Hoe heilig is het huwelijk voor jou?
+20
Parisienne
Twellie
Ragazza
Shisha
mzcharlotte
Ilovethe90s
Paper Crown
Printje
Luce
Fearie
Suusie
Exogenesis
Taeda
SarahKey
Sam
Minx
Bliss
Charles
Bazinga
Aimee
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe heilig is het huwelijk voor jou?
De enige reden waarom ik zou gaan trouwen is om een mooie jurk aan te trekken en om een leuk feestje te geven. Trouwen heeft voor mij geen meerwaarde aan de relatie, dus nee, trouwen is voor mij niet voor het leven, het is mooi als het zo is, maar ik ga niet bij iemand blijven omdat het zou horen.
Gast- Gast
Ik zie kinderen krijgen als een grotere verbintenis dan het huwelijk. Ik ben echter wel getrouwd met de intentie voor het leven samen te zijn. Als ik aan de toekomst denk, zie ik die ook voor me samen met mijn man.
Gast- Gast
Ik zie het huwelijk niet als heilig, maar wel als verbond wat je niet zomaar teniet kunt doen. Natuurlijk kan het misgaan en kan het zo ver komen dat scheiden de enige optie is. Maar ik vind wel dat je 'totally comitted' moet zijn. Een huwelijk (een relatie sowieso) kan af en toe hard werken zijn. Doordat ik een huwelijk ben aangegaan heb ik aangegeven dat ik er alles aan zal doen om deze relatie in stand te houden. Uiteraard tot een bepaalde grens.
Gast- Gast
Voor mij is ons kind ook een grotere verbintenis dan trouwen. Tegenover mijn kind heb ik toch een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel. Ik vind dat dit een huwelijk of samen zijn nog net wat 'heiliger' maakt. Wij willen ooit nog wel trouwen, maar eerlijk gezegd zouden we dat meer doen voor de dag zelf en alles eromheen, dan voor dat ene papiertje. Voor nu voelen we ons meer dan ooit verbonden door onze dochter.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind dit echt zo mooi om te lezen. Ik ben heel blij voor jullie dat het zo goed gaat!Luce schreef:Het huwelijk voelde voor mij als een volgende stap. Een stap naar iets wat voor altijd kan zijn. Zo ben ik er in gestapt en met die gedachte hebben we ook onze crisis overleefd afgelopen jaar. Zoeken naar wat ons met elkaar verbond, wat de basis was van onze liefde, waar we 'ja' tegen hadden gezegd.
Ik ben eerlijk gezegd heel erg blij dat we elkaar vast hebben gehouden in die tijd. Het was voor mijn gevoel makkelijker geweest elkaar los te laten, maar we hebben het niet gedaan. En de gedachte aan die stap die we samen genomen hadden zorgde er voor mijn gevoel wel voor dat we net iets harder vochten dan dat we anders zouden doen. En gelukkig hebben we elkaar ook weer terug gevonden en gaat het beter als ooit.
Gast- Gast
Heilig is het niet voor mij. Als het niet werkt, dan werkt het niet.
Maar ik stap er wel in met het idee dat het voor de rest van mijn leven is en zou er erg veel voor over hebben om het huwelijk te redden bij tegenslagen.
Maar werkt het niet.. dan werkt het niet.
Maar ik stap er wel in met het idee dat het voor de rest van mijn leven is en zou er erg veel voor over hebben om het huwelijk te redden bij tegenslagen.
Maar werkt het niet.. dan werkt het niet.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Voor mij betekend het huwelijk heel weinig, hooguit een financieel voordeel. (alhoewel ik mij afvraag of dat tegenwoordig nog wel zo is) Het kan ook gemakken opleveren nu we een zoon hebben maar ik zie er nog geen meerwaarde van in om te trouwen. Hij weet ook wel zonder te trouwen dat ik van hem hou en andersom. Ik vind het een onnodige uitgave van geld om te trouwen.
Ik vind het wel mooi om te zien en horen wat het huwelijk voor anderen kan betekenen. Dat anderen er veel waarde aan hechten kan ik wel begrijpen en vind ik ook mooi maar ik heb er gewoon niets mee.
Ik vind het wel mooi om te zien en horen wat het huwelijk voor anderen kan betekenen. Dat anderen er veel waarde aan hechten kan ik wel begrijpen en vind ik ook mooi maar ik heb er gewoon niets mee.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
heili vind ik een groot woord maar trouwen doe je vanuit mijn oogpunt alleen als je heel zeker van elkaar bent en de rest van je leven samen wilt door brengen.
met dit idee ben ik ook getrouwd en zal er alles aan doen om dit zo te houden.inmuddels hebben we al zo veel doorstaan dat ik me niet voor kan stellen dat dit ooit veranderd.
al kan je nooit in de toekomst kijken en weet je niet in wat voor situaties waar je terecht in zou kunnen komen dat het gewoon echt niet meer gaat. ik zou niet willen dat een van ons zich ongelukkig iin ons huwelijk zou voelen.
met dit idee ben ik ook getrouwd en zal er alles aan doen om dit zo te houden.inmuddels hebben we al zo veel doorstaan dat ik me niet voor kan stellen dat dit ooit veranderd.
al kan je nooit in de toekomst kijken en weet je niet in wat voor situaties waar je terecht in zou kunnen komen dat het gewoon echt niet meer gaat. ik zou niet willen dat een van ons zich ongelukkig iin ons huwelijk zou voelen.
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
tekst staat een beetje krom lastig op de telefoon sorry
Mysterious- Prater
Het huwelijk is toch alleen heilig als je ook kerkelijk bent en in de kerk trouwt? In de kerk heb je allerlei beloftes die je elkaar doet, trouw blijven en dergelijke. Als je in het gemeentehuis trouwt dan is er niets heiligs aan, dan is het gewoon een contract wat getekend worden en is het meer zakelijk dan romantisch, ook niet voor de duur van het leven, maar totdat het contract weer beeindigt wordt (eventueel door de dood, maar kan ook door een scheiding).
In de kerk komt dit, of iets soortgelijks naar voren:
2
Met elkaar willen jullie
het huwelijksverbond aangaan.
Mag ik jullie dan vragen
elkaar de rechterhand te geven
en hier in deze gemeenschap
voor familie en vrienden,
voor kerk en God
jullie trouwbelofte uit te spreken.
N. wil je N. aanvaarden als je vrouw
en beloof je haar trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid?
Wil je haar liefhebben en waarderen
al de dagen van je leven?
De bruidegom antwoordt: Ja, ik wil.
N. wil je N. aanvaarden als je man
en beloof je hem trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid?
Wil je hem liefhebben en waarderen
De bruid antwoordt: Ja, ik wil
Dat is de kerkelijke versie, in het burgelijke huwelijks wordt alleen gevraagd of je aan de verplichtingen wilt voldoen die de wet stelt bij een huwelijk, en dat gaat vooral over dat je elkaar geld verschuldigt bent Want dat is het enige waar je nog aan vast kunt zitten als je gaat scheiden, niemand kan je verplichten om getrouwd te biljven, maar je bent wél verplicht om nog 12 jaar (als je langer dan 5 jaar getrouwd bent) te betalen voor de anders, als die zelf minder of weinig verdient. Puur zakelijk dus, niets over trouw zijn, en het zal de wet echt worst wezen of je iedereen neukt die je tegenkomt, of of je zelfs maar van de ander houdt, of je aardig gedraagd, zolang je maar aan je verplichtingen voldoet Bij de kerk ligt dat anders, dan wordt er wél gevraagd om elkaar lief te hebben en trouw te blijven, maar de meeste mensen geloven niet meer in God, dus waarom zou je dan God beloven dat je elkaar trouw blijft?
In de kerk komt dit, of iets soortgelijks naar voren:
2
Met elkaar willen jullie
het huwelijksverbond aangaan.
Mag ik jullie dan vragen
elkaar de rechterhand te geven
en hier in deze gemeenschap
voor familie en vrienden,
voor kerk en God
jullie trouwbelofte uit te spreken.
N. wil je N. aanvaarden als je vrouw
en beloof je haar trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid?
Wil je haar liefhebben en waarderen
De bruidegom antwoordt: Ja, ik wil.
N. wil je N. aanvaarden als je man
en beloof je hem trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid?
Wil je hem liefhebben en waarderen
De bruid antwoordt: Ja, ik wil
Dat is de kerkelijke versie, in het burgelijke huwelijks wordt alleen gevraagd of je aan de verplichtingen wilt voldoen die de wet stelt bij een huwelijk, en dat gaat vooral over dat je elkaar geld verschuldigt bent Want dat is het enige waar je nog aan vast kunt zitten als je gaat scheiden, niemand kan je verplichten om getrouwd te biljven, maar je bent wél verplicht om nog 12 jaar (als je langer dan 5 jaar getrouwd bent) te betalen voor de anders, als die zelf minder of weinig verdient. Puur zakelijk dus, niets over trouw zijn, en het zal de wet echt worst wezen of je iedereen neukt die je tegenkomt, of of je zelfs maar van de ander houdt, of je aardig gedraagd, zolang je maar aan je verplichtingen voldoet Bij de kerk ligt dat anders, dan wordt er wél gevraagd om elkaar lief te hebben en trouw te blijven, maar de meeste mensen geloven niet meer in God, dus waarom zou je dan God beloven dat je elkaar trouw blijft?
Gast- Gast
Och Artemis, ik vind het echt niet zo onromantisch als jij stelt hoor.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ook niet, maar dat is de invulling die je er zelf aan geeft. Feitelijk is het gewoon een contract, alleen geven we er zelf een andere invulling aan. Er is weinig romantisch aan het huwelijk an sich.
Voor mijn gevoel maakt het niet heel veel verschil of ik nu getrouwd ben of niet, ik vind mijn relatie sowieso leuk en belangrijk, en daar doe ik sowieso mijn best voor, of daar nu wel of geen contract aan vast hangt. Ik ben blij dat ik getrouwd ben hoor, dat voelt wel 'officieel' ofzo, maar het is niet dat je daardoor minder makkelijk uit elkaar gaat. Alleen hangen er andere verplichtingen aan als je uit elkaar gaat.
Voor mijn gevoel maakt het niet heel veel verschil of ik nu getrouwd ben of niet, ik vind mijn relatie sowieso leuk en belangrijk, en daar doe ik sowieso mijn best voor, of daar nu wel of geen contract aan vast hangt. Ik ben blij dat ik getrouwd ben hoor, dat voelt wel 'officieel' ofzo, maar het is niet dat je daardoor minder makkelijk uit elkaar gaat. Alleen hangen er andere verplichtingen aan als je uit elkaar gaat.
Gast- Gast
wij zijn voor de kerk.getrouwd en het idee dat je niet zomaar kan scheiden staat mij wel aan. je schijnt een hele goede reden te mieten hebben en een volgend huwelijk kan niet voor de kerk geloof ik
Mysterious- Prater
Mysterious schreef:wij zijn voor de kerk.getrouwd en het idee dat je niet zomaar kan scheiden staat mij wel aan. je schijnt een hele goede reden te mieten hebben en een volgend huwelijk kan niet voor de kerk geloof ik
Bij de kerken die ik ken wel hoor.
Gast- Gast
Alleen bij de roomskatholieke kerk is dit een regel, maar of die altijd gehandhaafd wordt weet ik niet.Kenya schreef:Mysterious schreef:wij zijn voor de kerk.getrouwd en het idee dat je niet zomaar kan scheiden staat mij wel aan. je schijnt een hele goede reden te mieten hebben en een volgend huwelijk kan niet voor de kerk geloof ik
Bij de kerken die ik ken wel hoor.
Gast- Gast
Exogenesis schreef:Het huwelijk is redelijk heilig voor mij. Ik kies er voor, om duidelijk te maken dat deze man de man is waar ik de rest van mijn leven voor ga. Waar ik voor zorg, als dat nodig is en waar ik voor vecht, als dat moet.
Mooi geschreven en helemaal mee eens.
Le Chat Noir- Prater
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Paper Crown schreef:Ik hoop en zou heel graag willen dat ons huwelijk voor het leven is. Dat als we oud en verrimpeld zijn, en kleinkinderen hebben dat we samen het leven geleefd hebben en dezelfde herinneringen hebben en dat ons liefde groot genoeg is om
alle opstakels die op ons pad zullen komen samen de baas te worden. Ja dat is echt wat ik wil en daarom ook met hem ben getrouwd.
Alles kan stuk. Ook huwelijken, maar ik denk dat als je echt wil en echt durft te geloven dat er altijd betere tijden kunnen komen en als je altijd elkaar weet te vinden nadat je elkaar bijna kwijt was dan denk ik echt dat huwelijken tot 't eind kunnen blijven.
Soms vind ik dat mensen te gauw opgeven. Niet dat je tevergeefs moet blijven ploeteren voor iets wat niet zal werken maar ik vind dat een huwelijk op sommige moment jezelf even op plek 2 zetten, niet overal een heisa van maken, en soms accepteren dat de ander soms gewoon echt niet leuk is, is.
+1!
Le Chat Noir- Prater
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kosten enzo huwelijk
» Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?
» Vriend ten huwelijk vragen...
» Hoe ben jij of hoe wil jij ten huwelijk gevraagd worden? :)
» Vriend ten huwelijk vragen...
» Hoe ben jij of hoe wil jij ten huwelijk gevraagd worden? :)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: