Op vakantie
+8
holaagirl
PapillonRose
Coccinelle
Darius
Susan
Teddyaapje
Fiwen
nillis
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op vakantie
Hallo allemaal
Volgende week gaan wij op vakantie naar Italië en ik vraag mij af hoeveel babyvoeding ik mee moet nemen. De pap en melk poeder neem ik genoeg mee, maar hoe zit het met de potjes? iemand ervaring of deze goed zijn en of er fruit en warm eten is?
Daarnaast vraag ik mij af of ze ook zwemluiers in de winkel verkopen? verwacht ik wel ,maar dacht laat ik het toch maar even vragen.
Volgende week gaan wij op vakantie naar Italië en ik vraag mij af hoeveel babyvoeding ik mee moet nemen. De pap en melk poeder neem ik genoeg mee, maar hoe zit het met de potjes? iemand ervaring of deze goed zijn en of er fruit en warm eten is?
Daarnaast vraag ik mij af of ze ook zwemluiers in de winkel verkopen? verwacht ik wel ,maar dacht laat ik het toch maar even vragen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Op vakantie
Waarom wil je potjes meenemen?
Ga je in een hotel?
Dan kun je het van daar pakken. Wat hij mag en lust.
En als je op een camping staat kun je toch zelf koken en dan iets maken wat hij ook mag?
Zwemluiers zijn volgens mij overal wel te koop.
Ik had er een stuk of 5 meegenomen en de rest wilde ik daar kopen alleen wilde H. het water niet in dus dat was niet nodig.
Wi jizjn overigens naar Turkije geweest.
Ga je in een hotel?
Dan kun je het van daar pakken. Wat hij mag en lust.
En als je op een camping staat kun je toch zelf koken en dan iets maken wat hij ook mag?
Zwemluiers zijn volgens mij overal wel te koop.
Ik had er een stuk of 5 meegenomen en de rest wilde ik daar kopen alleen wilde H. het water niet in dus dat was niet nodig.
Wi jizjn overigens naar Turkije geweest.
Gast- Gast
Ik neem een potje mee voor elke dag dat we daar zijn (wij vertrekken over 2 weken naar Turkije). J. heeft een flinke koemelkallergie en reageert ook op sommige andere dingen dus ik ga niet het risico lopen dat ik haar daar zomaar dingen van het buffet geef waar ze dan niet tegen kan of dat ze de potjes die ze wel mag hebben daar niet verkopen (of heel duur).
Luiers neem ik ook voldoende mee, die zijn in het hotel extreem duur en zwemluiers zijn hier zeker nodig omdat J. echt een waterratje is.
Ik heb een hele lijst gemaakt met spullen die ik meeneem, als je wilt kan ik deze wel naar je sturen (heb ik ook weer even een controle of ik alles er wel op heb staan )
Fijne vakantie alvast!
Luiers neem ik ook voldoende mee, die zijn in het hotel extreem duur en zwemluiers zijn hier zeker nodig omdat J. echt een waterratje is.
Ik heb een hele lijst gemaakt met spullen die ik meeneem, als je wilt kan ik deze wel naar je sturen (heb ik ook weer even een controle of ik alles er wel op heb staan )
Fijne vakantie alvast!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Registratiedatum : 18-11-10
Ik lees even mee...wij gaan in sept. naar Italië. Aangezien T. volgens rapley eten krijgt denk ik dat hij gewoon met het buffet mee kan eten. Niet alles natuurlijk maar wel veel. En anders zullen ze er altijd wel fruit te koop hebben (als ze het al niet bij het hotel hebben) dan krijgt hij dat gewoon.
@ Fiwen...wil je mij de lijst ook even sturen...ik ben zelf ook met een lijst bezig (ja nu al haha) dus kan ik het even vergelijken!
@ Fiwen...wil je mij de lijst ook even sturen...ik ben zelf ook met een lijst bezig (ja nu al haha) dus kan ik het even vergelijken!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou een kind van die leeftijd ook niet zomaar iets van een buffet geven en op de camping koken lijkt me ook niet al te makkelijk omdat je vaak maar twee pitjes hebt en kinderen van acht maanden meestal nog niet met de pot mee eten. Ik zou dus ook potjes meenemen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
@ Fiwen: Ik weet niet welke luiers je hebt maar de Pampers zijn in Turkije niet veel duurder.
Overigens hebben ze daar een heel goed Turks merk. (Gaat nu hard over de naam denken)
Als jij ovor alle dagen luiers mee wil nemen dan denk ik dat je een extra koffer mee kunt nemen en flink moet bijbetalen aangezien je kindje geen eigen bagage mee mag...
Oh en in jouw geval zou ik idd potjes meenemen.
Onze tweede is volgend jaar 6mnd als we naar Kreta gaan.
Hij/zij zal dan al het e.e.a. aan vaste voeding krijgen maar dat ga ik echt niet meenemen hoor.
Overigens hebben ze daar een heel goed Turks merk. (Gaat nu hard over de naam denken)
Als jij ovor alle dagen luiers mee wil nemen dan denk ik dat je een extra koffer mee kunt nemen en flink moet bijbetalen aangezien je kindje geen eigen bagage mee mag...
Oh en in jouw geval zou ik idd potjes meenemen.
Hij/zij zal dan al het e.e.a. aan vaste voeding krijgen maar dat ga ik echt niet meenemen hoor.
Gast- Gast
Wij zaten vorig jaar met l in italie, hij was toen 1 jaar en 3 maand oud. En het viel me echt vies tegen hoor. Potjes kosten daar zo'n 3 euro per stuk. Luiers weet ik niet. Flesvoeding is er alleen van een italiaans merk en alleen in de apotheek te koop. Was blij dat mijn schoonouders wat later kwamen en een pot pindakaas en een brood hebben meegenomen...
Wij zaten trouwens in de dolomieten, zuid-tirol. Vlakbij oostenrijk. En in oostenrijk is dus wel alles volop te krijgen en veel goedkoper.....
Wij zaten trouwens in de dolomieten, zuid-tirol. Vlakbij oostenrijk. En in oostenrijk is dus wel alles volop te krijgen en veel goedkoper.....
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Hazeltje schreef:
Luiers schijnen in griekenland wel erg duur te zijn. Ik dacht een keer zo duur als hier, maar dat weet ik niet zeker (ook ooit maar eens gehoord.)
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Och ja, en de potjes die er waren zat alleen maar spaghetti of macaroni in. Viel me wat tegen dat ze geen pizza in een potje hadden daar
Darius- Ratel
Haha, en op mijn profielfoto zie je trouwens L bij pizzeria Hans, heerlijk!!!!!! Pizza uit een potje was dus niet nodig geweest.
Darius- Ratel
Coccinelle schreef:Hazeltje schreef:
Luiers schijnen in griekenland wel erg duur te zijn. Ik dacht een keer zo duur als hier, maar dat weet ik niet zeker (ook ooit maar eens gehoord.)
Ja, daar zouden mijn ouders naar kijken als ze in sept. gaan.
Die kan ik dan evt wel extra meenemen aangezien we met 8 volwassene gaan.
Dan kan ik het wel wat verdelen
Gast- Gast
Wij gaan over een paar weken ook weer op vakantie. Ook al is het extra gesleep, ik neem alles van hier mee. Genoeg luiers, flesvoeding, 1 potje avondeten voor elke dag dat we daar zijn en een paar potjes fruit (de rest krijgt ze daar dan vers). Ook zwemluiers ga ik voor de zekerheid hier maar vast kopen, dan weet ik zeker dat ik ze heb in de juiste maat.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ben momenteel op vakantie in spanje. Had voor enk.ele dagen potjes en luiers bij me.
De rest heb ik hier gekocht. Niet veel keuze maar wel wat. Oa die mama's-idee-stoommaaltijden.
Luiers zijn hier 25,- per pak! Allemachtig...maar ja, moest ze wel hebben.
Zwemluiers ga ik morgen nog ff halen, had met 2 pakken niet voldoende!
Zou lekker potjes doen, ipv buffet, weet je zeker dat het oke is.
Fruit heb ik trouwens eerst vers gedaan, doe nu ook op vakantie lekker potjes:-)
De rest heb ik hier gekocht. Niet veel keuze maar wel wat. Oa die mama's-idee-stoommaaltijden.
Luiers zijn hier 25,- per pak! Allemachtig...maar ja, moest ze wel hebben.
Zwemluiers ga ik morgen nog ff halen, had met 2 pakken niet voldoende!
Zou lekker potjes doen, ipv buffet, weet je zeker dat het oke is.
Fruit heb ik trouwens eerst vers gedaan, doe nu ook op vakantie lekker potjes:-)
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Goed dat ik dat weet. Wij gaan over 2 weken naar spanje dus ik zorg wel voor genoeg luiers dan ! Fijne vakantie nog
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
zwemluier schijn je te kunnen drogen als er niet in gepoept is. Daarvan hoef je er dus niet zoveel mee te nemen. Eventueel een luierzwembroekje, dan heb je helemaal weinig bagage.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Coccinelle schreef:Hazeltje schreef:
Ja, daar zouden mijn ouders naar kijken als ze in sept. gaan.
Die kan ik dan evt wel extra meenemen aangezien we met 8 volwassene gaan.
Dan kan ik het wel wat verdelen
Wij gaan over twee weken naar Kreta en ik heb ook begrepen dat de luiers twee keer zo duur zijn. Ik neem ook voldoende luiers mee voor twee weken.
On topic ik zou potjes groente meenemen. Fruit kun je daar ongetwijfeld gewoon kopen, maar groente zou ik wel meenemen. Dan hoef je niet moeilijk te doen met zoeken naar iets wat je kindje lust en mag. En als je zelf uit eten gaat ofzo hoef je niet ook nog apart te gaan koken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een dochter die alleen maar potjes wil eten. Alles wat vers is weigert ze, dus denk dat ik dan toch maar voor 3 weken potjes ga meenemen.
Luiers neem ik ook genoeg mee.
Luiers neem ik ook genoeg mee.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Wij hebben een wasbare zwemluier voor Tristan.
Deze
Dus hoeft er maar 1tje van mee op vakantie.
Luiers neem ik 1 pak mee, we gaan 8 dagen, 4 luiers per dag is 32 en er zitten 36 in een pak.
Deze
Luiers neem ik 1 pak mee, we gaan 8 dagen, 4 luiers per dag is 32 en er zitten 36 in een pak.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Wij hebben een wasbare zwemluier voor Tristan.
Deze
Das precies goed!
Weet iemand hoe het zit met luierprijzen in frankrijk?
Darius- Ratel
Wij zijn vorig jaar naar frankrijk geweest. Had alles zelf mee. Potje voor elke dag, fruit wat minder omdat ze dat ook vers kreeg en de luiers had ik ook gewoon zelf meegenomen.
Ik zag daar wel dat ze ook wel potjes met babyvoeding hadden, maar toch anders dan hier. Onze dame kon ook wel met de pot mee eten, maar vooral toen op vakantie aten wij nog wel eens later of iets wij zij nog niet kon eten, dan vond ik het toch wel erg handig dat ik die potjes mee had.
Dit jaar stop ik voor 'nood' nog wel wat in het boodschappenkrat (gaan weer naar frankrijk) maar nu eet ze alles wel mee eigenlijk. Maar dat is meer een tik van mij.... genoeg mee hebben haha!
Ik zag daar wel dat ze ook wel potjes met babyvoeding hadden, maar toch anders dan hier. Onze dame kon ook wel met de pot mee eten, maar vooral toen op vakantie aten wij nog wel eens later of iets wij zij nog niet kon eten, dan vond ik het toch wel erg handig dat ik die potjes mee had.
Dit jaar stop ik voor 'nood' nog wel wat in het boodschappenkrat (gaan weer naar frankrijk) maar nu eet ze alles wel mee eigenlijk. Maar dat is meer een tik van mij.... genoeg mee hebben haha!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Darius schreef:xxjojootjexx schreef:Wij hebben een wasbare zwemluier voor Tristan.
Deze
Das precies goed!
Weet iemand hoe het zit met luierprijzen in frankrijk?
Geen idee, ik had ze dus zelf meegenomen
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Soortgelijke onderwerpen
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Vakantie
» Vakantie
» Vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie