groentehap invriezen
+6
Clapperdie
Lejow
Linda
Jezzie
piene1983
Sun88
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
groentehap invriezen
Dag meiden, binnenkort willen we starten met groente geven aangezien hij niet genoeg meer heeft aan zijn flessen, eerst even op cb overleggen aangezien hij kma heeft. Nu heb ik vanmiddag zo,n ding gekocht om groente hapjes in te vriezen, maar hoe verwarm je het dan weer? Magnetron? Lijkt mij namelijk dat in de magnetron vitamines verloren gaan, of is dat onzin?
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Re: groentehap invriezen
Daarover zijn de meningen verdeeld, je zult waarschijnlijk diverse antwoorden krijgen. Wij doen het hier wel, ik kook voor 2 weken vooruit en vries dat in. Opwarmen vervolgens in de magnetron, vanuit mijn optiek kan dat geen kwaad.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik vries het in en haal het op de dag dat ze het gaat eten 's ochtends er uit en zet het in de koelkast om te ontdooien. 's avonds warm ik het idd op in de magnetron.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik kookte op zondag meestal voor een hele week en vroor het dan in.
Om het op te warmen deden wij het gewoon in de magnetron.
Om het op te warmen deden wij het gewoon in de magnetron.
Gast- Gast
Ik denk dat er niet meer vitamines verloren gaan als je het in de magnetron opwarmt dan in een pannetje.
Door het invriezen gaan er wel voedingsstoffen verloren. Sowieso hoe vaker je voedsel bereid, hoe meer er verloren gaat. Als je niet wilt dat er iets verloren gaat, dan kan je het het beste vers geven.
Door het invriezen gaan er wel voedingsstoffen verloren. Sowieso hoe vaker je voedsel bereid, hoe meer er verloren gaat. Als je niet wilt dat er iets verloren gaat, dan kan je het het beste vers geven.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik maak ook altijd meer, vries het in en warm het op in de magnetron.
In mijn optiek is het ook onzin dat er door de magnetron voedingsstoffen verloren gaan.
In mijn optiek is het ook onzin dat er door de magnetron voedingsstoffen verloren gaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik warmde het vaak op in een pannetje met heet water
Over verlies van vitamine heb ik nooit nagedacht
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vries het in en warm het op in de flessenwarmer. De magnetron haalt de vitamines er niet uit denk ik, maar die straling schijnt niet echt goed te zijn (ook niet voor volwassenen). Dus niet alle dagen uit de magnetron eten zeggen ze.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
O daar heb ik nog nooit van gehoord, flesjes maak je ook warm(tenminste ik wel) bijna altijd in de magnetron,zou dat dan ook niet goed zijn?
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Hier ook. Soms wel even snel in de magnetron maar vaker gewoon in een pannetje opgewarmd.Clapperdie schreef:Ik warmde het vaak op in een pannetje met heet water
Eerst probeerden we het in de flessenwarmer, maar daar werd alleen het bakje in warm en het ten bleef koud/lauw.
Wij deden het niet. Alleen als we ergens op visite waren. Thuis gebruikten we de flessenwarmer.Mama Titty schreef:O daar heb ik nog nooit van gehoord, flesjes maak je ook warm(tenminste ik wel) bijna altijd in de magnetron,zou dat dan ook niet goed zijn?
Jezzie schreef:Ik vries het in en haal het op de dag dat ze het gaat eten 's ochtends er uit en zet het in de koelkast om te ontdooien. 's avonds warm ik het idd op in de magnetron.
Zo doe ik het ook.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Soortgelijke onderwerpen
» Groentehap
» hoeveel gram groentehap geven jullie?
» Kan ik dit nog invriezen?
» Jus invriezen
» Kun je dit invriezen?
» hoeveel gram groentehap geven jullie?