Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te lief...

+3
Urban Naked
Sea of Trees
SleepingBeauty
7 plaatsers

Ga naar beneden

Te lief... Empty Te lief...

Bericht  SleepingBeauty do 28 feb 2013 - 9:48

Mensen vinden mij vaak zo lief...
Ook wordt ik vaak heel jong geschat...

Ik weet niet hoe het kan.
Ik weet vaak wat ik wil, en maak dat ook wel kenbaar.
Nu ben ik net begonnen met mijn nieuwe job, en als aandachtspuntje kreeg ik dat ik niet te lief moet zijn..
Maaar hoe doe je dat??
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Sea of Trees do 28 feb 2013 - 9:49

Ik herken het heel erg. Ik heb zelf ook nog niet uitgevogeld hoe ik anders over kan komen. Ook schatten mensen mij gemiddeld 18 jaar Te lief... 1270000679
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 10:10

Wat is 'te lief'?

Houdt dat in dat je over je heen laat lopen? Niet voor jezelf opkomt? Dan is het de moeite van het verbeteren waard.
Marcels het inhoudt dat je gewoon niet zo'n grote mond hebt en wat meer op de achtergrond bent hoeft dat toch helemaal niet erg te zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Urban Naked vr 1 maa 2013 - 4:15

Artemis schreef:Wat is 'te lief'?

Houdt dat in dat je over je heen laat lopen? Niet voor jezelf opkomt? Dan is het de moeite van het verbeteren waard.
Marcels het inhoudt dat je gewoon niet zo'n grote mond hebt en wat meer op de achtergrond bent hoeft dat toch helemaal niet erg te zijn?
Dat laatste wat jij beschrijft wordt volgens mij meestal 'rustig' genoemd. Bij 'te lief' denk ik idd eerder aan je eerste beschrijving.

Ik vind het een stomme term. Want kennelijk is het jou, TO, niet duidelijk wat ze bedoelen en of je iets moet veranderen. Daa schieten ze dus niets mee op.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Shisha vr 1 maa 2013 - 4:28

Mensen vinden mij vaak ook te lief maar ik vind gewoon dat ik gemakkelijk ben. Als ik het ergens echt niet mee eens ben of iets niet leuk vind dan laat ik wel van mij horen. En verder ben ik inderdaad ook rustig maar ik laat zeker niet over mij heen lopen.
Ik heb bijvoorbeeld op mijn werk wel eens te horen gekregen dat ik moet leren nee te zeggen omdat ik altijd maar kom opdraven wanneer er zieken zijn of personeelstekort is. Maar ikzelf vind het gewoon echt geen probleem als ik voor die dag geen andere plannen heb. De afdeling is er mee geholpen en ik verdien er extra mee (heb wel als voorwaarde dat ik mijn overuren uitbetaald krijg) dus ik zie het probleem echt niet.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 4:45

Marcel heeft er overigens niets mee te maken. Laughing

Met je eens hoor un, maar als iemand met feedback niet verder komt dan 'niet te lief zijn' vraag ik me af wat ze bedoelen, heel helder is het niet. En ook niet wat dan de verwachting is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Caroow vr 1 maa 2013 - 4:51

Lekker helder begrip, 'te lief'. Ik vraag altijd "waar blijkt dat uit?", dan krijg je vaak een duidelijker antwoord en heb je er ook meer aan. Dus als iemand je weer te lief vindt, even doorvragen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 7:38

Ik schijn er ook 'lief' uit te zien. Als mensen mij in het echt ontmoeten blijk ik vaak erg mee te vallen. Ik denk dat ik er jong en iel uit zie, blond haar, blauwe ogen, niet zo heel groot, zachte stem, zachte uitstraling denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Lady Starstruck vr 1 maa 2013 - 7:51

Dit hoor ik ook zo vaak. Dat ik lief ben. Ik denk dat mijn uiterlijk er ook mee te maken heeft. Laatst hoorde ik van iemand dat ik een lief rond hoofdje heb. Ik vind mijzelf namelijk helemaal niet lief. Ik kan namelijk (niet altijd) behoorlijk haatdragend zijn naar mensen toe. Maar ik ben dan ook aan de andere kant ook weer erg sociaal. Ligt eraan wie ik voor me heb eigenlijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  SleepingBeauty vr 8 maa 2013 - 9:06

Natuurlijk heb ik wel uitgevraagd waar dat uit blijkt.
Meer dat ik rustig ben.

Ik weet wel wat ik wil.
Kan dat wel duidelijk maken, maar doe dat wel altijd op een nette beschaafde manier Wink
Opzich niks mis mee.

Maar misschien dat dat maakt dat mensen mij op het eerste gezicht wel heel lief en braaf vinden.
Ik zou wel wat pittiger willen zijn.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 9:32

Als je zelf vindt dat er niks mis mee is, zou ik ook niet gaan veranderen, omdat mensen er iets van zeggen?

Mensen vinden mij ook altijd (te) lief overkomen, omdat ik meelevend & rustig ben. Maar daar komen ze meestal op terug als ze me even kennen, want dan ben ik een kwebbelkont met soms een (te) grote mond! Very Happy En lief ben ik uiteraard.. haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Mystique za 9 maa 2013 - 6:32

Eens met Pippa.

Ik word ook vaak als 'lief'' bestempeld en heb er jarenlang over gedaan om mezelf te accepteren zoals ik ben. Ik zal nu eenmaal niet de meest extraverte persoon worden als andere collega's, maar heb zeer zeker een duidelijke mening over zaken. Ik schroom ook niet om mijn mening te geven, de manier waarop zal echter wel verschillen van anderen. Ik ben tevreden met mezelf en kan mezelf steeds meer aanvaarden zoals ik ben. Wees jezelf en blijf vooral ook dicht bij jezelf, het oordeel van anderen is in deze helemaal niet van belang. Waar het om gaat is dat jij met jezelf door een deur kan. Als dat betekent dat je zelf 'pittiger' wilt worden/overkomen, is daar ook zeker niets mis mee. Ik hoop wel dat dit vanuit jezelf komt en niet (onbewust?) is ingegegeven door het oordeel van anderen. Probeer daar voor jezelf achter te komen.
Mystique
Mystique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te lief... Empty Re: Te lief...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum