Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1kind

+26
rapa nui
Alex
Susan
Supertalentje
slaatje
Floor
Parel
Pruim
SarahKey
_Lana_
Parisienne
Lejow
Printje
Bolleke
Catwoman79
Paper Crown
Sea of Trees
munk
Flower_L
meisjesmama
Manderijn
Sun88
Annie24
Annemie
Filoria
Puggle
30 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

1kind Empty 1kind

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 9:59

Dit is geen discussietopic om vervolgens elkaars mening negatief te beoordelen oid, gewoon een vraag aan de mama's wie het bij 1kind willen houden. Net als dat je vraag kunt stellen aan mama's met meerdere kinderen.

Wat is de reden om het bij 1 kind te houden? Ongewild? medisch? Heftige bevalling? Negatieve ervaringen als huilbaby? Financieel? Gevoel?

Kinderen zijn zeker niet inwisselbaar natuurlijk, maar stel dat het kind overlijdt...dat zou mijn angst zijn. Ineens alsnog kinderloos in zekere zin. Hoe zien jullie dit?

Ik voelde mij ook geen gezin met l alleen...terwijl we dat natuurlijk wel waren. Nu is dat gevoel er wel....als we dan vier autodeuren openslaan om uit te laden bijvoorbeeld... heel stom eigenlijk.
L

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1kind Empty Re: 1kind

Bericht  Annie24 za 9 feb 2013 - 10:02

Wij houden het bij 1 kind en hebben dat altijd al gezegd. Mijn redenen? Een heeeeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeee boel, van medisch tot huilbaby en van traumatische bevalling tot aan het financiele plaatje in de toekomst. Te veel dus om hier op m'n gemakje even neer te tikken Laughing

Voor ons voelt het trouwens ook goed zoals het nu is. Ons gezin is compleet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:04

Krijg je niet vaak vraag vanuit omgeving, wanneer tweede komt ? Of weet jullie omgeving dit? Lijkt me vreselijk irritant namelijk wanneer je die keuze gemaakt hebt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle za 9 feb 2013 - 10:05

Hier is de kans ook heel groot dat er een kindje blijft. En waarom, gewoon omdat het zo goed voelt. Wij voelen ons compleet zo en heb altijd gezegd 1 kindje te willen. Verandert dat gevoel dan zal er heus wel een tweede kunnen komen maar ik voel dat gewoon echt niet zo, ook als ik mensen met twee kindjes zie dan zie ik ook alleen maar nadelen en ben ik blij dat ik dan alleen mijn L. Heb.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Filoria za 9 feb 2013 - 10:06

Flower_L schreef:Krijg je niet vaak vraag vanuit omgeving, wanneer tweede komt ? Of weet jullie omgeving dit? Lijkt me vreselijk irritant namelijk wanneer je die keuze gemaakt hebt.
Nog irritanter als je die keuze niet gemaakt hebt, maar het zwanger worden/blijven niet lukt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:07

Filoria schreef:
Flower_L schreef:Krijg je niet vaak vraag vanuit omgeving, wanneer tweede komt ? Of weet jullie omgeving dit? Lijkt me vreselijk irritant namelijk wanneer je die keuze gemaakt hebt.
Nog irritanter als je die keuze niet gemaakt hebt, maar het zwanger worden/blijven niet lukt.

Klopt, dat is gewoon kwetsend.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 9 feb 2013 - 10:10

Ik ben stiekem ook altijd een beetje benieuwd wat de beweegredenen zijn.
Ik wilde echt heel graag meer kinderen. Het ging bij ons niet helemaal vanzelf, dus ik ben heel blij dat ik een tweeling heb gekregen.
Ik vind het heel fijn dat ze iets aan elkaar hebben, ook qua spelen enzo. En ik ben zelf zo blij dat ik een zus heb.

Al snap ik wel dat je je met 1 kindje ook heel complete kan voelen hoor. Dit is echt alleen mijn gevoel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Parisienne za 9 feb 2013 - 10:11

Ons gezin is zeker nog niet compleet. Wij hopen minimaal nog 1 kindje te mogen krijgen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annie24 za 9 feb 2013 - 10:12

Die vraag krijgen we nooit omdat iedereen het weet smile We hebben altijd gezegd dat we 1 kindje zouden willen en aangezien we Y. hebben krijgen we die vraag dus eigenlijk nooit. Héél soms wil iemand wel eens vragen of we echt geen 2e kindje willen, maar dat is maar zelden en meestal geen directe bekende.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Parel za 9 feb 2013 - 10:17

Ik herken wel wat je zegt, flower.
Bij ons voelt het ook nog niet als 'gezin', maar dat is meer omdat het voor mij nog niet compleet voelt.

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:19

Dat is wel fijn annie, wel zo duidelijk voor iedereen.

Nog een vraag Embarassed

Als het een bewuste keuze is...in hoeverre beïnvloedt dat de grote uitgaven? Met idee dat het zonde is omdat er maar 1 kind gebruik van maakt...of juist met idee dat het maar 1keer gebruikt wordt, dus alles naar smaak en wens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie za 9 feb 2013 - 10:20

Wij willen graag een broertje of zusje voor D. omdat het nou nog niet compleet is. Ik neem niet nog een kindje, omdat er 1 zou kunnen overlijden en dat je dan niet ineens kinderloos bent, dat vind ik wel raar gedacht. Ik heb ook weleens gehoord dat mensen er 3 nemen, mocht er 1 overlijden, dan hebben die andere 2 elkaar nog confused
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:22

Wat puggle zegt kan ik mij goed indenken...1kind is stuk praktischer dan 2...of meer.
Ik zie twee kindjes als echte rijkdom hoor, maar denk soms ook al wel....1was toch stuk praktischer. Alleen al even ergens op visite, ik en de mannetjes....voor l nam ik alleen luier en doekjes mee, nu duurt het iets langer smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 9 feb 2013 - 10:26

Ik denk ook niet dat men meer kinderen wil met als enige reden om de ander te vervangen, mocht er eentje wegvallen. Er zullen vast meer redenen zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:26

Annemie schreef:Wij willen graag een broertje of zusje voor D. omdat het nou nog niet compleet is. Ik neem niet nog een kindje, omdat er 1 zou kunnen overlijden en dat je dan niet ineens kinderloos bent, dat vind ik wel raar gedacht. Ik heb ook weleens gehoord dat mensen er 3 nemen, mocht er 1 overlijden, dan hebben die andere 2 elkaar nog confused

Dat vind ik ook wel raar en eng eigenlijk...die gedachte. Het zou mijn keuze echt niet beïnvloeden, maar de gedachte dat je wellicht ineens kinderloos kunt zijn beangstigd mij wel als ik er echt over nadenk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama za 9 feb 2013 - 10:28

*ik breek even in*
Over dat wanneer komt de 2de? Wij wonen nu sinds een half jaar bijna 2xzo groot hebben kamers over en meteen de vraag. komt er toch nog eentje bij?
Die brutaliteit van sommige mensen..
Nee er komt hier geen 3de
*breek weer uit*

Laatst aangepast door meisjesmama op za 9 feb 2013 - 10:59; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Annie24 za 9 feb 2013 - 10:32

Flower_L schreef:Dat is wel fijn annie, wel zo duidelijk voor iedereen.

Nog een vraag Embarassed

Als het een bewuste keuze is...in hoeverre beïnvloedt dat de grote uitgaven? Met idee dat het zonde is omdat er maar 1 kind gebruik van maakt...of juist met idee dat het maar 1keer gebruikt wordt, dus alles naar smaak en wens.

Y. zijn babykamertje was 900 euro, maar als we graag een 2e kindje hadden gewild had die gewoon dat kamertje gekregen. We hebben dus niet voor een kamertje van 100 euro gekozen omdat het maar voor 1 kindje is. Hetzelfde met de kinderwagen: gewoon een nieuwe Mutsy.

Ook al hadden we dus graag een 2e kindje gewild hadden we dat ook gewoon gekocht. Alleen nu gaat het op MP als Y. een nieuw kamertje krijgt als hij daar aan toe is of als we de wagen niet meer gebruiken en anders hadden we het voor een 2e kindje bewaard.

We hebben ons dus niet ingehouden Laughing

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 9 feb 2013 - 10:37

Ik kan me zo voorstellen dat het voor sommige mensen gewoon het gezin is dat ze graag willen, niet om praktische of financiële redenen, maar gewoon omdat één het ideale aantal is, net als dat twee, drie of vier dat voor anderen is. Mensen doen altijd net of het de norm is om meer kinderen te willen, maar waarom zou dat eigenlijk zo zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:37

meisjesmama schreef:*ik breek even in*
Over dat wanneer komt de 2de? Wij wonen nu sinds een half jaar bijna 2xzo groot hebben kamers over en meteen de vraag. komt er toch nog eentje bij?
Die brutaliteit van sommige mensen..
Nee er komt hier geen 3de
Ik zeg ga vooral alle redenen plussen en minnen die jullie belangrijk vinden niet andere.
*breek weer uit*

Die laatste zin...doel je op dit topic? want dat is toch niet aan de orde in dit topic?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle za 9 feb 2013 - 10:38

Ik heb een roze bugaboo, dus ja als er wel een tweede zou komen dan kan dat ook een jongen worden dus had ik toch iets aan die wagen moeten doen. Ik heb hier niet naar gekeken. Ook heb ik gister een roze quiny zapp gekocht dus ja. Maar wij hebben gewoon gekocht wat we wilde je gebruikt het toch wel even ook al blijft het bij 1 kind. Heb ik er toch lekker plezier van gehad.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle za 9 feb 2013 - 10:41

Susan schreef:Ik kan me zo voorstellen dat het voor sommige mensen gewoon het gezin is dat ze graag willen, niet om praktische of financiële redenen, maar gewoon omdat één het ideale aantal is, net als dat twee, drie of vier dat voor anderen is. Mensen doen altijd net of het de norm is om meer kinderen te willen, maar waarom zou dat eigenlijk zo zijn?

Idd. Maar goed ik ben zelf enigs kind en aan mij werd altijd gevraagd of ik menopot zielig voelde omdat ik alleen was en of ik het niet saai had confused ik heb gewoon vrienden en ik ben het gewend zei ik dan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 9 feb 2013 - 10:42

Susan schreef:Ik kan me zo voorstellen dat het voor sommige mensen gewoon het gezin is dat ze graag willen, niet om praktische of financiële redenen, maar gewoon omdat één het ideale aantal is, net als dat twee, drie of vier dat voor anderen is. Mensen doen altijd net of het de norm is om meer kinderen te willen, maar waarom zou dat eigenlijk zo zijn?

Dat is het niet, daarom zeg ik ook....de vraag had ook andersom gesteld kunnen worden.
Nu stel ik m, volgende keer stelt iemand de vraag waarom meer kinderen...prima toch?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 9 feb 2013 - 10:43

Dat er 1 kindje weg kan vallen, vind ik eigenlijk wel een hele rare reden om meer kinderen te krijgen. Wel vind ik het heel fijn dat ik nog een zus heb. Als er iets met mijn ouders is, vind ik het fijn om het met haar te kunnen delen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Susan za 9 feb 2013 - 10:44

Ik ben ook enig kind en ik vond het altijd wel jammer, mijn ouders hadden zelf ook wel graag meer kinderen gehad. Maar goed, dat ik het jammer vond wil niet zeggen dat het dus zielig is. Je hebt het nou eenmaal niet altijd precies zoals je het zou willen, er zullen ook wel kinderen met broers en/of zussen zijn die graag iets anders hadden gewild. Als je het enige meisje bent in een gezin vol broers wil je misschien wel heel graag een zus, als je de jongste bent zou je graag nog een kindje onder je willen zodat je niet het eeuwige kleine zusje bent, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne za 9 feb 2013 - 10:44

Ik denk ook dat de financiële en praktische redenen niet altijd de overhand nemen. Het is grotendeels gewoon de samenstelling van het gezin wat je wenst.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud