Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby helm op fiets?

+13
Catwoman79
SarahKey
PapillonRose
Printje
Sanne
Floor
Luce
Annemie
Aagje!
Lejow
Caroow
Punk'd
Shy
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baby helm op fiets?  Empty Baby helm op fiets?

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 1:52

Mijn man en ik hebben een discussie over of ons een zoontje een helmpje op moet op de fiets binnenkort. Zijn mening is nee want dat ziet er zo knullig uit confused
Ik denk die dingen zijn er niet voor niets en het gaat om zijn veiligheid. Wel doen dus!

Hij zegt ook als ik hem meeneem op de fiets dan zal ik hem niet opdoen, waar ik dus weer boos van word, dan fietst hij maar niet met hem!

Pff mannen, soms Evil or Very Mad
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby helm op fiets?  Empty Re: Baby helm op fiets?

Bericht  Punk'd za 9 feb 2013 - 1:53

Het heeft twee kanten. Natuurlijk is het veiliger. Maar in Nederland zijn er op zoveel plaatsen fietspaden en is het gewoon vlak.

Als jij het heel erg belangrijk vindt zou ik het sowieso doen als jij met hem fietst.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 1:58

Ja dat is zo, mijn man zegt ook ik ben jaren niet gevallen met de fiets. Maar dat zegt toch niks verder? Een ongeluk zit in een ieniemienie klein hoekje.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow za 9 feb 2013 - 1:58

Mijn moeder heeft het hier steeds over, dat ze dit absoluut niet wil hebben. In Duitsland is dit verplicht en ze heeft daar een aantal dingen over op tv gezien. Omdat de nekjes nog helemaal niet sterk zijn vallen kindjes met het nekje dubbel (door het gewicht van de helm) en breken dan hun nek ipv dat ze een hoofdwond krijgen.

Ik weet nog niet of ik het hier helemaal mee eens ben, maar mijn Duits is niet zo super goed dat ik onderzoeken in het Duits kan google-en.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Lejow za 9 feb 2013 - 2:00

Ik wil volgend jaar voor B ook een helmpje gaan kopen.
Zeker na het verhaal van catwoman van hier...

En er knullig uit zien.. tja.. liever knullig er uit zien dan vallen en iets ernstigs oplopen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aagje! za 9 feb 2013 - 2:10

Ik heb D nog nooit een helm op gedaan tijdens het fietsen... Nooit over nagedacht ook eigenlijk ... slechte moeder
Straks als ze een fiets met zijwieltjes krijgt dan krijgt ze er wel een helm bij trouwens.

Laatst aangepast door Aagje! op za 9 feb 2013 - 2:21; in totaal 1 keer bewerkt
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 2:11

Lejow: dat zei ik dus ook. Oplossing ik ga nu een helmpje kopen, als hij hem mee wilt op de fiets dan EIS ik dat hij hem op doet anders gaat hij niet mee.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annemie za 9 feb 2013 - 2:40

Ik heb hier nog nooit iemand zien fietsen met een kindje voorop de fiets die een helm op had, zelf doe ik het ook niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Luce za 9 feb 2013 - 2:43

Ja, ik doe het voor de jongste sowieso wel ivm zijn hemofilie. Voor de oudste niet gedaan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 2:45

Ik zie het ook niet erg vaak, maar dat is voor mij geen reden om het niet te doen.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor za 9 feb 2013 - 2:46

Wij hebben hier wel een speciaal helmpje, dat weegt ook bijna niks en is echt geschikt voor kleine kindjes (denk zelfs dat hij hem niet meer op kan met z'n grote hoofd maar dat zou ik moeten passen). Hij heeft hem pas 2x op gehad want daarna werd het weer slechter en heb ik niet meer gefietst.
http://kinderhelmen.com/babyhelm-xxs-blauwbruin-p-310.html?osCsid=lot3csfqrqfq05fttmjetvvj56
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne za 9 feb 2013 - 2:51

Shy schreef:Lejow: dat zei ik dus ook. Oplossing ik ga nu een helmpje kopen, als hij hem mee wilt op de fiets dan EIS ik dat hij hem op doet anders gaat hij niet mee.

Dit snap ik niet zo goed, dat je het vervolgens eist. Jullie zijn toch samen de ouders en moeten er samen uit komen. Ik zou het behoorlijk vervelend vinden als mijn partner iets van me eist en als ik weiger ik mijn eigen kind niet meer mee krijg. Andersom, als jouw man/vriend van jou eist dat je jullie kind geen helm opzet en als jij wel een helm wilt opzetten, dat je jullie kind dan niet mee krijgt, accepteer je dat dan?

Ik gebruik geen helm op de fiets voor mijn dochter. Ik houd wel rekening mee met mijn fietssnelheid en de route, ik fiets bijvoorbeeld eerder over wegen met een apart fietspad dan wegen waar auto's en fietsers samen op een baan rijden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Printje za 9 feb 2013 - 3:00

Aagje! schreef:Ik heb D nog nooit een helm op gedaan tijdens het fietsen... Nooit over nagedacht ook eigenlijk ... slechte moeder
Straks als ze een fiets met zijwieltjes krijgt dan krijgt ze er wel een helm bij trouwens.

Hier hetzelfde verhaal
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 3:01

Sanne schreef:
Shy schreef:Lejow: dat zei ik dus ook. Oplossing ik ga nu een helmpje kopen, als hij hem mee wilt op de fiets dan EIS ik dat hij hem op doet anders gaat hij niet mee.

Dit snap ik niet zo goed, dat je het vervolgens eist. Jullie zijn toch samen de ouders en moeten er samen uit komen. Ik zou het behoorlijk vervelend vinden als mijn partner iets van me eist en als ik weiger ik mijn eigen kind niet meer mee krijg. Andersom, als jouw man/vriend van jou eist dat je jullie kind geen helm opzet en als jij wel een helm wilt opzetten, dat je jullie kind dan niet mee krijgt, accepteer je dat dan?

Ik gebruik geen helm op de fiets voor mijn dochter. Ik houd wel rekening mee met mijn fietssnelheid en de route, ik fiets bijvoorbeeld eerder over wegen met een apart fietspad dan wegen waar auto's en fietsers samen op een baan rijden.

Oh dus dit mag ik niet van hem vragen, de enige reden die hij noemt om het niet te doen is omdat het knullig staat en dat vind ik geen goede reden om het niet te doen. Ik vind dus inderdaad dat ik van hem mag verwachten dat hij het wel doet en voor mij is de enige reden veiligheid dus ja!

Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 9 feb 2013 - 3:04

Wat Sanne bedoelt is dat jullie samen ouder zijn. Hij is evengoed vader als dat jij moeder bent. Ik vind het idd ook een beetje staan alsof je het over de oppas hebt, al snap ik je reden inderdaad wel.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 9 feb 2013 - 3:11

Hier wel een helmpje. Ik zie het bijna nooit bij anderen, maar dat boeit me niks. Ik vind het toch een stukje extra veiligheid, en wanneer ze straks een eigen fietsje heeft wil ik dat ze hem ook draagt. Dus dan is ze er nu vast aan gewend. Ik heb trouwens ook een speciaal helmpje, in de zin van dat hij al geschikt is vanaf een vrij kleine hoofdmaat (veel kindhelmpjes zijn in het begin anders te groot). Is ontzettend licht en nog verstelbaar ook. En het is een hele leuke, wit met roze en vlinders. We hebben vaak veel bekijks onderweg, en tot nu toe alleen in positieve zin! Al vind je man een helmpje misschien knullig staan, op zich heb je ook nog hele leuke varianten. Al denk ik niet dat dat helpt om hem te overtuigen Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 3:12

Lennox schreef:Wat Sanne bedoelt is dat jullie samen ouder zijn. Hij is evengoed vader als dat jij moeder bent. Ik vind het idd ook een beetje staan alsof je het over de oppas hebt, al snap ik je reden inderdaad wel.
Ja dat snap ik.
Maar ik dring niet tot hem door, de reden die hij noemt vind ik belachelijk terwijl het wel om ons kindje gaat en ja daar wil ik het beste voor.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey za 9 feb 2013 - 3:31

Hier willen we ook nog een helmpje aanschaffen, vooral als we straks vaker gaan fietsen met mooier weer. Vind het alleen maar veiliger.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Catwoman79 za 9 feb 2013 - 3:37

Ik wou dat wij hem eerder hadden gehad.
En het gaat niet eens alleen over het fietsen. Maar ook als je stil staat kan er van alles gebeuren.
Bij ons is het al met al nog goed afgelopen, maar we hadden R. kwijt kunnen zijn.
Sindsdien heeft R. altijd een helm op. Hij is nu 3,5 en fietst zelf.
Oma was hem donderdag vergeten, en prompt valt hij. Allemaal schaafplekken op zijn neus en voorhoofd
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  SarahKey za 9 feb 2013 - 3:42

Catwoman, was jou zoontje toen met stoeltje en al van de fiets gevallen of haal ik nu twee verhalen door elkaar?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Shy za 9 feb 2013 - 3:43

Catwoman79:heftig zeg! nu ik het zo lees komt het mij weer bekend voor. Ik zal het mijn man even laten lezen en hoop dat hij veranderd van mening.

Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Catwoman79 za 9 feb 2013 - 4:26

SarahKey schreef:Catwoman, was jou zoontje toen met stoeltje en al van de fiets gevallen of haal ik nu twee verhalen door elkaar?

Hij zat in het voorstoeltje van de fiets en is met fiets en al gevallen. Met alle ellende van dien.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Bericht  SarahKey za 9 feb 2013 - 4:37

Catwoman79 schreef:
SarahKey schreef:Catwoman, was jou zoontje toen met stoeltje en al van de fiets gevallen of haal ik nu twee verhalen door elkaar?

Hij zat in het voorstoeltje van de fiets en is met fiets en al gevallen. Met alle ellende van dien.
Dan is het verhaal wat ik in mijn hoofd heb een ander verhaal. Getsie zeg, ook al stond je stil dan kun je nog hard vallen. Geen wonder dat de angst voor een herhaling er nog goed in zit. Baby helm op fiets?  699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Catwoman79 za 9 feb 2013 - 4:46

SarahKey schreef:
Catwoman79 schreef:

Dan is het verhaal wat ik in mijn hoofd heb een ander verhaal. Getsie zeg, ook al stond je stil dan kun je nog hard vallen. Geen wonder dat de angst voor een herhaling er nog goed in zit. Baby helm op fiets?  699888

Wij hebben er toen de ambu en traumaheli bij gehad. Hij is 45 minuten buiten bewustzijn geweest en had een schedelbreuk. Hij was toen 1 jaar en bijna 2 maand
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Bericht  Slakje za 9 feb 2013 - 5:13

Ik ben met Louise wel naar 2 fietsenwinkels geweest, maar geen enkel helmpje past Sad. Ook niet met extra mousse erin. Het blijft gewoon niet zitten, de helmpjes schuiven een heletijd naar voren. En daarbij komt ook nog eens dat ze niet graag iets op haar hoofd heeft (dus ook geen mutsen, speldjes, bandjes, ...). Wat een drama was dat in de winkels!

Dus nee; nog geen helmpje.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: