Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd de deur op slot?

+39
JD
iloverose
Sarah1985
Tania
Zininzon
MissD
Rouxxxe
Viva
Lot
Arwyn
Shisha
mii_joyce
Blond
Ilovethe90s
Jeanette
Thunder
Fortissimo
GeKKiE
SDL
May
Siamsa
Fayebella
xxjojootjexx
Zonnetje
Vlegel
Japie
Coco
PrimaBella
duckie
Appeltje
Caresses
Guusje
Nyx
Cow
Caroow
rapa nui
Aziraphale
Rush
Char1
43 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Altijd de deur op slot?

Bericht  Char1 wo 20 feb 2013 - 7:43

Hebben jullie altijd de deur op slot? En zit daar dan verschil in de voor- en achterdeur? Ik kan me ook wel voorstellen dat dat afhangt van de gezinssamenstelling.

Ik woon hier alleen en heb in principe altijd de voor- en achterdeur op slot, tenzij ik binnen een uur ofzo weer wegga. Maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat iemand er een opmerking over maakte als ik overdag eerst alle sloten en klokjes van de deur open moest maken. Dus ik ben benieuwd of ik een uitzondering ben dat ik alle deuren op slot heb. Ik vind het zelf gewoon een fijn idee, zeker nu hier de laatste tijd in de buurt regelmatig ingebroken wordt.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 7:47

Ik durf de voordeur 's nachts niet op slot te doen. Stel dat er brand is en ik móét eerst nog op zoek naar de sleutel... Nee dank je. Sleutel in de deur laten hangen is ook geen optie, omdat we een raampje naast de voordeur hebben.

Ik voel me ook heel opgesloten met de deur op slot. Voelt niet fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Rush wo 20 feb 2013 - 7:50

Onze voordeur zit niet op slot, maar die klemt zo erg dat ik 'm gewoon amper open krijg. Nou komt er ook maar 4x per jaar iemand via onze voordeur, dat scheelt.
Als m`n vriend weg is en het is donker of bijna donker dan doet hij de achterdeur op slot. Overdag als ik thuis ben is die deur gewoon los.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Aziraphale wo 20 feb 2013 - 7:51

Wij hebben de achterdeur altijd op slot (gewoon slot en twee van die hendels). Maar niemand kan bij ons achterom komen, daarom is die deur altijd dicht. In de zomer niet, wanneer we overdag thuis zijn en veel naar de achtertuin lopen.
Op de voordeur hebben we twee pensloten, een klem en een gewoon slot. Eerst deden we alles 's nachts op slot maar nu doen we de pensloten niet meer op slot 's nachts, voor het geval er brand uitbreekt oid. Als we overdag weggaan draaien we de pensloten er wel op. Maar als ik overdag alleen thuis ben doe ik de voordeur niet op slot.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 7:55

's Nachts zitten de voor en achterdeur wel op slot, wanneer ik overdag alleen thuis ben niet.
Wij wonen dan wel erg afgelegen, maar overdag ben ik hier echt niet bang. Als ik 's avonds alleen thuis ben dan gaat wel alles op slot!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Rush wo 20 feb 2013 - 7:57

Ja same here Jackie, wij wonen ook afgelegen, maar het hek bij de oprit zit vrijwel altijd dicht en daarbij lopen er 2 zeer waakse honden rondom ons huis, dus ik voel me altijd veilig!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  rapa nui wo 20 feb 2013 - 8:00

Ik hou zelf wel van die huizen/mensen waarin je gewoon naar binnen kunt lopen zonder te moeten aanbellen (tenminste als het bekenden van je zijn natuurlijk). Helaas heb ik een woning waarbij mensen wel moeten aanbellen bij de voordeur. Of ik die deur wel / niet op slot doe is wat weersafhankelijk. Als hij niet echt op slot is toch het nl. veel meer. 's Nachts gaat hij zo wie zo op slot en ook als niet weg ben. Achterdeur laat ik overdag als ik thuis ben wel open, als ik 's avonds niet meer naar buiten moet doe ik hem ook meteen op slot. Ik voel me dan soms wel opgesloten, het gevoel dat als er iets gebeurd dat dan alles dicht is. Ik heb boven in mijn nachtkastje wel sleutels liggen voor het geval dat er 's nachts iets gebeurd. Ik doe overdag als ik thuis ben de achterdeur niet op slot als ik bv boven ben. Diverse buren van me doen dat wel voor het geval er inbrekers komen maar dat vind ik een beetje te ver gaan in mijn woonplaats.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Caroow wo 20 feb 2013 - 8:04

De schuifpui zit altijd op slot. De voordeur is vanaf buiten niet te openen met sleutel, we doen hem vaak niet nog een keer dicht, sowieso niet als we thuis zijn. Het raam aan de galerij kant zit altijd op slot.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 8:06

Rush schreef:Ja same here Jackie, wij wonen ook afgelegen, maar het hek bij de oprit zit vrijwel altijd dicht en daarbij lopen er 2 zeer waakse honden rondom ons huis, dus ik voel me altijd veilig!
Dat hebben wij dan weer niet (geen hek en geen honden) maar toch voel ik mij niet onveilig, gek genoeg.
Wel willen wij een camera ophangen en een sensor dat wanneer iemand het terrein op komt, er in huis een belletje gaat.
Maar dat is eigenlijk meer voor de motoren, we kunnen de schuur niet zien vanuit huis en zijn bang dat ze gejat worden Altijd de deur op slot? 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Cow wo 20 feb 2013 - 8:23

Ik woon 2 hoog en mijn voordeur is alleen op slot als ik op vakantie ben. Deur naar het balkon kan niet op slot, heeft een zelfde vergrendeling als een draai/kiep raam,
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Nyx wo 20 feb 2013 - 8:31

Nee, mijn voordeur zit niet op slot. Alleen als ik langer dan een dag wegga wil ik het slot nog wel eens omdraaien, maar anders vind ik het niet nodig.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Guusje wo 20 feb 2013 - 8:38

Ik woon alleen en 's avonds gaat de voordeur wel op slot, geeft me een veilig gevoel. Als m'n vriend hier slaapt doe ik hem niet op slot. Met hem erbij voel ik me geloof ik veiliger.(al klinkt dat misschien wat sneu :P
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Caresses wo 20 feb 2013 - 8:42

Wij hebben alleen een voordeur en deze is alleen in de avond en nacht op slot (en dat de haak erop zit).
Overdag, als er niemand thuis is, draai ik hem nog wel op slot.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Appeltje wo 20 feb 2013 - 8:45

De voordeur zit bij ons bijna altijd op slot, de achterdeur niet altijd maar de poort wel dus er kunnen geen mensen in de achtertuin / bij de achterdeur komen.

's avonds doen we de achterdeur wel op slot.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  duckie wo 20 feb 2013 - 8:46

hier zit de voordeur altijd op slot maar de sleutel zit in het slot en overdag als ik niet weg hoef heb ik ook gewoon de achterdeur op slot, snachts zit ie zelfs met 3 sloten dicht
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  PrimaBella wo 20 feb 2013 - 8:47

De voordeur zit hier eigenlijk bijna nooit helemaal op het slot gedraaid. Deze deur wordt ook nauwelijks gebruikt. Iedereen komt binnen via de achterdeur, deze is dan ook bijna altijd open. De achterdeur is alleen overdag op slot als iedereen weg is en degene die als laatste gaat slapen maakt hem weer op slot. Zelfs als mijn moeder alleen thuis is en de hond uit gaat laten, laat ze alles ver open staan.. Vertrouwen in de medemens zeg maar Altijd de deur op slot? 1578173417
Ik heb me ondertussen wel aangewend om (als ik alleen thuis ben) de deur op slot te doen als ik ga douchen bijvoorbeeld. Ik heb wel eens gehad dat ik onder de douche stond en de buren dan even binnen kwamen lopen, oeps! Rolling Eyes
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Coco wo 20 feb 2013 - 8:56

Alleen in de zomer als we in de tuin zitten is de deur niet op slot. Verder zijn de deuren altijd op slot, maar de voordeur heb ik overdag wel alleen de haaksloten erop en niet met de sleutel, tenzij ik de deur nog niet open heb gehad.
In het huis van mijn ouders doe ik de boel alleen op slot als ik wegga of naar bed ga.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Japie wo 20 feb 2013 - 9:13

Ik heb mijn deur altijd open. Stel dat er wat is met mij, dan kunnen mijn ouders er gewoon in.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Vlegel wo 20 feb 2013 - 9:17

Ik woon nu in een flat en heb de deur eigenlijk nooit op slot als ik thuis ben.
De schuifpui op het balkon staat eigenlijk de hele dag open, maar ik zie ook niemand makkelijk naar binnen komen op zes hoog Very Happy
Vlegel
Vlegel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Zonnetje wo 20 feb 2013 - 10:36

Wij hebben de tuindeur altijd op slot, tenzij het zomer is en we veel naar buiten lopen. De voordeur draaien we altijd op slot als we weg gaan of als we naar bed gaan. Wel zorg ik ervoor dat de sleutel voor het grijpen ligt. Mocht er brand komen, dan wil ik er wel snel uit kunnen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  xxjojootjexx wo 20 feb 2013 - 10:40

Hier gaan de voordeur altijd op slot, maar eigenlijk zodat de kinderen niet zomaar de weg op kunnen lopen. De achterdeur is wanneer wij in huis zijn en wakker altijd van het slot. Wanneer we gaan slapen gaan alle deuren op slot en of de haken/ketting.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Fayebella wo 20 feb 2013 - 10:56

's nachts en als er overdag niemand thuis is, hebben we alles op slot (voordeur, achterdeur en poort). Overdag ligt het er een beetje aan. Als ik door de voordeur binnen ben gekomen, zit hij niet meer op slot. Als ik via de achterdeur binnenkom, gaat de poort wel op slot, maar de achterdeur weer niet.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Siamsa wo 20 feb 2013 - 10:57

Ik heb de voordeur altijd op slot gedraaid, ook als ik thuis ben.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  May wo 20 feb 2013 - 11:01

De deur naar het balkon is eigenlijk altijd op slot. Mijn voordeur is als ik thuis ben gewoon van het slot af, tenzij ik nog niet buiten ben geweest. Hoe laat ik hem op slot doe verschilt ook. Zoals vandaag kwam ik om 20.45u thuis, dan draai ik hem meteen op slot en doe de klippen erop. Dan hoef ik dat straks niet meer te doen, mijn voordeur is namelijk ook beneden terwijl ik boven woon. Ben ik gewoon al thuis, doe ik hem vaak pas op slot als ik naar bed ga.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 13:12

'S Nachts zitten bij mij alle deuren op slot, maar wel alleen met de sleutel, ik heb geen andere sloten op de deur. Als ik heel de dag de deur niet uit ga zit de deur dus heel de dag op slot. Als ik thuis kom en ik ga nog niet slapen doe ik de deur nog niet op slot. Ik ga bijna altijd door de voordeur weg, dus de achterdeur en de tuindeuren zijn bijna altijd op slot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd de deur op slot? Empty Re: Altijd de deur op slot?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum