Zou jij
+46
Tiara
Twellie
meisjesmama
Coco
sandra
tweeling
Ella
studiebol
Parisienne
Viva
Printje
Fearie
CCC
Elodie
Slakje
Happydobby
SDL
Laced
maiadebij
Flower_L
Sea of Trees
xxjojootjexx
koNijntje
Supertalentje
RioolSpook
Bluestar
Theeleut
Tamagotchi
SarahKey
Pink!
Annie24
Jazzlyn
Tania
Annemie
Shopaholic
Marin
Charles
Ezzer
LMCurious
-Ieniemienie-
Pruim
Linda
Purpleflower
Susan
Liadan
peach
50 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Zou jij
Zazou, zomaar een vraagje hoor, maar zouden jouw kinderen dan bijvoorbeeld bij je ouders of schoonouders terecht kunnen? Drie kinderen zijn wel veel natuurlijk! Of maakt het voor hen niet uit of het om 1 of 3 kinderen gaat?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Zazou, zomaar een vraagje hoor, maar zouden jouw kinderen dan bijvoorbeeld bij je ouders of schoonouders terecht kunnen? Drie kinderen zijn wel veel natuurlijk! Of maakt het voor hen niet uit of het om 1 of 3 kinderen gaat?
Ja hoor, bij mijn moeder wordt het wat lastig 3 tegelijk, maar als het nodig is kan het wel, ze hebben allemaal een eigen bed daar ook, maar bij mijn schoonouders gaan ze wel vaker logeren met z'n allen. Donderdagavond gaan ze ook naar mijn schoonouders. Die hebben overigens ook voor allemaal een eigen bed .
Gast- Gast
Zoals wij er nu over denken willen we dat zeker wel doen. We vinden het belangrijk later ook nog wat tijd aan elkaar te kunnen besteden en niet iedere vakantie is even praktisch met kinderen.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het wel kunnen, maar niet willen. Al snap ik wel dat mensen het doen hoor!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Zazou schreef:Marin schreef:Zazou, zomaar een vraagje hoor, maar zouden jouw kinderen dan bijvoorbeeld bij je ouders of schoonouders terecht kunnen? Drie kinderen zijn wel veel natuurlijk! Of maakt het voor hen niet uit of het om 1 of 3 kinderen gaat?
Ja hoor, bij mijn moeder wordt het wat lastig 3 tegelijk, maar als het nodig is kan het wel, ze hebben allemaal een eigen bed daar ook, maar bij mijn schoonouders gaan ze wel vaker logeren met z'n allen. Donderdagavond gaan ze ook naar mijn schoonouders. Die hebben overigens ook voor allemaal een eigen bed .
Ah wat goed geregeld! Drie kinderen is toch een hele bups. Maar fijn dat dat gewoon kan en ook gewoon gedaan wordt!
Wij weten vrij zeker dat we maar 1 of 2 kinderen willen om dergelijke redenen.
Marin- Lady Post-a-lot
RioolSpook schreef:Zoals wij er nu over denken willen we dat zeker wel doen. We vinden het belangrijk later ook nog wat tijd aan elkaar te kunnen besteden en niet iedere vakantie is even praktisch met kinderen.
off topic, maar ik vroeg me af hoe het met je gaat. je was toch zwanger ondanks spiraaltje?
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Marin schreef:Zazou schreef:Marin schreef:Zazou, zomaar een vraagje hoor, maar zouden jouw kinderen dan bijvoorbeeld bij je ouders of schoonouders terecht kunnen? Drie kinderen zijn wel veel natuurlijk! Of maakt het voor hen niet uit of het om 1 of 3 kinderen gaat?
Ah wat goed geregeld! Drie kinderen is toch een hele bups. Maar fijn dat dat gewoon kan en ook gewoon gedaan wordt!
Wij weten vrij zeker dat we maar 1 of 2 kinderen willen om dergelijke redenen.
Ik vind nog steeds 3 wel druk, maar als ze straks ouder worden maakt het het ook alleen maar makkelijker. Ze worden steeds meer zelfstandig, dat scheelt ook al wel veel.
Gast- Gast
on topic: mijn man en ik gaan ws nog een weekendje weg met z'n 2en als 'huwelijksreis', t. gaat dan logeren bij mijn (schoon-)ouders.
zowel t. als mijn (schoon-)ouders doen we er alleen maar een plezier mee om hem te laten logeren, dus dat houdt mij absoluut niet tegen.
we zijn de laatste 2 weken erg veel met t. aan het slepen geweest ivm de verbouwing, dat vond ik wel heel vervelend.
ip vind ik een vakantie iets was je met je gezin doet, een week met z'n 2en weg zie ik ons daarom nog niet zo gauw doen, maar ik sluit niet uit dat het nooit zal gebeuren..
zowel t. als mijn (schoon-)ouders doen we er alleen maar een plezier mee om hem te laten logeren, dus dat houdt mij absoluut niet tegen.
we zijn de laatste 2 weken erg veel met t. aan het slepen geweest ivm de verbouwing, dat vond ik wel heel vervelend.
ip vind ik een vakantie iets was je met je gezin doet, een week met z'n 2en weg zie ik ons daarom nog niet zo gauw doen, maar ik sluit niet uit dat het nooit zal gebeuren..
koNijntje- Prater
Zazou schreef:
Ik vind nog steeds 3 wel druk, maar als ze straks ouder worden maakt het het ook alleen maar makkelijker. Ze worden steeds meer zelfstandig, dat scheelt ook al wel veel.
Ja en die twee kleinsten verschillen natuurlijk zo weinig in leeftijd, dat ze heel veel hetzelfde en samen kunnen doen. Dat scheelt denk ik ook.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ga in mei 4 dagen weg met de motor. Mijn man en kinderen blijven thuis.
Dit gaat de eerste keer zijn dat ik langer dan 24 uur bij mijn kinderen weg ben, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Ze logeren wel vaker bij opa of oma als wij een feestje oid hebben, maar dan is het alleen een nachtje en dan halen we ze in de morgen al weer op.
Een week met mijn man weg dat de kinderen al die tijd bij opa en oma zijn zou ik niet doen, omdat ik opa en oma niet een week lang daarmee wil belasten.
Nu passen ze ook wel veel op, maar niet continue achter elkaar.
Dit gaat de eerste keer zijn dat ik langer dan 24 uur bij mijn kinderen weg ben, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Ze logeren wel vaker bij opa of oma als wij een feestje oid hebben, maar dan is het alleen een nachtje en dan halen we ze in de morgen al weer op.
Een week met mijn man weg dat de kinderen al die tijd bij opa en oma zijn zou ik niet doen, omdat ik opa en oma niet een week lang daarmee wil belasten.
Nu passen ze ook wel veel op, maar niet continue achter elkaar.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb dat wel gedaan, samen met mijn vriend 8 dagen naar Spanje was super hoor, maar ik miste mijn zoon wel. Hij was overigens toen 2 jaar.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Voor werk heb ik sinds l er is, 3x 2nachten in buitenland moeten doorbrengen. L was gewoon thuis met vriend. We zijn ook keer met werk vriend weekend weggeweest, maar duurde mij lang zat.
Nu ze klein zijn nee....maar als ze stuk groter zijn wellicht wel. Dan heb ik het over 10 plus.
Nu ze klein zijn nee....maar als ze stuk groter zijn wellicht wel. Dan heb ik het over 10 plus.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
2 dagen en 1 nacht zou voor mij de max zijn. Voor nu.
A. is nog nooit uit logeren geweest, dat wil ik een ander niet aan doen
A. is nog nooit uit logeren geweest, dat wil ik een ander niet aan doen
Gast- Gast
Ik heb geen kinderen, maar voor nu zeg ik dat ik dat wel kan. Maar misschien denk ik daar straks wel heel anders over.
Gast- Gast
koNijntje schreef:RioolSpook schreef:Zoals wij er nu over denken willen we dat zeker wel doen. We vinden het belangrijk later ook nog wat tijd aan elkaar te kunnen besteden en niet iedere vakantie is even praktisch met kinderen.
Laatst aangepast door RioolSpook op zo 1 sep 2013 - 23:15; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Flower, jij gaat toch juist met de kleine kinderen ook op reis? Vind ik wel stoer! Hoe kies jij je bestemmingen? En ben je niet bang dat de kinderen later balen dat ze ergens op een gave plek zijn geweest maar zich er niks van kunnen herinneren? Ik zou bijvoorbeeld heel graag met kinderen naar Australie willen, maar dat doe ik dan wel vanaf 10+ ofzo, zodat ze zo'n bijzondere reis wel kunnen herinneren. Maar we willen ook bijv. wel een keertje naar India. Tja dat ga je echt niet doen met een klein kind, dat is volgens mij nog best gevaarlijk ook.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik hoop dat ik dat t.z.t. zeker nog kan en wil. En anders laat ik me dwingen door mijn man. Van tevoren wel ff contractje tekenen enzo.
Gast- Gast
Wij willen over een aantal jaar gaan roadtrippen in Amerika, maar dan moeten ze allemaal wel de leeftijd hebben zodat ze er ook wat aan hebben, nu vind ik het ook zonde om dat te doen.
Gast- Gast
ik kan en wil het niet. Ik kan ze ten eerste niet missen en zij ons denk ik ook niet en ten tweede lijkt het me een heel onprettig gevoel om zover bij ze vandaan te zijn. Als ze dan ziek zijn of weet ik veel, vallen en een arm breken, dan kan ik er niet voor ze zijn. Dat idee alleen al zou mij heel onrustig maken.
edit: ik vind het wel anders als papa met ze thuis blijft, voor de kinderen dan. Mijn gevoel zal hetzelfde blijven.
edit: ik vind het wel anders als papa met ze thuis blijft, voor de kinderen dan. Mijn gevoel zal hetzelfde blijven.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Zazou schreef:Wij willen over een aantal jaar gaan roadtrippen in Amerika, maar dan moeten ze allemaal wel de leeftijd hebben zodat ze er ook wat aan hebben, nu vind ik het ook zonde om dat te doen.
Ja precies! Wij zijn op 'de' grote roadtrip gegaan toen ik 15 was en ik vond het geweldig. Maar m'n broertje was toen dus 9, en hij vond alleen de zwembaden van het hotel interessant. In zijn reisverslag staan ook alleen maar tekeningen van zwembaden. Leuk hoor, hij heeft een heerlijke vakantie gehad, maar dat had net zo goed in Frankrijk gekund.
Ik was 12 toen ik zelf voor het eerst naar Amerika ging en dat kan ik me nog wel goed herinneren.
Rood: Hahaha misschien moet ik dat ook laten doen. Ik denk dat moedergevoelens nogal wat er aan kunnen veranderen. Maar anderzijds weet ik ook gewoon dat het niet realistisch is om elke reis maar te kunnen maken. Ik vind het echt best een gek idee hoor, dat over paar jaar je leven zo anders kan zijn en zo bepaald kan worden door de kinderen. Dat is iets waar ik best wel mee bezig ben momenteel, hoe ik nu in m'n leven sta, met een grote kinderwens maar probeer het ook echt heel erg te waarderen dat het nu nog allemaal zo vanzelfsprekend en makkelijk is om dingen te ondernemen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, dat snap ik. Anderszijds lees je hier van meiden die er minder moeite mee hebben. Het verschilt per persoon. Ik denk dat als je zelf best wel onafhankelijk bent opgevoed, je ook qua karakter niet erg huismusserig bent én je man ook houdt van reizen, de kans groot is dat je gewoon nog af en toe samen op vakantie gaat. En ik ken genoeg stellen die met baby en al nog lekker gaan reizen. Is maar net welke eisen/verwachtingen je hebt.Marin schreef:Rood: Hahaha misschien moet ik dat ook laten doen. Ik denk dat moedergevoelens nogal wat er aan kunnen veranderen. Maar anderzijds weet ik ook gewoon dat het niet realistisch is om elke reis maar te kunnen maken. Ik vind het echt best een gek idee hoor, dat over paar jaar je leven zo anders kan zijn en zo bepaald kan worden door de kinderen. Dat is iets waar ik best wel mee bezig ben momenteel, hoe ik nu in m'n leven sta, met een grote kinderwens maar probeer het ook echt heel erg te waarderen dat het nu nog allemaal zo vanzelfsprekend en makkelijk is om dingen te ondernemen.
Gast- Gast
Rood schreef:Ja, dat snap ik. Anderszijds lees je hier van meiden die er minder moeite mee hebben. Het verschilt per persoon. Ik denk dat als je zelf best wel onafhankelijk bent opgevoed, je ook qua karakter niet erg huismusserig bent én je man ook houdt van reizen, de kans groot is dat je gewoon nog af en toe samen op vakantie gaat. En ik ken genoeg stellen die met baby en al nog lekker gaan reizen. Is maar net welke eisen/verwachtingen je hebt.Marin schreef:Rood: Hahaha misschien moet ik dat ook laten doen. Ik denk dat moedergevoelens nogal wat er aan kunnen veranderen. Maar anderzijds weet ik ook gewoon dat het niet realistisch is om elke reis maar te kunnen maken. Ik vind het echt best een gek idee hoor, dat over paar jaar je leven zo anders kan zijn en zo bepaald kan worden door de kinderen. Dat is iets waar ik best wel mee bezig ben momenteel, hoe ik nu in m'n leven sta, met een grote kinderwens maar probeer het ook echt heel erg te waarderen dat het nu nog allemaal zo vanzelfsprekend en makkelijk is om dingen te ondernemen.
Dat is absoluut waar. Zal misschien ook deels opvoeding zijn. Ik werd altijd meegesleept in de auto naar Zuid Frankrijk. Cassettebandje in de walkman en paar plaspauzes en niet zeuren. M'n vriend is vanaf z'n 10e de halve wereld over gereisd met z'n ouders. Ik ben in elk geval heel erg sterk van mening dat je je eigen reiswensen niet moet laten varen, omdat je een kind hebt. Natuurlijk zal je altijd concessies moeten doen, afhankelijk van de leeftijd, en je reisplannen enigszins op je kind aan moeten passen. Je beslist natuurlijk gewoon wat verstandig is en wat passend is op zo'n moment, maar ik sta er voor nu iig voor open. Zo sta ik bijvoorbeeld best open voor een camper reis ipv hotelletjes door Amerika of Canada. Flower heeft dat volgens mij ook gedaan. Of een gezellig groot huis met de hele familie in Italie waar kleine kids ook lekker kunnen spelen (dit is m'n moeders ultieme droom, op de bruiloften van haar twee dochters na haha). En voor de extreme exotische reizen zoals bijv de safari waarbij echt geen kinderen mee mogen, tja, dan kan je altijd nog beslissen dat uit te stellen tot latere leeftijd of zonder kids te doen. Ach..Wij hebben die nu tenminste al, dan hoeven we dat de komende 10 jaar niet meer te doen
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben afgelopen jaar een weekend naar London geweest met een vriendin. Het afscheid was wel even moeilijk, maar ik heb vond het eerlijk gezegd wel fijn om even niet te 'moederen'. Het scheelt dat mijn man thuis was bij onze zoon. Wij gaan begin april samen een weekend naar Barcelona. We hebben er even over nagedacht om een week naar New York te gaan, maar dat voelt toch niet helemaal fijn.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Laced schreef:Ik ben afgelopen jaar een weekend naar London geweest met een vriendin. Het afscheid was wel even moeilijk, maar ik heb vond het eerlijk gezegd wel fijn om even niet te 'moederen'. Het scheelt dat mijn man thuis was bij onze zoon. Wij gaan begin april samen een weekend naar Barcelona. We hebben er even over nagedacht om een week naar New York te gaan, maar dat voelt toch niet helemaal fijn.
wij willen ook nog graag naar new york! maar een weekendje vinden we te kort, dus dat wordt 'm nu niet.. wellicht in de toekomst!
barcelona is ook heel mooi!
koNijntje- Prater
Wij willen als de kids iets ouder zijn met zijn vieren met een camper door een deel van europa trekken, oa Italie .
Maar de max. om met zin tweeen weg te gaan zou voor mij 4 dagen zijn. Ik denk dat we dat dit jaar ook maar eens moeten gaan doen en dan bijv. 4 dagen naar Ibiza.
Maar de max. om met zin tweeen weg te gaan zou voor mij 4 dagen zijn. Ik denk dat we dat dit jaar ook maar eens moeten gaan doen en dan bijv. 4 dagen naar Ibiza.
Laatst aangepast door SDL op wo 20 feb 2013 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: