Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2

+10
xxjojootjexx
Raven
Tania
Happydobby
Jezzie
-Ieniemienie-
June
meisjesmama
Thunder
Liadan
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2 - Pagina 2 Empty Re: autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2

Bericht  Mom-Of-3 di 26 feb 2013 - 21:49

Tegen ons is gezegd dat het kind met zijn/ haar gewicht de stoel op zijn plek moet houden. De stoel staat "los" op de achterbank, dus als je een ongeluk krijgt en je kind is te licht dan kan je misschien raden wat er gebeurd.
Zo is het ons verteld

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2 - Pagina 2 Empty Re: autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2

Bericht  Liadan di 26 feb 2013 - 22:37

Door de laatste reacties twijfel ik weer, ik ga binnenkort maar eens bij een paar winkels advies vragen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes di 26 feb 2013 - 23:55

Wij hadden dit probleem ook en.ik heb gebeld.met maxi cosi.
Daar gaven ze aan dat het zeer gevaarlijk is als het hoofd boven de stoel uitkomt. Het hoofd wordt dan niet goed beschermd bij aanrijdingen en moet je overstappen op.de opvolgstoel.
Ook al heeft je kindje niet het gewenste gewicht van 15 kg, zolang de gordel niet in de nek snijdt is deze stoel veiliger.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Liadan wo 27 feb 2013 - 0:44

Ah, dank je wel Wennes! Dan gaat Y. binnenkort over naar de volgende autostoel.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder wo 27 feb 2013 - 8:51

Je zal vast een hoofdsteun achter in je auto hebben? Mijn verhoger met rugleuning is smal van boven waardoor ik dat precies onder de hoofdsteun van mijn auto kan klemmen. Hierdoor staat onze stoel 'vast'. Misschien kan dat bij jullie ook? Als je trouwens snapt wat ik bedoel, haha.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Liadan wo 27 feb 2013 - 8:54

Ik snap wat je bedoelt! In de auto van mijn man gaan we dat proberen als we de stoelen hebben, goede tip! In mijn auto gaat dat niet lukken.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder wo 27 feb 2013 - 8:59

Op die manier durf ik S. ook wel te vervoeren ook al is hij nog geen 15 kg. Ik kan hem denk ik niet tot zijn 5de in de priori houden Wink , als hij dan überhaupt al 15 kg weegt. Als ik hem alleen in de auto heb, dan gaat hij wel eens in de stoel van zijn broer, want dat vindt hij cool Cool . Maar normaal gaat hij ook altijd nog in de priori.

Ik hoop dat het past bij jullie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan wo 27 feb 2013 - 9:44

Ik denk dat Y ara het geen probleem zou vinden om nog een jaar in de Tobi te moeten, maar zij heeft ook geen oudere broer of zus met een vervolgstoel.
Hoe zwaar is S. nu? Hij wordt over een half jaar 4 toch?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Raven wo 27 feb 2013 - 9:50

Je hebt ook van die riemen die je om de autostoel kan doen en dan aan je hoofdsteun kan klikken. Die heb ik ooit ergens gezien.

En je gordelspanner doet het altijd. Onder de 15 kilo ook. Dat weet ik zeker ben automonteur.
Een maxi cosi met pasgeboren baby weegt toch ook niet zwaarder dan 15 kilo?

Maar mrt het hoofd erboven uit steken is idd heel gevaarlijk.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Thunder wo 27 feb 2013 - 10:13

Cool beroep, Raven!

Liadan, S. wordt in september 4 inderdaad. Hij weegt nu 12,4 kg op onze eigen weegschaal, maar hij zal in het ziekenhuis waarschijnlijk iets lichter zijn. Het wijkt altijd een beetje af met thuis heb ik inmiddels geleerd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Dolphinne do 28 feb 2013 - 10:33

Liadan schreef:Ik snap wat je bedoelt! In de auto van mijn man gaan we dat proberen als we de stoelen hebben, goede tip! In mijn auto gaat dat niet lukken.

Bij de Mc rodi airProtect zit ook een soort anker waardoor je de stoel vast kan zetten aan de hoofdsteun. Volgens de site van mc een stabiliteitsanker.
Het is een stuk plastic met een elastiek eraan.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 19:34

Wij kiezen straks voor de maxicosi rodi fix deze zet je vast in de auto aan de isofix.
Handig en heel veilig!

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 5 maa 2013 - 22:52

Ik heb net 2 keer de maxicosi Rodi XP2 gekocht. Ik heb nog een keer gevraagd waarom ze 15 kilo moeten zijn voor deze stoel. De verkoopster zei dat de gordel met 15 kilo sneller stopt bij een aanrijding dan als kinderen lichter zijn. Ze zei dat de gordel altijd wel stopt maar dat het iets later kan zijn als ze lichter zijn en dat dat net kan schelen.
Ze zei dat bij de 1e autostoel het hoofd iets boven de hoofdsteun mag komen, de oren mogen er niet bovenuit komen.
Gisteren heb ik Y ara nog een keer met kleren en schoenen aan op de weegschaal gezet en ze weegt nu 14.2 kilo, dus dat wordt nog even vetmesten Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 6 maa 2013 - 1:06

Gewoon vetmesten dan past ze prima in haar nieuwe autostoel :P
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: