Zonnebank, voor of na het sporten?
+7
Antibes
Sunshine
SoGood
Marsy28
CCC
Lejow
Roza
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zonnebank, voor of na het sporten?
Ik kan op de sportschool gratis onder de zonnebank. Maar doe je dit voor of na het sporten? Als ik ervoor ga, dan heb ik het al bloedheet voordat ik uberhaupt een apparaat heb aangeraakt, maar na het sporten ben je bezweet..
En hoelang ga je onder zo'n ding? Hij gaat maximaal 15 minuten aan. Het is een snelbruiner die aan 2 kanten 'aan staat'. Moet je dan evengoed draaien? En oh ja, niet geheel onbelangrijk; ik ben spierwit & heb sproeten. En hoevaak per week ga je er onder?
Zoals jullie merken, weet ik er echt niets van. Alle tips & adviezen zijn dan ook heel erg welkom!
En hoelang ga je onder zo'n ding? Hij gaat maximaal 15 minuten aan. Het is een snelbruiner die aan 2 kanten 'aan staat'. Moet je dan evengoed draaien? En oh ja, niet geheel onbelangrijk; ik ben spierwit & heb sproeten. En hoevaak per week ga je er onder?
Zoals jullie merken, weet ik er echt niets van. Alle tips & adviezen zijn dan ook heel erg welkom!
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Zonnebank, voor of na het sporten?
Ik zou na het sporten gaan, als ontspanning. Even afdrogen en eronder. Je hoeft je niet om te draaien, ik zou alleen wel even jezelf insmeren met een zonnebankcreme. Ik zelf heb ook een lichte huid en ging maximaal 2x per week, liever nog 2x per anderhalve week. En dan nog werd ik op den duur asociaal bruin (terwijl ik van de gewone zon niet bruin word).
Ben al een tijd niet geweest, heb nu een zonnehemel thuis maar daar ben ik nog nooit onder geweest...
Ben al een tijd niet geweest, heb nu een zonnehemel thuis maar daar ben ik nog nooit onder geweest...
Gast- Gast
Creme heb ik inderdaad al gehaald. Speciaal voor de lichte huid én tegen uitdroging van de huid.
Van de gewone zon verkleur ik ook niet. Ja, van spierwit naar gebroken wit Niemand die dat ziet, behalve ikzelf..
Van de gewone zon verkleur ik ook niet. Ja, van spierwit naar gebroken wit Niemand die dat ziet, behalve ikzelf..
Roza- Kletskop
Ik zou gewoon niet gaan...
Haaaaaaat aan de zonnebank
Nee even serieus, dan zou ik ook na het sporten gaan, spieren even tot rust brengen.
Nee even serieus, dan zou ik ook na het sporten gaan, spieren even tot rust brengen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Ik zou gewoon niet gaan...
Hoezo haat je de zonnebank Lejow?
Roza- Kletskop
Eens met Lennox, heel erg eens eigenlijk
Ik zou na het sporten doen, ik ontspan teveel en word er wat slaperig door. Ik zou anders doorgaan naar huis ipv me uit te leven op de sportschool.
Ik zou na het sporten doen, ik ontspan teveel en word er wat slaperig door. Ik zou anders doorgaan naar huis ipv me uit te leven op de sportschool.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Eens met Lennox, heel erg eens eigenlijk
Hahaha, dit is voor mij geloof ik de doorslag gevende reden om na het sporten te gaan.
Roza- Kletskop
Haha ja, doe dan maar na het sporten ja. Ik kan me herinneren dat ik vaak genoeg alleen voor de zonnebank ben geweest, terwijl ik wel had bedacht dat ik zou gaan sporten en als beloning daarna onder de zonnebank zou gaan Of nee, ik zeg het verkeerd, ik zat volgens mij meerdere keren 2 min op de fiets om op te warmen en ben doorgelopen naar de zonnebank omdat er toch niet geweldig veel izn in hadRoza schreef:chococupcake schreef:Eens met Lennox, heel erg eens eigenlijk
Hahaha, dit is voor mij geloof ik de doorslag gevende reden om na het sporten te gaan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Haha ja, doe dan maar na het sporten ja. Ik kan me herinneren dat ik vaak genoeg alleen voor de zonnebank ben geweest, terwijl ik wel had bedacht dat ik zou gaan sporten en als beloning daarna onder de zonnebank zou gaan Of nee, ik zeg het verkeerd, ik zat volgens mij meerdere keren 2 min op de fiets om op te warmen en ben doorgelopen naar de zonnebankRoza schreef:chococupcake schreef:Eens met Lennox, heel erg eens eigenlijk
Hahaha op die manier val ik nooit mijn 15,2 kilo af! Dus sssssst, anders breng je me nog op ideeën
Roza- Kletskop
Nee.. brrr.. Ik vind het heet, en eng, en beklemmend, en warm, en zweet en bah en brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Zelfde geldt voor sauna's.
Zelfde geldt voor sauna's.
Lejow- Lady Post-a-lot
Sauna's vind ik ook vreselijk. Zonnebank vind ik hopelijk heerlijk! En zo niet, dan heb ik dikke pech want ik blijf er gewoon onder gaan. Ben mijn lijkwitte kleur zo spuugzat!
Roza- Kletskop
Ik val gerust in slaap onder de zonnebank :-) Zweten doe ik niet door de ventilatie en dat het beklemmend zou zijn merk ik ook niet, want ik heb toch m'n ogen dicht. Ik geniet vooral door de warmte en probeer me in die warmte volledig te ontspannen. Onder de zonnebank lukt dat meestal wel, terwijl ik verder meestal wel aangespannen spieren heb en het ontspannen daarvan erg moeilijk vind.
Gast- Gast
Ik wil niet diegene zijn met 'het vingertje' maar wil jullie toch nog even wijzen op het gevaar van de zonnebank. Ga je heel af en toe, dan is het ok, maar als je echt wekelijks gaat is dit superslecht voor je huid. Ik woon in een 'huidkanker' land en je wordt hier doodgegooid met waarschuwingen voor de zon. Hierdoor ben ik een beetje gaan lezen over de gevaren ervan (ik ben namelijk nogal wit) en ik kom overal die verrekte zonnebank tegen. Dat vooral op latere leeftijd dit erg slecht is. Niet dat ik je er van wil onthouden maar toch even meegeven zodat je misschien niet TE vaak gaat...
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Niet gaan!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik durf sowieso niet tussen zo'n 'sandwich' zonnebank, waar je tussen moet liggen.
Ben als de dood dat dat ding niet meer opengaat en ik verschroeid word...
Ben als de dood dat dat ding niet meer opengaat en ik verschroeid word...
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou zelf na het sporten gaan.
Door het sporten wordt je doorbloeding beter en wordt je mooier bruin.
Door het sporten wordt je doorbloeding beter en wordt je mooier bruin.
Sunshine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 247
Registratiedatum : 26-12-10
Ik zou ook na het sporten gaan, misschien wel lekker voor je spieren als ontspanning. Ik ga meestal even zwemmen na het sporten en dan heb ik ook meteen veel minder spierpijn.
Gast- Gast
Marsy28 schreef:Ik wil niet diegene zijn met 'het vingertje' maar wil jullie toch nog even wijzen op het gevaar van de zonnebank. Ga je heel af en toe, dan is het ok, maar als je echt wekelijks gaat is dit superslecht voor je huid. Ik woon in een 'huidkanker' land en je wordt hier doodgegooid met waarschuwingen voor de zon. Hierdoor ben ik een beetje gaan lezen over de gevaren ervan (ik ben namelijk nogal wit) en ik kom overal die verrekte zonnebank tegen. Dat vooral op latere leeftijd dit erg slecht is. Niet dat ik je er van wil onthouden maar toch even meegeven zodat je misschien niet TE vaak gaat...
Eens, een keertje een kuurtje voor de zomervakantie of je bruiloft, prima. Maar als je echt wekelijks/tweewekelijks gaat verhoog je je risico op huidkanker enorm. De grens schijnt ongeveer te liggen bij max. 10x per jaar, dan ga je het al echt significant merken dat die vrouwen duidelijk vaker huidkanker krijgen. Wat dat betreft is het enorm jammer dat wij hier blijkbaar niet leren van het probleem in Australië, de melanoma-getallen lopen in noord/west europa nog steeds enorm op. Stom stom stom..
En daar wil ik dan nog graag even bij zeggen dat huidkanker een van de kankersoorten is die het snelst uitzaait (waarvan vaak naar de hersenen) en een van de slechtste prognoses heeft. Ik zou mijn kans daarop niet graag vrijwillig verdubbelen.
Oh, en het is straling, dat is cumulatief: hoe vaker je gaat, des te vaker stel je jezelf bloot aan straling en des te meer je je DNA beschadigt (mutaties) en des te sneller je kanker ontwikkelt. Zeker als je een lichte huid hebt of veel moedervlekken zou ik het dus echt niet te vaak doen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21898390 (studie in Noorwegen -> 2,5x meer kans op melanoma)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21362155 (studie in UK --> 19% meer kans op melanoma)
*heb ze beide niet kritisch gelezen hoor, dit is puur Abstract-info
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Oh, en als je dan een paar keer per jaar wilt gaan, wat van mij echt wel mag.. Dan zou ik dat ook na het sporten doen. Lekker ontspannen, niet je temperatuur al op hol jagen voor je gaat sporten en je doorbloeding is lekker op gang gekomen voor je met het zonnen begint.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
In de gebruiksaanwijzing van de zonnebank van mijn moeder staat ook dat je voor het optimale resultaat het beste een x aantal uren na het zonnebanken beter niet kan douchen, dus ook in dat opzicht is het raadzaam om te zonnebanken ná het sporten.
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Niet dat je lekker ruikt na het sporten, maar ik vind na de zonnebank er een typsisch geurtje aan hangen, waardoor ik liever na het sporten onder de zonnebank ga dan ervoor
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb het één keer gedaan. Zag zo rood als een kreeft. 5 minuutjes op een heel laag/zacht ding.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik ben me er zeer van bewust dat het ontzettend slecht is. Ik wil er ook maar een paar keer onder, zeg 1 keer in de 2 weken en dan ook maar een keer of 10. Niet omdat ik bruin wil worden, maar omdat ik van mijn lijkwitte kleur af wil. Ik krijg 10 keer per dag de vraag of ik ziek ben, das echt niet tof!
Bedankt voor jullie reacties!
Bedankt voor jullie reacties!
Roza- Kletskop
Het is zo slecht voor je huid! Ik ga echt nooit onder de zonnebank. In Australie zijn zonnebanken zelfs verboden, zo slecht is t voor je.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: