Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom trouwen?

+22
Siamsa
Aziraphale
dolfijntje24
Urban Naked
Katrien
Fortissimo
Luce
Caresses
mezzoforte
Mizz_S
Shopaholic
sanne-84
Fearie
minoessepoes
Pompoen
Susan
Gizmo
Sam
luisa
Suusie
Marin
Serena
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Waarom trouwen?

Bericht  Serena zo 17 feb 2013 - 5:01

Gister had ik het met mijn vriend over trouwen wel of niet, en waarom dan eigenlijk.
Toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk alleen zou willen trouwen om de jurk en omdat het zo hoort (voor mijn gevoel dan, relatie - trouwen - kinderen krijgen, samen oud worden). Maar in principe kan dat ook zonder trouwen.

Maar wat is jullie reden om te trouwen (geweest)? Omdat het hoort/omdat het van je verwacht wordt, of echt voor jezelf/ vanwege geloof of andere redenen?
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Marin zo 17 feb 2013 - 5:25

Ik wil trouwen om het gevoel, om het feest, om de jurk en met name om de liefde.
Ik vind dat leuk en betekenisvol.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Suusie zo 17 feb 2013 - 5:31

Omdat mijn nu ex het graag wilde, "Omdat het zo hoort" inderdaad.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  luisa zo 17 feb 2013 - 5:38

Wij zijn uit praktisch oogpunt getrouwd.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Sam zo 17 feb 2013 - 5:47

Om de dag, de liefde, het feest.
Het ultieme gaan voor elkaar.
Ik vind trouwen dan ook erg belangrijk.

Edit: maar als mensen het niet doen/willen snap ik dat ook.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gizmo zo 17 feb 2013 - 5:48

Als bezegeling van onze liefde voor elkaar. (Ben niet gelovig trouwens, dus geen kerkelijke bezegeling zeg maar)
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gizmo zo 17 feb 2013 - 5:49

Sam schreef:Om de dag, de liefde, het feest.
Het ultieme gaan voor elkaar.
Ik vind trouwen dan ook erg belangrijk.

Edit: maar als mensen het niet doen/willen snap ik dat ook.

Ook mooi beschreven, kan ik me geheel bij aansluiten.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Sam zo 17 feb 2013 - 5:50

Oe Gizmo, jullie dag is al bijna!
Leuk!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gizmo zo 17 feb 2013 - 6:05

Sam schreef:Oe Gizmo, jullie dag is al bijna!
Leuk!

Al bijna? Nog meer dan 6 maanden, dat is nog heel wat nachtjes geduld hebben hoor :p
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 6:14

Omdat alles dan geregeld was voor ons koophuis en ook voor onze (toen nog toekomstige) kinderen. En ja, dat kun je ook anders regelen, maar wij zijn niet principieel anti-trouwen of zo, dus het was de makkelijkste manier. Ik wilde ook gewoon wel graag met hem trouwen, maar ik ben geen type voor een prinsessenbruiloft, dus daar ging het me niet om.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Pompoen zo 17 feb 2013 - 6:35

Ik wilde trouwen voor het gevoel, om de buitenwereld te laten zien hoe serieus onze relatie is en om elkaar een soort ultieme ode te geven. Een feest om de hele wereld te laten meegenieten en laten zien dat wij van plan zijn bij elkaar te blijven tot de dood ons scheid, in voor en in tegenspoed. Wij hebben dan ook iedereen uitgenodigd voor de huwelijksvoltrekking in het stadhuis, dat vonden wij het aller belangrijkste!

Ik vond het altijd een beetje onzin om te zeggen dat je het voor de dag doet. Maar ik kijk eigenlijk op weinig met zo veel warme en blije gevoelens terug. Het was echt een van de mooiste dingen die ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik had nooit verwacht dat ik nog zo emotioneel terug zou kijken op 'de dag'.
Het heeft overigens ook de bovenstaande waarde gehad, veel mensen wisten niet goed wat ze nou van onze relatie moesten denken, door het leeftijdsverschil. Maar ik heb meerdere malen gehoord dat mensen het eindelijk begrepen of dat ze nu echt wisten dat het goed zat omdat de liefde er vanaf spatte.

Overigens had ik met mijn man afgesproken zijn naam aan te nemen maar als compromis zou ik mijn meisjesnaam nog wel blijven gebruiken voor een aantal dingen. Het heeft dik 4 jaar gekost voor ik mezelf ook als mevrouw *B* begon te beschouwen en mezelf ook af en toe zo noem. Eigenlijk sinds hij ziek is ben ik meer en meer mevrouw B geworden. Toen ik zelf in het ziekenhuis lag ben ik ook mevrouw B-J geworden omdat mijn man er ook lag en het wel handig was als dat een beetje gekoppeld kon worden. Ondertussen maak ik er overigens nog steeds een potje van, dan bel ik de huisarts en dan zeg ik met W. B. eh J. ik bel voor mijn man meneer B., omdat ik bij de huisarts nog onder mijn meisjesnaam sta. Ik heb ook regelmatig gesprekken waarbij ik zeg: Met W.J., of nou ja W.B. denk ik eigenlijk maar ik weet het niet zeker. Of ik zeg gewoon W.J. en dan zeggen ze, ik zie hier alleen maar een meneer B. staan en dan zeg ik: 'Oh ja, ik ben mevrouw B." lekker geloofwaardig laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  minoessepoes zo 17 feb 2013 - 6:46

Uit praktisch oogpunt, we hebben een huis gekocht en willen elkaars eerste erfgenaam worden i.v.m.de levensverzekering, een samenlevingscontract was duurder en nu is het met kinderen in de toekomst ook meteen geregeld. Ik heb dan ook nooit de wens gehad om groots te trouwen met jurk en alles erop en eraan en zie het krijgen van kinderen als een veel grotere verbintenis als trouwen.

Wij trouwen volgende maand, we staan er wel bij stil, maar klein. Er komen 15 mensen (familie en 3 gezamelijke vrienden). We houden beide onze eigen naam, ik heb een vrolijk jurkje, maar geen trouwjurk. Wel hebben we ringen en een taart. Ondanks dat we beide niet echt romantisch zijn en geen echte trouwwens hadden vind ik het nu wel speciaal dat we nu zo voor elkaar kiezen en ben ik blij dat we er klein en op onze manier bij stilstaan met onze dierbare.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Fearie zo 17 feb 2013 - 7:14

Wij gaan trouwen, omdat we dat willen. Ik hoefde nooit zo nodig te trouwen, maar sinds D er is wil ik het graag. Heb dan sterk het gevoel dat het plaatje af is (op het 2e kindje na dan).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  sanne-84 zo 17 feb 2013 - 7:17

Het 'briefje' zelf stelt niet veel voor, maar de dag zelf leek me wel erg mooi, het ophalen, de voltrekking, diner met liefdevolle mensen en het feest.
En ik vond het belangrijk/fijn om dezelfde achternaam te hebben voor kinderen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Shopaholic zo 17 feb 2013 - 8:29

luisa schreef:Wij zijn uit praktisch oogpunt getrouwd.
Wij ook. Dit omdat alles sneller geregeld was omdat bij de 1e zwangerschap een kans aanwezig was dat het voor mij of de baby of zelfs beiden verkeerd zou kunnen aflopen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 8:42

Ik denk dat ik uiteindelijk wel een tweede keer wil trouwen, maar ik zal daar wel een aantal jaar mee wachten. Niet dat ik niet zeker ben van mijn relatie, dat zeker wel, maar voor nu voelt dit nog goed en hoeft het van mij nog niet. Trouwen om de liefde te 'bezegelen' zal het voor mij ook niet echt meer zijn, ik heb dan toch wat andere redenen.

- ik wil graag als gezinnetje dezelfde achternaam hebben als mijn vriend en onze eventuele kinderen in de toekomst
- voor mijn vriend zal een huwelijk wel voelen als een bezegeling van onze liefde, en ik wil hem dat niet ontnemen alleen omdat ik een mislukt huwelijk gehad heb. Ik zal ook echt niet minder genieten van de dag of het huwelijk, beter nog, ik zal des te meer genieten als ik hém zie genieten.
- het huwelijk me mijn ex was simpel en in het geheim. Ook erg leuk, ik heb genoten van de reacties achteraf, maar áls ik weer ga trouwen dan wil ik toch graag een keer dé jurk en een feest meemaken. En eigenlijk hoort bij een tweede huwelijk geen witte jurk, maar daar heb ik dikke schijt an Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Mizz_S zo 17 feb 2013 - 9:18

Om samen en met anderen te onze liefde te vieren met een mooie dag en een leuk feest (klinkt een beetje slijmerig maar zo was het wel). Het leek me gewoon heel mooi en romantisch en dat was het ook.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 9:34

Ik ben getrouwd omdat trouwen toen echt de start van ons leven samen was. We waren heel jong en hebben besloten te trouwen toen we net samenwoonden. Toen had het meerwaarde, en daardoor nu ook. Was ik nu nog niet getrouwd dan zou ik het ook niet meer doen, ik vind niets zo suf als mensen die na 14 jaar samen en 3 kinderen besluiten dat het tijd is om te trouwen en hun leven samen te gaan delen, zeker als dat ook nog compleet met aanzoeken (oh! Schatje wat onverwacht!) en grote bruiloften gaat.

Trouwen zelf heeft niet gek veel meerwaarde dan, je zit toch al vaster aan elkaar dan je kunt zitten door een huwelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  mezzoforte zo 17 feb 2013 - 10:16

Wij zijn gewoon puur uit liefde getrouwd, en omdat het voor ons ook gewoon een soort van symbolische betekenis heeft I love you
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Caresses zo 17 feb 2013 - 20:05

Lastig te benoemen waarom precies, het is een gevoel. Het lijkt me heerlijk dat hij dan mijn man is. Ook al is hij dat nu natuurlijk ook al.
Doordat kinderen krijgen helaas niet zo soepel verloopt, heb ik nog meer de drang om te trouwen. Zodat we ook zonder een kindje een gezinnetje vormen met dezelfde achternaam.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Luce zo 17 feb 2013 - 21:31

Om het gevoel. Het geeft voor mijn gevoel net iets extra.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Fortissimo zo 17 feb 2013 - 21:33

Het gevoel inderdaad. Dat wij vanaf dan écht een eenheid zijn en om aan de buiten wereld te laten zien dat we echt voor elkaar kiezen. Ik kijk er naar uit om samen met mijn vriend de hele dag centraal te mogen staan smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Katrien zo 17 feb 2013 - 23:30

Susan schreef:Omdat alles dan geregeld was voor ons koophuis en ook voor onze (toen nog toekomstige) kinderen. En ja, dat kun je ook anders regelen, maar wij zijn niet principieel anti-trouwen of zo, dus het was de makkelijkste manier. Ik wilde ook gewoon wel graag met hem trouwen, maar ik ben geen type voor een prinsessenbruiloft, dus daar ging het me niet om.
Dit.
Plus dat het de goedkoopste manier was om alles geregeld te hebben. Wij zijn op maandagmorgen om 9 uur getrouwd, dus gratis. Totaal niet romantisch dus, maar dat zijn wij ook allebei niet. En toch was onze trouwdag een super mooie dag!!
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Urban Naked ma 18 feb 2013 - 4:29

Wij zijn niet getrouwd. Hij heeft me vorig jaar wel ten huwelijk gevraagd, maar we hebben nog niets geregeld. Lekker stom, als er iets met mij gebeurt is er dus niets voor elkaar wat ons zoontje betreft. Hij heeft hem alleen erkend.
Het plan is wel nog steeds om te trouwen, met z'n tweeën en twee getuigen op het stadsdeelkantoor. Ik hoef absoluut geen trouwjurk en ceremonie. Misschien een leuk feest in het park.

Voor ons zou de enige reden ook zijn dat de boel goed geregeld is met ons kind, toekomstig koophuis en toekomstig bedrijfje van m'n vriend.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  dolfijntje24 ma 18 feb 2013 - 5:44

De jurk, het feest, het samenzijn en vooral met de gedachte dat je voor elkaar kiest en voor altijd bij elkaar wilt blijven.
Helaas wacht ik nog steeds op een aanzoek en weet niet of die er uberhaupt komt omdat mijn vriend trouwen niet zo belangrijk vindt.. Voor hem hoeft het niet zo. Ook vindt hij dat het ongeluk brengt omdat iedereen uit elkaar gaat tegenwoordig.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom trouwen? Empty Re: Waarom trouwen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum