Welke kwalen had jij allemaal?
+27
Sophiee
bolus26
Shisha
Jade
Jasmine
M-G
Aimee
LDJ
Highway
Happydobby
Printje
Alex
Darius
Shopaholic
Thunder
PapillonRose
CCC
Pruim
Caroow
Amber-
SarahKey
Annemie
sanne-84
M@niek
Slakje
Liadan
Pompoen
31 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke kwalen had jij allemaal?
Ik vind mezelf even hééél erg zielig dus ik kan wel even wat lotgenoten gebruiken .
Welke kwalen had jij allemaal in je zwangerschap? In het begin of het eind of de hele tijd?
Wanneer ging het over?
Welke kwalen had jij allemaal in je zwangerschap? In het begin of het eind of de hele tijd?
Wanneer ging het over?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke kwalen had jij allemaal?
Ik ben 40 weken heel misselijk geweest, voorderest geen klachten gehad.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ok ik begin :
Vanaf 6 weken: maagzuur, is tussen 14 en 20 weken wel bijna weggeweest
Vanaf 6 weken: verstopte neus, sinds week 24 helemaal en ook benauwdheid
De eerste 14 weken was ik kotsmisselijk, daarna werd het iets beter.
Rond 12 weken kreeg ik last van mijn bekken, dat is alleen nog maar erger geworden.
Vanaf 18 weken: extreem veel harde buiken (waarschijnlijk veroorzaakt door blindedarmontsteking), die heb ik ook nog steeds.
Vanaf 24 weken: zere ribben, het is nu weer wat beter gelukkig.
Vanaf 28 weken: vocht vasthouden, daardoor enorm pijnlijke handen, twee triggervingers, 's ochtends slapende handen en inmiddels ook overdag geen gevoel meer in een aantal vingertopjes en mijn voeten beginnen nu ook.
Die handen zijn voor mij echt de druppel, omdat ik ze erg veel gebruik, mijn geboortekaartje met de hand aan het maken ben, veel haak én ze als illustrator mijn toekomst zijn. Ik heb slechte ervaringen met triggervingers aan mijn linkerhand, ben twee keer aan drie vingers geopereerd en het is nog niet goed en nu heb ik er rechts dus twee!
Vanaf 6 weken: maagzuur, is tussen 14 en 20 weken wel bijna weggeweest
Vanaf 6 weken: verstopte neus, sinds week 24 helemaal en ook benauwdheid
De eerste 14 weken was ik kotsmisselijk, daarna werd het iets beter.
Rond 12 weken kreeg ik last van mijn bekken, dat is alleen nog maar erger geworden.
Vanaf 18 weken: extreem veel harde buiken (waarschijnlijk veroorzaakt door blindedarmontsteking), die heb ik ook nog steeds.
Vanaf 24 weken: zere ribben, het is nu weer wat beter gelukkig.
Vanaf 28 weken: vocht vasthouden, daardoor enorm pijnlijke handen, twee triggervingers, 's ochtends slapende handen en inmiddels ook overdag geen gevoel meer in een aantal vingertopjes en mijn voeten beginnen nu ook.
Die handen zijn voor mij echt de druppel, omdat ik ze erg veel gebruik, mijn geboortekaartje met de hand aan het maken ben, veel haak én ze als illustrator mijn toekomst zijn. Ik heb slechte ervaringen met triggervingers aan mijn linkerhand, ben twee keer aan drie vingers geopereerd en het is nog niet goed en nu heb ik er rechts dus twee!
Pompoen- Lady Post-a-lot
M@niek schreef:Ik ben 40 weken heel misselijk geweest, voorderest geen klachten gehad.
Gadver, dat lijkt me heel naar. Ik ben nog steeds snel misselijk en moet niet op de nuchtere maag van alles gaan doen want dan moet ik spugen, maar goddank is het niet meer de hele dag, dat lijkt me echt naar als dat gewoon de hele zwangerschap blijft!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Tot 16 weken misselijk en vanaf 16 weken erge bekkenpijn.
Gast- Gast
Bij de oudste:
- vanaf 6 weken misselijk tot 17 weken ongeveer
- vanaf ongeveer 25 weken kreeg ik last van mijn ribben, met 27 weken kon ik daardoor nog maar een paar uur werken in de week. Hier heb ik tot aan de bevalling last van gehad.
- met ongeveer 32 weken kreeg ik last van mijn stuitje, dit bleef ook tot ik bevallen was.
Bij de jongste:
- misselijk van 5 weken tot ongeveer 18 weken
- harde buiken vanaf 17 weken, met 26 weken zoveel harde buiken dat ik gedeeltelijk in de ziektewet moest. Die harde buiken zijn gebleven totdat ik bevallen was.
- met ongeveer 25 weken kreeg ik weer pijn aan mijn ribben, dit duurde maar een paar weken omdat mijn zoon daarna veel dwars in mijn buik lag.
En verder bij allebei wat kleinere klachten zoals af en toe maagzuur, bandenpijn, af en toe licht bloedverlies de 1e 3 maanden enz.
- vanaf 6 weken misselijk tot 17 weken ongeveer
- vanaf ongeveer 25 weken kreeg ik last van mijn ribben, met 27 weken kon ik daardoor nog maar een paar uur werken in de week. Hier heb ik tot aan de bevalling last van gehad.
- met ongeveer 32 weken kreeg ik last van mijn stuitje, dit bleef ook tot ik bevallen was.
Bij de jongste:
- misselijk van 5 weken tot ongeveer 18 weken
- harde buiken vanaf 17 weken, met 26 weken zoveel harde buiken dat ik gedeeltelijk in de ziektewet moest. Die harde buiken zijn gebleven totdat ik bevallen was.
- met ongeveer 25 weken kreeg ik weer pijn aan mijn ribben, dit duurde maar een paar weken omdat mijn zoon daarna veel dwars in mijn buik lag.
En verder bij allebei wat kleinere klachten zoals af en toe maagzuur, bandenpijn, af en toe licht bloedverlies de 1e 3 maanden enz.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Bij Louise had ik een gemakkelijke zwangerschap; af en toe een beetje misselijk, en tegen het einde aan wel sneller moe, maar niks speciaal.
Nu ben ik de eerste weken heel erg misselijk geweest. En sinds de misselijkheid voorbij is ben ik extreem moe en heb ik veel last van mijn rug/bekken (hoewel het de laatste dagen beter lijkt, maar na een hele dag werken val ik gegarandeerd direct in slaap als mijn kont de zetel raakt), en sinds een paar dagen heb ik soms abnormaal pijnlijke steken in mijn buik en schaamstreek (ik lijkt op de pijn van een maag darmontsteking, maar dan in vlagen), dan krimp ik echt helemaal in elkaar.
Nu ben ik de eerste weken heel erg misselijk geweest. En sinds de misselijkheid voorbij is ben ik extreem moe en heb ik veel last van mijn rug/bekken (hoewel het de laatste dagen beter lijkt, maar na een hele dag werken val ik gegarandeerd direct in slaap als mijn kont de zetel raakt), en sinds een paar dagen heb ik soms abnormaal pijnlijke steken in mijn buik en schaamstreek (ik lijkt op de pijn van een maag darmontsteking, maar dan in vlagen), dan krimp ik echt helemaal in elkaar.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Pompoen schreef:M@niek schreef:Ik ben 40 weken heel misselijk geweest, voorderest geen klachten gehad.
Gadver, dat lijkt me heel naar. Ik ben nog steeds snel misselijk en moet niet op de nuchtere maag van alles gaan doen want dan moet ik spugen, maar goddank is het niet meer de hele dag, dat lijkt me echt naar als dat gewoon de hele zwangerschap blijft!
Dat was ook geen pretje. Ik heb 2x in het ziekenhuis gelegen en ben toen 10 kilo afgevallen.
M@niek- Ratel
1e 12 weken; meer vermoeid, maar was nog te doen
Week 5+6, flinke obstipatie!!
Vanaf 18 weken, bekkenklachten erkend (had ze al eerder, maar nooit die link gelegd)
Vanaf een week of 25, veel meer moe
Vanaf 29 weken, zwangerschapssuiker
Vind dat het hier wel bij mag blijven
Week 5+6, flinke obstipatie!!
Vanaf 18 weken, bekkenklachten erkend (had ze al eerder, maar nooit die link gelegd)
Vanaf een week of 25, veel meer moe
Vanaf 29 weken, zwangerschapssuiker
Vind dat het hier wel bij mag blijven
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Bij de eerste zwangerschap 37 weken misselijk geweest en overgeven.
Nu was ik de eerste weken erg misselijk, nu gaat het al een stuk beter, maar ben wel constant doodmoe, ben benieuwd hoe deze zwangerschap verder gaat lopen.
Nu was ik de eerste weken erg misselijk, nu gaat het al een stuk beter, maar ben wel constant doodmoe, ben benieuwd hoe deze zwangerschap verder gaat lopen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
De eerste maanden:
misselijk en vreselijk moe
Ook kon ik héél moeilijk poepen. Als ik eindelijk klaar was, dan was mijn tshirt soms drijfnat van het zweten
Zere borsten, ze zijn geen milimeter gegroeid maar ze deden wel pijn. Wat ik soms deed als het echt te erg werd, tegen
de koude tegeltjes aan gaan staan in de keuken
Kokhalzen heb ik gedaan tot een week of 30-32. Ik moest om alles kokhalzen, vooral van poep en vieze viswater geur bij de viskraam.
Vanaf 23 weken kon ik niet meer goed een eind lopen zonder meteen harde buiken te krijgen. Uiteindelijk liep ik alleen nog in huis en voor de rest op de fiets. Auto rijden kon ik vanaf 33 weken niet meer want paste niet meer achter het stuur.
Vanaf 24 weken zwangerschapssuiker. Dieet voor gevolgd en ging voor de rest prima.
En aan het eind opnieuw erg moe, maar dat is normaal. S lag met 32 weken zwangerschap volledig ingedaald dus kon ook moeilijk bukken.
Laatste 3 weken vreselijk veel vocht vasthouden. Mijn handen begonnen na 5 minuten eten al te tintelen. Knutselen, groente snijden etc lukte mij niet meer.
Maar dit alles zou ik zo weer overdoen
misselijk en vreselijk moe
Ook kon ik héél moeilijk poepen. Als ik eindelijk klaar was, dan was mijn tshirt soms drijfnat van het zweten
Zere borsten, ze zijn geen milimeter gegroeid maar ze deden wel pijn. Wat ik soms deed als het echt te erg werd, tegen
de koude tegeltjes aan gaan staan in de keuken
Kokhalzen heb ik gedaan tot een week of 30-32. Ik moest om alles kokhalzen, vooral van poep en vieze viswater geur bij de viskraam.
Vanaf 23 weken kon ik niet meer goed een eind lopen zonder meteen harde buiken te krijgen. Uiteindelijk liep ik alleen nog in huis en voor de rest op de fiets. Auto rijden kon ik vanaf 33 weken niet meer want paste niet meer achter het stuur.
Vanaf 24 weken zwangerschapssuiker. Dieet voor gevolgd en ging voor de rest prima.
En aan het eind opnieuw erg moe, maar dat is normaal. S lag met 32 weken zwangerschap volledig ingedaald dus kon ook moeilijk bukken.
Laatste 3 weken vreselijk veel vocht vasthouden. Mijn handen begonnen na 5 minuten eten al te tintelen. Knutselen, groente snijden etc lukte mij niet meer.
Maar dit alles zou ik zo weer overdoen
Laatst aangepast door SarahKey op zo 10 feb 2013 - 19:05; in totaal 1 keer bewerkt
Tot een week of 14 misselijk en dan met name ' s avonds.
Vanaf week 18 maagzuur. Wat vooral de laatste weken erg was.
De hele zwangerschap moe.
Vanaf week 26 harde buiken.
Ik weet niet meer de precieze weken waarin het begon.
Vanaf week 18 maagzuur. Wat vooral de laatste weken erg was.
De hele zwangerschap moe.
Vanaf week 26 harde buiken.
Ik weet niet meer de precieze weken waarin het begon.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Het begon met hele pijnlijke borsten. Van week 6 tot week 12 was ik echt heel misselijk met veel overgeven. Door de Emasafene daartegen was ik vanaf week 9 tot week 12 moe, daarna was ik "gewoon" moe, tot week 18 ongeveer. Ik zo rond week 22 gok ik heel erg last van mijn linkerbil, dit is gebleven tot mijn verlof. Vanaf week 33 heb ik last van voorweeën.
Het klinkt best veel zo, maar ik vind het een fijne zwangerschap
Het klinkt best veel zo, maar ik vind het een fijne zwangerschap
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
De eerste weken was ik heel erg moe en later in de zwangerschap kreeg ik enorme bekkenpijn. Ik zat dan ook met 23 weken in de ziektewet want ik kon niet eens meer normaal lopen. Vanaf 34 weken kreeg ik ook nog eens erge rugpijn en had ik last van slapeloosheid.
In de hele zwangerschap ben ik nog geen seconden misselijk geweest.
In de hele zwangerschap ben ik nog geen seconden misselijk geweest.
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
Ik ben de eerste 22 weken misselijk geweest, verder normale kwaaltjes maar die vond ik lang niet zo erg als het misselijk zijn. Als ik nu maar even misselijk ben, krijg ik al meteen een deja-vu en word ik nog naarder van de misselijkheid dan ik al was... :S
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Hier was het toch wel de misselijkheid die verreweg het ergst was. Tot een week of 16 echt heel heftig (incl. 2 ziekenhuisopnames) en pas na 20 weken was het op een incident na over gelukkig. Verder wel wat andere kwaaltjes gehad, maar die vond ik niet zo erg nadat ik die helse misselijkheid had doorstaan. Ik kreeg vanaf een week of 25 af en toe maagzuur 's nachts, kon op het eind amper nog lopen, had soms pijnlijke ribben.. Beetje de standaard kwaaltjes denk ik. Op de misselijkheid na vond ik het wel goed te doen allemaal.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Eerste keer: Vooral veel vocht houden.
Tweede keer: Tot 18 weken overgegeven, met 19 weken droeg ik al steunkousen door het vele vocht, ik had het carpaal tunnelsyndroom in beide handen, aambeien, ik heb bijna 10 weken op slippers gelopen, omdat ik geen schoenen meer paste.
Tweede keer: Tot 18 weken overgegeven, met 19 weken droeg ik al steunkousen door het vele vocht, ik had het carpaal tunnelsyndroom in beide handen, aambeien, ik heb bijna 10 weken op slippers gelopen, omdat ik geen schoenen meer paste.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Die kut cholestase heeft er beiden keren wel ingehakt....en ook beiden keren extreem vroeg. Klachten? Ja...gigantische jeuk onder je voeten !!!!!!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Bij alledrie was het meest typerend het vieze smaakje in mijn mond nog voor de positieve test.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
EDC schreef:Die kut cholestase heeft er beiden keren wel ingehakt....en ook beiden keren extreem vroeg. Klachten? Ja...gigantische jeuk onder je voeten !!!!!!
Ik vroeg me al af waar je was gebleven! Kwartje valt dus haha
M@niek- Ratel
M@niek schreef:EDC schreef:Die kut cholestase heeft er beiden keren wel ingehakt....en ook beiden keren extreem vroeg. Klachten? Ja...gigantische jeuk onder je voeten !!!!!!
Ik vroeg me al af waar je was gebleven! Kwartje valt dus haha
Hier ben ik haha
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik was vooral extreem moe en hield vanaf 20 weken ontzettend veel vocht vast. Rond 30 weken kon ik daardoor niet normaal meer lopen, dat deed vreselijk veel pijn. Vanaf die periode kreeg ik ook heel veel last van maagzuur.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Eigenlijk bij beiden keren te verwaarlozen dingen. Ik heb wel erg last van mijn hormonen gehad, soms heeeeeeeeeeel emotioneel haha maar dat ben ik wel wat gewend van mezelf haha ook ben ik deze keer soms wat benauwd geweest.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Maagzuur, last van ribben en bekken.
Verder niks, kon fietsen, autorijden enz
Verder niks, kon fietsen, autorijden enz
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Veel buikpijn tussen de 10 en 18 weken, daarna veel maagzuur, obstipatie, regelmatig rugpijn, vocht vasthouden en helaas al sinds heel vroeg: ik plas constant een beetje in mijn broek bij lachen en niezen. Oh en ik heb nu milde zwangerschapshypertensie maar dat gaat alweer heel goed.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke avatars heb jij allemaal gehad?
» Welke "dozen" kun je allemaal aanvragen?
» In welke thee zit allemaal geen theine?
» Nav naar welke concerten ben je allemaal geweest?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Welke "dozen" kun je allemaal aanvragen?
» In welke thee zit allemaal geen theine?
» Nav naar welke concerten ben je allemaal geweest?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: