Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help.. (Onsmakelijk topic,sorry)

+16
iloverose
piertje
Annemie
Sterrin_
Juutjepetuutje
Sophiee
Muus
Limburg85
SarahKey
Sylvana
Floor
Fiwen
LindaK
Muppetje
Luce
Paper Crown
20 plaatsers

Ga naar beneden

Help.. (Onsmakelijk topic,sorry) Empty Help.. (Onsmakelijk topic,sorry)

Bericht  Paper Crown do 7 feb 2013 - 19:29

Meiden, sinds eergisteren heb ik 't idee ongesteld te zijn geworden, het vloeien was nagenoeg over maar wat ik sinds eergisteren meemaak is zo erg. Ik verlies enorm veel bloed en de nodige stolsels erbij, echt enorm zijn die. Ik heb wat buikpijn maar niet extreem, maar de allergrootste kotex zit binnen 2 uur doorweejt eb moet ik me weer douchen en omkleden. Ik heb dit nooit meegemaakt. Ik dacht dat 't dus ongesteld zijn was maar het wordt niet minder, juist meer. Nu weet ik dat bij een gewone bevalling wat kan achter blijven maar bij een keizersnee 'stofzuigen' ze je, dus lijkt me niet dat er iets kan zijn achtergebleven toch? Ik denk gewoon dat 't menstruatie is. Het lijkt me wat snel, en 5 weken geleden verlost maar ik kan me toevalling herinneren dat op mijn man's verjaardag (vandaag precies 2 weken geleden) de bekende ovulatiepijn had.

Waren jullie ook zo absurd veel ongesteld na de bevalling? Ik moet de 14de pas naar de gyn, maar ik zit er echt aan te denken vandaag even te gaan.
Het is goor en ongemakkelijk en ik sleep mijn celstofmatjes overal mee naartoe.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. (Onsmakelijk topic,sorry) Empty Re: Help.. (Onsmakelijk topic,sorry)

Bericht  Luce do 7 feb 2013 - 19:33

Ik zou sowieso even bellen vandaag..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Muppetje do 7 feb 2013 - 19:34

Klinkt wel heel heftig, zou het toch even navragen denk ik....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LindaK do 7 feb 2013 - 19:35

Ik was de eerste keer na de bevalling van J.ulia ook heel heftig ongesteld. De grootste maat tampon zat ook binnen no time vol en dan nog lekte ik door...echt bizar!
Stolsels heb ik alleen nooit gehad.
Even bellen kan geen kwaad toch?
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Fiwen do 7 feb 2013 - 19:49

De eerste menstruaties na een zwangerschap is vaak 'grote schoonmaak' van je baarmoeder en dan kun je dus inderdaad hevig vloeien en stolsels verliezen. Stolsels hoeft niet te betekenen dat er wat achter gebleven is in je baarmoeder. Stolsels zijn puur gestold bloed en op het moment dat je veel vloeit stolt het bloed vaak al iets in je baarmoeder en kun je dus stolsels verliezen.

Snel is het niet hoor, je hebt 5 weken geleden bevallen en je geeft flesvoeding. Bij flesvoeding hebben de meeste vrouwen heel snel hun cyclus weer terug. En zeker als je ook 2 weken geleden je eisprong gevoeld hebt is het logisch dat je nu je menstruatie hebt.

Ik zou me er niet te veel zorgen maken maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd het ziekenhuis even bellen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Floor do 7 feb 2013 - 19:59

Als je het niet vertrouwd zou ik even bellen.
ik was ook zo heftig ongesteld na de keizersnede, verloor ook allerlei stolsel en veel bloed (meer dan 'normaal' bij mijn menstruatie). Ik was 6 weken na de keizersnede ongesteld.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sylvana do 7 feb 2013 - 20:00

Ik ben nu 2 keer ongesteld geweest en dat was echt horrible, zoveel bloed verloor ik. Vreselijk, ik ben dat helemaal niet gewend. Nu zit weer m'n menstruatie eraan te komen en ik vrees er nu al voor. Hoop dat dat snel weer een beetje normaliseert.

Edit: Fiwen, na hoeveel menstruaties is die grote schoonmaak (haha) zo'n beetje gedaan eigenlijk?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SarahKey do 7 feb 2013 - 20:33

Ik was ook erg ongesteld de eerste twee keren na de bevalling. Nu ben ik dat altijd al wel (elk uur verschonen) maar nu zat ik elk half uur op de wc om alles te verschonen. Schijnt heel normaal te zijn, ook al was je net gestopt met vloeien. Ik werd trouwens na 4 weken ook alweer ongesteld, getzum. (en erg last gehad van de schaamstreek, net of er wat tegenaan drukte. )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Limburg85 do 7 feb 2013 - 20:38

Ik verlies nu sinds 1 week en 5 dagen ook weer bloed, ook met heel veel stolsels, in het begin grote en nu af en toe nog, word er gek van want ik heb bijna niet gevloeid maar een paar dagen en heel weinig, dus nu verlies ik al langer en meer bloed dan tijdens de vloeiperiode grrr.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Muus do 7 feb 2013 - 20:42

Ik kreeg 4 weken na de bevalling mijn menstruatie, en die was echt extreem! 2,5 week lang met veel pijn aan mijn baarmoeder en toen was het van de een op de andere dag voorbij. Volgens mijn verloskundige geheel normaal en mocht de volgende menstruatie ook nog heftig zijn. Maar de 3e menstruatie moest weer als vanouds zijn. M'n tweede menstruatie begon de eerste 2 dagen heel zwaar (tampon en maandverband en dan nog continu doorlekken) maar was binnen 5 dagen over.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Sophiee do 7 feb 2013 - 20:47

Bij mij was de eerste menstruatie ook heel zwaar en veel. Maar wel later, vanwege de borstvoeding. Ik wist dus zeker dat het de menstruatie was. Maar ik zou zeker even bellen als je het niet vertrouwt!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Fiwen do 7 feb 2013 - 20:57

Sylvana schreef:
Edit: Fiwen, na hoeveel menstruaties is die grote schoonmaak (haha) zo'n beetje gedaan eigenlijk?

Heel wisselend, er zijn vrouwen die meteen weer hun 'normale' menstruaties terug hebben maar bij andere vrouwen duurt het wel een aantal maanden voordat het weer 'normaal' wordt. Ik kan er dus geen echt antwoord op geven. Ik zou het nog even een paar maanden aankijken. Na een half jaar verwacht je toch wel dat het grotendeels genormaliseerd is. Maar als jij eerder twijfelt of het wel goed is zou ik een keer langs de huisarts gaan. Ik ken jou natuurlijk verder niet en weet ook niet hoe jouw bevalling en kraamtijd is verlopen dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen behalve dat het normaal is dat het wat langer duurt bij sommige vrouwen.

Ik had trouwens na 11 weken mijn eerste (en hele heftige) menstruatie, dat was 4 weken nadat ik stopte met borstvoeding geven. Ik heb toen meteen een spiraal laten plaatsen en daarna heb ik nog wel elke maand een menstruatie gehad maar wel stukken minder dan dat ik gewend was voor mijn zwangerschap.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Juutjepetuutje do 7 feb 2013 - 21:01

ik had de eerste keer na mijn ks ook een heel heftige menstruatie. was wel pas met een maand of 5 omdat ik bv gaf.

als je het niet vertrouwd even je ha bellen.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Paper Crown do 7 feb 2013 - 21:04

Bedankt allemaal! Wat een ellende he? Was 't me 9 maanden bespaard gebleven, krijg ik opeens 9 maanden aan gemiste menstruaties terug.

Dankje Fiwen! Toch best bijz dat mijn hormonen blijkbaar weer weten dat de baby eruit is en ik weer ongesteld word.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sterrin_ vr 8 feb 2013 - 2:06

Ik had het ook alle keren heel erg. Zelfs nadat ik na de tweeling pas na 15 maanden ongesteld werd. (borstvoeding) Dat was de 1e en de 2e keer, en nu valt het weer hard mee. Deze week was het pas de 5e keer na de tweeling, die zijn nu 22 maanden. Wel erg prettig zo lang geen ongesteldheid!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Annemie vr 8 feb 2013 - 2:21

Floor schreef:Als je het niet vertrouwd zou ik even bellen.
ik was ook zo heftig ongesteld na de keizersnede, verloor ook allerlei stolsel en veel bloed (meer dan 'normaal' bij mijn menstruatie). Ik was 6 weken na de keizersnede ongesteld.

+1, ik voelde het er ook echt uitlopen, moest elk half uur verschonen.Bij mij was het na 2 menstruaties weer normaal.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  piertje vr 8 feb 2013 - 7:53

Bij mij was het de eerste keren na de bevalling ook heel heftig. Ook met stolsels en al.
Nu (ruim 1,5 jaar later) is het bijna weer normaal, alleen bloed ik nog wel meer als voor de zwangerschap.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  iloverose vr 8 feb 2013 - 8:16

Ik was na 10 weken weer ongesteld en ook heel heftig ,ondanks dat ik alle voedings kolfde had niet verwacht dat zo snel weer oongesteld werd.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  PiP vr 8 feb 2013 - 9:47

Heb je nog gebeld?
Ik ben tijdens mij eerste menstruatie een flink stuk stolsel verloren. Dit was waarschijnlijk een stuk baarmoederslijmvlies.
De arts zei ook dat ik er dan nu waarschijnlijk in 1 keer vanaf was, dat sommigen veel kleine beetjes verliezen, wat denk ik nu bij jou het geval is.
Ik ben wel bij de hap geweest, maar dit was omdat ik de nacht ervoor ook al bij de hap was geweest ivm heftige buikpijn.
We dachten toen aan een placentarest toen ik dat verloor en dat mijn lichaam dat er met die pijn uitgewerkt had.
Was 4 bij 8 cm, net een bloederig stukje kipfilet Rolling Eyes
De dienstdoende arts zij dus dat het baarmoederslijmvlies was, mijn eigen huisarts dacht toch aan placentarest, maar achteraf is de pijn geweest van galstenen en moet dat stuk toch baarmoederslijmvlies geweest zijn... Snap je het nog? Laughing

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  CCC vr 8 feb 2013 - 10:19

Ik was ook na 4 weken alweer ongesteld en helaas ook enorm heftig.. Nog steeds trouwens...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown vr 8 feb 2013 - 10:39

Ja ik had gebeld want ik *sorry!!* dacht serieus dat er een hele placenta uit was gevallen. Zo goor! De gyn maakte zich niet heel druk omdat ik geen pijn heb of me ziek voel. Als t maandag nog zo erg is moet ik wel meteen komen. Ik ben natuurlijk nu al een jaar niet normaal ongesteld geworden, ik was in feb vorig jaar begonnen met de pil, en toen alle hormonenzooi.. Denk dat mijn lichaam aan t opschonen is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  chipa za 9 feb 2013 - 2:08

Ik verloor aan hele stolsels, zo groot als een tennisbal :shock:
Stond ik lekker te douchen verloor ik weer zo n mega stolsel. Bah, nee dat vertellen ze je niet dat je dat ook nog allemaal kan krijgen nadat je bent bevallen Wink
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Shopaholic zo 10 feb 2013 - 5:44

Ik had bij beiden een vrij normale menstruatie. Ze waren niet echt heel erg, maar wel wat langer als normaal en de 2e keer was het weer als vanouds. Was altijd maar kort ongesteld en nu ook weer, hooguit 3 tot 4 dagen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: