Koorts
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koorts
Mijn dochter (bijna twee) heeft vandaag slecht gedronken, een halve liter of zo, dus ik maakte haar net even wakker om wat vocht te geven. Ze voelde alleen heel warm aan en ze was heel slapjes en suf. Na vijf minuten kwamen er dan toch wat woorden uit, maar actief was anders. Even de temperatuur opgemeten: ondanks paracetamol 39 graden (die had mijn vriend al gegeven omdat ze zo huilerig was na het eten).
Ik heb net de huisartsenpost gebeld en die gaven aan dat het geen reden was tot zorgen maken, ik hoefde morgen ook niet opnieuw te temperaturen. Maar het zit me helemaal niet lekker, zouden jullie vannacht nog gaan kijken als jullie kindje deze koorts had of zelfs wekken of is dat toch wel wat overdreven?
Ik heb net de huisartsenpost gebeld en die gaven aan dat het geen reden was tot zorgen maken, ik hoefde morgen ook niet opnieuw te temperaturen. Maar het zit me helemaal niet lekker, zouden jullie vannacht nog gaan kijken als jullie kindje deze koorts had of zelfs wekken of is dat toch wel wat overdreven?
Gast- Gast
Re: Koorts
S. heeft hier 4 dagen lang 39,5 graad gehad van de week. We hebben haar niet wakker gemaakt. Ze werd zelf een paar keer wakker.
Ik zou haar morgen wel tempraturen dat deed ik ook want ze had toch nog steeds koorts de volgende dag. Hier zakte de koorts pas met de 5e dag. Precies de dag dat we de dokter wilde bellen.
Ik zou haar morgen wel tempraturen dat deed ik ook want ze had toch nog steeds koorts de volgende dag. Hier zakte de koorts pas met de 5e dag. Precies de dag dat we de dokter wilde bellen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
J. heeft ook de sinds het weekend hoge koorts gehad. Sinds vandaag is het weer wat minder. Als hij slaapt maak ik hem niet wakker, maar de eerste twee nachten heeft hij bij ons in bed geslapen omdat hij in z'n eigen bedje alleen maar moest huilen.
Ik zou haar morgen wel gewoon temperaturen hoor, vind het ook nogal een raar advies om dat niet te doen.
Ik zou haar morgen wel gewoon temperaturen hoor, vind het ook nogal een raar advies om dat niet te doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel gewoon blijven temperaturen, als ze morgen weer wakker is zou ik het weer doen. Raar advies dat je niet meer hoeft te temperaturen, als een kindje koorts heeft is het toch juist slim om het in de gaten te houden?
Wakker maken zou ik denk ik niet doen. Zelf even een extra keertje gaan kijken denk ik wel, dat heb ik hier laatst ook gedaan voor de zekerheid.
Wakker maken zou ik denk ik niet doen. Zelf even een extra keertje gaan kijken denk ik wel, dat heb ik hier laatst ook gedaan voor de zekerheid.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou haar lekker laten slapen (maar wel af en toe eens kijken) en gewoon haar temperatuur in de gaten houden. Wat stom dat ze dat zeggen trouwens.. En mocht ze morgen nog steeds zo slecht drinken en boven de 39 zitten zou toch even naar de huisarts gaan
Gast- Gast
Oké, jullie maken je allemaal niet zoveel zorgen over zulke dingen, dat is wel geruststellend om te horen. Ik ben dit niet gewend, dit is geloof ik pas de tweede keer dat ik koorts meet en de eerste keer was het snel weer over.
Aan de vrouw van de huisartsenpost heb ik ook gevraagd waarom ik morgen niet meer hoefde te temperaturen en zij zei dat dit tegenwoordig niet meer zo leidend was en dat als de koorts echt te hoog was er wel andere in het oog-springende symptomen zouden zijn. Ze heeft me een lijstje gegeven van die symptomen, zoals vlekjes die niet weg te drukken zijn, spieren die niet meer kunnen buigen etcetera.
Aan de vrouw van de huisartsenpost heb ik ook gevraagd waarom ik morgen niet meer hoefde te temperaturen en zij zei dat dit tegenwoordig niet meer zo leidend was en dat als de koorts echt te hoog was er wel andere in het oog-springende symptomen zouden zijn. Ze heeft me een lijstje gegeven van die symptomen, zoals vlekjes die niet weg te drukken zijn, spieren die niet meer kunnen buigen etcetera.
Gast- Gast
Dat van die andere symptomen is inderdaad heel belangrijk, dat lijstje heb ik ook gehad toen ze hoge koorts had en ik me druk zat te maken en meerdere keren in een weekend gebeld heb
Koorts op zich schijnt ook niet zo erg te zijn, het is meer hoe de kindjes zich erbij voelen verder en of ze nog andere gekke dingen hebben. Maar toch vind ik het wel raar dat je dan maar gelijk het temperaturen zou kunnen stoppen.
Want ook extreem hoge koorts kan gevaarlijk zijn, al moet het dan dacht ik richting de 42 graden gaan. Ik mocht het officieel tot 41,7 graden aankijken van de HAP. Gelukkig kwam het niet voorbij de 40,5 en dat was voor mij al angstaanjagend genoeg. Uiteindelijk bleek het aan het einde trouwens de 5e ziekte, gelukkig niet ernstig dus.
Koorts op zich schijnt ook niet zo erg te zijn, het is meer hoe de kindjes zich erbij voelen verder en of ze nog andere gekke dingen hebben. Maar toch vind ik het wel raar dat je dan maar gelijk het temperaturen zou kunnen stoppen.
Want ook extreem hoge koorts kan gevaarlijk zijn, al moet het dan dacht ik richting de 42 graden gaan. Ik mocht het officieel tot 41,7 graden aankijken van de HAP. Gelukkig kwam het niet voorbij de 40,5 en dat was voor mij al angstaanjagend genoeg. Uiteindelijk bleek het aan het einde trouwens de 5e ziekte, gelukkig niet ernstig dus.
PapillonRose- Ratel
Toen ik laatst naar het ziekenhuis moest met J. omdat hij vlekjes had die niet weg te drukken waren vroegen ze meteen of hij de afgelopen dagen koorts gehad had. Dus dat is wel weer een beetje tegenstrijdig met het advies om niet te temperaturen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
@ PapillonRose: Ik maak me ook altijd snel zorgen om haar gezondheid. De vijfde ziekte begint toch ook altijd met vlekjes of niet? (Ik moet daar verdacht op zijn bij haar, omdat ik zwanger ben en er zelf geen antistoffen tegen heb).
@ Tania: Ja, ze zei wel dat als ik nog een keer contact op zou nemen met een arts, ik vantevoren getemperatuurd moest hebben. Was inderdaad enigszins tegenstrijdig .
@ Tania: Ja, ze zei wel dat als ik nog een keer contact op zou nemen met een arts, ik vantevoren getemperatuurd moest hebben. Was inderdaad enigszins tegenstrijdig .
Gast- Gast
Hier kreeg ze pas nadat de koorts zakte de vlekjes, na een paar dagen. Dat was volgens de huisarts ook het lastige, dat je hierbij vaak de diagnose pas kunt stellen als het kindje al weer aan het opknappen is. Hoe gaat het nu trouwens?
PapillonRose- Ratel
Volgens mij hebben ze bij de Vijfde ziekte meteen vlekjes en bij de Zesde ziekte eerst koorts en dan vlekjes, maar voor de zekerheid zou ik dat even navragen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
PapillonRose: Ze heeft nog steeds hoge koorts, maar ze reageert weer beter als vannacht. Ze praat gewoon terug en is aan het spelen, alleen af en toe even een flinke huilbui om bijna niks. Ze ligt nu ook alweer een paar uur te slapen, dus ze is erg moe. Ze drinkt wel, maar eet niet.
Susan: Mhm, zou ik daar echt de huisarts voor bellen? Voel me soms een beetje een hypochonder wat mijn dochter en deze zwangerschap betreft...
Susan: Mhm, zou ik daar echt de huisarts voor bellen? Voel me soms een beetje een hypochonder wat mijn dochter en deze zwangerschap betreft...
Gast- Gast
Als ik me tijdens mijn tweede zwangerschap had afgevraagd of Ezra de Vijfde ziekte had dan had ik daar zeker over gebeld.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik dacht dat ze bij allebei achteraf kwamen, de vlekjes. Maar het fijne weet ik er niet van, alleen dat ze bij mij als laatst vlekjes kreeg en het volgens de HA de 5e ziekte was. Hoewel ik daar aan twijfelde toen ik later even ging googlen Alles wees volgens mij meer op de 6e ziekte.. Maargoed, het was sowieso ongevaarlijk gelukkig.Susan schreef:Volgens mij hebben ze bij de Vijfde ziekte meteen vlekjes en bij de Zesde ziekte eerst koorts en dan vlekjes, maar voor de zekerheid zou ik dat even navragen.
Fijn dat je gaat bellen Twellie, voor de zekerheid even iets navragen kan nooit kwaad. Zeker als je bang bent voor iets wat gevolgen kan hebben voor je zwangerschap.
PapillonRose- Ratel
De assistente zei dat de kans klein was dat het de vijfde ziekte was. Als het al de vijfde ziekte zou zijn, had ik ook maar een kleine kans dat ik het ook op zou lopen, omdat ik het tot op heden dus ook nooit opgelopen heb. En als ik het al dan al zou krijgen, was de kans ook klein dat het kwaad kon voor het kindje. Ik ben dus gerust gesteld, dat zijn wel heel veel kleine kansen bij elkaar!
Mijn dochter is inmiddels weer ietsje opgeknapt, ze eet nog steeds niets, maar was gewoon weer aan het spelen vanmiddag en heeft een liter of zo gedronken vandaag.
Mijn dochter is inmiddels weer ietsje opgeknapt, ze eet nog steeds niets, maar was gewoon weer aan het spelen vanmiddag en heeft een liter of zo gedronken vandaag.
Gast- Gast
Susan schreef:Volgens mij hebben ze bij de Vijfde ziekte meteen vlekjes en bij de Zesde ziekte eerst koorts en dan vlekjes, maar voor de zekerheid zou ik dat even navragen.
Klopt. Als het dus de 6e ziekte is kan je dit nu nog niet weten, dit weet je pas als er vlekjes komen binnen een paar dagen.
Hier had hij op vrijdag, zaterdag en zondag morgen rond de 40graden koorts. Zondagavond was het over en op maandag is hij gewoon naar het kdv gegaan en heb ik gezegd dat als hij warm werd ze me moesten bellen zodat ik hem kon halen en lekker thuis kon zijn met 'm (ik kan zo weg van m'n werk, dus dat is geen probleem) Er was die dag niets aan de hand, maar toen ik hem op ging halen zeiden ze dat ze aan de 6e ziekte dachten omdat ze wat vlekjes hadden gezien. Dinsdagmorgen toen hij wakker werd zat hij helemaal onder, net een vlekkenmonster Hij voelde zich ook niet lekker en at wat slechter, maar toen de koorts weg was, was dat ook over.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Y. kreeg gister plotseling koorts, huilen etc!
Wat bleek; een flinke oorontsteking!
Wat bleek; een flinke oorontsteking!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: