1kind
+26
rapa nui
Alex
Susan
Supertalentje
slaatje
Floor
Parel
Pruim
SarahKey
_Lana_
Parisienne
Lejow
Printje
Bolleke
Catwoman79
Paper Crown
Sea of Trees
munk
Flower_L
meisjesmama
Manderijn
Sun88
Annie24
Annemie
Filoria
Puggle
30 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: 1kind
diddie schreef:Ik vind dat dus echt een hele lastige kwestie.
Ik krijg inderdaad ook vaak de vraag wanneer de tweede komt. Nog irritanter vind ik het, als daar gelijk achteraan komt: ah, dat is toch leuk! Zo'n lief klein meisje, met van die lieve krulletjes. Aargh, het is echt niet vervelend om een jongetje te hebben. En 2 ventjes zou ik net zo leuk vinden!
Aan de ene kant zou ik wel graag een tweede krijgen, maar dan vooral voor J. Inderdaad, als wij wegvallen of ziek worden, dan kan hij zijn zorgen met niemand delen die zo close is als een zus/broer.
Maarrr.. Eigenlijk vind ik het prima zo. 1 kind is gewoon makkelijk en zeker nu hij ouder wordt. Maar is dat dan niet mijn egoisme?
Zo lastig!
Nee, vind ik niet, mensen die een tweede/derde/vierde et cetera willen, willen dat over het algemeen ook omdat ze dat zelf leuk vinden. Al vinden ze het voor hun kind(eren) waarschijnlijk ook leuk om op te groeien met een of meer broertjes en/of zusjes, ik geloof niet dat mensen met tegenzin meerdere kinderen op de wereld zetten. Uiteindelijk doen mensen dat toch echt omdat het ze zelf leuk lijkt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend heeft een broer, en daar is geen contact meer mee.
Dus je kunt nog zoveel broers en zussen hebben, uiteindelijk kun je er alsnog alleen voor komen te staan.
Dat is dus voor mij ook geen reden om voor meerdere kindjes te kiezen.
Dus je kunt nog zoveel broers en zussen hebben, uiteindelijk kun je er alsnog alleen voor komen te staan.
Dat is dus voor mij ook geen reden om voor meerdere kindjes te kiezen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Susan schreef:diddie schreef:Ik vind dat dus echt een hele lastige kwestie.
Ik krijg inderdaad ook vaak de vraag wanneer de tweede komt. Nog irritanter vind ik het, als daar gelijk achteraan komt: ah, dat is toch leuk! Zo'n lief klein meisje, met van die lieve krulletjes. Aargh, het is echt niet vervelend om een jongetje te hebben. En 2 ventjes zou ik net zo leuk vinden!
Aan de ene kant zou ik wel graag een tweede krijgen, maar dan vooral voor J. Inderdaad, als wij wegvallen of ziek worden, dan kan hij zijn zorgen met niemand delen die zo close is als een zus/broer.
Maarrr.. Eigenlijk vind ik het prima zo. 1 kind is gewoon makkelijk en zeker nu hij ouder wordt. Maar is dat dan niet mijn egoisme?
Zo lastig!
Nee, vind ik niet, mensen die een tweede/derde/vierde et cetera willen, willen dat over het algemeen ook omdat ze dat zelf leuk vinden. Al vinden ze het voor hun kind(eren) waarschijnlijk ook leuk om op te groeien met een of meer broertjes en/of zusjes, ik geloof niet dat mensen met tegenzin meerdere kinderen op de wereld zetten. Uiteindelijk doen mensen dat toch echt omdat het ze zelf leuk lijkt.
Ja, dat is ook zo. Kinderen krijgen is in principe altijd een egoistische keuze.
Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar als je meerdere kinderen hebt dan hebben die kinderen nog de "keuze" om later met elkaar om te gaan. Nu maak ik die keuze voor J.
Nu heeft hij het er ook nooit over, hij weet tenslotte niet beter.
Ik ben nu 29 en kan nog een paar jaar twijfelen, gelukkig;)!
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: