geld inzamelen ...met de pet rond
+11
Sun88
Charles
Rush
Paper Crown
Caroow
Snoopy
Japie
NoName88
Sam
Middleme
Flower_L
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
geld inzamelen ...met de pet rond
vanavond kwamen collega's op kraamvisite, hadden zelf een hema bon...maar ook geld ingezameld onder rest personeel.
ik vind dat verschrikkelijk eigenlijk, alsof je indirect mensen vraagt om geld...
doen ze dit bij jullie ook...bij geboorte, vertrek, etc. En hoe denken jullie daarover?
ik vind dat verschrikkelijk eigenlijk, alsof je indirect mensen vraagt om geld...
doen ze dit bij jullie ook...bij geboorte, vertrek, etc. En hoe denken jullie daarover?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: geld inzamelen ...met de pet rond
Ik vind dat ook wel apart. Dan hadden ze beter van het ingezamelde geld een quotiënt cadeau kunnen kopen.
Ik kreeg een cadeaudoos, waar mijn collega's allemaal aan cadeautje hadden gedaan.
Dat was bij J.anneman.
Bij C.iske weet ik het eigenlijk niet meer. Volgens mij heb ik toen van verschillende collega's iets gekregen. Maar ze zijn toen ook net kraamvisite geweest. Ik ben met hem daar langsgegaan.
Ik kreeg een cadeaudoos, waar mijn collega's allemaal aan cadeautje hadden gedaan.
Dat was bij J.anneman.
Bij C.iske weet ik het eigenlijk niet meer. Volgens mij heb ik toen van verschillende collega's iets gekregen. Maar ze zijn toen ook net kraamvisite geweest. Ik ben met hem daar langsgegaan.
Gast- Gast
Wij hebben op het werk een lief&leed pot, leggen we aan het begin van het jaar allemaal in en hieruit worden er dingen betaald. Maar, laatst zijn 2 collega's bevallen en zijn we allemaal apart geweest en dan kopen we ook apart soms nog een cadeau(tje).
Ik heb er eigenlijk geen moeite mee: vind het wel netjes als je bijv (zoals nu) op kraamvisite gaat en een cadeautje mee hebt.
Ik heb er eigenlijk geen moeite mee: vind het wel netjes als je bijv (zoals nu) op kraamvisite gaat en een cadeautje mee hebt.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben een pot waar alle cadeautjes van worden betaald.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Oh wacht, ik dacht dat ze je het geld hadden gegeven. Maar dat ze geld inzamelen vind ik op zich te zo gek.
Gast- Gast
zo'n pot vind ik ook wel idee. maar nu heb ik 3 dingen
bon prenatal management
bon hema directe collega's
bon vvv rest....van wie maar wat wilde geven. geen flauw idee wie betaald heeft.
vorig jaar moesten we tegelijk voor twee mensen inzamelen....ene 15 eur meer dan ander. puur op populariteit...vind gewoon stom.
bon prenatal management
bon vvv rest....van wie maar wat wilde geven. geen flauw idee wie betaald heeft.
vorig jaar moesten we tegelijk voor twee mensen inzamelen....ene 15 eur meer dan ander. puur op populariteit...vind gewoon stom.
Flower_L- Ratel
Toen ik nog bij een groter bedrijf werkte werd er ook altijd rondgegaan. Was een bedrijf met ong 35 man personeel, verdeeld over 3 vestigingen. Ik werkte op de hoofdvestiging.
Daar waren vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden, een heel klein bedrag bij verjaardag van directie (voor een bos bloemen), iets groter bedrag voor een geboorte en een nog groter bedrag voor een bruiloft. Iedereen was een soort van verplicht deze bijdrage te betalen. Daar werd dan een gezamelijk kado van gekocht en dit werd gegeven door degenen die op kraambezoek/naar de bruiloft gingen.
Was wel regelmatig 'gezeur' over, met name van de parttimers (die vonden dat ze minder hoefden te geven) en van de mensen van de 2 nevenvestigingen (die kwamen (bijna) nooit naar bruiloften en kraamvisites en kenden hun collega's niet zo heel goed soms).
Het waren ook altijd dezelfde mensen bij wie je om dat geld moest blijven zeuren....
Ik vond het wel goed om iedereen gelijk te houden, waar moet je anders grenzen stellen. Die mensen van de nevenvestiging moesten wat mij betreft niet zeuren, toen zij trouwden kregen ze ook een kado van alle collega's!
Als ik naar een bruiloft ging nam ik vaak nog wel een envelop extra mee, zeker als mijn partner ook meeging.
Daar waren vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden, een heel klein bedrag bij verjaardag van directie (voor een bos bloemen), iets groter bedrag voor een geboorte en een nog groter bedrag voor een bruiloft. Iedereen was een soort van verplicht deze bijdrage te betalen. Daar werd dan een gezamelijk kado van gekocht en dit werd gegeven door degenen die op kraambezoek/naar de bruiloft gingen.
Was wel regelmatig 'gezeur' over, met name van de parttimers (die vonden dat ze minder hoefden te geven) en van de mensen van de 2 nevenvestigingen (die kwamen (bijna) nooit naar bruiloften en kraamvisites en kenden hun collega's niet zo heel goed soms).
Het waren ook altijd dezelfde mensen bij wie je om dat geld moest blijven zeuren....
Ik vond het wel goed om iedereen gelijk te houden, waar moet je anders grenzen stellen. Die mensen van de nevenvestiging moesten wat mij betreft niet zeuren, toen zij trouwden kregen ze ook een kado van alle collega's!
Als ik naar een bruiloft ging nam ik vaak nog wel een envelop extra mee, zeker als mijn partner ook meeging.
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Flower_L schreef:zo'n pot vind ik ook wel idee. maar nu heb ik 3 dingen
bon prenatal management
Dat laatste vind ik inderdaad ook belachelijk! Het management gaf bij ons trouwens ook wel altijd apart een kado. Dat is op mijn nieuwe werk ook zo, dat vind ik niet vreemd!
NoName88- Prater
ik geef ook altijd wat...en zou niet in mij opkomen of minder te geven omdat ik minder werk. maar ik vind een pot veel beter, dan krijgt iedereen hetzelfde.
Flower_L- Ratel
Het zou eigenlijk niet eens in me op komen om daar m'n bedenkingen bij te hebben, als ik zoiets zou krijgen... Hier wordt het trouwens ook zo gedaan.
Gast- Gast
maar jij werkt wellicht kleinschalig? ik werk met 150 mensen...helft ken ik niet eens
Flower_L- Ratel
Oke, dan is het wel anders inderdaad. Ik denk dat dan een pot ook het beste zou werken ja.
NoName88- Prater
ach ja....conclusie, ik moet nu weer verplicht bonnen opmaken. wat vervelend...
Flower_L- Ratel
40 man personeel ongeveer, dus héél kleinschalig valt wel mee.Flower_L schreef:maar jij werkt wellicht kleinschalig? ik werk met 150 mensen...helft ken ik niet eens
Gast- Gast
Wij hebben een personeelspot waar we elke maand 5 euro in doen. Hier worden cadeautjes voor verjaardagen, nieuw huis, bloemetje bij langdurig ziek en bevalling van gedaan. Als er een collega bevalt leggen we allemaal 12.50 in en daar worden grote cadeau's van gekocht.
Nu hebben wij maar weinig collega's ( 12 ) en we zijn een hecht team. Ik kan me voorstellen dat als je in een groot team werkt waar je niet iedereen kent ook niet steeds veel geld gaat inleggen bij zoiets.
Nu hebben wij maar weinig collega's ( 12 ) en we zijn een hecht team. Ik kan me voorstellen dat als je in een groot team werkt waar je niet iedereen kent ook niet steeds veel geld gaat inleggen bij zoiets.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Wij gaanook met de pet rond, maar zijn maar met 15 mensen of zo, dus iedereen kent elkaar. Inleg verschilt per persoon. Mijn eigen ileg hangt af van collega (met de een heb je meer dan met de ander) en de gelegenheid, 2 tot 5 euro meestal.
Overigens wordt er meestal een leuk cadeau bedacht en wordt het geld namens de organisatie er bij opgedaan. Mocht dat meer zijn dan het cadeau, dan wordt er iets bijbedacht of cadeaubonnen.
Overigens wordt er meestal een leuk cadeau bedacht en wordt het geld namens de organisatie er bij opgedaan. Mocht dat meer zijn dan het cadeau, dan wordt er iets bijbedacht of cadeaubonnen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Bij ons stonden er 2 spaarpotten, nog voor mijn verlof. Voor mij en een andere zwangere collega, kon iedereen wat indoen en je naam opschrijven.. Ik heb zelf ook wat voor mijn collega er in gedaan, dus mijn naam komt straks ook op mijn kaartje Grote verassing ook dat we iets krijgen.. Zet dan die dingen neer als we met verlof zijn.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn collega's zijn supergul. Heb de Nuna leaf wipper gekregen en heel veel kleine kado's, schoentjes, jasje van Moncler etc.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Mijn baas maakt een bedrag vrij en daar wordt dan een cadeau van gekocht. Als collega`s onder elkaar kan je dan ook nog op kraamvisite gaan met een kleinigheidje.
Bij m`n vriend wordt er een cadeau gekocht uit de personeelspot met een bijdrage van de baas erbij, maar bij hun is het zo dat de ouders van de geboren baby een kraamfeest houden voor de collega`s + vrouwen, dus dan neem je ook alweer een kleinigheidje mee.
Bij m`n vriend wordt er een cadeau gekocht uit de personeelspot met een bijdrage van de baas erbij, maar bij hun is het zo dat de ouders van de geboren baby een kraamfeest houden voor de collega`s + vrouwen, dus dan neem je ook alweer een kleinigheidje mee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb van het werk 2 bonnen gekregen van 50 euro, eentje van de hema, eentje van de v&d. En een mega bos bloemen. Bijna alle collega's zijn alleen of in groepjes op kraamvisite geweest en daar had iedereen zelf nog een kadootje bij zich.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik had van mijn leidinggevende een kado.gekregen, van mijn collega s een mand waar iedereen een kado tje in konden doen met een kaart bij elk kado.zodat ik wist van wie het was., erg leuk! Geld inzamelen om gezamenlijk een groter kado te kopen, bijvoorbeeld bij afscheid doen wij ook. En dan zijn er inderdaad mensen die ook niets geven terwijl het kado uit naam van het team gegeven wordt.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik vind het niet zo nodig om verjaardagscadeautjes te geven op je werk (er zijn gewoon te vaak collega's jarig), maar ik vind het ook vreemd dat alleen de directie een verjaardagscadeautje krijgt en dat dat gefinancierd wordt door personeel dat er in functie en loon onder staat. Dan gaat het niet om het bedrag, maar ik vind dat gevoelsmatig een beetje vreemd.NoName88 schreef:Daar waren vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden, een heel klein bedrag bij verjaardag van directie (voor een bos bloemen), iets groter bedrag voor een geboorte en een nog groter bedrag voor een bruiloft. Iedereen was een soort van verplicht deze bijdrage te betalen. Daar werd dan een gezamelijk kado van gekocht en dit werd gegeven door degenen die op kraambezoek/naar de bruiloft gingen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik denkd at ze bedoeld van de directie.. Niet aan de directie..Melis_je schreef:Ik vind het niet zo nodig om verjaardagscadeautjes te geven op je werk (er zijn gewoon te vaak collega's jarig), maar ik vind het ook vreemd dat alleen de directie een verjaardagscadeautje krijgt en dat dat gefinancierd wordt door personeel dat er in functie en loon onder staat. Dan gaat het niet om het bedrag, maar ik vind dat gevoelsmatig een beetje vreemd.NoName88 schreef:Daar waren vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden, een heel klein bedrag bij verjaardag van directie (voor een bos bloemen), iets groter bedrag voor een geboorte en een nog groter bedrag voor een bruiloft. Iedereen was een soort van verplicht deze bijdrage te betalen. Daar werd dan een gezamelijk kado van gekocht en dit werd gegeven door degenen die op kraambezoek/naar de bruiloft gingen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dat dacht ik eerst ook, totdat ik het verhaal nog eens las en de onderstreepte zin zag.Paper Crown schreef:Ik denkd at ze bedoeld van de directie.. Niet aan de directie..Melis_je schreef:Ik vind het niet zo nodig om verjaardagscadeautjes te geven op je werk (er zijn gewoon te vaak collega's jarig), maar ik vind het ook vreemd dat alleen de directie een verjaardagscadeautje krijgt en dat dat gefinancierd wordt door personeel dat er in functie en loon onder staat. Dan gaat het niet om het bedrag, maar ik vind dat gevoelsmatig een beetje vreemd.NoName88 schreef:Daar waren vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden, een heel klein bedrag bij verjaardag van directie (voor een bos bloemen), iets groter bedrag voor een geboorte en een nog groter bedrag voor een bruiloft. Iedereen was een soort van verplicht deze bijdrage te betalen. Daar werd dan een gezamelijk kado van gekocht en dit werd gegeven door degenen die op kraambezoek/naar de bruiloft gingen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Doordat ik op inval basis werk zie ik verschillende scholen het op dezelfde manier doen.
Vorig jaar werkte ik op een school en daar moesten aan het einde van het jaar 7 mensen eruit of gingen weg. Toen werd er heel selectief geld ingezameld. Voor iemand die er 25 jaar werkte en met pensioen ging werd er niks gedaan, terwijl voor de persoon die er net 5 jaar werkte wel van alles werd gedaan. Ik heb toen ook selectief gegeven omdat ik het onzin vond dat er voor de ene wel wat werd gedaan en voor de andere niet. Ik ben toen puur gaan kijken naar de rede dat de persoon weg ging. En het pensioen vond ik toch wel 'belangrijker' dan de personen die vrijwilliger vertrokken naar een andere school.
Vorig jaar werkte ik op een school en daar moesten aan het einde van het jaar 7 mensen eruit of gingen weg. Toen werd er heel selectief geld ingezameld. Voor iemand die er 25 jaar werkte en met pensioen ging werd er niks gedaan, terwijl voor de persoon die er net 5 jaar werkte wel van alles werd gedaan. Ik heb toen ook selectief gegeven omdat ik het onzin vond dat er voor de ene wel wat werd gedaan en voor de andere niet. Ik ben toen puur gaan kijken naar de rede dat de persoon weg ging. En het pensioen vond ik toch wel 'belangrijker' dan de personen die vrijwilliger vertrokken naar een andere school.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Is er een BV dip rond de 5 maanden?
» samenvatting rond sturen
» Hoe groot en zwaar rond de 2,5?
» Rond welke tijd...
» Is er een BV dip rond de 5 maanden?