autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2
+10
xxjojootjexx
Raven
Tania
Happydobby
Jezzie
-Ieniemienie-
June
meisjesmama
Thunder
Liadan
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2
Mijn dochter past nu nog net in de maxicosi Tobi. Dat zal alleen niet heel lang meer duren want ze is er bijna te lang voor. Ze weegt alleen ook nog geen 15 kilo en 'mag' dus eigenlijk nog niet over naar de volgende stoel (ze woog pas geleden 14 kilo maar is nu sinds donderdag ziek en zal ongetwijfeld wat afgevallen zijn).
In de Prenatal vertelden ze een tijdje terug dat het wel echt belangrijk is dat ze 15 kilo weegt als ze naar de volgende stoel gaat want dat die stoel dat gewicht nodig heeft als er een ongeluk zou gebeuren. Wij vinden het geen probleem om te wachten met naar de volgende stoel gaan maar als haar hoofd boven de Tobi uit komt is die ook niet meer veilig....
Iemand een idee wat verstandig is? Haar in de Tobi laten terwijl ze eigenlijk te lang is of de volgende stoel kopen terwijl ze eigenlijk te licht is?
In de Prenatal vertelden ze een tijdje terug dat het wel echt belangrijk is dat ze 15 kilo weegt als ze naar de volgende stoel gaat want dat die stoel dat gewicht nodig heeft als er een ongeluk zou gebeuren. Wij vinden het geen probleem om te wachten met naar de volgende stoel gaan maar als haar hoofd boven de Tobi uit komt is die ook niet meer veilig....
Iemand een idee wat verstandig is? Haar in de Tobi laten terwijl ze eigenlijk te lang is of de volgende stoel kopen terwijl ze eigenlijk te licht is?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Re: autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2
Ik zou dan voor de stoel gaan waar ze te licht voor is. Ik zal hetzelfde probleem gaan krijgen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
*dubbel*
Laatst aangepast door meisjesmama op di 26 feb 2013 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Wij hebben bij de oudste toen gekozen voor de laatste stoel ook al voldeed ze niet aan de 15 kilo. Ze wilde echt niet meer in de andere stoel. Andere zaten er ook in.
meisjesmama- Kletskop
Kun je niet in de hoeken iets van gewichtjes duwen? Klinkt misschien heel stom, maar als hij dat gewicht echt nodig heeft, is dat misschien een oplossing? Een kind dat te groot is voor een stoel lijkt me lastiger op te lossen.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik zou ook voor de vervolg stoel gaan waar ze dan wel te licht voor is.
Hier krijgen we straks het zelfde probleem.
Hebben wel al een vervolgstoel Maxicosi Rodi air geloof ik gekocht en staat op zolder.
Bij ons vertelde ze bij de baby en tienerstore dat een kilo minder niet zo erg zou zijn.
Als het maar niet heel veel kilo's zijn. En dat als het hoofd er bivenuit steekt het wel gevaarlijk kan zijn.
Dus ik zou voor een vervolgstoel kiezen.
Hier krijgen we straks het zelfde probleem.
Hebben wel al een vervolgstoel Maxicosi Rodi air geloof ik gekocht en staat op zolder.
Bij ons vertelde ze bij de baby en tienerstore dat een kilo minder niet zo erg zou zijn.
Als het maar niet heel veel kilo's zijn. En dat als het hoofd er bivenuit steekt het wel gevaarlijk kan zijn.
Dus ik zou voor een vervolgstoel kiezen.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mij lijkt het minder veilig als haar hoofd we boven uit steekt dan wanneer ze iets te licht is.
Dus dan zou ik voor de vervolgstoel gaan.
Dus dan zou ik voor de vervolgstoel gaan.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
June, dat vind ik nog niet zo stom klinken, maar dan maak je toch eigenlijk de stoel zwaarder en niet het gewicht wat erin zit?
Meisjesmama, mijn dochter vindt het geen probleem om nog in de Tobi te zitten, dus dat anderen in de volgende stoel zitten maakt niet uit (en als ze er niet meer in had gewild, had ze toch echt pech gehad, veiligheid gaat voor).
Meisjesmama, mijn dochter vindt het geen probleem om nog in de Tobi te zitten, dus dat anderen in de volgende stoel zitten maakt niet uit (en als ze er niet meer in had gewild, had ze toch echt pech gehad, veiligheid gaat voor).
Liadan- Ratel
Ieniemienie, dan hebben ze bij jullie dus weer wat anders gezegd. Irritant is dat, haha, want bij de prenatal zei de verkoopster dus tegen mij dat die ene kilo te licht eigenlijk wel echt te weinig is. Maar waarom zou het minder veilig zijn als het hoofd erboven uit komt, weet je dat?
Liadan- Ratel
Liadan schreef:June, dat vind ik nog niet zo stom klinken, maar dan maak je toch eigenlijk de stoel zwaarder en niet het gewicht wat erin zit?
Ik snap dat je zegt dat veiligheid voor gaat maar als je bijna 4 bent en je vriendinnen zitten in die andere stoel en de stoel moest door worden geschoven naar haar zusje. Ik bedoelde er meer mee dat ze dus niet te lang was en te licht.
meisjesmama- Kletskop
Liadan schreef:Ieniemienie, dan hebben ze bij jullie dus weer wat anders gezegd. Irritant is dat, haha, want bij de prenatal zei de verkoopster dus tegen mij dat die ene kilo te licht eigenlijk wel echt te weinig is. Maar waarom zou het minder veilig zijn als het hoofd erboven uit komt, weet je dat?
Haar hoofd er boven uit heeft met haar nek te maken. En die 15 kilo schijnt met de riem te maken hebben die niet goed stopt.
meisjesmama- Kletskop
Ok, dank je meisjesmama .
Ik denk dat wij dan toch voor de volgende stoel zullen gaan (en haar als ze weer beter is even moeten 'vetmesten' zodat ze wat ze afgevallen is snel weer aankomt).
Ik denk dat wij dan toch voor de volgende stoel zullen gaan (en haar als ze weer beter is even moeten 'vetmesten' zodat ze wat ze afgevallen is snel weer aankomt).
Liadan- Ratel
Liadan schreef:June, dat vind ik nog niet zo stom klinken, maar dan maak je toch eigenlijk de stoel zwaarder en niet het gewicht wat erin zit?
Zou het niet gaan om de druk op de stoel? Ik zeg maar iets hoor. Ik vind het ergens ook wel heel raar dat hij pas werkt met vijftien kilo. Of je stopt een kilo aan gewichtjes in haar broekzakken!
June- Kletskop
meisjesmama schreef:Liadan schreef:Ieniemienie, dan hebben ze bij jullie dus weer wat anders gezegd. Irritant is dat, haha, want bij de prenatal zei de verkoopster dus tegen mij dat die ene kilo te licht eigenlijk wel echt te weinig is. Maar waarom zou het minder veilig zijn als het hoofd erboven uit komt, weet je dat?
Haar hoofd er boven uit heeft met haar nek te maken. En die 15 kilo schijnt met de riem te maken hebben die niet goed stopt.
Ja, dan kan je hoofd naar achteren klappen op een verkeerde manier.
June- Kletskop
Ik zou ook de volgende stoel kopen, ik denk dat wij straks hetzelfde probleem hebben met M. Een tijd terug was er iets op tv over de veiligheid en dat het gewichtssysteem waarschijnlijk verdwijnt en er een lengte aanduiding komt.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Ik zou ook de volgende stoel kopen, ik denk dat wij straks hetzelfde probleem hebben met M. Een tijd terug was er iets op tv over de veiligheid en dat het gewichtssysteem waarschijnlijk verdwijnt en er een lengte aanduiding komt.
Ik vind het ook best raar dat het nu op deze manier werkt eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat veel ouders zo'n 'probleem' hebben op een gegeven moment.
June- Kletskop
happydobby, daar ga ik eens op zoeken! Bij K ian zullen wij dat probleem niet hebben denk ik, hij woog pasgeleden al 12 kilo dus die 15 kilo zal hij wel halen.
Liadan- Ratel
Ik denk ook dat er wel meer ouders zijn met dit 'probleem', stom eigenlijk dat sommige verkopers van autostoeltjes dan geen duidelijk advies/antwoord kunnen geven.June schreef:
Ik vind het ook best raar dat het nu op deze manier werkt eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat veel ouders zo'n 'probleem' hebben op een gegeven moment.
Liadan- Ratel
June schreef:Happydobby schreef:Ik zou ook de volgende stoel kopen, ik denk dat wij straks hetzelfde probleem hebben met M. Een tijd terug was er iets op tv over de veiligheid en dat het gewichtssysteem waarschijnlijk verdwijnt en er een lengte aanduiding komt.
Toch denk ik dat alleen lengte ook niet handig is. Mijn zoontje heeft een lang bovenlijf waardoor hij heel snel uit de autostoeltjes groeide, andere kinderen met dezelfde lengte passen nog makkelijk in de kleinere stoel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Liadan schreef:happydobby, daar ga ik eens op zoeken! Bij K ian zullen wij dat probleem niet hebben denk ik, hij woog pasgeleden al 12 kilo dus die 15 kilo zal hij wel halen.
Met mijn jongste heb ik het probleem ook niet die is vandaag overgegaan naar die laatste stoel. Ze word in april 3 en weegt nu 16 kilo en ze is lang voor haar leeftijd.
meisjesmama- Kletskop
Tania schreef:June schreef:Happydobby schreef:Ik zou ook de volgende stoel kopen, ik denk dat wij straks hetzelfde probleem hebben met M. Een tijd terug was er iets op tv over de veiligheid en dat het gewichtssysteem waarschijnlijk verdwijnt en er een lengte aanduiding komt.
Toch denk ik dat alleen lengte ook niet handig is. Mijn zoontje heeft een lang bovenlijf waardoor hij heel snel uit de autostoeltjes groeide, andere kinderen met dezelfde lengte passen nog makkelijk in de kleinere stoel.
Dan moeten ze het dus doen aan de hand van de lengte van het bovenlijf .
June- Kletskop
Wij hebben dit probleem ook. H. moet volgende week naar het CB en moet ze weer gewogen worden, ik gok dat ze nu ook ergens rond de 13-14 kilo zit maar haar hoofd komt al boven de priori uit...
Gast- Gast
Als haar hoofd er boven uit komt moet je een andere stoel kopen. Dan is deze niet meer veilig.
De indicatie om een vervolgstoel te kopen gaat op gewicht OF lengte.
De gordelspanner van de autogordel houdt haar wel tegen ook als ze te licht is voor die andere stoel. Die slaan heel snel aan als er iets inhangt
Een vervolg stoel is veiliger.
De indicatie om een vervolgstoel te kopen gaat op gewicht OF lengte.
De gordelspanner van de autogordel houdt haar wel tegen ook als ze te licht is voor die andere stoel. Die slaan heel snel aan als er iets inhangt
Een vervolg stoel is veiliger.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Bedankt voor je antwoord Raven. Dus dat ze 15 kilo moeten zijn is echt alleen voor de gordelspanner van de auto? En hoe ver mag een hoofd boven de hoofdsteun uitsteken? Nu steekt haar hoofd nog niet uit, maar dat mag toch ook nog wat centimeters?
Liadan- Ratel
Die 15 kilo grens heeft te maken met je autogordel.
Wanneer je een ongeluk hebt en je kindje weegt nog niet die 15 kilo, dan reageert de gordel minder snel of niet.
Zijn er geen vervolgstoelen die van zichzelf zwaarder zijn, en dus die grens van 15 kilo lager hebben zitten?
Wanneer je een ongeluk hebt en je kindje weegt nog niet die 15 kilo, dan reageert de gordel minder snel of niet.
Zijn er geen vervolgstoelen die van zichzelf zwaarder zijn, en dus die grens van 15 kilo lager hebben zitten?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stoel voor op babykamer
» Baby inzet en alles voor Trip trap stoel
» Een tip voor meiden die binnenkort een autostoel
» Wat voor autostoel na baby maxi cosi?
» Kan ik deze stoel wit verven? (Rotan stoel)
» Baby inzet en alles voor Trip trap stoel
» Een tip voor meiden die binnenkort een autostoel
» Wat voor autostoel na baby maxi cosi?
» Kan ik deze stoel wit verven? (Rotan stoel)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: