Mannen...
4 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mannen...
Ik ben heel goed met mannen (al zeg ik t zelf). Qua contact hebben met (vrienden) en ook in relaties krijg ik toch altijd wel wat ik wil. Maar toch is het het vaak net niet. Met vrienden gaat het altijd helemaal leuk en gezellig. Maar in relaties verwacht ik meer.
Nu ik officieel weer vrijgezel ben gaat er een wereld voor me open qua mogelijkheden. Ik vind het leuk om gewoon af te spreken met mensen. Maar hoe zorg ik er voor dat ik niet weer de voor mij zo bekende fout maak dat ik een relatie aanga met iemand die me geeft wat ik op dat moment wil en niet wat ik op dat moment nodig heb.
Of moet ik gewoon niet meer zo ver vooruit denken?
Nu ik officieel weer vrijgezel ben gaat er een wereld voor me open qua mogelijkheden. Ik vind het leuk om gewoon af te spreken met mensen. Maar hoe zorg ik er voor dat ik niet weer de voor mij zo bekende fout maak dat ik een relatie aanga met iemand die me geeft wat ik op dat moment wil en niet wat ik op dat moment nodig heb.
Of moet ik gewoon niet meer zo ver vooruit denken?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Mannen...
Wat maakt dat het vaak net niet is? Is dat iets wat je al vroeg in je relatie merkt?
Ik denk dat je niet te ver vooruit moet denken, je weet niet wie je treft en hoe de wisselwerking tussen jullie is. Daarnaast ben jij waarschijnlijk over een half jaar ook anders dan dat je nu bent en sta je er anders in. Niet omdat je nu niet weet wat je wil, maar omdat je nu een nieuwe fase in je leven in bent gegaan en dat zal je gaan veranderen.
Ik denk dat je niet te ver vooruit moet denken, je weet niet wie je treft en hoe de wisselwerking tussen jullie is. Daarnaast ben jij waarschijnlijk over een half jaar ook anders dan dat je nu bent en sta je er anders in. Niet omdat je nu niet weet wat je wil, maar omdat je nu een nieuwe fase in je leven in bent gegaan en dat zal je gaan veranderen.
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Als ik terugkijk op relaties die ik heb gehad (die elkaar vaak bijna overlapte) koos ik vaak voor jongens die me op dat moment gaven wat ik wilde. Maar op langer termijn was het het dan vaak net niet. Terwijl ik het voor hen dan wel helemaal was blijkbaar, want ik heb tot nu toe alle relaties die ik heb gehad, verbroken. Na 2 jaar, na 4 jaar en na 2,5 jaar.
TGR- Kletskop
Wellicht dat er ook een duidelijk punt zit in de bijna overlap? Op het moment dat je natuurlijk net uit een relatie komt sta je er, denk ik, anders in dan wanneer je al een tijdje vrijgezel bent en een eigen leven hebt.
Heb je bij je exen dat het op hetzelfde punt het net niet is?
Roze Roos- Ratel
Roze Roos schreef:Wellicht dat er ook een duidelijk punt zit in de bijna overlap? Op het moment dat je natuurlijk net uit een relatie komt sta je er, denk ik, anders in dan wanneer je al een tijdje vrijgezel bent en een eigen leven hebt.
Op het moment dat ik iets mis bij iemand ga ik dat zoeken bij een ander. Het is nooit op hetzelfde punt trouwens. Mijn ex en mijn ex daarvoor zijn echt totaal andere mensen.
Ik kan het allemaal goed analyseren en dat vind ik prima, maar toch baal ik wel dat ik in het verleden zo de mist in ben gegaan en daardoor toch wat hartjes heb gebroken. Incl. die van mezelf. Het is gewoon de teleurstelling dat ik tot nu toe nog niet heb gevonden wat ik blijkbaar zoek of nodig heb.
TGR- Kletskop
Soms moet je eerst 10 keer iets tegen komen wat je niet nodig hebt/wat het net niet is om er op de een of andere manier wat van te leren. Hoe clichè ook..
Weet je ook waarom je het bij een ander gaat zoeken als je het mist? Was het niet bespreekbaar in je relaties?
Weet je ook waarom je het bij een ander gaat zoeken als je het mist? Was het niet bespreekbaar in je relaties?
Roze Roos- Ratel
Ik moet opeens aan het nummer Fix you denken van Coldplay.
You get what you want but not what you need..
Ik wilde graag een vriendje en had er toen één,maar hij gaf me niet wat ik nodig had.
Dus na een tijdje uitgemaakt.
Je bedoelt te zeggen dat je iemand wil ontmoeten die je kan geven wat je nodig heb.
Dat je een relatie wil,is wel duidelijk.
Niemand wil alleen zijn,lijkt me.
Ik wilde graag een vriendje en had er toen één,maar hij gaf me niet wat ik nodig had.
Je bedoelt te zeggen dat je iemand wil ontmoeten die je kan geven wat je nodig heb.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Roze Roos schreef:Soms moet je eerst 10 keer iets tegen komen wat je niet nodig hebt/wat het net niet is om er op de een of andere manier wat van te leren. Hoe clichè ook..
Weet ik. Ik ben goed in nieuwe mensen ontmoeten, dus ik kom er vanzelf wel achter. Ik zoek iets in persoonlijkheid. Wat ex1 had, heeft ex2 niet en andersom. En ik was zo klaar met ex1 toen en ex2 had precies wat ik toen zo miste.
TGR- Kletskop
aniet schreef:Ik moet opeens aan het nummer Fix you denken van Coldplay.
Weet ik, soms is het ook lastig om in te zien wat je nodig hebt. Niemand wijkt graag af van een gebaand pad.
Ik ben ook niet alleen, maar zelfs ondanks veel lieve vrienden en vriendinnen en t feit dat beide exen nog steeds heel lief voor me zijn, kan ik me met vlagen wel eenzaam en onbegrepen voelen. Dat gevoel, daar wil ik graag vanaf.
TGR- Kletskop
Zoek je in je partners iets wat je zelf niet hebt? Ben je in staat om het over meerdere mensen te "verspreiden" wat je zoekt?
Hm dat klinkt een beetje vreemd.. Ik moest "afkicken" na mijn relatie van 5 jaar om alles wat ik nodig had bij mijn ex te zoeken, achteraf gezien was dat een super leerzame tijd. Ik heb geleerd om te "shoppen" bij vrienden/familie om te krijgen wat ik op dat moment nodig heb, zonder dat te koppelen aan een persoon. Ik ben best een tijd vrijgezel geweest en merk wel dat ik, nu ik een prille relatie heb, minder afhankelijk ben van mijn vriend. Ik heb hem nu niet nodig, begrijp mij goed, het is erg leuk en hij is erg leuk, maar ik zoek niks bij hem.
Ik lees net wat je geschreven hebt, dat je je alleen en onbegrepen voelt, dat gevoel herken ik wel! Denk ook niet dat dat anders wordt met een vriend, maar dat je dat toch in jezelf en in interactie met anderen moet vinden.
Hm dat klinkt een beetje vreemd.. Ik moest "afkicken" na mijn relatie van 5 jaar om alles wat ik nodig had bij mijn ex te zoeken, achteraf gezien was dat een super leerzame tijd. Ik heb geleerd om te "shoppen" bij vrienden/familie om te krijgen wat ik op dat moment nodig heb, zonder dat te koppelen aan een persoon. Ik ben best een tijd vrijgezel geweest en merk wel dat ik, nu ik een prille relatie heb, minder afhankelijk ben van mijn vriend. Ik heb hem nu niet nodig, begrijp mij goed, het is erg leuk en hij is erg leuk, maar ik zoek niks bij hem.
Ik lees net wat je geschreven hebt, dat je je alleen en onbegrepen voelt, dat gevoel herken ik wel! Denk ook niet dat dat anders wordt met een vriend, maar dat je dat toch in jezelf en in interactie met anderen moet vinden.
Roze Roos- Ratel
Roze Roos schreef:Zoek je in je partners iets wat je zelf niet hebt? Ben je in staat om het over meerdere mensen te "verspreiden" wat je zoekt? Ja, dat doe ik enorm
Ik denk dat ik het toch even anders aanpak. Ik heb een legioen aan vrienden en vriendinnen die ik eigenlijk allemaal ergens anders voor "gebruik" (niet naar bedoeld) Maar ik mis een persoon waar dat een beetje in samenkomt.
TGR- Kletskop
TGR schreef:aniet schreef:Ik moet opeens aan het nummer Fix you denken van Coldplay.
Weet ik, soms is het ook lastig om in te zien wat je nodig hebt. Niemand wijkt graag af van een gebaand pad.
Ik ben ook niet alleen, maar zelfs ondanks veel lieve vrienden en vriendinnen en t feit dat beide exen nog steeds heel lief voor me zijn, kan ik me met vlagen wel eenzaam en onbegrepen voelen. Dat gevoel, daar wil ik graag vanaf.
Dat laatste probeerde ik ook te zeggen,je bent tuurlijk niet helemaal alleen,dat ben ik ook niet.
Heb ook vriendinnen en lieve famillie,maar als je thuiskomt is er niemand die de kachel heeft aangezet en is t stil en donker thuis.
Ik mis precies hetzelfde als jou en zou ook wel van dat gevoel af willen.
Maar ik denk dat dat gevoel weggaat als je iemand in je leven hebt die dat lege gevoel voor je opvult.
Tja en wanneer dat gaat gebeuren dat weet niemand,maar t komt heus wel.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
TGR schreef:Roze Roos schreef:Zoek je in je partners iets wat je zelf niet hebt? Ben je in staat om het over meerdere mensen te "verspreiden" wat je zoekt? Ja, dat doe ik enorm
Ik denk dat ik het toch even anders aanpak. Ik heb een legioen aan vrienden en vriendinnen die ik eigenlijk allemaal ergens anders voor "gebruik" (niet naar bedoeld) Maar ik mis een persoon waar dat een beetje in samenkomt.
Ieder zijn eigen aanpak denk ik zo! Maar goed, dan weet je wel wat je "zoekt" en daar is ook wat voor te zeggen!
Roze Roos- Ratel
Zoek een man die zijn eigen leven en ambities heeft, sterk in zijn schoenen staat en tegengas kan geven. Niet weer iemand die - wel lekker makkelijk is - omdat hij je zelfvertrouwen opvijzelt. Daar heb je niks aan. Pas dan krijg je een relatie die gebaseerd is op wederzijdse liefde en niet vanuit het principe: wat kan ik bij jou halen...
Gast- Gast
Noa schreef:Zoek een man die zijn eigen leven en ambities heeft, sterk in zijn schoenen staat en tegengas kan geven. Niet weer iemand die - wel lekker makkelijk is - omdat hij je zelfvertrouwen opvijzelt. Daar heb je niks aan. Pas dan krijg je een relatie die gebaseerd is op wederzijdse liefde en niet vanuit het principe: wat kan ik bij jou halen...
Nouja dat dus
Maar ook iemand die me lekker vrij laat en iemand die niet een afwachtende houding heeft.
TGR- Kletskop
TGR schreef:Noa schreef:Zoek een man die zijn eigen leven en ambities heeft, sterk in zijn schoenen staat en tegengas kan geven. Niet weer iemand die - wel lekker makkelijk is - omdat hij je zelfvertrouwen opvijzelt. Daar heb je niks aan. Pas dan krijg je een relatie die gebaseerd is op wederzijdse liefde en niet vanuit het principe: wat kan ik bij jou halen...
Nouja dat dus
Maar ook iemand die me lekker vrij laat en iemand die niet een afwachtende houding heeft.
Ja precies! Ze bestaan echt wel hoor dat soort mannen (ik heb er ook zo eentje )
Gast- Gast
Noa schreef:TGR schreef:Noa schreef:Zoek een man die zijn eigen leven en ambities heeft, sterk in zijn schoenen staat en tegengas kan geven. Niet weer iemand die - wel lekker makkelijk is - omdat hij je zelfvertrouwen opvijzelt. Daar heb je niks aan. Pas dan krijg je een relatie die gebaseerd is op wederzijdse liefde en niet vanuit het principe: wat kan ik bij jou halen...
Nouja dat dus
Ja precies! Ze bestaan echt wel hoor dat soort mannen (ik heb er ook zo eentje )
Voorlopig heb ik mijn handen nog vol op het moment en ook geen zin in een relatie. Maar ik houd in mijn achterhoofd dat ze bestaan
Anders kan ik altijd nog een kat nemen.
TGR- Kletskop
Katten zijn sowieso perfect!
Roze Roos- Ratel
Hihi, katten zijn sowieso liefTGR schreef:Noa schreef:TGR schreef:Noa schreef:Zoek een man die zijn eigen leven en ambities heeft, sterk in zijn schoenen staat en tegengas kan geven. Niet weer iemand die - wel lekker makkelijk is - omdat hij je zelfvertrouwen opvijzelt. Daar heb je niks aan. Pas dan krijg je een relatie die gebaseerd is op wederzijdse liefde en niet vanuit het principe: wat kan ik bij jou halen...
Nouja dat dus
Voorlopig heb ik mijn handen nog vol op het moment en ook geen zin in een relatie. Maar ik houd in mijn achterhoofd dat ze bestaan
Anders kan ik altijd nog een kat nemen.
Gast- Gast
Heb bewust nog geen reacties gelezen, alleen je eerste post.
Ik denk dat je het beeld van wat je zoekt moet loslaten, en dat je het vanzelf merkt als je hebt gevonden wat voor jou het juiste is. Als je verwachtingen voor jezelf gaat scheppen, dan krijg je nooit wat je wil.
Instant bevrediging werkt natuurlijk nooit op lange termijn.
Maar misschien moet je eerst 10x de verkeerde man tegenkomen voordat je die 11e die voor jou de ware is tegen het lijf loopt, when you least expect it? Iemand die jou een spiegel voorhoudt, die je kritisch naar jezelf laat kijken en dingen laat zien waar jij niet aan had gedacht. Maar ook iemand die kan troosten als je zelf nog niet eens doorhebt hoe verdrietig je eigenlijk bent. Dat heb je nodig. En dat komt vanzelf, want volgens mij ben jij hartstikke leuk
Ik denk dat je het beeld van wat je zoekt moet loslaten, en dat je het vanzelf merkt als je hebt gevonden wat voor jou het juiste is. Als je verwachtingen voor jezelf gaat scheppen, dan krijg je nooit wat je wil.
Instant bevrediging werkt natuurlijk nooit op lange termijn.
Maar misschien moet je eerst 10x de verkeerde man tegenkomen voordat je die 11e die voor jou de ware is tegen het lijf loopt, when you least expect it? Iemand die jou een spiegel voorhoudt, die je kritisch naar jezelf laat kijken en dingen laat zien waar jij niet aan had gedacht. Maar ook iemand die kan troosten als je zelf nog niet eens doorhebt hoe verdrietig je eigenlijk bent. Dat heb je nodig. En dat komt vanzelf, want volgens mij ben jij hartstikke leuk
Gast- Gast
Misschien moet het eens op je af laten hopen i.p.v. er gelijk diep over na te denken. Misschien sta je dan meer open voor het gene wat er die avond dag met mannen gebeurt.
Of praat ik nu onzin?
Of praat ik nu onzin?
Gast- Gast
TGR schreef:Roze Roos schreef:Zoek je in je partners iets wat je zelf niet hebt? Ben je in staat om het over meerdere mensen te "verspreiden" wat je zoekt? Ja, dat doe ik enorm
Misschien moet je jezelf dan maar even uit die droom helpen, want ik geloof niet dat alles in 1 persoon kan zitten. Iemand kan nog zo geweldig zijn en perfect bij je passen, er zij altijd dingen die je anders zou willen zien. En dan geeft helemaal niet, want niemand is perfect. En degene die daar wel bij in de buurt komen zijn irritant omdat ze zo perfect lijken.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Dan blij ik wel eeuwig vrijgezel met af en toe een scharrel.
TGR- Kletskop
TGR schreef:Dan blij ik wel eeuwig vrijgezel met af en toe een scharrel.
Geloof ik niks van hoor. Kom op zeg, niet zo onzeker! Dit ken ik helemaal niet van jou ( zoals ik je hier ken )
Gast- Gast
TGR schreef:Dan blij ik wel eeuwig vrijgezel met af en toe een scharrel.
Daar is toch ook niks mis mee? Uiteindelijk moet je zelf gelukkig zijn en niet door iemand gelukkig gemaakt worden.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: