Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie

+26
Jasmine
Siamsa
Theeleut
PiP
Pien
Bosjesvrouw
holaagirl
Vancity_girl
Happinaz
Razz
studiebol
SarahKey
Sophiee
Luce
Fiwen
Coccinelle
mickey
Parisienne
TukTuk
hellowkitty
Darius
Zora
Aimee
Lejow
ekjir@M
Charles
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vakantie Empty Vakantie

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 9:31

Ik heb er nog geen ervaring mee, wat is realistisch om te reizen met twee baby's van een jaar?

We zijn aan het kijken waar we op vakantie gaan komende zomer. Mijn ouders hebben een huis in Italië. Eigenlijk willen we daar het liefst heen. Dat is vanaf hier ca. 7/8 uur rijden. Tegen de tijd dat we willen gaan zijn de twins ca. 1 jaar oud. Is het dan te doen om naar Italië te gaan met de auto? Als we bijvoorbeeld een nachtje pauze houden halverwege in een hotel?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  ekjir@M do 14 maa 2013 - 9:37

Ik zou als het 7 á 8 uur rijden is 's avonds om 12 uur vertrekken.

Wij gaan komende zomer naar Oostenrijk en dat is voor ons ongeveer 9 uur rijden. Wij gaan 's nachts zodat de kids in de auto slapen. De jongste zal dan 1 jaar en 3 maanden zijn.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 9:39

Hm, dat durf ik dus écht niet aan he...de tweeling zo lang te laten slapen in de auto...dat is toch ook helemaal niet comfortabel voor ze.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 9:40

Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 9:40

Ja, ik het ook doen zoals [email=ekjir@M]ekjir@M[/email] zegt.
Wij durven het met A. nog niet aan deze zomer en gaan naar de ardennen.
Volgend jaar willen we naar Spanje en dan zullen we ook `s nachts vertrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Lejow do 14 maa 2013 - 9:42

Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 9:43

Lejow schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.

Het één sluit toch het ander niet uit. Ik kan ook vertrekken om 4 en dan een dagje halverwege doorbrengen. Maargoed, ik begrijp het dus goed dat iedereen hier gewoon 9uur gaat rijden aan een stuk met 1 jarigen?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  ekjir@M do 14 maa 2013 - 9:44

Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dit dus. Mijn ouders reden altijd 's nachts ze zijn 1x overdag gegaan en mijn vader heeft nog steeds een trauma van huilende kids in een auto en om het uur moeten stoppen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  ekjir@M do 14 maa 2013 - 9:46

Charles schreef:
Lejow schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.

Het één sluit toch het ander niet uit. Ik kan ook vertrekken om 4 en dan een dagje halverwege doorbrengen. Maargoed, ik begrijp het dus goed dat iedereen hier gewoon 9uur gaat rijden aan een stuk met 1 jarigen?

Wij wel. Meestal stoppen we 2x om te tanken, plassen, eten en dan rijd de ander het volgende stuk. Maar wij zijn beide kind van een vrachtwagen chauffeur, wij weten niet beter.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 9:48

ekjir@M schreef:
Charles schreef:
Lejow schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.

Het één sluit toch het ander niet uit. Ik kan ook vertrekken om 4 en dan een dagje halverwege doorbrengen. Maargoed, ik begrijp het dus goed dat iedereen hier gewoon 9uur gaat rijden aan een stuk met 1 jarigen?

Wij wel. Meestal stoppen we 2x om te tanken, plassen, eten en dan rijd de ander het volgende stuk. Maar wij zijn beide kind van een vrachtwagen chauffeur, wij weten niet beter.

Want? Jullie reden altijd met jullie vaders mee op de vrachtwagen?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Aimee do 14 maa 2013 - 9:52

Als wij ver op vakantie gaan dit jaar, willen we dat wel met een overnachting doen. Hij wordt nu al nukkig als hij 2 uur achter elkaar in zijn stoeltje moet zitten, 8 uur rijden met 2 tussenstoppen zou ik echt zielig vinden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 9:53

Charles schreef:
Lejow schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.

Het één sluit toch het ander niet uit. Ik kan ook vertrekken om 4 en dan een dagje halverwege doorbrengen. Maargoed, ik begrijp het dus goed dat iedereen hier gewoon 9uur gaat rijden aan een stuk met 1 jarigen?

Wat is het grote voordeel van in twee keer reizen? Ik zou ervoor kiezen om het minst leuke van de vakantie zo in te richten dat ze er zo min mogelijk last van hebben. Wanneer ze slapen krijgen ze verder niks van de reis mee en komen ze uitgeslapen aan op de bestemming. Heb je geen last van verveelde kindjes, verloopt de reis voor jullie als ouders ook rustiger en ben je het snelst op de plek van bestemming.

Maargoed, nu moet ik wel zeggen dat ik het héél erg vind om te rijden als de kinderen aan het jengelen/huilen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Zora do 14 maa 2013 - 10:13

Ik ben vorige week op wintersport geweest met een baby van 11 maanden en een kindje van net 3. Op de heenweg reden we vroeg in de ochtend/nacht weg, en reden we dus overdag. Op de terugweg reden we eind van de ochtend weg en hebben we een groot deel 's avonds gereden. Zonder stops was de reis geloof ik 11u. Het is mij echt alles meegevallen. Baby'tje sliep veel, vindt het ook fijn in de auto te zitten. Als ze wakker was kon ze prima vermaakt worden met liedjes zingen en speeltjes. Op de terugweg zijn we slechts 2x echt gestopt.

De peuter was vele malen lastiger te vermaken smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Darius do 14 maa 2013 - 10:16

Wij rijden ook snachts, meestal vertrekken we rond 1 uur en zijn we rond 16 uur op bestemming. Vanuit Noorwegen hebben we 30 uur over de terugreis gedaan, met een slaappauze in de auto van een paar uurtjes. Die twee keer per jaar dat het gebeurd... Maar das mijn mening.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  hellowkitty do 14 maa 2013 - 10:27

Wij gaan van de zomer vliegen naar Indonesië het wordt sowieso 16u in de lucht met een tussenstop en al met al zal de reis zo'n 26u duren ik knijp hem wel.
We gaan met een groep van 22 man en 4 weken. Ik ga het over me heen laten komen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  TukTuk do 14 maa 2013 - 10:30

Darius schreef:Wij rijden ook snachts, meestal vertrekken we rond 1 uur en zijn we rond 16 uur op bestemming. Vanuit Noorwegen hebben we 30 uur over de terugreis gedaan, met een slaappauze in de auto van een paar uurtjes. Die twee keer per jaar dat het gebeurd... Maar das mijn mening.

Maar dat is toch totaal niet verantwoord, om zo lang achter het stuur te zitten? Ook al wissel je elkaar af, als je maar een paar uurtjes slaapt tussendoor, lijkt me dat niet echt heel veilig.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 10:51

hellowkitty schreef:Wij gaan van de zomer vliegen naar Indonesië het wordt sowieso 16u in de lucht met een tussenstop en al met al zal de reis zo'n 26u duren ik knijp hem wel.
We gaan met een groep van 22 man en 4 weken. Ik ga het over me heen laten komen.

Vakantie 281626781 Dat klinkt best verstandig, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Parisienne do 14 maa 2013 - 10:58

Ik denk dat wij er ook voor kiezen om 's nachts te gaan rijden. N. vermaakt zich op zich prima in de auto hoor, maar ik zou het veel fijner vinden als ze enigszins uitgerust aankomt op bestemming.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  mickey do 14 maa 2013 - 11:09

Wij zijn afgelopen zomer naar Zuid Frankrijk geweest, dat was zo'n 1200km, gok ik. F was toen 7 maanden oud. We zijn 's ochtends vertrokken en hebben halverwege overnacht. Aan het einde van de dag had F het ook wel gehad in de auto. Dit jaar doen we het precies hetzelfde, alleen blijven we nu een week langer :cheering:
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Coccinelle do 14 maa 2013 - 11:10

Wij hebben in 2 dagen 1200km gereden toen onze dochter bijna 1 was. Wij vonden het toen goed te doen, maar dat zou voor 1 dag ook wel erg ver zijn. Ik vond het fijn dat we regelmatig even konden stoppen om wat te eten/drinken en dat onze dochter even kon spelen. Het was ook fijn dat we 's avonds in het hotel gewoon op ons gemak wat konden eten, dochter in bad en de volgende ochtend weer uitgerust verder.

Dit jaar gaan we weer met de auto, ben benieuwd wat ze er nu als peuter van vind.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Parisienne do 14 maa 2013 - 11:13

Ik ga dit voorjaar en deze zomer, samen met N., 3 keer heen en weer naar Zuid Frankrijk. Ik kijk er eigenlijk wel een beetje tegenop. Vandaar dus ook mijn voorkeur om 's nachts te rijden Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Fiwen do 14 maa 2013 - 11:25

Wij zijn in de zomer naar Oostenrijk gereden met 5 volwassenen en 3 kinderen (J. en onze neefjes) in 2 auto's. Het was ongeveer 10 uur rijden en op de heenweg hebben we na ongeveer 6 uur een overnachting gehad. De volgende ochtend moesten we dus nog 4 uur rijden. J wilde de tweede dag niet meer de auto in en heeft het eerste half uur alles bij elkaar gegild terwijl ze de eerste dag totaal niet moeilijk deed en zich prima vermaakte.
Op de terugweg hebben we dus besloten om aan een stuk door te rijden (met en aantal tussenstops). Mijn schoonzus+man en kinderen hebben wel overnacht op de terugweg maar die kinderen waren ook totaal niet gewend om in de auto te zitten en begonnen na een uur al te protesteren blijkbaar (was heel blij dat ik niet in die auto zat).

Terugreis is trouwens prima gegaan, nog flink file gehad en uiteindelijk 13 uur erover gedaan. We hebben gewoon overdag gereden en ze heeft bijna continu film zitten kijken of geslapen.

Ik zou een autorit van 7 uur dus makkelijk aandurven met onze dochter maar ik denk dat je zelf het beste weet hoe jouw kinderen reageren in de auto.
DVD-speler in de auto is wel een aanrader :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Luce do 14 maa 2013 - 11:30

Charles schreef:
ekjir@M schreef:
Charles schreef:
Lejow schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het comfortabeler voor ze is om een lange autorit slapend door te brengen, dan wakker en ze zich de helft van de tijd aan het vervelen zijn.

Dat denk ik ook.

Het één sluit toch het ander niet uit. Ik kan ook vertrekken om 4 en dan een dagje halverwege doorbrengen. Maargoed, ik begrijp het dus goed dat iedereen hier gewoon 9uur gaat rijden aan een stuk met 1 jarigen?

Wij wel. Meestal stoppen we 2x om te tanken, plassen, eten en dan rijd de ander het volgende stuk. Maar wij zijn beide kind van een vrachtwagen chauffeur, wij weten niet beter.

Want? Jullie reden altijd met jullie vaders mee op de vrachtwagen?

Laughing :cheering:

Ontopic: ik geloof dat ik nog even wacht tot de kinderen wat groter zijn.. Lijkt me dus echt 3 keer niks om zolang in de auto te zitten met kleine kinderen. Brrrr
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Sophiee do 14 maa 2013 - 19:39

Mijn zus en ik zijn van baby af aan naar Zuid-Frankrijk/ Noord-Spanje gereden met de auto. Reden vaak vroeg in de ochtend aan (3 uur) en hadden een overnachting in midden Frankrijk. Moest ook wel omdat we de caravan bij hadden. Naarmate we groter werden, gingen we zuidelijker op vakantie en reden we langere stukken achter elkaar. Naar Zuid-Spanje, 2400 kilometer in twee dagen (zonder caravan). We waren het gewend lange stukken in de auto te zitten. Op wintersport in Oostenrijk, 900 kilometer, deden we in 8 uurtjes met 1 stop. Ik denk dat gewenning daarin ook meespeelt en hoe je je daarin als ouders opstelt. We moesten nou eenmaal die auto in om op de bestemming te komen, het was niet anders. Moet er wel bij zeggen dat wij allemaal de instelling hebben om zsm op de bestemming te zijn, doorkachelen dus!
Nu L. erbij is en we Zuid-Spanje nog steeds een fijne bestemming vinden, gaan we trouwens wél vliegen. Mijn ouders rijden er naartoe en wachten ons een halve week later op het vliegveld op waar wij in 2,5 uur zijn (zónder bagage). Ideaal.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 19:52

Mij lijkt het niets om zolang in de auto te zitten met zulke ukkies. Wij rijden regelmatig naar mijn familie (1,5 uur rijden) en dan verveelt S zich soms al stierlijk en zitten we 10-15 minuten met een huilkind. Laat staan als je nog 4 uur langer moet pale
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie Empty Re: Vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum