Vragen eerste schoentjes (AngelNyn/Pien?)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vragen eerste schoentjes (AngelNyn/Pien?)
Ik heb gisteren de eerste schoentjes van mijn zoontje gekocht. Hij loopt binnenshuis al een aantal weken best stabiel en hele stukken. De maat was vrij snel duidelijk, dat zit wel goed. Wat ik me wel afvraag:
- ik heb elefanten schoentjes gekocht en die werken met een 1-2-3 fasen systeem, waarbij bij 1 de zool heel erg soepel is. Ze zeggen zelf dat dit voor de eerste sta- en looppogingen is en volgens dat criterium zou hij al een fase 2 schoentje moeten hebben. Maar in de winkel vond hij de schoenen zo nieuw en eng dat hij er niet eens stapjes op durfde te zetten, dus heb ik toch maar die met een fase 1 zool gekocht met de gedachte dat hij op schoenen nog wel echt eerst moet 'leren' lopen. Wat denken jullie? Heb ook een fase 2 schoentje in m'n handen gehad en die buigt wel goed onder de bal van de voet, maar de zool is toch een stuk dikker en stugger.
- moeten de eerste schoentjes per se laarsjes zijn (dus hoog rond de enkel)? Ik heb nu lage gekocht omdat ze geen laarsjes hadden met een fase 1 zool.
Lang verhaal dus, wie kan me helpen? (Het vrouwtje in de winkel niet echt namelijk.)
- ik heb elefanten schoentjes gekocht en die werken met een 1-2-3 fasen systeem, waarbij bij 1 de zool heel erg soepel is. Ze zeggen zelf dat dit voor de eerste sta- en looppogingen is en volgens dat criterium zou hij al een fase 2 schoentje moeten hebben. Maar in de winkel vond hij de schoenen zo nieuw en eng dat hij er niet eens stapjes op durfde te zetten, dus heb ik toch maar die met een fase 1 zool gekocht met de gedachte dat hij op schoenen nog wel echt eerst moet 'leren' lopen. Wat denken jullie? Heb ook een fase 2 schoentje in m'n handen gehad en die buigt wel goed onder de bal van de voet, maar de zool is toch een stuk dikker en stugger.
- moeten de eerste schoentjes per se laarsjes zijn (dus hoog rond de enkel)? Ik heb nu lage gekocht omdat ze geen laarsjes hadden met een fase 1 zool.
Lang verhaal dus, wie kan me helpen? (Het vrouwtje in de winkel niet echt namelijk.)
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Re: Vragen eerste schoentjes (AngelNyn/Pien?)
Volgens mij verteld elke winkel weer iets anders.
Hier werd namelijk ide flexzool wel geadviseerd. Ondanks dat H. al een maand of 3 liep.
Voor A. ga ik die in elk geval ook kopen om mee te beginnen.
Hier werd namelijk ide flexzool wel geadviseerd. Ondanks dat H. al een maand of 3 liep.
Voor A. ga ik die in elk geval ook kopen om mee te beginnen.
Gast- Gast
Puur gebaseerd op hoe ik het bij mij in de winkel adviseer aan klanten is de echte flex voor de eerste maanden, meestal zijn ze daar na een maand of 3 uit en dan zou ik pas de overstap nemen naar nummer 2.
Het voetje bestaat nu nog volledig uit kraakbeen en vet en moet zich nog helemaal gaan vormen. Dat vormen moet gewoon natuurlijk gebeuren en niet door harde stevige schoenen. Mijn conclusie zou dus zijn dat je de goede keuze gemaakt hebt!!
Het voetje bestaat nu nog volledig uit kraakbeen en vet en moet zich nog helemaal gaan vormen. Dat vormen moet gewoon natuurlijk gebeuren en niet door harde stevige schoenen. Mijn conclusie zou dus zijn dat je de goede keuze gemaakt hebt!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Dankje Pien, dat zegt mijn gevoel ook. En een laarsje hoeft niet per sé?
Lonely Goatherd- Prater
Dat heb ik serieus nog nooit gehoord hoor... Misschien dat ANgelnyn daar wel een duidelijk antwoord op heeft.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
.
Laatst aangepast door TukTuk op di 11 jun 2013 - 10:56; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Eens met AngelNyn.
@angelnyn wanneer zou jij steunzooltjes adviseren? Mag ook even per PM. Ik krijg regelmatig kindjes te zien met de vraag van de huisarts of er steunzolen nodig zijn. Bij kinderen van 0-10 jaar zou ik daar niet zo snel voor kiezen, mits het kind er in de motoriek last van heeft of pijnklachten heeft.
Sorry to voor het 'vervuilen' van je topic!
@angelnyn wanneer zou jij steunzooltjes adviseren? Mag ook even per PM. Ik krijg regelmatig kindjes te zien met de vraag van de huisarts of er steunzolen nodig zijn. Bij kinderen van 0-10 jaar zou ik daar niet zo snel voor kiezen, mits het kind er in de motoriek last van heeft of pijnklachten heeft.
Sorry to voor het 'vervuilen' van je topic!
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door TukTuk op di 11 jun 2013 - 10:56; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Ik vind het niet lastig. Wat jij zegt heb ik ook geleerd. 9 van de 10 keer is het een soepele platvoet en hoeft er niks gedaan te worden. Een afspraak bij een orthopedisch....iets... Is meteen weer meer belastend dan bij mij.
Van die pijn in de onderbenen wist ik niet! Dank je.
Ik ga donderdag naar een orthopedisch congres. Hopelijk komt dit dat ook naar voren?
Van die pijn in de onderbenen wist ik niet! Dank je.
Ik ga donderdag naar een orthopedisch congres. Hopelijk komt dit dat ook naar voren?
Gast- Gast
Heel erg bedankt voor de antwoorden!
Lonely Goatherd- Prater
Graag gedaan!
TukTuk- Ratel
AngelNyn, weet jij hier in de buurt toevallig een goede kinderschoenenzaak?
Die in U.den is gestopt met kinderschoenen
Die in U.den is gestopt met kinderschoenen
Gast- Gast
.
TukTuk- Ratel
Pennin.x in G.emert is ook goed.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Haha, ja omgeving V.eghel bedoelde ik.
K.nuvers zijn we een paar keer voor H geweest maar vond de keus zo beperkt.
Maar wellicht dat ze voor jongens meer naar mijn smaak hebben.
Zit er in G.emert ook een goede ja? Daar dan ook maar eens langs gaan.
N.istelrode zit er dacht ik ook nog 1. Anders zal het toch E.indhoven worden denk ik...
Voor H is het altijd zo'n zoektocht met haar enorm smalle voeten.
Hoop dat dat voor A makkelijker is.
K.nuvers zijn we een paar keer voor H geweest maar vond de keus zo beperkt.
Maar wellicht dat ze voor jongens meer naar mijn smaak hebben.
Zit er in G.emert ook een goede ja? Daar dan ook maar eens langs gaan.
N.istelrode zit er dacht ik ook nog 1. Anders zal het toch E.indhoven worden denk ik...
Voor H is het altijd zo'n zoektocht met haar enorm smalle voeten.
Hoop dat dat voor A makkelijker is.
Gast- Gast
Ah ja, ben er zelf nooit geweest dus geen idee wat voor collectie ze hebben Hoef nooit kinderschoentjes te kopen
TukTuk- Ratel
Amé heeft inderdaad ook steunzooltjes omdat zij een soepele platvoet heeft, maar omdat ze vaak blaren kreeg ondanks goede schoenen hebben ze toch gekozen voor steunzolen. Ze is vorige week weer even bij de orthopeed geweest en ze moet gewoon doorgaan met het dragen van haar zolen al is het wel een stuk beter geworden. Normaal doen ze er ook niks aan tot 5 jaar, maar omdat ze behoorlijk blaren er van kreeg hebben ze er toch voor gekozen. Ik heb ondertussen meteen een nieuwe verwijzing gekregen voor zooltjes, maar dat doen we pas van de zomer.
Gast- Gast
Even een schoentjestopic weer omhoog halen.
Tuk tuk, ik heb een vraag . Mijn zoon loopt sinds oktober en loopt sinds december op shoesme extreme flex schoenen.
Omdat ik hier altijd hoorde dat het goed is om ze zo lang mogelijk op flexibele schoenen te laten lopen had hij deze tot vandaag dus nog aan.
Nu merkte ik dat ze te klein werden dus hebben we nieuwe schoenen gekocht. Maar de verkoopster in de kinderschoenenwinkel zei dat de shoesme extreme flex schoenen niet zijn voor als ze al goed lopen. Ze zouden te weinig steun geven bij de hielen.
Nou vraag ik me af of dat echt zo is?
Tuk tuk, ik heb een vraag . Mijn zoon loopt sinds oktober en loopt sinds december op shoesme extreme flex schoenen.
Omdat ik hier altijd hoorde dat het goed is om ze zo lang mogelijk op flexibele schoenen te laten lopen had hij deze tot vandaag dus nog aan.
Nu merkte ik dat ze te klein werden dus hebben we nieuwe schoenen gekocht. Maar de verkoopster in de kinderschoenenwinkel zei dat de shoesme extreme flex schoenen niet zijn voor als ze al goed lopen. Ze zouden te weinig steun geven bij de hielen.
Nou vraag ik me af of dat echt zo is?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Tuk tuk, ik denk dat je mijn vraag niet gezien hebt, ik ben benieuwd naar je antwoord .
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Tuk tuk, ik denk dat je mijn vraag niet gezien hebt, ik ben benieuwd naar je antwoord .
Ah ik had je vraag inderdaad niet gezien!
Ik weet niet precies hoe het met het contrefort (de hielversteviging) zit bij de Extreme Flex, maar volgens mij kunnen ze wel vrij lang op die schoentjes lopen hoor. Ze zijn niet heel slap toch? Het is voornamelijk de combinatie van een goede zool en een stevig contrefort wat belangrijk is. Bij die Walk-proof zijn de zolen volgens mij al een heel stuk stugger, dus afhankelijk van hoe je kindje loopt zou ik eerder voor de Extreme Flex nog gaan. Zie je nou dat je kindje echt heel erg met zijn enkels naar binnen of buiten knikt, kan je voor een stevigere schoen kiezen. Maar hij loopt nu 7 maanden, dat is natuurlijk nog niet super lang.
Een stevige hiel is in principe wel belangrijk, maar een flexibele zool ook. Je kan ook kijken waar je zoontje het beste op loopt. Maar dat het echt slecht zou zijn, ik betwijfel het. Ik denk dat het deels ook verkoop praatjes zijn.
Als je zoontje goed loopt op die Walk-proof is het natuurlijk ook prima, maar je moet je niet verplicht voelen die te kopen, zeker als hij wel goed loopt op de Extreme Flex.
TukTuk- Ratel
Bedankt voor je antwoord. De hiel van de extreme flex schoenen is niet heel stevig, daar zit volgens mij niet veel versteviging in. Mijn zoon liep er wel goed op en knikte niet erg naar binnen met zijn enkels. We hebben nu nieuwe schoenen gekocht die iets minder flexibel zijn maar nog wel behoorlijk flexibel. Hij heeft maat 24 en de extreme flex schoenen zijn er niet meer in die maat.
Liadan- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Schoentjes (Pien?)
» Wat voor schoentjes als eerste schoentjes?
» eerste schoentjes
» de eerste schoentjes
» Tips eerste schoentjes
» Wat voor schoentjes als eerste schoentjes?
» eerste schoentjes
» de eerste schoentjes
» Tips eerste schoentjes
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: