Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

+8
June
ijsjemeisje
Capt'n Zero
Zwerver
Fayebella
Printje
Sarah1985
Fortissimo
12 plaatsers

Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 10:04

Burgemeester Rob Bats van Haren stapt op. Bats moest zich
dinsdagavond verantwoorden in de gemeenteraad voor zijn optreden tijdens
de 'Facebookrellen'. Aan het einde van zijn verklaring maakte hij
bekend per 1 april ontslag te nemen.

Geen goed gevoel
Bats had het rapport van de
commissie-Cohen vorige week woensdag al in handen en had er 'geen goed
gevoel' over. 'Ik had toen mijn conclusie al getrokken', aldus de
burgemeester, die tot dinsdag wilde wachten om in de raad verantwoording
af te leggen.

Volle steun en draagvlak
'Om als
burgemeester in Haren met de enorme uitdagingen, die er liggen, om te
kunnen gaan en om daaraan leiding te kunnen geven, moet je volle steun
en draagvlak hebben', verklaarde Bats. 'Ik ben er sinds vorige week
woensdag van overtuigd en vastbesloten dat ik dat niet meer kan als uw
burgemeester.'



Wat jullie, had hij dit eerder moeten doen? En hoe zit het met de korpschef van de Politie? Veel agenten zijn erg boos over de uitspraken die hij destijds heeft gedaan, omdat het simpelweg leugens waren..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Sarah1985 di 12 maa 2013 - 10:25

was die korpschef niet overgestapt naar de brandweer Burgemeester van (Project X)Haren stapt op 878948377

Tja of hij het eerder had moeten doen.Misschien wel. Hij heeft niet de goede keuze gemaakt toen. Maar wie had verwacht dat het zo uit de hand zo lopen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 10:31

Sarah1985 schreef:was die korpschef niet overgestapt naar de brandweer Burgemeester van (Project X)Haren stapt op 878948377

Tja of hij het eerder had moeten doen.Misschien wel. Hij heeft niet de goede keuze gemaakt toen. Maar wie had verwacht dat het zo uit de hand zo lopen

Nee, dat was weer iemand anders Wink

Natuurlijk had niemand het verwacht, maar het feit dat er gewoon keihard gelogen wordt dat ze op alles voorbereid waren terwijl sommige ME'ers maar op eigen houtje er heen zijn gegaan omdat ze het uit de hand zagen lopen... tja.. Burgemeester van (Project X)Haren stapt op 1270000679
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 10:31

Het was toch niet zijn schuld, hij had het moeilijk kunnen voorzien dat het zo uit de hand zou lopen denk ik. Het is de schuld van zo.n mutsje dat zoiets openbaar op fb zet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Sarah1985 di 12 maa 2013 - 10:36

printje het is misschien wel de schuld van het meisje. Maar er was al ruim een week eerder aangegeven dat er geen feestje was en toch gaan al die mensen er heen.

Fortissimo ik denk als ze toen wel dat feestje bij het station gedaan hadden het best gezellig was geworden. Of ze hadden de treinen door moeten laten rijden en de mensen wegsturen. Dus ja allemaal fouten van de burgemeester dan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 10:36

Dat is wat ik zeg, daar gaat het ook niet om maar het gaat om het feit dat beiden hebben gelogen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 10:38

Sarah, ja daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fayebella di 12 maa 2013 - 10:38

Printje schreef:Het was toch niet zijn schuld, hij had het moeilijk kunnen voorzien dat het zo uit de hand zou lopen denk ik. Het is de schuld van zo.n mutsje dat zoiets openbaar op fb zet.
Ik denk eerder dat het de schuld is van alle media. Als er niet zoveel aandacht aan geschonken was, dan was het niet zo uit de hand gelopen. Nu werd er overal over gepraat, zelfs in 8 uur journaal.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 10:43

Wat in het onderzoeksrapport ook naar voren is gekomen, is dat de gewone media (op een paar radiozenders na) niet zoveel invloed hebben gehad. Het gaat voornamelijk over Facebook en Twitter etc. En daar heeft zowel de burgemeester als de korpschef een blind vlek gehad. Er heeft waarschijnlijk wel een team gezeten om het te monitoren, maar heeft dit niet op waarde geschat...
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fayebella di 12 maa 2013 - 10:47

Dat wist ik niet fortissimo.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Zwerver di 12 maa 2013 - 10:56

Ze hadden in begin maar 6 agenten klaarstaan. Ook hebben ze een fout gemaakt in de prioriteiten. Ze hebben het gewoon zwaar onderschat
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Capt'n Zero di 12 maa 2013 - 10:59



Van de ene kant snap ik wel dat hij weg moet, maar ik kan me er wel kwaad om maken.
Er was niets aan de hand geweest als de grootste assholes van Nederland gewoon thuis waren gebleven.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  ijsjemeisje di 12 maa 2013 - 11:21

Van mij had hij mogen blijven.
Er was duidelijk aangegeven er was GEEN feest. Hoe naief ben je dan als je wel heen gaat en je gaat lopen rellen...en een ah plunderen, auto's in de fik steken en noem maar op.

Als ze er voor hadden gekozen om er toch een EENMALIG feest van te maken. Had het een paar weken later wel ergens anders in Nederland uit de hand gelopen. Het was daarna toch al een trend.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 18:27

Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  June di 12 maa 2013 - 19:56

Ik snap heel goed dat er in dit geval dingen fout zijn gegaan en daar veroordeel ik de burgemeester niet om. Dat maakt echter niet dat je mag liegen achteraf. Dat maakt op mij niet de indruk dat je ziet dat je zelf ook fouten hebt gemaakt. Om die reden begrijp ik zijn terugtreden dan ook. Voor mij maakt dat je ongeloofwaardig als burgemeester.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Rush di 12 maa 2013 - 20:41

Ostara schreef:Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.
Vrijwel iedereen wist het door Twitter en Facebook, de jeugd heeft het zelf opgeblazen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Jeanette di 12 maa 2013 - 21:38

Rush schreef:
Ostara schreef:Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.
Vrijwel iedereen wist het door Twitter en Facebook, de jeugd heeft het zelf opgeblazen.

Maar als de media er niet zoveel aandacht had gegeven, was het waarschijnlijk ook niet zo uit de hand gelopen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 23:28

Jeanette schreef:
Rush schreef:
Ostara schreef:Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.
Vrijwel iedereen wist het door Twitter en Facebook, de jeugd heeft het zelf opgeblazen.

Maar als de media er niet zoveel aandacht had gegeven, was het waarschijnlijk ook niet zo uit de hand gelopen.

Uit het onderzoek is gebleken dat dit wat jij zegt Jeanette, niet zo is.

En de korpschef, moet die opstappen? Achterban (politieagenten) reageren verdeeld.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  kløver wo 13 maa 2013 - 0:32

Het is uiteindelijk de verantwoording van de burgemeester om verstoring van de openbare orde tegen te gaan. Onzin om te gaan roepen dat het
de schuld is van dat meisje, zij beschikt toch niet over bevoegdheden en middelen om de situatie die zich daar heeft afgespeeld te voorkomen? De gemeente heeft de hele situatie duidelijk onderschat en de burgemeester draait daar uiteindelijk voor op.
kløver
kløver
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 12-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Rouge wo 13 maa 2013 - 2:42

Ik heb gisteren eens zitten googlen om te kijken of ik wat kon lezen over dat meisje die het allemaal 'veroorzaakt' heeft. Nou dat vond ik best heftig, het is voor haar ook een schok geweest dat dit zo is gelopen, door een foutje. Zij en haar familie hebben er ook erg onder te lijden, gelukkig geeft in haar buurt niemand haar de schuld. Wat betreft die burgemeester kan ik niet echt oordelen wat hij had moeten doen, maar ik snap zijn keuze wel.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 5:32

Fortissimo schreef:
Jeanette schreef:
Rush schreef:
Ostara schreef:Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.
Vrijwel iedereen wist het door Twitter en Facebook, de jeugd heeft het zelf opgeblazen.

Maar als de media er niet zoveel aandacht had gegeven, was het waarschijnlijk ook niet zo uit de hand gelopen.

Uit het onderzoek is gebleken dat dit wat jij zegt Jeanette, niet zo is.

En de korpschef, moet die opstappen? Achterban (politieagenten) reageren verdeeld.
Ik weet niet wie dat onderzoek heeft gedaan maar ik snap niet hoe dat er uit kan komen. Misschien hebben de media minder invloed gehad dan FB en Twitter, maar ik had van dit hele verhaal alleen gehoord via de media.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Fortissimo wo 13 maa 2013 - 6:01

Harrison schreef:
Fortissimo schreef:
Jeanette schreef:
Rush schreef:
Ostara schreef:Ik zie nergens wat nou de rol van de media is geweest. Want volgens mij hebben zij het enorm opgeblazen. Daardoor wist iedereen er ook van. Jammer dat deze mensen dan moeten vertrekken.
Vrijwel iedereen wist het door Twitter en Facebook, de jeugd heeft het zelf opgeblazen.

Maar als de media er niet zoveel aandacht had gegeven, was het waarschijnlijk ook niet zo uit de hand gelopen.

Uit het onderzoek is gebleken dat dit wat jij zegt Jeanette, niet zo is.

En de korpschef, moet die opstappen? Achterban (politieagenten) reageren verdeeld.
Ik weet niet wie dat onderzoek heeft gedaan maar ik snap niet hoe dat er uit kan komen. Misschien hebben de media minder invloed gehad dan FB en Twitter, maar ik had van dit hele verhaal alleen gehoord via de media.

Niet meegekregen dat Cohen een heel onderzoek heeft gedaan? Dat rapport vorige week uitgebracht, en tegelijkertijd de reden dat de burgemeester op stapt.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burgemeester van (Project X)Haren stapt op Empty Re: Burgemeester van (Project X)Haren stapt op

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum