Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helm op?

+7
Liadan
Floor
Rebecca
Teddyaapje
TukTuk
Fearie
Julia
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Helm op? Empty Helm op?

Bericht  Julia vr 5 aug 2011 - 22:11

We hebben voor haar verjaardag alvast een fietsstoeltje voor achterop gekregen en daar willen we straks met haar voor het eerst een eindje mee fietsen. Ik bedacht me ineens dat ik het wel veel veiliger zou vinden als ze een helmpje zou dragen voor het geval we vallen. Het gekke is alleen dat ik het nog nooit heb gezien, een baby met een helm op. Gebruiken jullie een helm?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helm op? Empty Re: Helm op?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:15

Wij hebben een stoeltje voorop! Maar nog geen helm.. Ik denk dat we die kopen als hij zelf gaat fietsen, maar vind het helemaal geen raar idee hoor een kindje met helm bij je op de fiets!

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 5 aug 2011 - 22:16

Volgens mij zie je het in NL niet erg veel, in Duitsland daarentegen is het volgens mij verplicht om een helmpje te dragen als een kind zelf fietst. Of het ook moet bij een kindje in een kinderzitje weet ik niet.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk vr 5 aug 2011 - 22:17

Fearie schreef:Volgens mij zie je het in NL niet erg veel, in Duitsland daarentegen is het volgens mij verplicht om een helmpje te dragen als een kind zelf fietst. Of het ook moet bij een kindje in een kinderzitje weet ik niet.
In Belgie ook geloof ik.
Daar zie je ook alle kindjes met een vestje aan fietsen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Julia vr 5 aug 2011 - 22:17

Je ziet het hier denk ik ook niet zoveel, of ik kijk niet goed. Maar in Duitsland schijn je het meer te zien, omdat volwassenen daar ook vaker een fietshelm dragen. Het lijkt me gewoon zoveel veiliger, niet dat ik denk dat ik zelf zo snel zal vallen, maar voor het geval iemand je aanrijd enz.

Wij hebben trouwens erg getwijfeld tussen een voor of achter stoel. Voor leek me namelijk veel gezelliger. Het lijkt me alleen veel enger, dus uiteindelijk toch maar voor een achterstoel gekozen smile
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:27

Ja wij hebben een helmpje voor hem. Hij zit nu ook nog voorop. Ik vind eigenlijk dat ze dat verplicht moeten maken!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 5 aug 2011 - 22:41

Ik zit er ook over te twijfelen...

@ snoepy, waar heb je het helmpje gekocht? En is het in maat verstelbaar of moet je steeds een nieuwe kopen als t hoofdje groeit?

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rebecca vr 5 aug 2011 - 22:43

Snoepy87 schreef:Ja wij hebben een helmpje voor hem. Hij zit nu ook nog voorop. Ik vind eigenlijk dat ze dat verplicht moeten maken!

Ik ben een keer gevallen met mijn oppaskinderen, eentje van 5 achterop, en eentje van 1,5 voorop...Gelukkig kon ik de fiets toen zo opvangen dat het kindje voorop niet met zijn hoofd de grond raakte, maar wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat een helmpje veilig is.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 22:47

Op een braderie maar ze heeft ook een online winkel shop en go heet die, ze zijn op internet alleen we wat duurder dan op de braderie.
Ze zijn verstelbaar dus hij kan het helmpje dragen tot zijn 6de levensjaar. En hij is heel stoer Very Happy

Deze heeft hij:
Helm op? 2009-05-26-helmet1

Gast
Gast

Bericht  Floor vr 5 aug 2011 - 23:23

Wat een stoere helm snoepie, die zou ik ook kunnen kopen, echt een leuke.

ik ben wel voorstander van helmpjes op de fiets. Mijn broertje is een aantal jaren terug gevallen met de fiets, hij is schijnbaar voorover over het stuur gevlogen en met z'n hoofd en gezicht op het asfalt belandt. Hij weet er niks meer van maar een vrouw die thuis was zag het gebeuren. Zomaar uit het niks hoor, er was niks anders op straat, de straat liep schuin af naar beneden.
Hij heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en heeft nu nog een gezicht vol met littekens (van het asfalt en zijn bril die in z'n hoofd was gedrukt) en zijn oogwit is niet meer wit geworden (dat was zo zwart bloeddoorlopen dat het niet meer normaal is teruggekleur, het is nu geel). Hij heeft thuis nog lang plat gelegen omdat hij niks kon. Nee wat ik heb gezien wat er kan gebeuren met iemand van 16 op de fiets, ik vind helmpjes echt heel goed, dus ik wil voor ons kindje straks ook een helmpje op de fiets.
(nu fiets ik zelf nooit omdat ik dat bijna niet kan maar mijn vader wil graag gaan fietsen met het kindje dus vandaar)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 23:32

Snoepy87 schreef:Ja wij hebben een helmpje voor hem. Hij zit nu ook nog voorop. Ik vind eigenlijk dat ze dat verplicht moeten maken!

Hier ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 23:37

Floor schreef:Wat een stoere helm snoepie, die zou ik ook kunnen kopen, echt een leuke.

Ze hebben nog veel meer leuke! Moet je maar is googlen op Nutcase smile

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 6 aug 2011 - 0:58

Even een stomme vraag, maar zou een helmpje van 5 euro van de action ook goed genoeg zijn voor op de fiets. Of heb je daar nog niks aan als je valt met de fiets?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan za 6 aug 2011 - 1:00

En oja, doen jullie je kindje ook een helm op als ze in de bakfiets zitten (voor de mama's hier met een bakfiets)? Ik ga dat trouwens wel doen want de kans dat ik daarmee val is denk ik net zo groot als met een gewone fiets.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Floor za 6 aug 2011 - 1:05

@snoepy, wat een leuke helmpjes zeg, ik heb meteen het merk opgeslagen. Voorlopig nog geen hempje nodig maar voor de toekomst wel erg handig.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Julia za 6 aug 2011 - 6:45

We hebben een helmpje gevonden! Best nog wel lastig overigens om zo'n kleine te vinden. Daaraan kan je wel merken dat het hier nog niet heel erg gebruikelijk is. Morgen maar eens ons eerste ritje maken Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Printje za 6 aug 2011 - 7:21

Liadan schreef:Even een stomme vraag, maar zou een helmpje van 5 euro van de action ook goed genoeg zijn voor op de fiets. Of heb je daar nog niks aan als je valt met de fiets?

Mijn gevoel zegt dat je er niets aan hebt als je valt. Ik denk dat de echte helmpjes wel van betere kwaliteit zijn maar het is natuurlijk al beter dan helemaal niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Teddyaapje zo 7 aug 2011 - 5:01

echt een leuke helm snoepy! Ik heb ze gegoogled en ik denk dat ik ook voor deze ga!

Mijn vriend vindt het trouwens onzin "ik heb nog niemand met een helm zien fietsten hier in de buurt...behalve die duitsers". Kan iemand me vertellen of er misschien een artikel is geschreven over helmen bij kinderen/ baby's op de fiets? Dan kan ik hem overtuigen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Julia zo 7 aug 2011 - 8:28

Sorry heb geen artikel of wat dan ook, maar ik herken het wel hoor. Ik heb nu ook al van meerdere mensen gehoord dat ze het onzin vinden. Dat mag, ieder zijn eigen mening.
Mijn vriend keek me overigens ook eerst raar aan tot ik hem vroeg of hij me ook maar 1 reden kon geven waarom we haar beter geen helmpje op konden zetten. En toen was meneer stil. En er zijn wel redenen te bedenken waarom wel. Dus Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:52

Teddyaapje schreef:echt een leuke helm snoepy! Ik heb ze gegoogled en ik denk dat ik ook voor deze ga!

Mijn vriend vindt het trouwens onzin "ik heb nog niemand met een helm zien fietsten hier in de buurt...behalve die duitsers". Kan iemand me vertellen of er misschien een artikel is geschreven over helmen bij kinderen/ baby's op de fiets? Dan kan ik hem overtuigen.

Zeg...wij hebben toch niet dezelfde vriend he Cool
Ik zit er ook sterk aan te denken, maar mijn vriend moet 3x in de week met hem fietsen en vindt het maar niets.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:53

Flower_L schreef:
Teddyaapje schreef:echt een leuke helm snoepy! Ik heb ze gegoogled en ik denk dat ik ook voor deze ga!

Zeg...wij hebben toch niet dezelfde vriend he Cool
Ik zit er ook sterk aan te denken, maar mijn vriend moet 3x in de week met hem fietsen en vindt het maar niets.

Tot er iets gebeurd.
Waarom laten jullie hem dan niet met argumenten komen waarom je het niet zou doen?

Je kind zal er niet slechter van worden.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 7 aug 2011 - 9:25

Toevallig zat ik er van de week ook al aan te denken, aan een helpmje! Ze gaat hier nog niet mee op de fiets omdat ze nog niet goed zit, maar ik vroeg me al af of er van die hele kleine helpmjes zouden bestaan. En of het niet gek is om je baby er eentje op te zetten.. Veiligheid voor alles natuurlijk, alleen heb ik nog nooit een baby met helmpje op gezien en vandaar dat ik me afvroeg of het niet raar zou zijn.

Fijn dus dit topic, zo gek is het nog niet zo'n helmpje en ik vind de helmpjes van Nutcase ook echt leuk, die ga ik onthouden voor als we kunnen gaan fietsen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 19:23

Ja leuk he Very Happy

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/fietsen/41352-veilig-fietsen-met-de-fietshelm.html

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/fietsen/9899-is-een-fietshelm-dragen-zinvol.html

Cijfers
Over de effecten van fietshelmgebruik zijn voor de Nederlandse situatie geen cijfers bekend. Stichting Wetenschappelijk Ondeerzoek Verkeersveiligheid (SWOV) schat dat het gebruik van een goed passende en goed gedragen fietshelm het risico op hoofdletsel met 10 tot 20% vermindert.

Feiten/cijfers uit het recente rapport van Consument & Veiligheid over aantallen fietsongevallen met hoofdletsel bij kinderen:
Bij de huidige Europese norm voldoet de fietshelm bij een eenzijdig fietsongeval, maar niet bij een botsing. Alleen bij een eenzijdig ongeval kan een helm dus verschil maken; de daling van het risico van hoofdletsel wordt geschat op 45%.

1.100 fietsers 0-19 jaar met hoofdletsel ten gevolge van eenzijdig ongeval op de spoed eisende hulp, daarvan 450 0-9 jarigen.
500 fietsers 0-19 jaar met hoofdletsel ten gevolgen van eenzijdig ongeval ziekenhuisopname, daarvan 220 0-9 jarigen.
Dit leidt tot de conclusie van Consument & Veiligheid, dat het dragen van een helm voor jonge kinderen (tot 10 jaar) zinvol is. Als alle kinderen tot 10 jaar op een goede manier een helm zouden dragen tijdens het fietsen, zou dit jaarlijks voor behandeling op de spoedeisende hulp een vermindering van 200 slachtoffers als gevolg van een eenzijdig fietsongeval kunnen opleveren, en bij ziekenhuisopnamen een reductie van 100 in die leeftijdscategorie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 19:33

Liadan schreef:En oja, doen jullie je kindje ook een helm op als ze in de bakfiets zitten (voor de mama's hier met een bakfiets)? Ik ga dat trouwens wel doen want de kans dat ik daarmee val is denk ik net zo groot als met een gewone fiets.
Ik wil later graag een driewieler-bakfiets kopen, heb zelf niet het idee dat een helmpje dan nog zo nodig is. Met zo'n ding moet je wel heel hard je best doen om om te kiepen en ze zitten natuurlijk ook nog in de gordel. Maar kwaad kan het natuurlijk nooit.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 20:15

freakielief schreef:
Liadan schreef:En oja, doen jullie je kindje ook een helm op als ze in de bakfiets zitten (voor de mama's hier met een bakfiets)? Ik ga dat trouwens wel doen want de kans dat ik daarmee val is denk ik net zo groot als met een gewone fiets.
Ik wil later graag een driewieler-bakfiets kopen, heb zelf niet het idee dat een helmpje dan nog zo nodig is. Met zo'n ding moet je wel heel hard je best doen om om te kiepen en ze zitten natuurlijk ook nog in de gordel. Maar kwaad kan het natuurlijk nooit.
Met een driewieler zou ik het denk ik ook niet doen. Maar mijn bakfiets heeft 2 wielen (krijg ik vandaag bezorgd, joepie!).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende