Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hero Brinkman stapt uit de PVV

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:17

DEN HAAG – Hero Brinkman stapt uit de PVV-fractie. Dat heeft hij net gemeld op een persconferentie. Een van de redenen is het Polenmeldpunt van de PVV. Ook voelt hij zich gedwarsboomd in zijn pogingen meer democratie te brengen binnen de PVV. Brinkman gaat alleen door als Tweede Kamerlid.

Brinkman zegt de coalitie niet te laten vallen. Zonder hem is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer voor de gedoogcoalitie. Met gedoogsteun van de PVV hebben VVD en CDA nu met 76 van de 150 zetels in de Kamer een nipte meerderheid.

Meldpunt Oost-Europeanen
Vorige week lekte een kritische mail van Brinkman uit via het tv-programma EenVandaag, waarin hij zijn zorgen uit over het PVV-meldpunt voor klachten over Midden- en Oost-Europese migranten. Het Kamerlid vindt het belangrijk dat problemen en overlast door onder meer Polen aan de orde worden gesteld, maar meent dat mensen te veel over één kam worden geschoren. Het plan had volgens hem eerst in de fractie besproken moeten worden.

Brinkman heeft al eerder een afwijkend standpunt ingenomen binnen de PVV-fractie. Zo botste het Kamerlid al eens met Wilders, omdat hij voor meer democratisering van de PVV is. Hij dacht aan de oprichting van een ledenpartij en een jongerenafdeling.

---------------------------------

Kijk eens aan..what happens next?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Eris di 20 maa 2012 - 4:33

Dat wordt wel spannend, kabinet zit nu natuurlijk al met alle overleggen i.v.m. de extra bezuinigingen. Dit doet er geen goed aan. Ik denk dat Rutte dit kabinet nu niet wil laten vallen en er dus alles aan zal doen om oplossingen te vinden.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Liz di 20 maa 2012 - 4:36

Eris schreef:Dat wordt wel spannend, kabinet zit nu natuurlijk al met alle overleggen i.v.m. de extra bezuinigingen. Dit doet er geen goed aan. Ik denk dat Rutte dit kabinet nu niet wil laten vallen en er dus alles aan zal doen om oplossingen te vinden.

Waar willen ze eventuele nieuwe verkiezingen van betalen? Ik vind het erg bijzonder dat de oppositie schreeuwt het niet eens te zijn met de bezuinigingen maar wel meteen nieuwe verkiezingen willen. Nu al een miljardenschuld en daar komt dan nog veel meer bij met alle kosten voor de verkiezingen. Ik vond dat Rutte goed reageerde en ik hoop dat dit kabinet gewoon blijft tot het einde van de termijn, dat lijkt me voor nu het best.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Monte di 20 maa 2012 - 4:37

Hero Brikman zal het kabinet niet laten vallen, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Ik heb altijd al gedacht dat het niet samen ging, hij is altijd al iemand geweest die het anders wilde doen dan geert. En dat gaat nou eenmaal niet samen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  SuperGrover di 20 maa 2012 - 5:00

Liz schreef:
Eris schreef:Dat wordt wel spannend, kabinet zit nu natuurlijk al met alle overleggen i.v.m. de extra bezuinigingen. Dit doet er geen goed aan. Ik denk dat Rutte dit kabinet nu niet wil laten vallen en er dus alles aan zal doen om oplossingen te vinden.

Waar willen ze eventuele nieuwe verkiezingen van betalen? Ik vind het erg bijzonder dat de oppositie schreeuwt het niet eens te zijn met de bezuinigingen maar wel meteen nieuwe verkiezingen willen. Nu al een miljardenschuld en daar komt dan nog veel meer bij met alle kosten voor de verkiezingen. Ik vond dat Rutte goed reageerde en ik hoop dat dit kabinet gewoon blijft tot het einde van de termijn, dat lijkt me voor nu het best.
Ten eerste, als je dat bijzonder vindt, heb je volgens mij niet precies begrepen wat de oppositie nou eigenlijk doet. Ten tweede, bezuinigingen zijn natuurlijk de allerslechtste reden aller tijden om geen verkiezingen uit te schrijven. Ten derde, kosten die verkiezingen met zich meebrengen zijn een druppel op de gloeiende plaat van de staatsschuld, dat gaat echt het verschil niet maken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  redd di 20 maa 2012 - 11:20

We wachten t netjes af en misschien mogen we eerdaags weer langs de stembus,aangezien de sp&pvda nu nieuwe verkiezingen willen.....

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Eris di 20 maa 2012 - 22:55

redd schreef:We wachten t netjes af en misschien mogen we eerdaags weer langs de stembus,aangezien de sp&pvda nu nieuwe verkiezingen willen.....

Tja maar dat is hun taak natuurlijk in de oppositie. Lekker zagen en onrust kweken. Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. In de PVV zal het vast wel rommelen maar Geert Wilders zal alles zoveel mogelijk binnen gesloten deuren willen oplossen. De PVV heeft er ook niks aan als dit kabinet op de klippen loopt.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 4:13

Ik denk ook niet dat we op korte termijn te maken zullen hebben met verkiezingen, maar wat moet, dat moet, bezuinigingen of niet.

Afwachten dus..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hero Brinkman stapt uit de PVV Empty Re: Hero Brinkman stapt uit de PVV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum