Kun je dit invriezen?
+6
SoGood
Flower_L
Blond
Lejow
Nyx
Printje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kun je dit invriezen?
Ik wil wat vaker havermoutpap als ontbijt nemen, maar heb niet elke ochtend de tijd (en zin) om dit te koken. Kun je havermoutpap ook in porties invriezen en dan per keer ontdooien? En weet iemand ook hoe lang het in de koelkast bereid houdbaar is?
Ook wil ik graag fruitshakes invriezen. Wat is een handige manier om dit te doen?
Welke dingen vriezen jullie nog meer in? Heb sinds kort een nieuwe grote vriezer, dus plek genoeg .
Ook wil ik graag fruitshakes invriezen. Wat is een handige manier om dit te doen?
Welke dingen vriezen jullie nog meer in? Heb sinds kort een nieuwe grote vriezer, dus plek genoeg .
Gast- Gast
Re: Kun je dit invriezen?
Ik vries bijna niets in, ik vind eten uit de vriezer vies. Iedere keer doe ik er bijv nasi in maar ik vind het echt zo smerig daarna.
Het enigste wat ik in de vriezer stop is brood, vlees, groente.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vraag me af of het wel de moeite loont om het in te vriezen. Want dan moet het in de ochtend uit de vriezer gepakt worden, worden ontdooit door een magnetron en daarna nog opgewarmd. Dan lijkt het me handiger om het gewoon te maken en ook lekkerder trouwens.
Oef, Nasi in de vriezer? Dat is zoooo vies. Ik vries nooit pasta, bami, mie of rijst in, maar wel pastasauzen. Dat vind ik nog net kunnen.
Oef, Nasi in de vriezer? Dat is zoooo vies. Ik vries nooit pasta, bami, mie of rijst in, maar wel pastasauzen. Dat vind ik nog net kunnen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nyx; ons mam deed dat altijd dus ik mik het steeds de vriezer in maar gooi het standaard weg wanneer we het willen eten. Dus hamvraag is eigenlijk waarom doe ik het in hemelsnaam nog altijd haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Oh nee, ik vind het prima als het uit de vriezer komt!
Lekker opbakken in de pan, eitje erbij, jammie!
(nasi dan he, niet pap hahahaha, pap is baahhhh)
Lekker opbakken in de pan, eitje erbij, jammie!
(nasi dan he, niet pap hahahaha, pap is baahhhh)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Haha Lejow, Pap met een eitje. Jammie!
Printje, bezigheidstherapie.
Bij ons kreeg het nooit de kans om in de vriezer te belanden. Mijn vader kan zo goed koken dat de grote pan, waarbij altijd werd gezegd 'voor vandaag en morgen', in één keer opging.
Zelf heb ik onlangs Bami ingevroren. En tot mijn verbazing was het nog wel aardig te doen. Maar het verliest zijn smaak op de één of andere manier of het wordt hard in de magnetron tijdens het ontdooien en opwarmen. Ik kan het ook wel gewoon niet goed doen, natuurlijk. Daar ben ik wel het type voor.
Printje, bezigheidstherapie.
Bij ons kreeg het nooit de kans om in de vriezer te belanden. Mijn vader kan zo goed koken dat de grote pan, waarbij altijd werd gezegd 'voor vandaag en morgen', in één keer opging.
Zelf heb ik onlangs Bami ingevroren. En tot mijn verbazing was het nog wel aardig te doen. Maar het verliest zijn smaak op de één of andere manier of het wordt hard in de magnetron tijdens het ontdooien en opwarmen. Ik kan het ook wel gewoon niet goed doen, natuurlijk. Daar ben ik wel het type voor.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Daarom moet je het ook nooit in de magnetron opwarmen, maar lekker opbakken in de koekepan, krijgt het nog een beetje bite ook!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Printje schreef:Ik vries bijna niets in, ik vind eten uit de vriezer vies. Iedere keer doe ik er bijv nasi in maar ik vind het echt zo smerig daarna.
Oei, als juf mag je deze fout echt niet maken
Wat betreft die pap in de vriezer, ik zou het gewoon proberen. Overigens vries ik best veel in, ik kook vaak teveel. Mijn nasi is uit de vriezer ook hartstikke lekker.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Geen idee, maar het lijkt mij niet lekker na invriezen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Je denkt te moeilijk met die havermout hoor, je kan gewoon havermout bij gebrek aan tijd ook gewoon in een schaaltje doen, daar melk/water bij en voor 2.5 minuten in de magnetron en je hebt een lekker vers havermoutpapje. Ik gooi er soms nog een stuk appel in of cranberry's en tegenwoordig de staafmixer erdoor en dan heb je helemaal een mooie massa.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik doe havermout altijd in de magnetron, werkt prima!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Poubelle schreef:Ik doe havermout altijd in de magnetron, werkt prima!
Lekker he, ik heb mijn havermoutobsesie trouwens opgedaan in NYC! Al die heerlijke havermout ontbijtjes en havermoutkoekjes echt TE lekker! Jij ook lekker van genoten tijdens je reis?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
SoGood schreef:Je denkt te moeilijk met die havermout hoor, je kan gewoon havermout bij gebrek aan tijd ook gewoon in een schaaltje doen, daar melk/water bij en voor 2.5 minuten in de magnetron en je hebt een lekker vers havermoutpapje. Ik gooi er soms nog een stuk appel in of cranberry's en tegenwoordig de staafmixer erdoor en dan heb je helemaal een mooie massa.
Thnx voor de tip. Ja, invriezen is idd misschien niet zo handig. Moet je het ook weer ontdooien . Ik ben eigenlijk niet zo van de magnetron, maar misschien toch maar eens proberen. Op welk vermogen zet jij hem dan met 2,5 minuut? En is de pap dan ook lekker dik ?
Gast- Gast
Mijn man gooit altijd melk in de Nespresso melkschuimer (met het dingetje voor latte erin, dus zonder schuim). Dan heeft hij geen omkijken naar de melk, vervolgens in een kom, de havermout en wat Stevia erbij, dan gaat hij zijn haar doen, deo enz en daarna is de pap klaar om te eten volgens hem, kost echt nauwelijks tijd zo in ieder geval.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik havermout maakte ging het altijd voor 5 minuten in de magnetron ( 1 kopje havermout op 2,5 kopje melk) Terwijl het in de magnetron stond ging ik douche en tegen de tijd dat ik aangekleed was, was het klaar plus op een lekkere temperatuur om te eten.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Bij ons gaat het een minuutje, max. 2 minuutjes in de magnetron op 800W. En dan nog snel een banaan er in stukjes bij.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Jus invriezen
» Kan ik dit nog invriezen?
» Krieltjes invriezen?
» Kwarktaart invriezen
» Pizzadeeg invriezen?
» Kan ik dit nog invriezen?
» Krieltjes invriezen?