfect dus.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Kat1980 vr 15 maa 2013 - 2:41

We zijn vorig jaar naar Spanje geweest met de auto (14,5 uur rijden). We vertrokken om 19 uur en het idee was dat de kinderen dan een groot deel van de rit zouden slapen en dat we er 's morgens dan bijna zouden zijn. We zouden om de beurt rijden en dan zou de ander slapen.

Helaas liep dit allemaal anders... Waar we niet over na gedacht hadden was dat het 'zwarte zaterdag' was en dat dus half Frankrijk ook vrijdagavond/zaterdagmorgen op vakantie ging. Midden in de nacht stonden we al in de file bij Parijs Mad Bij iedere stop die we maakten, werden de kinderen wakker. En doordat het keihard regende, kon ik amper slapen in de auto. Door alle drukte op de weg kwamen we pas zaterdagavond rond 18 uur aan op plaats van bestemming. Beide helemaal bekaf van vermoeidheid en gestoord van het feit dat de jongste een groot deel van de dag heeft lopen huilen, omdat hij het helemaal zat was in de auto (heel begrijpelijk uiteraard). De oudste heeft zich de hele rit trouwens keurig gedragen; was lekker de omgeving aan het bekijken, aan het spelen, lezen, kleuren, filmpjes kijken op de tablet enz.
De terugreis verliep trouwens 100 keer beter. Weer 's avonds vertrokken, kinderen stukken beter geslapen, ikzelf ook kunnen slapen en de volgende ochtend lekker weer thuis (14 uur gereden).

Dit jaar gaan we weer naar dezelfde plek. We hebben nog bekeken wat vliegtickets zouden kosten, maar omdat we dan €1000,- meer kwijt zouden zijn besloten om toch maar weer te gaan rijden. Dit keer hebben we een andere accommodatie, waar we op vrijdag in kunnen en vertrekken we dus donderdag (dus minder last van drukte op de weg). Ook gaan we waarschijnlijk ergens een tussenstop nemen. Hopelijk gaat het dit keer dus stukken beter.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Bluestar vr 15 maa 2013 - 11:30

Wij gaan in augustus ook met een 1 jarige baby ver rijden. Naar spanje. Wij gaan savonds rijden. Nu slaapt y nog door en hopenlijk dan ook nog, dan verwacht ik geen problemen. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Lejow vr 15 maa 2013 - 20:49

Happinaz schreef:
SarahKey schreef:
Pien schreef:
SarahKey schreef:En met een jaar zitten ze al in de vervolgstoel.

dat is niet altijd zo hoor, mijn neefje ging pas over bij 15mnd en een buurmeisje hier verderop (ze is te vroeg geboren) is klein van stuk, zit in de auto ook nog in de maxi cosi en die is in februari 1 geworden.
Oh nou de meesten dan Vakantie - Pagina 2 561177

Dat zijn wel echt de uitzonderingen. Want naast dat kindjes qua lengte over het algemeen wel toe zijn aan de volgende stoel krijgen zij ook de behoefte voor zich uit te gaan kijken en wat hoger te zitten.

Ja B paste ook echt nog met gemak in de maxi cosi, maar ze was dat ding helemaal zat en wilde graag meer kunnen zien.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  meisjesmama vr 15 maa 2013 - 21:15

Ik zou willen dat we zo ver konden rijden.
Onze jongste dochter is autoziek echt heel zielig we gaan in mei op vakantie 2 uurtjes binnen Nederland en daar zie ik.al tegen op vooral voor haar.
De oudste vermaakt zich prima met ipad en tv.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Supertalentje vr 15 maa 2013 - 23:11

Ik moet er zelf niet aan denken om zoon slapend 9 uur in dezelfde zithouding in een auto te zetten... Makkelijk dat hij dan slaapt, maar zelf 9 uur zitten en je niet kunnen bewegen lijkt me alles behalve comfortabel.

Het enige dat ik dan kan bedenken is sochtends vroeg gaan rijden, de helft rijden en dan zorgen dat je ergens uitkomt waar je wat met ze kunt doen. Samen ontbijten, grote speeltuin, bos, park in en eind van de middag terug de auto in voor de laatste 4,5 uur. Dan zitten ze niet te lang, hebben ze lekker kunnen spelen, zijn ze hopelijk moe, hoeven jullie geen uren achter elkaar te rijden en hebben ze nog iets van een dagstructuur. Maargoed, ik heb het niet gedaan met zoon, dus misschien is dit het meest onpraktische wat je kunt doen, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie - Pagina 2 Empty Re: Vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum