Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In welke thee zit allemaal geen theine?

5 plaatsers

Ga naar beneden

In welke thee zit allemaal geen theine? Empty In welke thee zit allemaal geen theine?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:30

Ja in rooibos dat weet ik smile

Ik meer dat ik echt niet tegen die cafeïne kan ik word er opgefokt, duizelig en misselijk van.

In gewone munt thee zal het daar inzitten?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

In welke thee zit allemaal geen theine? Empty Re: In welke thee zit allemaal geen theine?

Bericht  _Muppit di 9 aug 2011 - 5:33

Nope, in thee die niet van thee gemaakt is (kruidenthee) zit meestal geen theïne!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

In welke thee zit allemaal geen theine? Empty Re: In welke thee zit allemaal geen theine?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:34

Groene thee sowieso en alle witte soorten thee. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:35

dus munt thee gewoon zon zakje kan ik best drinken nu zonder wild te worden?

van groene thee wordt ik ook horendol dus denk dat het daar namelijk wel in zit!!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:38

Katie_ schreef:

van groene thee wordt ik ook horendol dus denk dat het daar namelijk wel in zit!!
Groene thee werkt toch juist kalmerend?

Gast
Gast

Bericht  Tania di 9 aug 2011 - 5:39

Bij de tuinen hebben ze veel smaken thee zonder theine. Het merk celestial heeft ook een aardig assortiment, dat verkopen ze bij de tuinen maar ook bij (grote) ah's.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:41

Purple schreef:
Katie_ schreef:

Groene thee werkt toch juist kalmerend?

nee volgens mij zit het er echt in, ik heb het er in ieder geval van.

Misschien ligt het aan mij?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:43

Even gegooglet:
Vaak worden kruiden gebruikt om er thee van te maken. Feitelijk gezien is dit geen thee, maar een aftreksel van planten. Hier zit ook geen theïne in. Voorbeelden zijn: rooibos, kamille, venkel, sterrenmunt, zoethout en pepermunt.

Laatst aangepast door Youandi op di 9 aug 2011 - 5:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:44

Vaak staat het erop, anders ff googlen en staat het er niet op niet kopen lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 9 aug 2011 - 5:45

als je zeker wilt weten dat er geen theïne in zit, moet je gewoon naar de intratuin gaan en daar een potje munt kopen en dat in je tuin planten, kun je lekkere thee van zetten!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:45

Nogmaals gegooglet:

Zowel zwarte thee als groene thee bevatten theïne. Kruidenthee (waaronder Rooibos) is geen echte thee en bevat geen theïne.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:48

Youandi schreef:Nogmaals gegooglet:

Zowel zwarte thee als groene thee bevatten theïne. Kruidenthee (waaronder Rooibos) is geen echte thee en bevat geen theïne.

Dacht het al want ik heb het ook gewoon van groene thee vind ik heerlijk maar hierom kan ik het niet meer drinken.

Bedankt youandi heb ze opgeschreven morgen even naar de winkel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:52

Katie_ schreef:
Youandi schreef:Nogmaals gegooglet:

Dacht het al want ik heb het ook gewoon van groene thee vind ik heerlijk maar hierom kan ik het niet meer drinken.

Bedankt youandi heb ze opgeschreven morgen even naar de winkel.

Lastig zeg, dat je daar zo heftig op reageert. Hoe kwam je er achter dat het door de thee kwam?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:56

Het begon eigenlijk met gewoon cola light dat dronk ik echt dagelijks op een gegeven moment werd ik er ontzettend ziek en misselijk van. Merkte dit pas na een tijdje hoor maar had ineens door van zal het van de cola light zijn? ik wist al dat ik geen koffie hoefde te drinken want dan heb ik het ook.

Maar ik bleef me nog steeds vaak misselijk voelen en een stuk opgejaagd wild en toen ben ik erachter gekomen dat er ook best veel in thee zit. De helft van koffie ongeveer maar als je een aantal koppen drinkt is dat veel.

Krijg er ook een dronken gevoel van.

En nu eerder had ik dit niet reageer ik echt zeer heftig op thee. Ik denk dat het langzaamaan steeds erger is geworden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:57

Ben nu trouwens een kop gewone munt thee aan het drinken uit een zakje en merk het alweer.

Benauwd kortademig opgejaagd ook niet meer doen dus!!

Ben nog op ontdekking. eerst merkte ik het echt pas naar een grote hoeveelheid nu al bij 100ml ofzo jeetje :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:04

Oh? Echt raar joh! Op zich is het gevoelig zijn voor cafeïne niet zo raar, maar dat je er maar zo weinig van kan verdragen is best apart.

Als zelfs die muntthee al reactie geeft, zou ik echt alleen nog maar losse 'verse' thee proberen. Wat ze er bij Pickwick/Lipton aan toevoegen weet je natuurlijk ook nooit zeker..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:12

ja raar he.

Denk dat het steeds erger en erger wordt.

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts staan voor mijn hoofdpijn de afgelopen 3 weken. Denk nu sterk dat het allemaal hierdoor komt want tenslotte drink ik wel elke dag iets het lijkt met de dag erger te worden. Normaal drink ik elke dag 3 koppen thee tot gister zelfs. Een beetje kon ik wel verdragen maar nu ineens niks meer lijkt wel. Mijn hoofdpijn neemt ook ineens toe.

Ik ga morgen inderdaad even naar een natuur winkeltje om goede thee te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie di 9 aug 2011 - 8:14

Volgens mij zit het ook niet in wellnestea van pickwick
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Caro di 9 aug 2011 - 19:53

Ik heb dat opgejaagde ook van caffeine. Vooral kortademigheid, jachtigheid en een snel kloppend hart. Daarom ben ik volledig gestopt met koffie en cola drinken. Heel af en toe op een terrasje pak ik nog wel eens een collatje, maar dan echt maar één.

Ik drink nu zelf de groene thee met munt van Lipton en daar heb ik het niet van. Maar dat is heel individueel natuurlijk. Ik vind het het allerlekkerste als ik verse munt heb en dat in kokend water doe. Dan is het zo vers en zuiver, daar zit niks is. Munt is ook een heel snelgroeiend plantje, dus als je een stekje plant, heb je zo een hele bos.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:29

Goed de verpakking lezen, daar staat het meestal wel op. Kijk eens bij de tuinen,die hebben heel veel lekkere (kruiden)thee zonder theïne of caffeïne.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: