Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

+26
minoessepoes
Roodkapje
_Lacey_
Snoes
Annie24
Highway
Ooh La La!
Benthe
Zonnetje
Joli86
Paper Crown
Pruim
Aagje!
Rush
Reeza
SarahKey
Sterrin_
Pitufo
Floor
Atelier Madame
SoGood
Charles
Luce
Fiwen
Linda
Fearie
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Joli86 di 12 feb 2013 - 23:47

Wij hadden ongeveer €12.000,- gespaard en hebben daarvan de verbouwing betaald. Nieuwe keuken, toilet, muren stucen, schilderen, vloerverwarming, tegelvloer, nieuwe meterkast. Gelukkig konden wij alles zelf, of vrienden en familie die ons geholpen hebben, dus die €12.000,- was alleen materiaal.
Meubels hadden we nog uit ons appartementje. Toen we klaar waren met verbouwen, stonden al onze rekeningen op €0,- Laughing

Niet quoten aub
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Reeza di 12 feb 2013 - 23:55

Haha mijn vriend kan ook niet klussen, maar hij leert.. We hebben laatst samen een lamp en plank opgehangen Razz Hij heeft ook genoeg geld om het te laten doen maar dat gaat er bij mij niet in, ik als arme sloeber heb geleerd alles zelf te doen smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 23:57

Haha, kan hij niet eens iets ophangen? Laughing Dat kan ik zelfs :O .
Een man die een bouwbedrijf heeft of er in werkt of een man die automonteur is, allebei handig.

Wij gaan deze zomer een uitbouw maken, er komt 2,5 m keer 5 meter bij de woning aan en daarbij verandert beneden ook nog eens een heel stuk indeling. :O We hebben een bouwdepot van de bank maar daar kunnen we het nooit van laten doen. We hebben nu een kennis ingeschakeld die alleen de dingen doet die we echt niet zelf kunnen en voor de rest gaat hij de basis uitleggen. Hij zegt dat het makkelijk te doen is, dus dat hopen we dan maar haha! Ah moet wel zeggen dat mijn man redelijk handig is Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Zonnetje wo 13 feb 2013 - 0:17

@PC: heel herkenbaar wat je schrijft over je vriend! Mijn vriend kan en wil ook niet klussen. Hij kijkt inderdaad niet eens mee als zijn vader iets ophangt of een lamp aansluit of zo.
Wij hadden ook veel gespaard: ... euro voor het verlies van ons vorige huis, ... euro voor nieuwe meubels en voor het verven van het hele huis, nieuwe deuren, tuinspullen, samenlevingscontract en testamenten en een heleboel kleine dingen aan ons huis en nog een bedrag om de hypotheek wat te verlagen.
In ons vorige huis konden we heel veel sparen per maand, omdat mijn vriend dat alleen op zijn salaris had gekocht en in de tussentijd meer was gaan verdienen.

Niet quoten aub.


Laatst aangepast door Zonnetje op wo 13 feb 2013 - 21:54; in totaal 2 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Benthe wo 13 feb 2013 - 0:33

Wij hadden vrijwel geen spaargeld toen we ons huis kochten. Nu hoefde er ook niet zo heel veel aan te gebeuren. We wonen er nu vier jaar en zijn langzamerhand wat aan het veranderen/opknappen. Nu scheelt het dan wij zelf handig zijn en mijn vader timmerman is, dus wij hoeven niemand in te huren.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Fearie wo 13 feb 2013 - 0:38

Luce schreef:
Paper Crown schreef:Schrik niet.. Meer dan €70.000
Maar wij hadden dat ook echt nodig.. Het was een kaal huis, nog geeneens een wc zat erin en het huis is van boven tot onder gestuukt en geschilderd, badkamer was ook niet goedkoop en dan nog een keuken.. Geloof dat die 2 bij elkaar al 40k waren.

Het schijterige is, wij zijn totaal niet handig! Mijn man kan nog geen gordijnrails ophangen. Dan moet je alles laten doen, dat maakt verhuizen en verbouwen erg duur.

Dat is toch gewoon een kwestie van doen/oefenen? Ok, als je het geld hebt zou ik het ook laten doen. Maar als je het niet hebt, vrijwel alles valt te leren. Klussen kan iedereen.

Wij kunnen ook beide niet super goed klussen, maar hebben toch wel het streven om het bij ons koophuis zelf te gaan doen. Mijn vader is ook erg handig, willen graag vloerverwarming en hoop dat mijn vader ons daar mee kan helpen.
Laten doen door anderen is financieel geen optie.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Ooh La La! wo 13 feb 2013 - 0:53

Wij hadden op het moment dat we ons huis kochten samen zo'n 500 euro op onze spaarrekenng. We hebben toen samen een spaarrekening geopend en hebben in 1,5 jaar € 30.000,- gespaard. Dit gaat in z'n geheel op aan stucen, de nieuwe vloer, badkamer en verf. De keuken hebben we met de hypotheek mee gefinancierd.

Hopelijk kunnen we deze manier van sparen de komende jaren volhouden Laughing


Al het kluswerk, behalve het stucen, doe ik zelf. Met hulp van m'n vader (keuken en vloer). Dat scheelt bijna € 6000,-.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Highway wo 13 feb 2013 - 0:56

We hadden een bouwdepot waar we een groot gedeelte van financierden en daarnaast ongeveer 10000 euro uitgegeven aan inrichting/vloer etc.
Mijn man was ook niet handig maar heeft een hoop geleerd met de koop van het huis. Mijn vader deed 1 gordijnrail voor en vervolgens deed mijn man de rest. Zelfde met de vloer leggen. Dat ging heel goed en hij vind het nu ineens leuk ook smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Annie24 wo 13 feb 2013 - 1:34

Voor ons 1e huurhuis toen we 21 waren hadden we bij elkaar ongeveer 10.000 spaargeld.
Op ons 23e zijn we verhuisd naar een koopwoning en toen hadden we ongeveer 15.000 spaargeld.
Nu hebben we een nieuwbouwwoning gekocht welke in 2014 opgeleverd wordt en hebben we op dit moment 20.100 spaargeld.
We letten behoorlijk op de centjes nu en sparen zoveel mogelijk. Meubels e.d. hebben we al en zijn pas 2 jaar oud, dus het gaat nu 'alleen' om vloeren en muren, maar daar kan je je aardig op verkijken wbt kosten hebben we gemerkt toen we naar het huis gingen waar we nu nog wonen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Snoes wo 13 feb 2013 - 8:20

Charles schreef:Lees ik het goed dat de meeste mensen hun spaargeld hebben gebruikt voor verbouwing en meubels? NU snap ik hoe anderen dat doen hahah! Wij hebben ons spaargeld in de hypotheek gestoken om deze lager te houden en over de rente te kunnen handelen! Vandaag dat onze verbouwing langzamer gaat en we stuk voor stuk nieuwe meubels kopen en nog veel meubels door elkaar hebben staan. We sparen elke keer een beetje voor wat nieuws. Maar dat kan, omdat we een lage hypotheek hebben.
Hier hetzelfde. Wij hebben ook bijna al ons spaargeld in de hypotheek gestoken zodat we maandelijks minder moeten afbetalen. Voor de verbouwing hebben we gewoon weer opnieuw gespaard.

Wij hadden overigens ongeveer 50 000 gespaard (waren 23 en 25 toen we ons huis kochten) en dat dus grotendeels in de hypotheek gestoken/notariskosten mee betaald.

Niet quoten aub.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Fearie wo 13 feb 2013 - 8:23

Ik schrik wel een beetje van die te sparen bedragen, dat halen wij nooit bij elkaar. Als we financieel rustig aan doen, kunnen we ongeveer € 2500 per jaar samen. Dan zijn we straks 5 jaar verder voor zo'n bedrag op de bankrekening inzicht komt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Luce wo 13 feb 2013 - 9:00

Fearie schreef:Ik schrik wel een beetje van die te sparen bedragen, dat halen wij nooit bij elkaar. Als we financieel rustig aan doen, kunnen we ongeveer € 2500 per jaar samen. Dan zijn we straks 5 jaar verder voor zo'n bedrag op de bankrekening inzicht komt.

Ik snapte het ook nooit hoe mensen dat kunnen/konden hoor. Totdat ik laatst met Rejoy sprak over salarissen en toen ik hoorde dat haar bruto startsalaris overeen kwam met het maximale bedrag wat mijn man uberhaupt kan verdienen in zijn vak, snapte ik het Wink laughcry
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 9:06

Wij hebben een iets andere constructie, maar we hebben zelf ons (toekomstige koop-) huis gekocht dat we nu nog huren, maar wij hadden ongeveer 15.000 euro aan spaargeld. Dat hebben we in meubels, afwerking (spacen) en tuin gestoken. Nu gaan we weer heel hard sparen om een deel van de hypotheek zelf te kunnen financieren, zodat de maandlasten straks lager zullen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 9:07

Luce schreef:
Fearie schreef:Ik schrik wel een beetje van die te sparen bedragen, dat halen wij nooit bij elkaar. Als we financieel rustig aan doen, kunnen we ongeveer € 2500 per jaar samen. Dan zijn we straks 5 jaar verder voor zo'n bedrag op de bankrekening inzicht komt.

Ik snapte het ook nooit hoe mensen dat kunnen/konden hoor. Totdat ik laatst met Rejoy sprak over salarissen en toen ik hoorde dat haar bruto startsalaris overeen kwam met het maximale bedrag wat mijn man uberhaupt kan verdienen in zijn vak, snapte ik het Wink Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 394967

Weet je wat het voordeel is van een tijd met minder moeten doen? Dat straks alles wat er meer binnen komt 'extra' is. Je kunt het van dit loon doen, dus alles wat jullie straks extra hebben, zal ook echt extra zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Luce wo 13 feb 2013 - 9:10

Haha, nice try Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 9:13

Ik spreek uit ervaring. Wij hebben het ook een hele tijd van heel weinig moeten doen hoor;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Luce wo 13 feb 2013 - 9:15

Rejoy. schreef:Ik spreek uit ervaring. Wij hebben het ook een hele tijd van heel weinig moeten doen hoor;)

Klopt. Maar tijdelijk is iets anders dan waarschijnlijk de rest van je werkleven als je niet door gaat studeren Wink.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 9:18

Luce schreef:
Rejoy. schreef:Ik spreek uit ervaring. Wij hebben het ook een hele tijd van heel weinig moeten doen hoor;)

Klopt. Maar tijdelijk is iets anders dan waarschijnlijk de rest van je werkleven als je niet door gaat studeren Wink.

maar jullie inkomen gaat toch ook nog flink stijgen als jij eenmaal klaar bent? Ik zie onze inkomens trouwens niet los van elkaar, maar als een totaal inkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Luce wo 13 feb 2013 - 9:20

Dat hoop ik wel. Al vraag ik me af dat meer stijgt dan wat ik nu heb. Maar daar zetten we onze hoop wel op in smile.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Fearie wo 13 feb 2013 - 9:39

Rejoy. schreef:
Luce schreef:
Fearie schreef:Ik schrik wel een beetje van die te sparen bedragen, dat halen wij nooit bij elkaar. Als we financieel rustig aan doen, kunnen we ongeveer € 2500 per jaar samen. Dan zijn we straks 5 jaar verder voor zo'n bedrag op de bankrekening inzicht komt.

Ik snapte het ook nooit hoe mensen dat kunnen/konden hoor. Totdat ik laatst met Rejoy sprak over salarissen en toen ik hoorde dat haar bruto startsalaris overeen kwam met het maximale bedrag wat mijn man uberhaupt kan verdienen in zijn vak, snapte ik het Wink Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 394967

Weet je wat het voordeel is van een tijd met minder moeten doen? Dat straks alles wat er meer binnen komt 'extra' is. Je kunt het van dit loon doen, dus alles wat jullie straks extra hebben, zal ook echt extra zijn.

Is ook zo, maar dan zullen we wel beide beter betaalde banen moeten vinden. We werken beide zonder CAO en pensioen, ik hoop ooit een andere baan te hebben met betere toekomstmogelijkheden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  _Lacey_ wo 13 feb 2013 - 10:53

Ik had € 60.000.
Daarvan heb ik een deel gebruikt om een lagere hypotheek te krijgen. Een ander deel is gebruikt voor keuken en badkamer (appartement werd casco opgeleverd) en de rest van de inrichting.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Roodkapje wo 13 feb 2013 - 13:17

Wat een mooie bedragen!

Hier hebben we in december een huis gekocht waar we in eind mrt de sleutel van krijgen. We hebben 0 euro gespaard voor het huis. We wonen net een jaar in ons huidige huis en daar is al ons spaargeld in verdwenen ( nieuwbouw dus casco zoals PC al zegt). We waren niet van plan om een huis te kopen, dit kwam op ons pad.

We hebben nu een bouwdepot van 19000 euro waarvan al 13500 dalijk naar de open haard gaat waarsch als ik de offertes mag geloven. En dan nog een nieuwe vloer voor de woonetage. De rest moet wachten tot we weer wat spaargeld hebben. De behangetjes en aankleding voor de kids' kamers betalen we gewoon van ons salaris. De nieuwe keuken willen we in augustus erin gooien, misschien eerder als het financieel mogelijk is. We willen nog een nieuwe 2e badkamer, aanleg buitentrap ( wonen op de 1e etage), ensuite deuren naar de keuken, nieuwe pui beneden met openslaande deuren naar de tuin... Tja, genoeg om nog voor te sparen Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  minoessepoes wo 13 feb 2013 - 21:53

Rush schreef:Mijn vriend hoopt dat we een halve ton kunnen sparen voordat we een/het huis kopen.

Wij hebben inderdaad nog wat meer gespaard, zodat we nu in ons koop appartement zelf de keuken, vloer en muren kunnen bekostigen o.a.

Charles schreef:Lees ik het goed dat de meeste mensen hun spaargeld hebben gebruikt voor verbouwing en meubels? NU snap ik hoe anderen dat doen hahah! Wij hebben ons spaargeld in de hypotheek gestoken om deze lager te houden en over de rente te kunnen handelen! Vandaag dat onze verbouwing langzamer gaat en we stuk voor stuk nieuwe meubels kopen en nog veel meubels door elkaar hebben staan. We sparen elke keer een beetje voor wat nieuws. Maar dat kan, omdat we een lage hypotheek hebben.

En de rest houden we inderdaad over om in de hypotheek te stoppen, zodat onze maandlasten lager blijven.

Als we straks klaar zijn houden we nog genoeg geld over voor een vakantie en om nog wat meubels te kopen, maar dan is het grootste gedeelte wel op. Daar staat wel tegenover dat wij onze vaste lasten, inclusief boodschappen dan makkelijk van 1 salaris kunnen betalen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Appeltje wo 13 feb 2013 - 22:39

We hadden op het moment dat we het huis kochten ongeveer 30.000 euro.
Daarvan hebben we 15.000 euro toen gebruikt voor verbouwing/meubels etc.
Dat is nu ongeveer 4,5 jaar geleden.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Bay do 14 feb 2013 - 6:17

Charles schreef:Lees ik het goed dat de meeste mensen hun spaargeld hebben gebruikt voor verbouwing en meubels? NU snap ik hoe anderen dat doen hahah! Wij hebben ons spaargeld in de hypotheek gestoken om deze lager te houden en over de rente te kunnen handelen! Vandaag dat onze verbouwing langzamer gaat en we stuk voor stuk nieuwe meubels kopen en nog veel meubels door elkaar hebben staan. We sparen elke keer een beetje voor wat nieuws. Maar dat kan, omdat we een lage hypotheek hebben.
Zo heb ik mijn huidige huis ook gekocht. Vind het ook wel een fijne manier zo. Lage maandlasten en ruimte om te sparen. En mocht ik mijn huis straks gaan verkopen kan ik ook aardig zakken in prijs en zo (hoop ik) geen schuld maken. Wel jammer dat mijn spaargeld dan weg is mocht het zo gaan.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaargeld bij huis kopen? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel spaargeld bij huis kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum