Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weight Watchers afval-topic!

+9
sanne-84
Emma_
CCC
Ellebel
M_as
Pannetoet
Niekske
Miss G
JD
13 plaatsers

Pagina 4 van 21 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Volgende

Ga naar beneden

Weight Watchers afval-topic! - Pagina 4 Empty Re: Weight Watchers afval-topic!

Bericht  CCC ma 21 feb 2011 - 9:54

*

Laatst aangepast door chococupcake op di 22 maa 2011 - 0:41; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  JD ma 21 feb 2011 - 9:58

ik zou juist supergraag voor de klas willen staan, maar ja...dan moet ik 4 jaar PABO doen...dat kan niet in BBL, kost veel geld...en is dus gewoon niet mogelijk...
datzelfde geldt voor jeugdzorg, lijkt me zo gaaf...maar met je SPW3 kun je eigenlijk helemaal niks behalve kinderopvang... heb er ook wel spijt van dat ik toen niveau 4 niet heb gedaan...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  CCC ma 21 feb 2011 - 10:04

Ik heb dankzij mijn ouders gelukkig SPW4 afgemaakt... Ik wilde heel graag naar 3 omdat mijn hart daar lag... Daarna nog 2 jaar pedagogiek gestudeerd en 2 jaar Pabo... maar waren beide niet wat ik wilde... Ben jaren zo onrustig geweest en heb nog nooit zoveel rust hierin gevonden, iets wat perfect bij me past.. Eindelijk het gevoel dat ik dingen wil leren zodat ik me meer kan ontwikkelen.. Maar het geld, schrik soms van die bedragen.. Nu eindelijk wat geinvesteerd in mijn rijbewijs, maar nu is mijn spaarrekening wel leeg... Ik hoop maar dat ik het haal in 1x! Anders nog meer geld investeren in dat rijbewijs.. maar dan heb ik het wel weer... Dus even doorzetten! Ik heb wel wat leuke opleidingen gezien maa rhet bedrijf wil me niet tegemoet komen qua kosten.. aan de ene kant is dat beter, dan ben ik hun niks verplicht... maar wil wel een vaste vrije dag daarvoor in ruil zodat ik dan naar school kan. Ik heb trouwens Deeltijd Pabo gedaan. Prima te doen hoor, en als je stufi krijgt is het best te doen. Dus als je weet waar je hart ligt, ga ervoor!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  JD ma 21 feb 2011 - 10:11

chococupcake schreef:Ik heb dankzij mijn ouders gelukkig SPW4 afgemaakt... Ik wilde heel graag naar 3 omdat mijn hart daar lag... Daarna nog 2 jaar pedagogiek gestudeerd en 2 jaar Pabo... maar waren beide niet wat ik wilde... Ben jaren zo onrustig geweest en heb nog nooit zoveel rust hierin gevonden, iets wat perfect bij me past.. Eindelijk het gevoel dat ik dingen wil leren zodat ik me meer kan ontwikkelen.. Maar het geld, schrik soms van die bedragen.. Nu eindelijk wat geinvesteerd in mijn rijbewijs, maar nu is mijn spaarrekening wel leeg... Ik hoop maar dat ik het haal in 1x! Anders nog meer geld investeren in dat rijbewijs.. maar dan heb ik het wel weer... Dus even doorzetten! Ik heb wel wat leuke opleidingen gezien maa rhet bedrijf wil me niet tegemoet komen qua kosten.. aan de ene kant is dat beter, dan ben ik hun niks verplicht... maar wil wel een vaste vrije dag daarvoor in ruil zodat ik dan naar school kan. Ik heb trouwens Deeltijd Pabo gedaan. Prima te doen hoor, en als je stufi krijgt is het best te doen. Dus als je weet waar je hart ligt, ga ervoor!

hoeveel had je dan om van rond te komen per maand, toen je deeltijd pabo deed?
en heb je met spw3 recht op vrijstellingen, of moet je de volle 4 jaar doen?en trouwens, met alle bezuzinigingen in het onderwijs is het nu misschien niet slim om de pabo te gaan doen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 21 feb 2011 - 10:19

Ik deed de verkorte versie omdat ik niveau 4 onderwijsassistente heb gedaan toendertijd. Maar is fijner om het eerste jaar in te stappen hoor... je mist toch best veel op deze manier. Ik werkte 28 uur en daarnaast had ik een uitwonende studiebeurs van rond de 250 euro per maand (weet het ff niet zeker meer). Ik kon hier prima van rondkomen... maar idd wat je zegt, de bezuinigingen ed. maakt het er niet echt geweldig op... Daarom ben ik ook gestopt, mooi vak... maar als ik soms zie hoeveel tijd en energie je moet steken in je klas (vriendinnen werken in het onderwijs) ben ik zo blij dat ik d edeur achter me dicht kan trekken en lekker kan relaxen ipv rapporten thuis maken, voorbereidingen ed. Al ligt dit deels ook aan jezelf natuurlijk hoe je dit inplant. Maar daarnaast zitten we in een tijd waarbij ouders veel verwachtingen hebben en er ook steeds meer 'speciale kids' op een reguliere basisschool zitten... dit maakt het allemaal niet echt makkelijker.. Maar als je diepgang zoekt kan dit ideaal zijn... zie wel aan vriendinnen dat ze het vaak moeilijk hebben met dit soort kinderen en ouders...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske ma 21 feb 2011 - 10:21

Goedeavond! Jeetje wat een banenstress... hier nog eentje die niet op de goede plek zit en niet weet wat ze wil :S ik werk als onderzoeker en sta veel op het lab. Ik heb nog een contract van twee jaar en dat wil ik ook wel afmaken, maar daarna... geen idee! Absoluut niet in het onderzoek in elk geval... ik heb ook aan pabo gedacht trouwens, ben wel benieuwd naar de antwoorden van cupcake smile

on-topic: ik ben goed bezig geweest vandaag! Netjes aan mijn punten gehouden en zo kon ik zelfs nog twee bitterballen eten in de kantine na het sporten vanavond smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 10:21

Ik snap die punten echt niet hoor :P hoeveel punten mag je nou maximaal enz.

maar goed heb wel een goede dag gehad, alleen had nog 1 stukje taart over van mijn verjaardag maar dat was kersen heb geen slagroom genomen dus dat mocht wel :P

Gast
Gast

Bericht  Niekske ma 21 feb 2011 - 10:23

in het oude systeem is een stuk fruit vlaai maar 2 punten, dus dat valt ook wel mee Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pannetoet ma 21 feb 2011 - 10:23

Jeugdzorg lijkt mij ook heel leuk!
Alleen inderdaad het leerlingsalaris...

Mij leek met verslaafden werken ook leuk en heel interessant!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Pannetoet ma 21 feb 2011 - 10:26

Niekske schreef:in het oude systeem is een stuk fruit vlaai maar 2 punten, dus dat valt ook wel mee Wink

Ow echt?
Nu ga ik elke dag een stuk fruitvlaai eten.. :P
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 10:29

Ooooooooooh nou dan kan er nog wel een stuk vanaf hahahaha.

Maar welke lijst gebruiken jullie dan als ik vragen mag ? (linkje miss Embarassed ? )

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet ma 21 feb 2011 - 10:35

http://www.vetvrij.com/weightwatchers-propoints-producten-met-een-a.html

Alstublieft.. Very Happy
Alleen staan sommige dingen er niet tussen..
Maar ach als jij redelijk gezond gaat eten is dat ook goed!

Ik ga nu lekker slapen! Slaap lekker en succes morgen.smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD ma 21 feb 2011 - 10:44

aangezien ik op 20 punten zat voor de hele dag....heb ik toch gezondigd en een paar apenkoppen gegeten, en toen het zakje met veel pijn en moeite weggelegd...
ik sportte ook niet, maar ga vanaf morgen 2x per week banen trekken in het zwembad, dus hopelijk helpt dat ook een beetje mee aan het hele afvalproces
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske ma 21 feb 2011 - 10:55

Anousch schreef:Ooooooooooh nou dan kan er nog wel een stuk vanaf hahahaha.

Maar welke lijst gebruiken jullie dan als ik vragen mag ? (linkje miss Embarassed ? )

ik gebruik deze: http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/Punten-A.html dit is het oude systeem van weight watchers, de flex-points ipv de pro-points. Ik heb hier nog een boodschappengids van, van toen ik dit 5 jaar geleden ook heb gedaan en daar kan ik ongeveer alles wel in vinden. Dit systeem berekend de punten anders dan het pro-points systeem! In het pro-points systeem zijn een aantal producten lager in punten, maar mag je ook minder punten per dag eten.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pannetoet ma 21 feb 2011 - 23:16

*Marietje* schreef:aangezien ik op 20 punten zat voor de hele dag....heb ik toch gezondigd en een paar apenkoppen gegeten, en toen het zakje met veel pijn en moeite weggelegd...

Maar toch héééél goed dat je ze weggelegd hebt! Very Happy

Ik sportte ook niet, maar ga vanaf morgen 2x per week banen trekken in het zwembad, dus hopelijk helpt dat ook een beetje mee aan het hele afvalproces

Ik heb altijd periodes dat ik heel veel sport en dan ben ik het zat en sport ik zo maanden niet.. :P Maar ik wil het ook weer gaan oppakken en ook vol blijven houden.. zwemmen is heel goed voor je! Daar krijg je echt een mega-goeie conditie van..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niekske ma 21 feb 2011 - 23:46

*Marietje* schreef:aangezien ik op 20 punten zat voor de hele dag....heb ik toch gezondigd en een paar apenkoppen gegeten, en toen het zakje met veel pijn en moeite weggelegd...

Maar er stond ook dat je 29 punten MOET eten (in het pro-points systeem dan), anders is het niet meer gezond... dus het is juist goed dat je die apenkoppen nog gegeten hebt Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niekske di 22 feb 2011 - 1:14

hmm ik had de croutons weg moeten laten uit mijn salade... :S vanavond maar veel groenten en geen vlees!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC di 22 feb 2011 - 3:41

Heey meiden!

Ik ben nu lekker thuis, ivm de banenstress lekker eerder naar huis gegaan.. Wat een gezeur daar, en had nog zat uren staan, dus nu lekker opgenomen!

Ik heb vandaag nog maar een kop thee, een half ontbijtkoekje en een boterham met salami/ snijworst gegeten. Ga nu even een broodje smeren en maak voor vanavond het WW recept aardappel/groente gratin in de oven en een tartaartje... Nu al trek in! Heb trouwens ook 2 chocolaatjes op net, pfff... als ik me rot voel moet ik me vol eten op de een of andere manier... Nu kwamen de overburen gisteren met een doosje chocolaatjes aan omdat we zo lief op hun huis hadden gepast... en ja hoor, heb er al 2 op... ga het nu dus even opruimen! Anders vreet ik alles zo weg :P

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  JD di 22 feb 2011 - 8:36

moet zeggen dat het me tot nu toe prima afgaat. maar ik moet er dus wel eerlijk bijzeggen dat ik nog geen baan heb, en dus laat mn bed uitkom, waardoor ik het ontbijt al oversla...dat is natuurlijk eigenlijk weer niet zo goed...

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske di 22 feb 2011 - 20:55

goedemorgen! Tot nu toe gaat het hier ook aardig smile ik heb wel 's avonds zin om te snaaien, zeker als ik weet dat die milka reep nog in de koelkast ligt... maar ik heb me al twee dagen netjes ingehouden! Ik denk dat je lichaam na een paar dagen ook wel went aan iets minder eten.

Ik heb gister trouwens erg lekker (en weinig punten!) gegeten. Ik heb courgette, aubergine, champignons, uit en tomaat en plakjes in een ovenschaal, beetje olijfolie, balsamico-azijn en kruiden erover en dan ong 20 minueten in de oven. Beetje rijst erbij en je hebt voor 3-4 punten gegeten. Ik ben altijd al gek geweest op groenten, das wel een geluk nu...Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 22:07

Marietje; mag ik vragen wat je niet leuk vindt aan de kinderopvang? Mij heeft dit juist altijd zo leuk geleken maar ik ben altijd in administratief werk blijven hangen omdat dit gewoon beter verdient. Inmiddels heb ik een nieuwe baan en verdien ik ineens ook veel meer dan mijn vorige baan (echt een paar honderd bruto meer) dus moet ik er helemaal niet aan denken om zo'n terugval te maken. Bovendien kan ik mezelf niet meer onderhouden als ik er voor zou willen gaan. Jammer is dat eigenlijk he? Ik heb ook weleens iets gevonden, een bepaalde functie in het ziekenhuis dat me erg leuk leek. Inderdaad ook leren en werken maar dan nog een mini-loon van 1100 bruto per maand. Zo weinig verdien ik niet eens netto, hoe kom je van zoiets rond? En dat zou dan ook vier jaar lang zo zijn.... Gelukkig heb ik het erg naar mijn zin om mijn huidige werkt maar zoals Chococupcake heeft met haar leidinggevende had ik ook een collega bij mijn oude baan. Echt zo veranderlijk, ik werd er gek van. Dat is voor mij wel een van de belangrijkste redenen geweest om weg te gaan toen ik een goed aanbod kreeg. Jammer, dat mensen het zo voor je kunnen verpesten.

Overigens had ik dit topic natuurlijk niet om bovenstaande geopend haha. Ik wil ook afvallen, tien kilo en het liefst voor eind juni. Ik probeer het op te brengen maar de sportschool lijkt oneindig ver weg, ik eindig er niet zo veel om daadwerkelijk te gaan sporten. Bovendien heb ik geen goed eetpatroon. Ik neem genoeg brood mee naar mijn werk (6 stuks) maar eindig toch vaak in de kantine met iets lekkers omdat ik mezelf aanpraat niet genoeg eten te hebben en honger te krijgen in de namiddag. Dan eet ik dus echt veels te veel. In de avond eet ik soms simpel en als ik samen met mijn vriend eet, eet ik veels te veel. Wij eten van schalen haha zegt wel genoeg denk ik...

Ik wil toch gaan sporten, hoe dan ook. Mijn vriend wil vanavond met mij hardlopen. Dat haalt nog niet veel uit hoor omdat ik er weinig van kan maar ik ben iig in beweging. Daarnaast niet meer snoepen doordeweeks en mocht ik naar de film gaan doordeweeks dan neem ik rijstwafels mee. In het weekend gun ik mezelf wat lekkers maar met mate. In mijn ervaring zakt het willen van iets lekkers ook af als je doordeweeks niet snoept.

Ik ga nog even naar die lijstjes van jullie kijken van WW maar ik ben nooit zo'n ster geweest in het bijhouden van punten enzo. Mss dat dit eenvoudiger werkt? Anders denk ik dat het gewoon een kwestie is van 'gewoon doen'. Mss moet ik vaker voor mezelf koken als ik alleen thuis moet eten maar als het goed is, is mijn vriend er binnenkort weer vaker. Dan moet ik er alleen wel voor gaan zorgen dat ik niet meer zo veel ga eten. Dan maar een portie invriezen ofzo.

Succes allemaal met afvallen!

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet wo 23 feb 2011 - 0:13

Hoiiii ZusjeVanBert! Leuk dat je hier ook gaat meelezen.. Very Happy

@ Niekske: Wat goed je je hebt ingehouden.. dat is toch al een klein beginnetje! Die ovenschotel klinkt lekker maar ik lust geen aubergine, geen champignons (blehhh dat is écht smerig) en ook geen ui.. haha

Ik had gisteren ontzettend veel zin in Twix! Ik werk zelf bij de C1000 maar de losse twixen waren op dus toen heb ik zo'n verpakking gehaald (Nu 4 voor 1,-) en ik heb heel netjes eentje opgegeten en de rest aan mijn vriend meegegeven! Vond het wel knap van mijzelf..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:19

Je lust geen ui?? Ook niet als het heel fijn gesneden mee wordt genomen in een maaltijd? Wij gooien standaard uit en paprika overal bij eigenlijk haha. Champignons vind ik ook echt smerig smile.

Gast
Gast

Bericht  JD wo 23 feb 2011 - 0:22

Zusje van Bert schreef:Marietje; mag ik vragen wat je niet leuk vindt aan de kinderopvang? Mij heeft dit juist altijd zo leuk geleken maar ik ben altijd in administratief werk blijven hangen omdat dit gewoon beter verdient. Inmiddels heb ik een nieuwe baan en verdien ik ineens ook veel meer dan mijn vorige baan (echt een paar honderd bruto meer) dus moet ik er helemaal niet aan denken om zo'n terugval te maken. Bovendien kan ik mezelf niet meer onderhouden als ik er voor zou willen gaan. Jammer is dat eigenlijk he? Ik heb ook weleens iets gevonden, een bepaalde functie in het ziekenhuis dat me erg leuk leek. Inderdaad ook leren en werken maar dan nog een mini-loon van 1100 bruto per maand. Zo weinig verdien ik niet eens netto, hoe kom je van zoiets rond? En dat zou dan ook vier jaar lang zo zijn.... Gelukkig heb ik het erg naar mijn zin om mijn huidige werkt maar zoals Chococupcake heeft met haar leidinggevende had ik ook een collega bij mijn oude baan. Echt zo veranderlijk, ik werd er gek van. Dat is voor mij wel een van de belangrijkste redenen geweest om weg te gaan toen ik een goed aanbod kreeg. Jammer, dat mensen het zo voor je kunnen verpesten.

waar t eigenlijk op neerkomt is dat ik na 7 jaar fulltime op de groep te hebben gestaan mijn uitdaging kwijt ben. ik heb bij verschillende organisaties gewerkt, alle leeftijden opgevangen, stagiaires begeleid, allerlei cursussen gedaan...niet om arrogant te klinken, maar "ik weet het nu allemaal wel". ik zou zo graag een hogere functie in de kinderopvang willen, maar ja....daarvoor moet je dus eigenlijk een managementopleidng van 4 jaar doen... en dat wil ik best, maar zoek maar eens een werkgever die dat voor je wil betalen...
Natuurlijk is het leuk met collega's, en zijn er vaak genoeg kindjes die me aan het lachen maken, maar ik merk wel dat ik echt met een hele flinke portie tegenzin heenga. en als dat het geval is, is voor mij een teken dat er iets mis is....
ik ben absoluut niet te lui om te leren, zo zou ik wel; medisch secretaresse, verpleegkundige, interieurstyliste,makelaar,lerares engels willen worden....(ja allemaal hele verschillende dingen haha) maar ja, t nadeel is dat alles geld kost he
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:32

Ok, heb je het weleens aangegeven op je werk dat je een dergelijke opleiding zou willen doen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 21 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: