Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groentehap

5 plaatsers

Ga naar beneden

Groentehap Empty Groentehap

Bericht  icon do 13 jan 2011 - 8:04

Mijn dochter is bijna 6 maanden oud (dit weekend) en nu mogen we beginnen met een groentehap. We moesten tot 6 maanden wachten, omdat ze een koemelkallergie heeft. Maar nu is mijn vraag hoe hebben jullie dat gedaan. Ik wilde beginnen met worteltjes en het buro heeft ons aangeraden dit eerst 3 á 4 dagen achter elkaar te geven om te kijken of ze er allergisch voor is. Maar hebben jullie de groente eerst gepureerd of gewoon in stukjes gegeven? Ik hoop dat jullie tips hebben!

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groentehap Empty Re: Groentehap

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:08

Ik wil over een maand de groenten/fruit in stukjes aan gaan bieden. De groente beetgaar stomen/koken en dan stukjes aan bieden ter grootte van het vuistje ongeveer.

Ze adviseren inderdaad om een soort meerdere dagen achter elkaar aan te bieden, als ze er allergisch op reageren weet je precies wáár ze allergisch op reageren, daarnaast moet een kind een smaak soms wel 10 of 15 keer proeven voordat ze het lekker gaan vinden.

Gast
Gast

Bericht  nisavi do 13 jan 2011 - 8:14

Ik ben ook begonnen met zes maanden.

Heb het wel wat grover gehouden, ze vindt dit ook prettiger trouwens. De eerste keren erwten en aardappelen. Inderdaad een paar dagen. Daarna ook bruine bonen en aardappelen en de afgelopen week wortelen en aardappelen. Ze vindt het heerlijk, dus dat gaat wel goed. Ik zou gewoon uitproberen wat jouw kleintje lekkerder vindt.

Bij het fruithapje banaan kwam ik erachter dat ze het gepureerd niet eet, maar geprakt (grover dus) wel.

Het begon eerst met een paar hapjes en nu gaat het al steeds beter smile

Alleen is ze nu niet in orde en drinkt erg slecht, dus heb ik besloten de fles aan te bieden i.p.v. groenten. Zodra ze beter is wil ik weer verder gaan met haar groentehapje Very Happy

Veel succes!

Sorry dat ik geen echte tips heb, ik ben het maar gewoon gaan uitproberen.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:16

Ik heb het in eerste instantie helemaal glad gepureerd.
Maar goed, mijn dochter was 4 maanden toen we begonnen.

Daarna ben ik het grover gaan maken.

Gast
Gast

Bericht  icon do 13 jan 2011 - 8:23

Het buro vertelde mij dat ik beter eerst alleen 1 soort groente kon geven, dus nog niet gecombineerd met aardappels, omdat ze door die koemelkallergie eerder allergisch kan zijn voor iets anders. En als je dan 2 dingen tegelijk geeft en ze krijgt er last van, het niet te zeggen is waar ze niet tegen kan.

Hoeveel groente hebben jullie in het begin gegeven?

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  nisavi do 13 jan 2011 - 8:29

icon schreef:Het buro vertelde mij dat ik beter eerst alleen 1 soort groente kon geven, dus nog niet gecombineerd met aardappels, omdat ze door die koemelkallergie eerder allergisch kan zijn voor iets anders. En als je dan 2 dingen tegelijk geeft en ze krijgt er last van, het niet te zeggen is waar ze niet tegen kan.

Hoeveel groente hebben jullie in het begin gegeven?

Oh, dat wist ik niet. Heb ook zelf geen ervaring met kma.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:33

In het begin eten ze theelepeltjes, niet meer, het is ook nog echt bijvoeding, als het goed is merk je vanzelf dat ze meer willen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 13 jan 2011 - 9:48

Het is inderdaad het handigst om eerst een paar dagen de ene groente aan te bieden, dan weer een paar dagen de andere, etc. Dit inderdaad ook te kijken hoe ze erop reageren en om ze een paar dagen aan dezelfde smaak te laten wennen. Zo kunnen ze later smaken uit elkaar houden. Ik zou inderdaad ook nog niet gaan combineren, aardappelen met wortel bijvoorbeeld. Dan leren ze de smaken los nooit kennen.

Succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Liadan do 13 jan 2011 - 10:06

Wij zijn met 6 maanden begonnen en hebben haar altijd alles in stukken gegeven. We zijn begonnen met broccoli en dan in vuistgrote stukken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  meisjesmama do 13 jan 2011 - 10:08

Heb je niet als advies gekregen om eens bij een dietiste langs te gaan?
Mijn beide kids hebben ook kma (de oudste is er over heen gegroeid) en ik zat vorige week voor het eerst bij de dietiste.
Maar dat komt ook omdat mijn jongste een aversie heeft tegen eten dus ze is nu 9 maanden en eet nu net aan 5 lepeltjes fruit.
Er word bij ons geadviseerd om 3 dagen achter elkaar te geven bijv. peer en als ze daar tegen kan zou je er banaan bij kunnen doen (dus peer-banaan hap) dat 3 dagen om te kijken hoe ze op banaan reageert.
Als je maar enige idee hebt dat ze reageert meteen stoppen en als het weer rustig is opnieuw beginnen. Om te kijken of je weer dezelfde reactie krijgt. Bij voorkeur niet aan het eind van de dag geven maar midden op de dag zodat je je kind in de gaten kan houden qua reacties.

Heb even de papieren erbij gepakt en er staat:
Niet geven Aardbei,kiwi, tomaat, varkensvlees, citrusfruit

Wat wel kan:
Fruit: appel, banaan, peer, perzik, abrikoos, nectarine, meloen en druiven
Groente: wortel, broccoli, bloemkool, komkommer, courgette, venkel, aubergine, bietjes, andijvie, spinazie, sperziebonen, witlof, snijbonen, pompoen, peultjes en doperwten.

Ik hoop dat je er iets mee kan!
Succes!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  icon do 13 jan 2011 - 22:18

meisjesmama schreef:Heb je niet als advies gekregen om eens bij een dietiste langs te gaan?
Mijn beide kids hebben ook kma (de oudste is er over heen gegroeid) en ik zat vorige week voor het eerst bij de dietiste.
Maar dat komt ook omdat mijn jongste een aversie heeft tegen eten dus ze is nu 9 maanden en eet nu net aan 5 lepeltjes fruit.
Er word bij ons geadviseerd om 3 dagen achter elkaar te geven bijv. peer en als ze daar tegen kan zou je er banaan bij kunnen doen (dus peer-banaan hap) dat 3 dagen om te kijken hoe ze op banaan reageert.
Als je maar enige idee hebt dat ze reageert meteen stoppen en als het weer rustig is opnieuw beginnen. Om te kijken of je weer dezelfde reactie krijgt. Bij voorkeur niet aan het eind van de dag geven maar midden op de dag zodat je je kind in de gaten kan houden qua reacties.

Heb even de papieren erbij gepakt en er staat:
Niet geven Aardbei,kiwi, tomaat, varkensvlees, citrusfruit

Wat wel kan:
Fruit: appel, banaan, peer, perzik, abrikoos, nectarine, meloen en druiven
Groente: wortel, broccoli, bloemkool, komkommer, courgette, venkel, aubergine, bietjes, andijvie, spinazie, sperziebonen, witlof, snijbonen, pompoen, peultjes en doperwten.

Ik hoop dat je er iets mee kan!
Succes!!

Bedankt, ze hebben me een formulier opgestuurd met richtlijnen voor het eten. Onze laatste afspraak op het buro kon namelijk door ziekte niet doorgaan en nu moet ik pas eind januari weer. Ik heb ze hierover wel telefonisch gesproken, maar ik was benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Ze hebben het mij idd zo verteld als jij zegt: het niet 's avonds geven, je mag 2 soorten tegelijk geven als ze er 1 al van gehad heeft etc. We hebben het ook nog over een dietiste gehad, maar dat was volgens het buro nog niet nodig, dat hoefde pas als ze tegen heel veel dingen ook niet tegen kon.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie tips!

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven