Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts

+2
Jezzie
Dora
6 plaatsers

Ga naar beneden

Koorts Empty Koorts

Bericht  Dora ma 11 feb 2013 - 22:26

Hoelang mag een kindje van bijna 3 ookal weer koorts houden?

Dinsdag is A. bij de gastouder flink d'r tand door de lip gevallen, maar sindsdien zit ze niet lekker in d'r vel, maar of het van het vallen komt of van het ziek worden weet ik niet.
Woensdag overdag weinig aan de hand, buiten dat ze klaagde dat d'r mondje pijn deed (had ook een flinke bloeduitstorting onder d'r onderlip). Maar 's avonds begon het gehang.
Donderdagmiddag had ze 39.5 koorts en heet toen een supp gehad. Verder niet getemp want ze vind het echt vreselijk. Vrijdagochtend 39.7 en het zelfde verhaal als donderdag.
Zaterdag leek het wat beter te gaan en over het hoogtepunt heen te zijn. Maar nu heeft ze toch sinds zondag weer iedere keer koortspieken, is hangerig, wilt alleen maar getild worden, op schoot en tv kijken (en ik voel me hier niet goed bij, maar ik sta het op het moment ook nog toe ook, anders kan ik helemaal niks meer doen en aandacht aan M. geven) etc. Eten doet ze bijna niet, gelukkig drinkt ze wel goed.
Ook hoest ze zo ongeveer d'r longen uit d'r lijfje, vooral 's nachts, en te lijkt wel een rokershoestje.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Jezzie ma 11 feb 2013 - 23:35

Als jij je zorgen maakt zou ik de ha even bellen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Steep di 12 feb 2013 - 2:28

R heeft nu voor de 2e dag koorts (rond de 39 graden), hoest, eet niet en drinkt minimaal. Ook is hij kortademig dus ik ga zo ff de ha assistent bellen voor overleg. Dat doe ik meestal als ik twijfel, zij kunnen beteer beoordelen of ik langs moet komen met hem.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  maiadebij di 12 feb 2013 - 3:49

J heeft sinds donderdag koorts met uitschieters boven de 41 graden koorts. Gister bij de ha geweest, ze heeft oorontsteking en haar mond zit vol aften. Ze vond dat het al te lang duurde dus heeft ze AB gehad. Koorts bij kinderen moet na 4/5 dagen wel beteren, dan zou een gewone griep normaal gesproken over moeten zijn.

Ik zou even overleggen of ze willen dat je komt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Steep di 12 feb 2013 - 3:55

En heb je nog gebeld? Wij moeten morgenochtend langskomen om even naar zijn longetjes te laten luisteren.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Dora di 12 feb 2013 - 5:33

We wachten morgen nog even af, dan mag M. Een dagje bij oma spelen en volop aandacht krijgen dus dan kan mijn vrouw eventueel met A. naar de huisarts. Verder is er ook niks in de mondje te zien, geen last Vd oortjes etc. De rokershoest begint nu zo een slijmerige hoest te worden, dus dat is meestal wel een goed teken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  PapillonRose di 12 feb 2013 - 7:46

Hier wordt geadviseerd na 3 dagen even contact op te nemen met de ha als de koorts dan niet weg is, of natuurlijk eerder wanneer je je echt grote zorgen maakt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Shopaholic di 12 feb 2013 - 8:31

Ik geloof niet langer als 3dagen. Onze Y. begon vorige week dinsdag met een rood oor en flinke koorts. De 3e dag had ik al aan de bel getrokken omdat ik vermoedde dat ze oorontsteking had..maar nee werd naar huis gestuurd. Na 2x naar onze eigen HA en 3x op de HA post werd er afgelopen Zondag (pas!!) een zware oorontsteking geconstateerd en hebben ze haar nu maar Antibiotica gegeven...
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum