Sorry, maar: dikke shit
+14
Ella
_Lana_
Winegum
nillis
Sanne
Teddyaapje
xxjojootjexx
Happydobby
Manderijn
Dora
Puggle
Annemie
Jade
Slakje
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sorry, maar: dikke shit
De kleine zus kan niet terecht in het kdv waar Louise zit, of ja, pas vanaf maart 2014. Ik heb ondertussen verschillende kinderdagverblijven gebeld in de stad en de wijde omgeving erbuiten, ook op lijsten voor onthaalmoeders gezet, maar NERGENS is er plaats. Grmbl. Wat moet ik nu? Ik kan geen ouderschapsverlof of loopbaanonderbreking nemen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Sorry, maar: dikke shit
In ieder geval overal op de wachtlijst zetten? Misschien dat er toch nog kindjes uitvallen, waardoor er plek vrij komt?
Wel apart zeg, dat alles vol is!
Wel apart zeg, dat alles vol is!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Wat balen zeg. Blijkbaar gaat het daar dus beter met de kdv dan hier in Nederland. Heb verder geen tips.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou haar idd wel inschrijven. Je weet nooit of er nog iemand uit valt. Het duurt natuurlijk nog even dus zou best kunnen dat er plek komt. Wel vervelend!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja, ik heb ze op alle wachtlijsten gezet. Maar er stonden bij elk kdv al minstens 25 kindjes voor ons. En bij de onthaaldienst staan we op plek 317, geeft hoop eh?
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze altijd enkele plaatsen zouden vrijhouden voor mogelijke broertjes en zusjes...
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze altijd enkele plaatsen zouden vrijhouden voor mogelijke broertjes en zusjes...
Laatst aangepast door Slakje op zo 17 feb 2013 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje- Ratel
Inderdaad, toch overal inschrijven!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Hier worden broertjes en zusjes toch altijd geplaatst? Lastig probleem zeg!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Balen, hier in NL is plek zat.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Balen, hier in NL is plek zat.
Vriend wilt niet verhuizen :p
Slakje- Ratel
En vanaf wanneer zou ze terecht moeten kunnen? December/januari?
Kun je voor de 3/4 maanden geen oplossing vinden? Vriendin, buurvrouw, opa/oma, tante oid? Oproepje of FB?
Kun je voor de 3/4 maanden geen oplossing vinden? Vriendin, buurvrouw, opa/oma, tante oid? Oproepje of FB?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Oh shit zeg! Hier kregen we juist bericht dat de baby al geplaatst is. Terwijl we 3 jaar geleden pas 10w voor plaatsing definitief te horen zouden krijgen of er echt plek zou zijn.
Hopelijk kun je een oplossing vinden. En idd overal inschrijven. Waarschijnlijk zijn er heel veel ouders die dat gedaan hebben en misschien valt de rij wachtenden voor jullie dan toch nog wel mee?!
Hopelijk kun je een oplossing vinden. En idd overal inschrijven. Waarschijnlijk zijn er heel veel ouders die dat gedaan hebben en misschien valt de rij wachtenden voor jullie dan toch nog wel mee?!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Niet op alle kinderdagverblijven. Waar H. naartoe gaat, heeft ze ook ruim een jaar op de wachtlijst gestaan voordat er plek was op de dagen die we graag wilden. En waarschijnlijk was ze er ook nog per ongeluk tussendoor geglipt, want de wachtlijst was immens. Ik heb het laatst nog eens gevraagd met het oog op een tweede kindje, maar er is nog steeds een gigantische wachtlijst hier.
Slakje, is er op geen enkele dag plek of niet op die dagen dat jij opvang wil? Misschien dat daar iets mee te schuiven valt?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is balen, veel succes ermee
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wat vervelend zeg. Onhandig ook dat ze geen rekening houden met broertjes/zusjes. De kans is nu aanwezig dat je helemaal bij ze weg gaat. Je kinderen op 2 verschillende opvangen hebben lijkt me ook onhandig.
Geen idee of er bij jullie ook zoiets is als gastouderopvang, maar dan zou ik me daar eens in verdiepen. Hopelijk heb je daar meer geluk.
Geen idee of er bij jullie ook zoiets is als gastouderopvang, maar dan zou ik me daar eens in verdiepen. Hopelijk heb je daar meer geluk.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Nou dat is niet helemaal waar, want ik heb ze in augustus 2011 ( met 8 weken zwangerschap ongeveer ) opgegeven en ze konden pas december 2012 terecht.
Maar broertjes en zusjes hebben hier wel altijd voorrang gelukkig.
Balen zeg!!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Jeetje balen zeg.
Hier hebben broertjes en zusjes ook voorrang
Hier hebben broertjes en zusjes ook voorrang
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Dat is flink balen. Hoelang moet je overbruggen? Is er een mogelijkheid dat familie oppast en jullie eventueel dagen verlof opnemen voor die periode?
Toen we mijn oudste inschreven in 2010 voor juli 2011 was er ook ren wachttijd, nu inmiddels niet meer.
Toen we mijn oudste inschreven in 2010 voor juli 2011 was er ook ren wachttijd, nu inmiddels niet meer.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik moet een klein half jaar overbruggen. Op dit moment voor 2 tot 3 dagen in de week, maar ik kan wel vragen om altijd op zaterdag te werken, dan zijn het nog maar 2 dagen in de week, maar met die 2 dagen moet ik los kunnen schuiven, dus ik wil 4 dagen wel gereserveerd hebben (dat is nu ook zo bij Louise, woensdag heb ik sowieso vrij).
Het is zo dat ik volgende week een sollicitatie heb voor terug een voltijdse baan, dus dan zijn het sowieso weer 4 dagen kdv per week.
Het is zo dat ik volgende week een sollicitatie heb voor terug een voltijdse baan, dus dan zijn het sowieso weer 4 dagen kdv per week.
Slakje- Ratel
Jeetje dat is balen! Wonen jullie dicht bij de grens? Dat het nog het overwegen is een dagverblijf in NL ff te zoeken?
@ Kdv's in NL: over het algemeen gaat het in de kinderopvang in NL niet goed. Zeker niet de laatste maanden, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn waar er wachtlijsten blijven. Maar ik denk toch dat zeker 80% (of miss wel meer) van de kinderdagverblijven last hebben van de crisis
@ Kdv's in NL: over het algemeen gaat het in de kinderopvang in NL niet goed. Zeker niet de laatste maanden, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn waar er wachtlijsten blijven. Maar ik denk toch dat zeker 80% (of miss wel meer) van de kinderdagverblijven last hebben van de crisis
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Vervelend zeg! Hier niks gemerkt van wachtlijsten. N. kon binnen twee weken na aanmelding eigenlijk al terecht. Heb haar vorige week aangemeld, volgende week zou ze al mogen beginnen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Is er bij jullie niet iets als een gastouder/oppasmoeder? Of een opa/oma die die tijd kan overbruggen?
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: