Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts

+6
mauwmauw
Tania
ellibre
Susan
meisjesmama
Annie24
10 plaatsers

Ga naar beneden

Koorts Empty Koorts

Bericht  Annie24 do 12 apr 2012 - 6:53

Y. heeft 2 weken geleden zijn 14 maanden prik gehad. Volgens de bijbehorende informatie konden er tussen de 5 en 12 dagen wat bijwerkingen optreden. Op dag 5 werd hij dus ook erg hangerig en had wat verhoging/lichte koorts, zo rond de 38,5 een dag of 3. Daarna was hij niet meer hangerig, maar zijn temperatuur doet sinds die tijd erg raar. Hij schiet van laag naar hoog. OK, hij is ook weer stront verkouden, dus misschien dat het daardoor kon komen.

Verder eigenlijk weinig aandacht aan gegeven, tot hij afgelopen dinsdag na het kdv bij me op schoot zat na het eten en opeens keihard begon te huilen. Hij was gewoon echt niet stil te krijgen. Hij voelde ook behoorlijk warm en had dus 39,4. Hij sliep die nacht wat onrustig, maar de volgende ochtend was de koorts weg (zonder zetpil) Woensdagochtend dus gewoon rond de 37, maar 's middags weer 39,7. Heb voor de zekerheid het CB gebeld omdat het afgelopen woensdag precies 2 weken geleden was. Die gaven aan dat het niet meer van de prikken kon komen. Ook nog even de GGD gebeld die zeiden hetzelfde. Ook de huisarts gebeld omdat ik het verschil in temperatuur sinds de entingen wel erg raar vond, zeker omdat hij op zich niet echt ziek is, behalve wat hangerig. Hij eet en drinkt nog gewoon goed/hetzelfde.
's Avond kwam het stoom bijna uit z'n oren: 40,2 Cry

De assistente gaf aan dat als hij vandaag in de middag weer boven de 39 zou zitten we moesten langskomen. Ik was vandaag werken en mijn vriend had papa dag. 's Middags had hij gewoon 37,3 dus niets aan de hand. Voor het avondeten een schone luier en toen had hij weer 39,8! De rest van de avond weer hangerig en eerder huilen, maar verder gewoon normaal. Ook z'n bordje leeg en z'n toetje op. Net voor hij naar bed ging: 40,4! En toen viel hij natuurlijk ook nog met z'n kin op de salontafel: bloeden als een rund en 2 tanden door z'n lip Embarassed

Morgenochtend ga ik dus wéér de huisarts bellen, want zo ga ik het weekend niet in. Ik heb géén idee waar de koorts vandaan kan komen, maar ik vertrouw het gewoon niet. Het lijkt me niet dat hij 'zomaar' boven de 40 graden koorts heeft, wat vervolgens 's morgens weg is, na de middag boven de 39 zit en voor hij naar bed gaat boven de 40.
Kunnen ze uit een bloedtest misschien halen of hij een virus heeft of dat er iets anders ofzo? Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar dat er iets is lijkt me duidelijk denk ik.

Weet eigenlijk niet wat ik hier mee wil, misschien gewoon even van me afschrijven (vriend is trainen) of hopen dat iemand het herkent?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama do 12 apr 2012 - 6:59

Ik herken het wel van onze jongste en die heeft om de 6 weken. Vandaag heeft ze het weer...40,8 op zijn top. Ze hebben haar neusamandel er al uitgehaald en heel vaak oorontstekingen (heb je dat al getest?)
Ik heb morgen een afspraak staan bij de dokter want nu moet het stoppen! Ben er helemaal klaar mee.

Terecht dat je zo het weekend niets ingaat want dat is ook niet fijn ik zou vragen alles te laten nakijken.
Succes!!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 7:01

Hmmm, ik zou de huisartsenpost even bellen maar dat doe ik sowieso vrij makkelijk.

Een virus zien ze volgens mijn niet in het bloed, een infectie wel.
Het kan van de verkoudheid komen en sowieso stijgt de temp s'avonds naar ik vind het wel vreemd dat het overdag helemaal weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Susan do 12 apr 2012 - 7:02

Sunprincess schreef:Hmmm, ik zou de huisartsenpost even bellen maar dat doe ik sowieso vrij makkelijk.

Een virus zien ze volgens mijn niet in het bloed, een infectie wel.
Het kan van de verkoudheid komen en sowieso stijgt de temp s'avonds naar ik vind het wel vreemd dat het overdag helemaal weg is.

Ik ook.

Als ze hebben gezegd dat je langs moet komen als hij 's middags weer 39 graden koorts heeft dan neem ik aan dat dat ook geldt als hij 's avonds boven de 40 graden koorts heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 7:03

Ik zou ook even bellen met zulke hoge koorts, al komt het hier zelden voor, maar als ze wat heeft oa dus zulke hoge koorts trek ik wel even aan de bel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 do 12 apr 2012 - 7:04

Oorontsteking kwam mijn vriend idd ook al mee, maar daar moeten ze toch last van hebben neem ik aan?

We kunnen aan z'n oortjes zitten, z'n oortjes gewoon schoonmaken met een wattenstaafje en hij geeft geen kik. Zit alleen maar te lachen laughcry Ook huilt hij niet als we 'm neerleggen om te verschonen (behalve als ik de thermometer in z'n billen stop Neutral ) en ook met slapen huilt hij niet als we 'm neerleggen. Zou toch denken dat er dan druk op z'n oortjes komt te staan en dat dat pijn doet?

Kiesjes hebben we ook nog aan zitten, maar zo lang kwakkelen met z'n temperatuur en zó hoog door het krijgen van kiesjes?

Soms zou het handig zijn als hij al kon praten of begreep dat hij aan moet wijzen waar hij pijn heeft als we dat vragen angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 do 12 apr 2012 - 7:06

Heb even een paar reacties gemist tijdens het plaatsen van mijn reactie zie ik Embarassed

Hij ligt inmiddels al een half uur heerlijk in dromenland. Hij slaapt ook gewoon goed en heel de nacht door 's nachts.
Als ik nu de HAP bel en ze willen 'm zien moet ik hem wakker maken en dan hebben we de poppen aan het dansen, want dan gaat hij niet meer slapen denk ik.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 7:08

Ik weet van mezelf, en ook van Y. hier dat het vaak ;s avonds wel wat hoger is als overdag...weet niet precies hoe dat in zn werk gaat, maar bij twijfel kan je altijd bellen. Maar je zegt het al, hij slaapt......dan kan je morgen denk ik beter met je HA overleggen als je dat wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama do 12 apr 2012 - 7:10

Heb je ookal gedrukt op het stukje van het oor (dat uitstulpje wat aan de wangkant zit) als je daar drukt en dat doet zeer hebben ze vaakst van hun oren.
Kiezen zijn trouwens ook rot tanden om door te krijgen.

Mijn dochter zegt wel pijn maar als je dan vraagt doen je voeten ook pijn zegt ze ja
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  ellibre do 12 apr 2012 - 7:11

Sunprincess schreef:Hmmm, ik zou de huisartsenpost even bellen maar dat doe ik sowieso vrij makkelijk.

Een virus zien ze volgens mijn niet in het bloed, een infectie wel.
Het kan van de verkoudheid komen en sowieso stijgt de temp s'avonds naar ik vind het wel vreemd dat het overdag helemaal weg is.
Ik zou ook gewoon even bellen.

Wat je zegt over virussen klopt trouwens niet helemaal, zowel virussen als bacteriën kunnen via bloedonderzoek gevonden worden. Bij bacteriën kan dat wel lang duren (tot 6 weken), dat gaat via een kweek. Bij verdenking van virussen wordt er meestal gekeken naar de aanwezigheid van antistoffen in het bloed. Verder heb je natuurlijk zowel virale als bacteriële infecties.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 do 12 apr 2012 - 7:13

meisjesmama schreef:Heb je ookal gedrukt op het stukje van het oor (dat uitstulpje wat aan de wangkant zit) als je daar drukt en dat doet zeer hebben ze vaakst van hun oren.
Kiezen zijn trouwens ook rot tanden om door te krijgen.

Mijn dochter zegt wel pijn maar als je dan vraagt doen je voeten ook pijn zegt ze ja

we hebben zijn hele oortje bijna blauw gedrukt geloof ik Embarassed Ook aan de achterkant (buitenkant van de schelp) maar hij geeft geen kik.

Aan jouw dochter haar antwoorden heb je dus ook vrij weinig Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Tania do 12 apr 2012 - 7:16

J. heeft van de dag na de 14maanden inentingen tot ruim twee weken daarna ook koorts gehad. 'sochtends was het vaak weg en 'savonds varieerde het tussen de 37.6 en 39.8. De huisarts heeft alles nagekeken, bloed geprikt, urine onderzoek, lichamelijk onderzocht maar er was niks te vinden. Hij was af en toe huileriger dan normaal maar leek niet heel ziek verder. Iets meer dan twee weken na de prikken gingen we op vakantie en heb ik niet meer getempt, toen we terug kwamen was het weg. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het door de prikken kwam.

Vorige week was ik bij de cbarts en kwam het ter sprake en hij had nog nooit gehoord dat een kindje zo lang koorts had maar hij zei dat dat niet betekende dat het niet zou kunnen. Mijn zoontje heeft sowieso altijd veel last van de prikken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  mauwmauw do 12 apr 2012 - 8:26

V heeft een aantal weken geleden oorontsteking gehad.ook bijna 40 graden koorts.en maar blijven lachen.slapen ging ook zonder moeite en verschonen ook,inderdaad wel huilen met de thermometer.hij bleek aan beide kanten een oorontsteking te hebben,en omdat hij toen al ruim 3 weken goed verkouden was kregen we een ab kuurtje en was het met 2 dagen al minder(me moeder moest toevallig bij de ha zijn en ze had V bij haar,dus de dokter ging even in zijn oortjes kijken)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 do 12 apr 2012 - 22:53

Net bij de huisarts geweest: dubbele oorontsteking Sad

Hij heeft een AB kuurtje gekregen ivm de hoge koorts die hij ook heeft (anders was het advies alleen een neusspray geweest)

Voel me best wel schuldig nu omdat dit al een tijdje aan de gang is Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Ayla do 12 apr 2012 - 22:59

Niet schuldig voelen, dat kon je niet vermoeden als je aan zijn oortjes mocht komen en hij verder totaal niet reageerde op plat liggen.

Beterschap met je mannetje!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama do 12 apr 2012 - 23:48

Niet schuld voelen maar blij zijn dat je je moedergevoel hebt gevolgd!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama vr 13 apr 2012 - 0:58

Ook hier weer een oorontsteking nog in alle paniek bij de dokter geweest haar handen en voeten werden blauw/paars en de koorts bleef maar stijgen. dat blijkt normaal te zijn bij een snelle stijging maar ik was in paniek.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  holaagirl vr 13 apr 2012 - 2:57

Hey Annie,

Voel je niet schuldig lieverd! Kinderen hebben zo vaak koorts! Je zorgt supergoed voor hem!
N.athan heeft ook zo vaak koorts ( en dan niet een beetje, maar meteen 40-41gr).
De ene keer denk ik: "ach, verkoudheidje" en dan blijkt het een mega-oorontsteking te zijn.
De keer erna denk ik:"Gut, zal vast een oorontsteking zijn" en ga ik direct naar de arts en is het gewoon een verkoudheidje. Voel je je ook weer lullig...
Als hij ziek is, doet hij het gelijk goed wat koorts betreft. Dan is het ook enorm hoog meteen.
En ook wat oorontsteking betreft: ik ga ook dan pas na 4 dagen naar de huisarts, want eerder krijg ik geen AB-kuur. De meeste oorontstekingen gaan vanzelf over na 3a4 dagen. Blijkbaar had Y. een pittige. Je had dus niet eens eerder wat voor hem kunnen doen....Knuffel hem maar goed, en met die kuur zal het zo over zijn!
( en ga sowieso even checken na 5 dgn, soms werkt de ab niet goed. Hadden we met N,athan ook. Die was weer vrolijk maar bleek nog steeds oorontstekingen te hebben. Andere kuur gehad en toen was het over!)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Kat1980 vr 13 apr 2012 - 3:05

Niet schuldig voelen hoor!
Toen T laatst al 4 dagen koorts had en ik bij de huisarts kwam en hij dus een keelamandelontsteking had, zei de huisarts ook dat ze ook niet meteen wat doen als je op dag 1 met koorts en in zijn geval dus die keelamandelontsteking bij de huisarts komt. Ze willen dan eerst kijken of het lichaam het zelf oplost.

Maar in ieder geval beterschap, ik hoop dat het kuurtje snel aanslaat!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 vr 13 apr 2012 - 8:39

Bedankt meiden!

Hij heeft vanmiddag de eerste dosis van zijn kuurtje gehad; wat een zoete troep zeg! Hij vondt het zó lekker dat hij boos werd dat hij niet meer mocht laughcry Nog raarder: net had hij geen koorts, maar netjes 37,5. Lijkt me sterk dat die AB zo snel werkt, maar vooruit. Laughing
Ik zit inmiddels ook met een dicht oor op de bank. Was al flink verkouden, moest bukken om wat op te rapen en *plop* zo m'n oor dicht Twisted Evil Liever bij mij dan bij Y.

Meisjesmama; jeetje, dat is schrikken! Ook een AB kuur of alleen een neusspray?

Holaagirl; dat is idd ook wel wat voor mij. De HAP bellen in het weekend en dan blijkt er niets te zijn en vervolgens het tegenovergestelde: lang wachten omdat het wel mee lijkt te vallen en dan is er wel iets. Normaal ben ik ook niet zo snel van 'ow, koorts, koorts', maar vond boven de 40 toch wel erg hoog. Y. heeft sowieso een hoge temperatuur van zichzelf, dus tussen de 38 en 39 maak ik me eigenlijk geen zorgen zolang hij verder niet ziek is Embarassed

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama vr 13 apr 2012 - 8:59

Mooi dat hij zijn kuur lekker vind dat scheelt!
Hier ook een kuur (met bolletjes) dus lastiger te geven, dit is al de 15de kuur die ze heeft gehad. Nu weer een kno doorverwijzing gehad in december waren haar neusamandel er al uitgehaald.

Hopelijk voelt jullie mannetje zich gauw beter.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Annie24 vr 13 apr 2012 - 9:05

Y. vindt over het algemeen alles lekker laughcry In ieder geval de medicijnen die hij tot nu toe heeft gehad.

De 15e kuur al? Dat is veel zeg! Nu op naar buisjes dan?
Ik hoop dat jullie meisje zich snel beter zal voelen hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  meisjesmama vr 13 apr 2012 - 9:30

Annie24 schreef:Y. vindt over het algemeen alles lekker laughcry In ieder geval de medicijnen die hij tot nu toe heeft gehad.

De 15e kuur al? Dat is veel zeg! Nu op naar buisjes dan?
Ik hoop dat jullie meisje zich snel beter zal voelen hug

Nou R. over het algemeen ook maar dit echt niet.
Tsja 15de kuur erg he.... hopelijk krijgt ze nu buisjes en misschien is de neusamandel al weer aangegroeid.

Succes hug
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Printje vr 13 apr 2012 - 9:34

Wat verschillen huisartsen onderling toch. Ik krijg geen ab voor een oorontsteking voor mijn zoontje omdat ze zegt dat dan de kans groter is dat het vaker terugkomt... de keren dat hij het had moest hij het zelf uitzieken.


Maar in ieder geval heel veel beterschap!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts Empty Re: Koorts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum