Wanneer komt er een tweede?
+17
Ayla
studiebol
Pien
Aimee
teletascha
CCC
Snoes
Annemie
Sanne
Happydobby
LDJ
Novalee
Steep
MamaDaan
Jasmine
Ella
peach
21 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer komt er een tweede?
Dat hoor ik zo vaak,mijn dochter is bijna ander half dus volgens de meeste mensen moet er maar is een tweede komen.
Hebben jullie ook steeds zulke vragen? Of gehad?
Hebben jullie ook steeds zulke vragen? Of gehad?
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Re: Wanneer komt er een tweede?
gelukkig niet, maar mijne is nog erg jong;). Maar lijkt me vreselijk irritant als mensen vragen wanneer wanneer en of er een tweede komt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Die vraag kreeg ik ook regelmatig ja.
Heb altijd gewoon geantwoord dat die er als het aan ons lag al bijna geweest was, maar dat het al meermalen mis was gegaan. Directe vraag, direct antwoord.
Heb altijd gewoon geantwoord dat die er als het aan ons lag al bijna geweest was, maar dat het al meermalen mis was gegaan. Directe vraag, direct antwoord.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Die vraag krijg ik de laatste tijd ongeveer 3x per dag, stoor me er eigenlijk niet zo aan. Mensen vinden het ook gewoon leuk als er iemand zwanger is en er een babietje komt, dus ik ga er ook vanuit dat ze het daarom vragen en niet uit pure nieuwsgierigheid. Ik denk dat het gewoon interesse is.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat deze vraag heel vervelend kan zijn als je wel al bezig bent voor een tweede en het zit tegen.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat deze vraag heel vervelend kan zijn als je wel al bezig bent voor een tweede en het zit tegen.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Jup, vaak genoeg! Ik zeg altijd dat zodra het zover is, ze het vanzelf wel horen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Wij hebben die vraag eigenlijk nooit gehad. Wel familie die dan aan onze vader en moeders vroegen of we een tweede willen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Nog niet gehad, maar zal vanzelf nog wel komen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ja, heel vaak. De laatste tijd niet meer, ik zeg vaak dat we het bij 1 houden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik heb die vraag nog niet gehad, maar het zal zich binnenkort vast wel eens voordoen.
Volgens mij is het ook geen echte nieuwsgierigheid, want volgens mij weet bijna iedereen wel dat de meeste mensen het voor zich houden als ze proberen zwanger te raken. Ik zie het meer als een vraag of men een graag een tweede kindje wel, een soort gespreksingang over het aantal kinderen dat iemand graag wil.
Volgens mij is het ook geen echte nieuwsgierigheid, want volgens mij weet bijna iedereen wel dat de meeste mensen het voor zich houden als ze proberen zwanger te raken. Ik zie het meer als een vraag of men een graag een tweede kindje wel, een soort gespreksingang over het aantal kinderen dat iemand graag wil.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja weleens gehad en ik vraag het zelf ook weleens aan mensen. Ik vind het geen vervelende vraag.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Die vraag hebben we nu nog niet gehad, daar is onze zoon nog te jong voor haha. Maar ik zou het ook niet vervelend vinden denk ik als mensen dat vragen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ohja hoor, die vraag krijg ik regelmatig.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik vind het op den duur wel vervelend worden,stel dat ze het aan iemand vragen die graag wilt,maar waar het niet bij lukt. Dan zijn dat echt geen leuke vragen. Zouden je graag een tweede willen vind ik dan weer anders klinken.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Ik heb die vraag eigenlijk nooit gehad, maar was dan ook wel weer vrij snel zwanger. Krijg nu wel al vragen over de 3e, maar dat is meer voor de grap, want ik heb mijn hele 2e zwangerschap geroepen dat het bij 2 blijft!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Die vraag is mij eigenlijk nog nooit gesteld. En als hij wel gesteld wordt geef ik gewoon antwoord. Wij willen nog wel een tweede, maar hebben geen haast.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Heel vaak... En vanaf morgen ga ik antwoorden met: "over ruim 6mnd"!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb die vraag nog nooit gehad, dan natuurlijk meer de vraag of er een derde komt.
Misschien ook wel dat mensen denken dat het na 2 kids klaar is ik weet het niet. Tegen sommige mensen ben ik ook wel heel duidelijk geweest dat 2 voor ons voldoende is.
Misschien ook wel dat mensen denken dat het na 2 kids klaar is ik weet het niet. Tegen sommige mensen ben ik ook wel heel duidelijk geweest dat 2 voor ons voldoende is.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
ik vind dat eigenlijk onzinnig. Stel ik vraag aan iemand wat voor werk hij doet, het kan zomaar zijn dat hij net lullig is ontslagen of al drie jaar werkloos is. Pijnlijk. Of ik vraag aan iemand of hij getrouwd is, blijkt dat hij net pijnlijk gescheiden is of zijn vrouw overleden of hij is al jaren op zoek en wanhopig. Ook pijnlijk.peach schreef:Ik vind het op den duur wel vervelend worden,stel dat ze het aan iemand vragen die graag wilt,maar waar het niet bij lukt. Dan zijn dat echt geen leuke vragen. Zouden je graag een tweede willen vind ik dan weer anders klinken.
Dat soort dingen kom je nou eenmaal tegen, zolang de bedoeling goed is, interesse of een gesprekje willen aangaan, vind ik het eigenlijk onzin om zo'n vraag als ongepast te bestempelen. Iedereen krijgt weleens een vraag die wat pijnlijk is, dat geeft helemaal niet.
Gast- Gast
Hier ook nog niet zovaak, hooguit door mensen die weten hoe ons huis in elkaar zit (1 slaapkamer) die dus niet weten dat het nu gewoon niet kán. Toevallig vanavond mijn collega die vroeg het ook, ik zei het liefst was ik nu al zwanger, maar het kan gewoon niet.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Dat ja.Jasmine schreef:Directe vraag, direct antwoord.
Ik merk trouwens dat de vraag me steeds minder vaak wordt gesteld.
Bij iemand die een kindje van 1 of 2 jaar heeft denk je al gauw: daar zal nog wel een tweede achteraan komen. Bij een kindje van 4 jaar denk je misschien eerder: die zullen het wel bij één houden? Of zo?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ongepast vind ik het niet, wel irritant als ik de vraag al 20 keer heb gehoord. Maar goed, dat zei ik in dat ander topic ook al
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Eucalypta schreef:ik vind dat eigenlijk onzinnig. Stel ik vraag aan iemand wat voor werk hij doet, het kan zomaar zijn dat hij net lullig is ontslagen of al drie jaar werkloos is. Pijnlijk. Of ik vraag aan iemand of hij getrouwd is, blijkt dat hij net pijnlijk gescheiden is of zijn vrouw overleden of hij is al jaren op zoek en wanhopig. Ook pijnlijk.peach schreef:Ik vind het op den duur wel vervelend worden,stel dat ze het aan iemand vragen die graag wilt,maar waar het niet bij lukt. Dan zijn dat echt geen leuke vragen. Zouden je graag een tweede willen vind ik dan weer anders klinken.
Dat soort dingen kom je nou eenmaal tegen, zolang de bedoeling goed is, interesse of een gesprekje willen aangaan, vind ik het eigenlijk onzin om zo'n vraag als ongepast te bestempelen. Iedereen krijgt weleens een vraag die wat pijnlijk is, dat geeft helemaal niet.
Toch vind ik dit anders. Als je vraagt wanneer de tweede komt dan weet je dat die er niet is. Bij de voorbeelden die jij geeft weet je niet dat hetgeen waar je naar vraagt er niet is.
Ik vond t op den duur zeer irritant die vraag. Kreeg m regelmatig (zo'n 10x per dag ofzo) en t was zeker pijnlijker nadat t mis was gegaan. Ik ben t dus helemaal eens met Peach.
Als mensen vroegen of we ooit een tweede zouden willen dan was dat al heel anders.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wordt gek van die vraag.
En antwoord ook met een duidelijk nee!
En hoop dat ze dan níet steeds zeggen... Één is zo alleen.
En antwoord ook met een duidelijk nee!
En hoop dat ze dan níet steeds zeggen... Één is zo alleen.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer tweede kindje?
» Wanneer tweede kindje voelen?
» Wanneer voor een tweede kindje?
» Tweede kindje
» Wanneer eerste en tweede keer bevallen?
» Wanneer tweede kindje voelen?
» Wanneer voor een tweede kindje?
» Tweede kindje
» Wanneer eerste en tweede keer bevallen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: