Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby's & pasfoto's.

+4
maiadebij
Tazz
Susan
Dora
8 plaatsers

Ga naar beneden

Baby's & pasfoto's. Empty Baby's & pasfoto's.

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:14

Bedacht mij dat het best wel slim is om eerst eens de kinderen op mijn paspoort bij te laten schrijven, voordat we op vakantie gaan, zouden volgende week gaan, maar dat moet maar een weekje later worden dan. Maar...nu moet ik dus pasfoto's met ze gaan maken morgen.

Hoe kregen jullie een goede pasfoto van je baby voor elkaar?
I.sam ben ik niet zo bang voor, maar N.ora is niet zo makkelijk als het op foto's aan komt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's & pasfoto's. Empty Re: Baby's & pasfoto's.

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:17

Coco schreef:Bedacht mij dat het best wel slim is om eerst eens de kinderen op mijn paspoort bij te laten schrijven, voordat we op vakantie gaan, zouden volgende week gaan, maar dat moet maar een weekje later worden dan. Maar...nu moet ik dus pasfoto's met ze gaan maken morgen.

Hoe kregen jullie een goede pasfoto van je baby voor elkaar?
I.sam ben ik niet zo bang voor, maar N.ora is niet zo makkelijk als het op foto's aan komt.

Toen S.enna bijna 1 jaar was moest ze ook op de foto omdat we op vakantie gingen. We kregen hulp van de fotograaf en ze nam er best even de tijd voor om een goede foto te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:18

Ik zou dat gewoon aan de fotograaf overlaten, die heeft daar vast wel ervaring mee Wink

Laatst aangepast door Maple op di 15 feb 2011 - 10:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Dora di 15 feb 2011 - 10:19

De fotograaf heeft meestal wel tips. Bij ons werd trouwens in het paspoort bijschrijven afgeraden, want dat is over 1 of 2 jaar niet meer geldig en dat kostte meer (15 euro) dan een eigen identiteitsbewijs voor A.nouk (7.50) Misschien is dat ook iets om naar te kijken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 10:19

Ik heb tot mijn twaalfde bij mijn moeder in het paspoort gestaan, maar volgens mij stond daar geen foto bij. Lijkt me ook best onpraktisch, want als je nog zo klein bent verander je zo snel.

Maar goed, blijkbaar is dat nu dus veranderd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:27

Oh ik ging er van uit dat er een foto bij moet. Weet ik niet zeker hoor. Zou dan morgenochtend eerst eens bellen daarover.

15 euro maar Teigertje? Ik moet 21,50 per kind betalen. En dat viel mij nog mee.
Aan een identiteitskaart hebben we niet genoeg, we gaan naar Marokko dus daarvoor is wel een paspoort nodig.

Gast
Gast

Bericht  Tazz di 15 feb 2011 - 10:32

Onze dochter ging op de foto toen ze ongeveer 6 maanden was, voor een bijschrijving in je paspoort moet je ook een pasfoto hebben, het was een kwestie van op de kruk zetten en snel klikken toen ze in de lens keek. En de foto is nog leuk geworden ook! Ja kinderen/baby's veranderen snel maar het moet toch.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:46

Dat dacht ik al idd. Bij het gemeentehuis hebben ze zo'n pasfotohokje, maar voor de kinderen lijkt een fotograaf mij toch wat handiger.

Gast
Gast

Bericht  Dora di 15 feb 2011 - 10:57

Coco schreef:Oh ik ging er van uit dat er een foto bij moet. Weet ik niet zeker hoor. Zou dan morgenochtend eerst eens bellen daarover.

15 euro maar Teigertje? Ik moet 21,50 per kind betalen. En dat viel mij nog mee.
Aan een identiteitskaart hebben we niet genoeg, we gaan naar Marokko dus daarvoor is wel een paspoort nodig.

even gekopieerd van de site van onze gemeente:
U kunt uw kind tot de leeftijd van zestien jaar laten bijschrijven in uw paspoort. Op deze manier kan hij of zij met u mee reizen. Let op: dit geldt niet voor alle landen. Soms hebben kinderen zelf een paspoort nodig. Informeer hiernaar bij uw reisbureau of bij de ambassade of het consulaat van uw bestemming.

Bij de aanvraag neemt u uw kind mee naar het loket. Dit moet ongeacht de leeftijd van uw kind. Daarnaast is er (indien van toepassing) schriftelijke toestemming en een legitimatiebewijs van de andere ouder nodig of van degene die het gezag over het kind heeft. Bovendien moet u een foto van uw kind meenemen. Het is belangrijk dat de foto aan de juiste eisen voldoet. Meer informatie vindt u bij 'richtlijnen pasfoto'.

Vraagt u de bijschrijving tegelijk aan met uw nieuwe paspoort? Dan worden de gegevens van uw kind direct in het document geprint. Wilt u uw kind bijschrijven in een paspoort dat al langer in uw bezit is? U krijgt dan in uw paspoort een sticker met de gegevens van uw kind. Voor het bijschrijven van kinderen geldt een wachttijd van vijf werkdagen. Uw kind hoeft niet mee te komen wanneer u het paspoort afhaalt.

Vanaf 26 juni 2012 is het niet meer mogelijk uw kind bij te laten schrijven in uw paspoort. Vanaf die datum heeft uw kind een eigen reisdocument nodig. Alle bijschrijvingen in uw paspoort zijn vanaf 26 juni 2012 niet meer geldig. Uw paspoort zelf blijft wel geldig en u kunt er dus gewoon mee blijven reizen.

Kan alleen de kosten niet vinden voor het bijschrijven...
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  maiadebij di 15 feb 2011 - 18:48

Dat had ik ook van onze gemeente begrepen dat het vanaf 2012 niet meer geldig is. Ik moet dus ook paspoorten gaan aanvragen voor N en J en nog foto's laten maken. Mijn paspoort loopt ook bijna af dus dat worden 3 nieuwe paspoorten, gaan we binnenkort ook maar eens regelen!

Wanneer ga je ook alweer coco?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  maiadebij di 15 feb 2011 - 18:51

Hier de kosten bij onze gemeente, dat wordt dus flink betalen voor 3 paspoorten :shock: misschien dat ik ze voor deze reis dan nog maar bij mij schrijf en we vanaf 2012 wel weer bekijken wanneer we weer op vakantie gaan... scheelt ff 86 euro!

Kosten van een paspoort

Nieuw paspoort € 52,10
Zakenpaspoort € 58,20
Tweede paspoort € 52,10
Kinderbijschrijving nieuw paspoort € 9,20
Kinderbijschrijving bestaand paspoort € 21,50
Identiteitskaart € 43,80
Identiteitskaart jeugdtarief (tot en met 13 jaar) € 9,20
Vermissingsleges (excl. reisdocument) € 22,00
Spoedprocedure paspoort (excl. reisdocument) € 45,00

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 1:01

Bij ons zijn de kosten hetzelfde Maia! Ik ga ze ook eerst bijschrijven. Man en ik moeten zelf ook een nieuwe in 2012 dus liever alles tegelijk, kunnen we het ook niet zo makkelijk vergeten te verlengen straks. Very Happy

Ik wilde eigenlijk tickets boeken voor 26 februari, maar toen bedacht ik mij dat ik nog geen identiteitsbewijzen voor ze heb. Dus ik denk dat het nu een weekje later wordt. Er zijn genoeg reisdata´s nog vrij dus boek een weekje van te voren.
We zouden eerst later gaan, rond april-mei maar met 1 van de oma´s gaat het niet zo goed, dus gaan we iets eerder zodat ze de kinderen iig nog kan zien.
Stiekem ook wel lekker, want eind maart heb ik tentamens en nu kan ik in de ochtenden lekker ongestoord op het dakterras studeren en kan mijn man met de kinderen bij oma´s en nichtje op bezoek angel, mijn arabisch is toch nog niet voldoende om de gesprekken te volgen.

Gast
Gast

Bericht  knets wo 16 feb 2011 - 4:15

Coco schreef:Dat dacht ik al idd. Bij het gemeentehuis hebben ze zo'n pasfotohokje, maar voor de kinderen lijkt een fotograaf mij toch wat handiger.
Ook kleine kinderen moeten goed op de foto.. En ook qua belichting enzo. Beter om bij de fotograaf te doen. Ik heb mijn oudste toen al bij m'n paspoort laten zetten toen hij 10 weken oud was. Ik moest op de kruk bij de fotograaf zitten en kreeg een witte plaat tegen mijn voorkant aan. En toen Jason op schoot voor me dus ik kon met m'n armen om dat bord hem gewoon vasthouden. Zo kon zijn hoofd er perfect op..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bruintje Beer wo 16 feb 2011 - 5:00

knets schreef:
Coco schreef:Dat dacht ik al idd. Bij het gemeentehuis hebben ze zo'n pasfotohokje, maar voor de kinderen lijkt een fotograaf mij toch wat handiger.
Ook kleine kinderen moeten goed op de foto.. En ook qua belichting enzo. Beter om bij de fotograaf te doen. Ik heb mijn oudste toen al bij m'n paspoort laten zetten toen hij 10 weken oud was. Ik moest op de kruk bij de fotograaf zitten en kreeg een witte plaat tegen mijn voorkant aan. En toen Jason op schoot voor me dus ik kon met m'n armen om dat bord hem gewoon vasthouden. Zo kon zijn hoofd er perfect op..
Ik heb het bij een fotograaf laten doen toen ze 8 maanden was. Dacht nou dan is het altijd goed niet dus. Ik werd mooi weggestuurd bij het gemeentehuis toen ik de ID aan wou vragen. Foto was te klein. Op kosten van de fotograaf nog een keer laten maken.

S.die moest op een kurkje en ik moest haar dan vanachter beethouden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  knets wo 16 feb 2011 - 5:10

Bruintje Beer schreef:
knets schreef:
Ik heb het bij een fotograaf laten doen toen ze 8 maanden was. Dacht nou dan is het altijd goed niet dus. Ik werd mooi weggestuurd bij het gemeentehuis toen ik de ID aan wou vragen. Foto was te klein. Op kosten van de fotograaf nog een keer laten maken.

S.die moest op een kurkje en ik moest haar dan vanachter beethouden.
Ja die garantie heb je hier ook bij de fotograaf. Is wel zo eerlijk natuurlijk.. smile
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 21:03

Hier was de ID kaart voor mijn zoontje gratis!

Gast
Gast

Bericht  Darius do 17 feb 2011 - 1:10

Laurientje, gezellig dat je er weer bent! (als je dezelfde bent van het oude forum dan!)

Wij hebben hier een paspoort laten maken toen Laurens drie weken was, mijn man moest een nieuwe dus toen maar in 1x alles gedaan. (een maand later gingen we ook op vakantie)

Laurens moest op een krukje en Michiel moest zijn ruggetje en nekje vasthouden. En zodra Laurens in de lens van de fotograaf keek, dan maakte hij een foto. Ze zijn best goed gelukt en ook goed gekeurd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 8:05

Darius schreef:Laurientje, gezellig dat je er weer bent! (als je dezelfde bent van het oude forum dan!)Wij hebben hier een paspoort laten maken toen Laurens drie weken was, mijn man moest een nieuwe dus toen maar in 1x alles gedaan. (een maand later gingen we ook op vakantie)

Laurens moest op een krukje en Michiel moest zijn ruggetje en nekje vasthouden. En zodra Laurens in de lens van de fotograaf keek, dan maakte hij een foto. Ze zijn best goed gelukt en ook goed gekeurd.

Bedankt! Ik ben nog dezelfde van het oude forum idd smile

Gast
Gast

Bericht  LeeuwLeeuw do 17 feb 2011 - 23:25

hier moest ik haar vanuit de zijkant vast houden op een krukje, ze knippen alleen t bovenste deel dus ja handen staan er niet op, en dan proberen hun tijdens het knippen de aandacht te trekken dat het kindje goed die kant uit kijkt voor de foto. Hier was mijn dochtertje toen iets van 4 a 5 maanden.

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 23:29

Hier kost een reisdocument (ofwel een eigen paspoort of id voor kindjes) niks.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: