Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Witte Rook! (nieuwe paus)

+15
girli
Fjell
Printje
Bacio
luisa
rapa nui
Huppekee
Slakje
Catwoman79
Monte
Ragazza
Ilovethe90s
Middleme
Funk
SleepingBeauty
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Witte Rook! (nieuwe paus) - Pagina 2 Empty Re: Witte Rook! (nieuwe paus)

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 8:28

rapa nui schreef:
Bacio schreef:Het is toch ook de bedoeling dat ze er jaren aan vast zitten?

Ja, maar om nu iemand van 50 te nemen die wel 80 kan worden, dan lijkt me 30 jaar wel een lange periode om te over zien.

Haha, dat komt op mij een beetje over dat ze een paus kiezen, maar blijkbaar nuet zo zeker van hun zaak zijn en wel even een slag om de arm houden en daarom maar een paus kiezen die op sterven na dood is, omdat ze er anders te lang aan vast zitten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  luisa wo 13 maa 2013 - 8:28

O, het gaat nog verder.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 8:30

Monte schreef:
rapa nui schreef:
Sybella schreef:Nee, ik kijk daar echt niet naar. Een te ver van mijn bed show wat dat betreft.

Maar ik vind het wel een historisch iets om even naar te kijken ook al ben ik niet katholiek. Ik ben nu toch thuis dus dan kijk ik wel.
ja inderdaad, zo zie ik ook.

Behalve dat ik gok dat ik het straks bij het late nieuws ook wel zie kan ik er gewoon echt niet naar kijken. Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd maar het boeit me niet. Misschien slecht maar aan de andere kant denk ik dan: Joh, over een paar jaar komt er weer een nieuwe...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 8:31

Vorig jaar?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 8:32

Lennox schreef:Vorig jaar?

2005 was de vorige keer.. toch? nerd

Laatst aangepast door Pippa op wo 13 maa 2013 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  luisa wo 13 maa 2013 - 8:32

Pippa schreef:
luisa schreef:Ik vind het een toespraak van niks, maar ok.

Nou ik ook, maar dat komt eerder omdat ik er geen kut van begrijp.

Hij begon met goedenavond. En fijn dat de kardinalen eruit zijn gekomen, al moesten ze iemand van andere kant van wereld halen. Toen nog een bedank en gebed voor de vorige paus en het onze vader.
Daarna ging hij verder, iets over snader samenkomen, maar heb ik niet echt gevolgd.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Printje wo 13 maa 2013 - 8:34

Ik heb zowel met de kerk als met zoiets echt helemaal niets. Weer zo'n oud ventje haha kunnen ze over een jaar deze riedel weer herhalen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  luisa wo 13 maa 2013 - 8:35

Nou, we gaan het zien. Zal altijd beter dan de vorige zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Fjell wo 13 maa 2013 - 8:42

Ik heb verder niks met de paus/het geloof maar vond het toch wel interessant om dit even te volgen! Vind het op één of andere manier toch wel bijzonder...

Snap alleen niet waarom zoveel mensen daar op het plein willen staan, volgens mij zie je echt niks als je daar staat.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  girli wo 13 maa 2013 - 8:55

Fjell schreef:Ik heb verder niks met de paus/het geloof maar vond het toch wel interessant om dit even te volgen! Vind het op één of andere manier toch wel bijzonder...

Snap alleen niet waarom zoveel mensen daar op het plein willen staan, volgens mij zie je echt niks als je daar staat.
maar je kunt wel zeggen dat je er live bij was Very Happy Overigens vraag ik me hetzelfde af bij die megaconcerten. Volgens mij zie je dan alleen een poppetje bewegen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Fjell wo 13 maa 2013 - 9:00

Daar heb je gelijk in ja! Zal voor veel toch wel bijzonder zijn om er live bij geweest te zijn. Bij van die megaconcerten vraag ik mij het ook wel eens af hoeveel je ziet ja, al heb je dan in ieder geval nog wel de muziek (die hopelijk wel overal te horen is)
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 9:08

Ik vond het práchtig. Dit is een paus die mij wel aanspreekt. Zodra hij ging praten, zag ik die twinkeling die ik van Jezuïeten ken. Ik heb goede verwachtingen.

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm wo 13 maa 2013 - 9:10

Fjell schreef:Ik heb verder niks met de paus/het geloof maar vond het toch wel interessant om dit even te volgen! Vind het op één of andere manier toch wel bijzonder...

Zelf ben ik in 2004 met Pasen bij het Vaticaan geweest en je ziet inderdaad weinig, maar de sfeer was echt onbeschrijfelijk. Het is zoiets groots, dat wilde ik wel een keer meemaken.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  SarahKey wo 13 maa 2013 - 19:58

Het boeit mij helemaal niets wie er paus word en wanneer ze aftreden of wanneer ze dood gaan etc etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  silly-one wo 13 maa 2013 - 21:07

Ik vind het op zich wel interessant. Vooral om de zien of het een paus is die voor hervorming in de kerk is.

In 2005 was hij de tegenstander van Benedictus de XVI. Toen is er voor een voor een paus gekozen die conservatief was. Deze paus was toen al voor hervorming.
De vorige paus was ook een echte theoloog, terwijl deze al in het verleden totaal andere dingen belangrijk vond. De nieuwe staat, volgens de verhalen, meer open voor een gesprek een dialoog. Het omzien met elkaar, maar ook voor een dialoog met andere geloven. Dat laatste is voor mij belangrijk, want de meeste geloven zijn in elkaar verweven, maar ze doen alsof ze elkaars concurrent zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Jeanette wo 13 maa 2013 - 22:43

Het boeit mij niet zo heel veel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 1:43

silly-one schreef:Toen is er voor een voor een paus gekozen die conservatief was. Deze paus was toen al voor hervorming.
De vorige paus was ook een echte theoloog, terwijl deze al in het verleden totaal andere dingen belangrijk vond. De nieuwe staat, volgens de verhalen, meer open voor een gesprek een dialoog. Het omzien met elkaar, maar ook voor een dialoog met andere geloven. Dat laatste is voor mij belangrijk, want de meeste geloven zijn in elkaar verweven, maar ze doen alsof ze elkaars concurrent zijn.
Deze paus is ook een theoloog. Hij schrijft wel geen boeken, maar is een jezuiet en heeft o.a. theologie gestudeerd. De vorige paus was ook introvert van karakter, waar an sich niets mis mee is. Het lijkt dan alsof hij minder open staat voor dialoog, maar is dat wel zo? En ten derde: deze paus is natuurlijk ook conservatief. Hij zal het kerkelijke systeem willen veranderen en andere prioriteiten hebben, maar hij is niet ineens voor het homohuwelijk en abortus, wat mensen in west-Europa graag zouden zien. En gelijk heeft 'ie.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 1:45

Rood; wat weet jij er toch iedere keer veel vanaf zeg, ik leer van alles zo over het geloof.

Volgens mij heb je het weleens verteld maar ben jij strenggelovig?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 2:26

Ik geloof in God en ben christen, yep. Daar plak ik verder geen etiket op; je bent gelovig of je bent het niet. Leuk dat je ervan geniet om bij te leren (over religie), ik word daar ook altijd wel blij van. I love you

Gast
Gast

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 2:28

Door jouw verhalen denk ik jeetje printje jij weet daar echt niets van allemaal.

Vind die verhalen etc altijd wel mooi om te horen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bacio do 14 maa 2013 - 8:26

Ik weet niet veel over reiligie. Ik heb een vraag, maar weet niet of het onbeschoft is. Ik hoop dat ik je er niet mee beledig Rood, maar ben jij dan ook tegen het homo huwelijk en de adpotie van kinderen door homoseksuelen? Of misschien is "tegen" niet het juiste woord, maar hoe denk jij daarover?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 8:58

Ik ben ook gelovig (weliswaar niet katholiek) maar ben het absoluut niet eens met de hoe de Paus hiermee omgaat. Wat dat betreft hoop ik dat er wel een stijgende lijn zit in het steeds minder conservatief worden van Pausen (Pauses, Pausi?).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 10:53

Pippa schreef:
Lennox schreef:Vorig jaar?

2005 was de vorige keer.. toch? Witte Rook! (nieuwe paus) - Pagina 2 827601

ik bedoelde vorige keer.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 21:35

Bacio schreef:Ik weet niet veel over reiligie. Ik heb een vraag, maar weet niet of het onbeschoft is. Ik hoop dat ik je er niet mee beledig Rood, maar ben jij dan ook tegen het homo huwelijk en de adpotie van kinderen door homoseksuelen? Of misschien is "tegen" niet het juiste woord, maar hoe denk jij daarover?
Is niet onbeschoft hoor. Witte Rook! (nieuwe paus) - Pagina 2 561177 Maar het homoseksualiteitstandpunt heeft voor mij niet veel te maken met de kerk; die mening is slechts een onderdeel van de vele opvattingen die de kerk heeft. Met sommige ben ik het eens, met sommige niet – that's life, toch?

Gast
Gast

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 22:01

Rood schreef:
Bacio schreef:Ik weet niet veel over reiligie. Ik heb een vraag, maar weet niet of het onbeschoft is. Ik hoop dat ik je er niet mee beledig Rood, maar ben jij dan ook tegen het homo huwelijk en de adpotie van kinderen door homoseksuelen? Of misschien is "tegen" niet het juiste woord, maar hoe denk jij daarover?
Is niet onbeschoft hoor. Witte Rook! (nieuwe paus) - Pagina 2 561177 Maar het homoseksualiteitstandpunt heeft voor mij niet veel te maken met de kerk; die mening is slechts een onderdeel van de vele opvattingen die de kerk heeft. Met sommige ben ik het eens, met sommige niet – that's life, toch?

Ik vind je er echt mooi instaan. Mijn oma was wel gelovig en geloofde alles wat er gezegd werd zeg maar, ik heb het idee bij jou fat jij er heel erg over nadenkt enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: