Voor een kindje in 2013!
+62
Linnepinnie
Beamer
Razz
Tummy
MiKa
Bay
kajaka88
studiebol
Amber-
Aimee
peach
Barbabella
Poeke
Novalee
Sanne
Printje
Shisha
CCC
Tsjip
ShallY
love
Steep
Linnie1985
Snoes
Caresses
SleepingBeauty
Lejow
Rebecca
Ilovethe90s
Jelleke
Dennenappel
Lousanne
Jasmine
Aagje!
Theezakje13
Inge
L!ND@
vlinder-2011
Fearie
Raven
Arwyn
Filoria
Pompoen
Alex
Paper Crown
Marin
Suus
Joli86
slaatje
Pitufo
Taeda
Exogenesis
Luce
Burn
SoGood
Punto
Susan
Parel
Manderijn
M@niek
Annie24
mzcharlotte
66 plaatsers
Pagina 4 van 40
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Re: Voor een kindje in 2013!
Hallo meiden, hoe is het met jullie?
Hier hetzelfde, nog steeds geen menstruatie helaas. Gisteren was ik toevallig bij de huisarts, hij zei dat ik me hierover geen zorgen hoefde te maken.
Hier hetzelfde, nog steeds geen menstruatie helaas. Gisteren was ik toevallig bij de huisarts, hij zei dat ik me hierover geen zorgen hoefde te maken.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou geen rekening gaan houden met de uitgerekende datum, het valt toch niet te sturen. Stel dat je maart overslaat en in april zwanger wordt en je kindje wordt een paar weken te vroeg geboren, dan zit je alsnog in december. En het is ook niet handig als je kindje wordt geboren op je eigen verjaardag of die van je man, wil je daar dan ook nog rekening mee gaan houden?
Mijn moeder was van mij uitgerekend met kerst, ik ben uiteindelijk de dag na Sinterklaas geboren. Ook niet ideaal, maar ik heb het nooit erg gevonden. Er was altijd meer dan genoeg aandacht voor mijn verjaardag En ik blijf december een geweldige maand vinden
Mijn moeder was van mij uitgerekend met kerst, ik ben uiteindelijk de dag na Sinterklaas geboren. Ook niet ideaal, maar ik heb het nooit erg gevonden. Er was altijd meer dan genoeg aandacht voor mijn verjaardag En ik blijf december een geweldige maand vinden
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Suus schreef:Ik zou geen rekening gaan houden met de uitgerekende datum, het valt toch niet te sturen. Stel dat je maart overslaat en in april zwanger wordt en je kindje wordt een paar weken te vroeg geboren, dan zit je alsnog in december. En het is ook niet handig als je kindje wordt geboren op je eigen verjaardag of die van je man, wil je daar dan ook nog rekening mee gaan houden?
Helemaal mee eens :-) Gewoon lekker aan de bak jullie allemaal!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ook eens met Slaatje en Suus
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Als je erover na gaat denken is geen enkele datum goed.. In de zomer zijn er veel mensen op vakantie, in het voorjaar heb je kans dat je kindje zo nu en dan op Pasen of Pinksteren jarig is, jarig zijn op koninginnedag/koningsdag is ook niet leuk, en in de herfst heb je weer zo dat je kindjes verjaardag, Sinterklaas en kerst superdicht op elkaar zitten. Dan heb ik het nog niet eens gehad over eigen verjaardagen en verjaardagen van familie
Ik heb het idee van verjaardagen een beetje losgelaten. Ik vierde zelf altijd mijn verjaardag tegelijkertijd met m'n vader en dat was vaak vlak voor Sinterklaas, en ook deden we met kerst aan cadeaus, dus ik werd in 5 weken tijd gek gemaakt met cadeaus, maar dat vond ik vaak ook wel weer leuk. Mijn broertje is altijd jarig in de zomervakantie zodat iedereen op vakantie was, nouja, dan kwamen er mensen eerder of later langs, kreeg hij de cadeaus ook een beetje verspreid. Mijn moeder is jarig op koninginnedag, nouja, meestal vieren we het toch het weekend ervoor of erna. Mijn ex was jarig met kerst, vaak vierden ze vroeger gewoon met de hele familie kerst bij hun thuis, of eerder een verjaardag met een kerstig tintje en lekker eten (of ze lieten iedereen een gerecht meenemen en maakten een buffet). Ik zie die uitgerekende data inmiddels niet meer als een probleem. Ik denk nu altijd maar: we gaan om nog wel honderd andere reden voor een kindje dan alleen een druk bezochte verjaardag.
Ik heb het idee van verjaardagen een beetje losgelaten. Ik vierde zelf altijd mijn verjaardag tegelijkertijd met m'n vader en dat was vaak vlak voor Sinterklaas, en ook deden we met kerst aan cadeaus, dus ik werd in 5 weken tijd gek gemaakt met cadeaus, maar dat vond ik vaak ook wel weer leuk. Mijn broertje is altijd jarig in de zomervakantie zodat iedereen op vakantie was, nouja, dan kwamen er mensen eerder of later langs, kreeg hij de cadeaus ook een beetje verspreid. Mijn moeder is jarig op koninginnedag, nouja, meestal vieren we het toch het weekend ervoor of erna. Mijn ex was jarig met kerst, vaak vierden ze vroeger gewoon met de hele familie kerst bij hun thuis, of eerder een verjaardag met een kerstig tintje en lekker eten (of ze lieten iedereen een gerecht meenemen en maakten een buffet). Ik zie die uitgerekende data inmiddels niet meer als een probleem. Ik denk nu altijd maar: we gaan om nog wel honderd andere reden voor een kindje dan alleen een druk bezochte verjaardag.
Gast- Gast
Ik had er deels rekening mee gehouden. Ik was in april uitgerekend, vond ik een erg fijne maand. De zomer kan me niet zoveel schelen, maar had ik richting de feestmaanden gelopen, had ik wel een maandje of twee overgeslagen.
Maar uiteindelijk kwam ze dus te vroeg en kwam ze op 30 januari, alsnog vlak na alle feestdagen.
En als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat erg jammer. Het is winter, haar verjaardag buiten vieren kunnen we wel schudden, haar speelgoedvoorraad is al aangevuld door kerst en sinterklaas... enz!
Maar uiteindelijk kwam ze dus te vroeg en kwam ze op 30 januari, alsnog vlak na alle feestdagen.
En als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat erg jammer. Het is winter, haar verjaardag buiten vieren kunnen we wel schudden, haar speelgoedvoorraad is al aangevuld door kerst en sinterklaas... enz!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap je Lejow, maar met het speelgoed heb je ook een klein beetje zelf in de hand toch? Je kunt aangeven aan familie (als je daar sinterklaas en kerst mee viert) om het klein te houden voor B en dan een wat groter kado te geven voor haar verjaardag?
Steep- Kletskop
Ik ben zelf rond de feestdagen jarig en heb nooit last gehad van dat ik alle speelgoed jn dezelfde maand kreeg. Beter nog, mijn ouders vroegen voor mijn verjaardag ook gewoon kleding.
Gast- Gast
Ik vond het als kind toch best wel jammer dat ik precies een week na Sinterklaas jarig was. Al mijn cadeautjes kreeg ik in de winter, en als ik iets in de zomer wilde, moest ik wachten.
Maar of ik er echt rekening mee zou houden als ik zwanger zou willen worden, weet ik niet.
Maar of ik er echt rekening mee zou houden als ik zwanger zou willen worden, weet ik niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Julian is 3 januari geboren. De kans dat hij met kerst kwam of oud en nieuw zat er ook in maar dat vond ik niet erg. Zeker niet wat betreft zijn kado's.. Juist leuk!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Marin schreef:Ik vond het als kind toch best wel jammer dat ik precies een week na Sinterklaas jarig was. Al mijn cadeautjes kreeg ik in de winter, en als ik iets in de zomer wilde, moest ik wachten.
Hmm zo had ik er inderdaad nog niet overna gedacht.. dan is een jaar wachten toch wel lang ja! Dan moet je als ouder zijnde wat meer puzzelen over de kado's die ook in de zomer leuk zijn denk ik.
Steep- Kletskop
Steep schreef:Ik snap je Lejow, maar met het speelgoed heb je ook een klein beetje zelf in de hand toch? Je kunt aangeven aan familie (als je daar sinterklaas en kerst mee viert) om het klein te houden voor B en dan een wat groter kado te geven voor haar verjaardag?
Y. is op 28 januari jarig en wat ik vervelend vind is dat hij dan binnen een korte tijd heel veel speelgoed krijgt en de rest van het jaar niet. Het is vooral vervelend als ze klein zijn, want je koopt dan iets in december/januari, maar een half jaar later (in de zomer) maakt het kindje alweer hele andere ontwikkelingen door en heeft andere interesses. Dan ga je uiteindelijk toch weer speelgoed kopen, althans, ik deed (en doe) dat wel.
Wat ik de laatste keer trouwens heb gedaan is geld vragen. Kreeg er wel veel commentaar op, maar uiteindelijk was het wel beter. Hij kreeg van de meeste mensen 1 klein cadeautje (boekje, kleurtjes, stickers e.d.) en dan nog wat geld erbij. Dit hebben we in een envelop gedaan zodat we aankomende zomer daar iets van kunnen kopen wat bij zijn interesse en ontwikkeling past.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Steep schreef:Marin schreef:Ik vond het als kind toch best wel jammer dat ik precies een week na Sinterklaas jarig was. Al mijn cadeautjes kreeg ik in de winter, en als ik iets in de zomer wilde, moest ik wachten.
Hmm zo had ik er inderdaad nog niet overna gedacht.. dan is een jaar wachten toch wel lang ja! Dan moet je als ouder zijnde wat meer puzzelen over de kado's die ook in de zomer leuk zijn denk ik.
Ja, aan de andere kant mocht ik een dubbel zo lange verlanglijst maken, en daar waren m'n broertje en zusje weer jaloers op en vond ik dat wel leuk, extra cadeaus uitzoeken in die feestmaand.
Als kind kijk je toch anders er tegen dan als volwassene en uiteindelijk maakt t toch niet echt uit.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben, net als Suus, de dag na het Sinterklaasfeest jarig. Ik geloof dat mijn ouders dat vervelender vonden dan ikzelf. Echt, daar zou ik geen rekening mee gaan houden. En bovendien bevallen niet zo gek veel vrouwen op de voorspelde bevaldatum...
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik ga echt niet uitrekenen wanneer we het beste wel of niet kunnen vrijen voor een bepaalde periode. Ik vind dat eerlijk gezegd ook een beetje vreemd.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nou ik snap opzich wel dat mensen rekening houden met december en de feestdagen. Voor iedereen zal dat heus anders zijn maar ik ken 2 kindjes die dus wel rond de feestdagen jarig zijn en ik vind het best sneu. Ze krijgen 3x in de maand kadoos en op de verjaardag komt bijna niemand, het is misschien niet leuk maar het gebeurd wel.
Ikzelf heb er bij de eerste geen rekening mee gehouden. Mijn man heeft gewoon goed gemikt haha een zomerkindje is echt genieten. Na de zwangerschap kon ik lekker naar buiten en op de verjaardag is het goed weer (niet altijd hoor). Mijn buurvrouw is in januari bevallen en die heeft gewoon 3 won binnengezeten omdat het buiten echt te koud was. Nu gaan we ook niet plannen maar een voorjaarskindje of zomerkindje zou wel leuk zijn
Ikzelf heb er bij de eerste geen rekening mee gehouden. Mijn man heeft gewoon goed gemikt haha een zomerkindje is echt genieten. Na de zwangerschap kon ik lekker naar buiten en op de verjaardag is het goed weer (niet altijd hoor). Mijn buurvrouw is in januari bevallen en die heeft gewoon 3 won binnengezeten omdat het buiten echt te koud was. Nu gaan we ook niet plannen maar een voorjaarskindje of zomerkindje zou wel leuk zijn
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kom mij heel heel voorzichtig melden hier
Mijn vriend en ik hebben afgelopen week weer veel gepraat over kinderen en zwanger worden en heel heel misschien gaan we er voor in April. Dit zal dan in de tweede helft van april zijn aangezien ik dan mijn eisprong heb. Het is dus nog niet zeker, maar we gaan proberen ernaartoe te werken om er dan voor te gaan. Ik vind het enorm spannend ook al is het nog niet eens helemaal zeker....
Mijn vriend en ik hebben afgelopen week weer veel gepraat over kinderen en zwanger worden en heel heel misschien gaan we er voor in April. Dit zal dan in de tweede helft van april zijn aangezien ik dan mijn eisprong heb. Het is dus nog niet zeker, maar we gaan proberen ernaartoe te werken om er dan voor te gaan. Ik vind het enorm spannend ook al is het nog niet eens helemaal zeker....
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Steep schreef:Ik snap je Lejow, maar met het speelgoed heb je ook een klein beetje zelf in de hand toch? Je kunt aangeven aan familie (als je daar sinterklaas en kerst mee viert) om het klein te houden voor B en dan een wat groter kado te geven voor haar verjaardag?
Nee, want dat vind ik sneu, ze heeft net zo veel recht op cadeautjes met de sint als haar neefjes en nichtjes.
Als ze straks ouder is kun je moeilijk zeggen 'Jij krijgt minder van de sint, omdat jij bijna jarig bent' (wat overigens geldt voor alle kleinkinderen, ik bedacht me gister dat ze alle 5 tussen november en maart jarig zijn!)
En inderdaad, je krijgt in een maand alle cadeau's en verder de rest van het jaar 'niks'.
Lejow- Lady Post-a-lot
L. is zelfs 24 november jarig!
Dat is serieus in 5 weken tijd haar verjaardag (groots!), Sinterklaas (nog groter!) en kerst (minimaal). En dan krijgt ze de rest vh jaar ook nog wel eens wat hier en daar. Ik ben blij een kind gehad te hebben, en ik vind het echt niet erg dat ze dan geboren is. Het gaat eigenlijk prima. En wat lejow zegt ook ; zij heeft net zoveel recht op Sinterklaas en kerst, ik maak helemaal geen onderscheid, ze krijgt gewoon maximaal die dagen. Wij verpesten haar in nov/dec en dan hebben we een heel jaar om te heropvoeden
Dat is serieus in 5 weken tijd haar verjaardag (groots!), Sinterklaas (nog groter!) en kerst (minimaal). En dan krijgt ze de rest vh jaar ook nog wel eens wat hier en daar. Ik ben blij een kind gehad te hebben, en ik vind het echt niet erg dat ze dan geboren is. Het gaat eigenlijk prima. En wat lejow zegt ook ; zij heeft net zoveel recht op Sinterklaas en kerst, ik maak helemaal geen onderscheid, ze krijgt gewoon maximaal die dagen. Wij verpesten haar in nov/dec en dan hebben we een heel jaar om te heropvoeden
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Maar waarom alleen speelgoed geven? Je kunt met Sint en verjaardag ook een paar nuttige cadeaus (laten) geven, toch? Wij kregen met Sint o.a. standaard een pyjama en met m'n verjaardag kreeg ik o.a. standaard kleding. Zo kun je het speelgoed ook een beetje verspreiden binnen die maand. En verder kreeg ik echt niet minder speelgoed dan een kind wat in mei jarig was ofzo. Ik vind dat een beetje een rare beredenering.Lejow schreef:Steep schreef:Ik snap je Lejow, maar met het speelgoed heb je ook een klein beetje zelf in de hand toch? Je kunt aangeven aan familie (als je daar sinterklaas en kerst mee viert) om het klein te houden voor B en dan een wat groter kado te geven voor haar verjaardag?
Nee, want dat vind ik sneu, ze heeft net zo veel recht op cadeautjes met de sint als haar neefjes en nichtjes.
Als ze straks ouder is kun je moeilijk zeggen 'Jij krijgt minder van de sint, omdat jij bijna jarig bent' (wat overigens geldt voor alle kleinkinderen, ik bedacht me gister dat ze alle 5 tussen november en maart jarig zijn!)
En inderdaad, je krijgt in een maand alle cadeau's en verder de rest van het jaar 'niks'.
En anders vind ik het idee van geld vragen voor de verjaardag nog een goede, dan kun je er in de zomer iets leuks voor kopen.
Gast- Gast
Doen we ook! Ze heeft voor haar verjaardag ook kleding, geld en boeken gekregen.
Het ging me er om, dat er gezegd werd dat sint/kerst dan ook kleiner gevierd kon worden.
Het ging me er om, dat er gezegd werd dat sint/kerst dan ook kleiner gevierd kon worden.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja daar reageerde ik eigenlijk ook meer op Misschien onduidelijk omdat ik jou quotte.
Gast- Gast
Ik zou nooit geld vragen op een kinderverjaardag, daar heeft een kind toch helemaal niks aan? Komen ze dan met allemaal envelopjes, volgens mij snapt A echt niet waarom ze geen cadeautjes krijgt. Wellicht dat anderen daar anders over denken, zo sta ik er in. Verder eens met Lejow. 'Gelukkig' is A eind augustus jarig dus is het hele gebeuren rondom Sinterklaas (Kerst vieren doen wij zonder cadeaus) geen issue.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Lejow schreef:Steep schreef:Ik snap je Lejow, maar met het speelgoed heb je ook een klein beetje zelf in de hand toch? Je kunt aangeven aan familie (als je daar sinterklaas en kerst mee viert) om het klein te houden voor B en dan een wat groter kado te geven voor haar verjaardag?
Owja.. daar stond ik niet bij stil haha.. toch lastiger als ik dacht ..
Steep- Kletskop
Hey allemaal,
Nou, ik zou aanstaande dinsdag ongesteld moeten worden (2e rond nu, vorige maand 2 dagen te laat ongesteld) en nu werd ik gisteren al ongesteld.. 3 dagen te vroeg dus! Stond ik toch wel even van te kijken, dacht altijd dat een cyclus eerder te lang zou zijn dan te kort! Baal er best wel van eigenlijk omdat ik wist wanneer mijn eisprong ongeveer was en de vorige maand was dat ook maar toch is het niet gelukt. Ben meteen bang dat er dan wat mis is ofzo. Wil nu ovulatietesten gaan gebruiken, misschien helpt dat toch een beetje dat ik nog preciezer weet wat het juiste moment is. Op internet zie ik ovulatietesten van Sensitest, 12 voor 12,50 euro. Iemand ervaring mee? Of andere tips?
x Jelleke
Nou, ik zou aanstaande dinsdag ongesteld moeten worden (2e rond nu, vorige maand 2 dagen te laat ongesteld) en nu werd ik gisteren al ongesteld.. 3 dagen te vroeg dus! Stond ik toch wel even van te kijken, dacht altijd dat een cyclus eerder te lang zou zijn dan te kort! Baal er best wel van eigenlijk omdat ik wist wanneer mijn eisprong ongeveer was en de vorige maand was dat ook maar toch is het niet gelukt. Ben meteen bang dat er dan wat mis is ofzo. Wil nu ovulatietesten gaan gebruiken, misschien helpt dat toch een beetje dat ik nog preciezer weet wat het juiste moment is. Op internet zie ik ovulatietesten van Sensitest, 12 voor 12,50 euro. Iemand ervaring mee? Of andere tips?
x Jelleke
Jelleke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2013!
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 4 van 40
Permissies van dit forum: