Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

+5
bolus26
Jade
Femmem
Highway
ShallY
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  ShallY zo 7 okt 2012 - 8:43

Wij hebben in ons nieuwe huis overal vloerverwarming. Beneden willen we tegels maar we zijn er nog niet over uit wat we op de slaapkamers willen en op zolder. Wie heeft er ook vloerverwarming en wat hebben jullie voor vloerbedekking?
Ow ja, we willen geen tapijt vanwege allergie en tegels boven vinden we te kil.
Iemand suggesties?!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Highway zo 7 okt 2012 - 8:53

Wij hebben boven pvc in een warme donkerbruine houtkleur en structuur, erg mooi en ideaal met vloerverwarming.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  ShallY zo 7 okt 2012 - 9:03

Highway schreef:Wij hebben boven pvc in een warme donkerbruine houtkleur en structuur, erg mooi en ideaal met vloerverwarming.

Ik heb even een plaatje opgezocht en ziet er best leuk uit. Mijn vriend is helaas minder enthousiast. Hij vindt het er goedkoop uitzien en zegt dat het moeilijk te vervangen is als er iets beschadigt. Ik weet wel dat we hier voorlopig nog niet over uit zijn...

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Highway zo 7 okt 2012 - 9:12

Je hebt van pvc veel verschillende soorten en prijsklasses, het ziet er niet allemaal goedkoop uit. Op zich kun je een strook er bij evt beschadiging wel tussenuit krijgen, maar dat kost wat moeite, maar dat probleem heb je bij bijna alle vloeren.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Femmem zo 7 okt 2012 - 10:25

Tegels, hout, parket, laminaat of vloerbedekking, het is toch allemaal lastig te vervangen als er een stukje beschadigd is? confused
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Jade zo 7 okt 2012 - 19:33

Maar als je een scherp voorwerp op je pvc laat vallen zit er een gat in, bij laminaat/tegels waarschijnlijk niet.

Wij hebben laminaat, deze is ook geschikt voor vloerverwarming. Wij hebben alleen geen vloerverwarming Razz

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 20:08

wij hebben ook een pvc vloer van een wat duurdere kwaliteit, krijgen echt heel veel complimenten hierover, deze vloeren liggen veel in horeca gelegenheden ivm slijtvastheid en schadebestendigheid. Als er een beschadiging is kun je een plank er uit snijden en een andere er inplakken.Bij een vriendin van mij is dit gedaan( zij had een plank die ze niet mooi vond ivm een houtknoest die er in zat) en je ziet er echt niks van.

dus,, ik ben voor pvcVloerverwarming, welke vloerbedekking?! 281626781
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Paper Crown zo 7 okt 2012 - 20:17

Wij hebben in de keuken vloerverwarming en daarop massiefhout. Gaat prima, ligt echt aan je ondervloer. Die moet je met zorg uitkiezen. Oude huis hadden we trouwens ook overal vloerverwarming en er lag overal laminaat.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 20:18

onze buren hebbe ntrouwens een soort parket met vloerverwarming
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 21:41

Als je gaat voor een wat duurdere kwaliteit pvc, lijkt dit echt niet nep of plastic. Wij krijgen beneden kwaliteitspvc en boven outlet, maar je kunt het verschil wel zien. Dat van boven valt me erg mee, maar had t niet beneden willen hebben. Pvc is denk ik een van de makkelijkste vloeren om er een strook tussenuit te halen, laminaat is bijv. Ook helemaal in elkaar geklikt. Daarbij is pvc heel onderhoudsvriendelijk en zeer slijtvast. Je kunt gerust een hamer laten vallen zonder beschadiging te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Puggle zo 7 okt 2012 - 22:50

Wij hebben er laminaat op liggen, maar zou het denkik niet meer doen. Vind dat het best wel werkt.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 23:26

Jade schreef:Maar als je een scherp voorwerp op je pvc laat vallen zit er een gat in, bij laminaat/tegels waarschijnlijk niet.

Wij hebben laminaat, deze is ook geschikt voor vloerverwarming. Wij hebben alleen geen vloerverwarming Razz

Je moet echt heel raar doe, wil je pvc besChadigen. Is niet te vergelijken met zeil hè

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Darius zo 7 okt 2012 - 23:41

Wij hebben een gietvloer van Senso.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  rapa nui ma 8 okt 2012 - 0:00

Ik heb geen vloerverwarming maar wel PVC en dan ook een duurdere soort/goede kwaliteit. Ik heb juist voor PVC gekozen omdat je daar minder kans op beschadigingen, deukjes e.d. hebt omdat je iets laat vallen dan bij bv laminaat. Verder is het gewoon te dweilen, ook prima te doen in een keuken waar je misschien zou twijfelen met bv een houten vloer ivm watervlekken e.d.. Het is warmer en klinkt ook minder kil dan bv tegels of laminaat. Je hebt ze in allerlei soorten, bij mij denken veel mensen dat ik een echte houten vloer heb en moet ik zelf zeggen dat het pvc is. Maar je hebt ook pvc dat op tegels lijkt. Je moet het inderdaad niet vergelijken met gewoon zeil en je moet bv kijken naar de dikte van de toplaag. Het wordt inderdaad ook veel in showrooms/bedrijfsruimtes gebruikt omdat het zo sterk en slijtvast is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  ShallY ma 8 okt 2012 - 8:26

Femmem schreef:Tegels, hout, parket, laminaat of vloerbedekking, het is toch allemaal lastig te vervangen als er een stukje beschadigd is? confused

Ja inderdaad.zei ik ook al tegen hem. Af en toe is het gewoon een zeur hoor Wink

Ik word wel enthousiast over pvc vloeren als ik jullie verhalen zo lees!! Toch nog even babbelen met mijn vriend, haha!!
Het zal alleen boven gelegd worden dus wat betreft beschadigingen ben ik eigenlijk niet zo bang.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vloerverwarming, welke vloerbedekking?! Empty Re: Vloerverwarming, welke vloerbedekking?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum