Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

+3
lente
Caroow
Jade
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Jade di 12 maa 2013 - 2:01

Mijn wasmachine draait op dit moment een rondje 95 graden met azijn. Daarna wil ik beginnen met het wassen van de babyspulletjes. Ik ga alles wassen met neutral.

Maar hoe hebben jullie dat gedaan?

Mijn spuugdoekjes, hydrofiel luiers en washandjes, waskussenhoezen etc. zijn antraciet, dus dat kan bij elkaar in.

Maar alle kleertjes hebben een andere kleur, hebben jullie alle kleuren ook apart gewassen? Ik ben bang dat alles aan elkaar gaat afgeven (omdat alles dus nieuw is). (behalve wit/bont/donker dus)

Op hoeveel graden hebben jullie alles gewassen? Is 30 graden voldoende?

Ik heb hier ergens, ooit gelezen dat je dekens beter eerst in een koud bad kunt leggen, en daarna op de wolwas moet wassen? Ik heb dekens van baby's only, op het wasetiket staat dat de dekens op 60 graden gewassen moeten/kunnen worden. Hoe hebben jullie dit gedaan? En is het koude bad dan nog nodig? Worden de dekens niet stug?

En kan ik een scheutje azijn bij de spulletjes doen voor het kleurbehoud? Of is dat niet goed voor de baby?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Caroow di 12 maa 2013 - 2:03

Ik heb de kleertjes met echt besmettelijke kleuren met onze handdoekenwas meegewassen, die geven niet af en mogen wel verkleuren. Handdoeken gaan toch in de droger en kunnen dus best soms zonder wasverzachter.

De dekentjes heb ik eerst in het badje in koud water gelegd, en daarna op 30 graden kort programma gewassen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Jade di 12 maa 2013 - 2:05

Caroow schreef:Ik heb de kleertjes met echt besmettelijke kleuren met onze handdoekenwas meegewassen, die geven niet af en mogen wel verkleuren. Handdoeken gaan toch in de droger en kunnen dus best soms zonder wasverzachter.

De dekentjes heb ik eerst in het badje in koud water gelegd, en daarna op 30 graden kort programma gewassen.

WIj hebben spierwitte handdoeken, en ik heb roze kleertjes Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  827601. Ik weet niet of ik dat wel zó'n leuk idee vind. Misschien was ik dan toch maar gewoon alles de eerste keer apart. Ik zou het echt jammer vinden als alle kleertjes nu al verkleuren.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  lente di 12 maa 2013 - 2:13

Hele extreme kleuren heb ik apart gewassen, maar het meeste gesorteerd op licht of donker. En dan met zo'n kleurenvangdoekje (hoe heten die dingen?) in de wasmachine. Alles heeft z'n eigen kleur behouden Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  281626781. Soms was het doekje wel verkleurd, maar das een teken dat ie z'n werk goed doet haha.

Dekentjes heb ik niet eerst in koud water gelegd. Gewoon in de wasmachine en daarna in de droger. Op het etiket stond dat het niet mocht, maar ze kunnen er goed tegen en door de droger zijn ze ook lekker zacht.

De eerste keer heb ik trouwens alles gewoon op 30 graden, kort programma, gedaan.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Caroow di 12 maa 2013 - 2:17

Haha onze handdoeken stammen nog uit de tijd dat ik op mijn kamer woonde, die mogen wel verkleuren. Zou ook wel een goed excuus zijn om eindelijk eens nieuwe aan te schaffen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Happydobby di 12 maa 2013 - 2:20

Bij verschillende kleuren deed ik zo,n doekje die kleur opneemt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Jade di 12 maa 2013 - 2:20

een droger hebben we (nog) niet. Ik ben trouwens ook niet van plan om kleertjes en dergelijke in de droger te gooien, dat vind ik echt zonde van de stof!

We willen graag een droger aanschaffen, maar dat is dan echt voor handdoeken en beddengoed (hydrofielen en lakens?).

zo'n color doekje is wel een goed idee! Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen. En 30 graden, kort programma, ga ik denk ik ook maar doen!

Ik heb zoveel zin om alles klaar te maken I love you.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  lente di 12 maa 2013 - 2:30

Ja leuk is dat he, wordt het allemaal steeds echter van Very Happy.

In de droger doe ik (van M.); beddengoed (behalve de lakentjes), hydrofieldoeken, washandjes, rompers, sokjes, spuugdoekjes, slabbetjes etc. Kleertjes (shirtjes, jurkjes, broekjes) gaan hier ook nooit in de droger. Ben altijd bang dat het dan krimpt, vervormd of gewoon minder mooi wordt.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Highway di 12 maa 2013 - 3:00

Ik heb dat ook gewoon gesorteerd, naast witte was had ik bv ook een rode/roze was en een blauw/paars wasje. Ik doe dat overigens nog steeds, niet alleen bij het eerste wassen. Ik heb zelf bv ook wat rode shirts en die was ik dan met haar rode en roze kleding mee.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Sun88 di 12 maa 2013 - 3:02

Ik heb op kleur geselcteerd, kleuren waar ik weinig van had heb ikeerst warm uitgespoeld om te kijken of het af geeft, daarna met andere kleur mee gewassen. Alles op kort programma dat is bij ons 35 graden
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 3:12

Alles gewoon met de gewone was mee op 30 graden met ons normale wasmiddel en wasverzachter. Heb alleen kleertjes, beddengoed, hydro luiers gewassen maar geen dekens, kussens boxkleed aangezien ik wel meer te doen heb op een dag en het onnodig vind om echt alles te wassen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Jade di 12 maa 2013 - 3:40

Ik heb maar eerst een donkere was aangezet! hydrofielen, washandjes, spuugdoekjes, broekjes, romper en een jurkje (allemaal antraciet).
Ik hoop dat de witte stipjes van het jurkje/legging wit blijven Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  827601

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wassen- hoe heb jij dat gedaan?  Empty Re: Wassen- hoe heb jij dat gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum