Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

plat hoofd, geen helm?

+7
Thunder
Wennes
Floor
TukTuk
Printje
Caroow
Sun88
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

plat hoofd, geen helm? Empty plat hoofd, geen helm?

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 8:54

Zijn hier ook meiden waarbij het kind een plat achterhoofd had, maar niet voor een helm gekozen hebben? Onze zoon heeft een erg plat achterhoofd en is met fysio niet beter te krijgen. Eigenlijk hebben we der beslissing genomen om niet voor een helm te gaan, dit omdat onze zoon in het begin slecht sliep, veel huilt, nu nog en eigenlijk zijn we bang dat het hem geen goed gaat doen qua slapen enzo. Hij is echt een moeilijke slaper, slaapt alleen in bed goed. Ik ben bang dat als hij helm krijgt hij slechter gaat slapen en weer meer gaat huilen. Omdat het zo duur is, kunnen we natuurlijk ook niet testen hoe het hem bevalt. Maar hoe groot is de kans dat het bij trekt? Mensen hier ervaring mee?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

plat hoofd, geen helm? Empty Re: plat hoofd, geen helm?

Bericht  Caroow di 26 maa 2013 - 8:57

Ik denk misschien een beetje simpel, maar hoeveel mensen ken je met een afplatting op het hoofd? En hoeveel kinderen hadden vroeger een helmpje? Ik denk dat ik het niet zou doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 9:04

Heeft de fysio helemaal geen tips voor je waardoor het misschien toch minder wordt. Ik snap goed dat je niet meteen voor een helmpje wil gaan als ik zo lees hoe je je kindje omschrijft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 9:05

Caroow schreef:Ik denk misschien een beetje simpel, maar hoeveel mensen ken je met een afplatting op het hoofd? En hoeveel kinderen hadden vroeger een helmpje? Ik denk dat ik het niet zou doen.

Dat vind ik ook inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 26 maa 2013 - 9:07

Caroow schreef:Ik denk misschien een beetje simpel, maar hoeveel mensen ken je met een afplatting op het hoofd? En hoeveel kinderen hadden vroeger een helmpje? Ik denk dat ik het niet zou doen.

De reden waarom er nu zoveel kindjes een afgeplat hoofdje hebben, komt ook omdat kindjes tegenwoordig op de rug "moeten" slapen. Vroeger werd dat veel minder geadviseerd / opgedrongen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Floor di 26 maa 2013 - 9:08

Hoe oud is je kindje nu?
Ik heb zelf een afplatting/schuin op mijn hoofd, je ziet er verder niks van maar je kunt het wel voelen (zelfs als ik mijn haar kort heb zie je het niet)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 9:12

AngelNyn schreef:

De reden waarom er nu zoveel kindjes een afgeplat hoofdje hebben, komt ook omdat kindjes tegenwoordig op de rug "moeten" slapen. Vroeger werd dat veel minder geadviseerd / opgedrongen.

Wat adviseerden ze vroeger dan? Op de zij ofzo?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 9:14

Hij is nu 5 mnd. Wat je zegt caroow zo denk ik ook, maar aan de andere kant was vroeger, toen wij baby s waren het advies om na elke voeding op een andere zij te leggen. fysio heeft geen zin omdat hij goed alle kanten beweegt. Speelt nu ook veel op zijn buik. Maar met slapen kijkt hij recht omhoog. Zelfs in een zij liggings kussen draait hij zijn hoofd recht.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Wennes di 26 maa 2013 - 9:15

Vroeger moesten de kinderen op de buik slapen.

Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  TukTuk di 26 maa 2013 - 9:15

Volgens mij werd er sowieso niet echt iets opgedrongen, terwijl dat nu wel zo is. Dus kindjes sliepen ook op de zij of op de buik idd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 9:16

Vroeger sliepen kinderen op de buik. Mijn kinderen moesten op hun zij en nu slapen ze weer op de rug.

Mijn zoon heeft een redelijk plat achterhoofd en heeft geen helm gehad. Ik zelf heb ook een wat platter achterhoofd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 9:18

Rataplan schreef:Vroeger sliepen kinderen op de buik. Mijn kinderen moesten op hun zij en nu slapen ze weer op de rug.

Mijn zoon heeft een redelijk plat achterhoofd en heeft geen helm gehad. Ik zelf heb ook een wat platter achterhoofd.

In hoeverre valt dit op bij je zoon? Is het goed te zien, en als mensen het niet weten, valt het dan op?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Wennes di 26 maa 2013 - 9:19

Als zijn hoofd echt plat is zou ik wel een helmpje doen.
Natuurlijk zal hij last krijgen met slapen, maar dat is een paar dagen en dat went wel voor hem.
Liever nu even een lastige tijd als dat je later spijt hebt dat je het toch niet hebt gedaan (of dat je zijn het jullie kwalijk zal nemen)
Juist bij een jongen, die later waarschijnlijk kort haar wil, zal het op vallen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 9:20

Sun88 schreef:
Rataplan schreef:Vroeger sliepen kinderen op de buik. Mijn kinderen moesten op hun zij en nu slapen ze weer op de rug.

In hoeverre valt dit op bij je zoon? Is het goed te zien, en als mensen het niet weten, valt het dan op?

Ik kan even kijken of ik nog een foto kan vinden. Maar toen was hij nog baby, nu is hij 3,5 jaar en heeft hij meer haar. Dan valt het sowieso al wat minder op.

Edit:

Floep, weg baby.

Laatst aangepast door Rataplan op di 26 maa 2013 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L di 26 maa 2013 - 9:24

dat valt op eerste gezicht vergeleken met hoofd van j nog mee...die is stuk platter helaas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 9:26

Klopt hoor, zo valt het ook wel mee. Echt recht achterop zijn hoofd is wat platter. Maar het is je niet opgevallen toen ik laatst bij je was? Wink Razz Dan is het mooi bij getrokkken. Laughing

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L di 26 maa 2013 - 9:28

Weg

Laatst aangepast door Flower_L op wo 27 maa 2013 - 9:27; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 9:33

Zoals bij jouw baby flower is het bij die van mij ook ongeveer. Ik vind het zo lastig beslissen. Ben bang dat we later spijt krijgen.. Maar ik zie het echt niet zitten zo n helmpje
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 9:34

Weet je om hoeveel weken het ongeveer zal gaan? En mag je hem niet op de zij leggen en eventueel overdag meer op de buik, zij en hoofdje draaien ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 9:36

Of als hij terug rolt van zij naar rug een zijdeliggingskussen gebruiken. Die heb ik hier bij beide kinderen gebruikt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 9:40

Rataplan schreef:Of als hij terug rolt van zij naar rug een zijdeliggingskussen gebruiken. Die heb ik hier bij beide kinderen gebruikt.

Dat kussen heb ik geprobeerd, maar dan draait hij zijn hoofd toch nog recht. Ligt dan alleen met zijn lichaam schuin. Verder leggen we hem vanaf 3mnd geregeld op zijn zij en buik. Maar hij rolt nu goed, dus daar hebben we geen invloed meer op.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Flower_L di 26 maa 2013 - 9:42

een hoofd kan tot anderhalf jaar vormen zei de fysio hier.
al denk ik dat terugvormen om het zo maar even te zeggen, langer duurt dan het afplatten.

zijliggingskussen wordt hier overdag altijd gebruikt. box bed wagenbak speelkleed..alleen is mr te sterk en duwt dat ding weg. s nachts ligt hij op zijn achterhoofd helaas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 9:43

Sun88 schreef:
Rataplan schreef:Of als hij terug rolt van zij naar rug een zijdeliggingskussen gebruiken. Die heb ik hier bij beide kinderen gebruikt.

Dat kussen heb ik geprobeerd, maar dan draait hij zijn hoofd toch nog recht. Ligt dan alleen met zijn lichaam schuin. Verder leggen we hem vanaf 3mnd geregeld op zijn zij en buik. Maar hij rolt nu goed, dus daar hebben we geen invloed meer op.

Hmmm nee, dat wil dan idd niet meer nee.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L di 26 maa 2013 - 9:47

he rataplan....ik zie nu op jouw foto waar het mis ging met de interesse voor blauwe beer... Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes di 26 maa 2013 - 9:50

Ik zou ook niet weten wat ik dan zou doen, helmpje of niet. Lijkt me moeilijk, zeker ook omdat hij een slechte slaper is en dat helmpje het misschien alleen maar erger maakt. Maar anderzijds, als later blijkt dat het toch wel duidelijk zichtbaar is, ga je misschien spijt krijgen. Lastig hoor.
Wij hebben onze zoon overigens vanaf het begin op zijn zij te slapen gelegd, elke keer een andere zij.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: