Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P)

3 plaatsers

Ga naar beneden

What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) Empty What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P)

Bericht  Jerry ma 10 sep 2012 - 0:19

M'n kat kwam net binnengewandeld en ik aaide haar over dr rug, toen ik een bubbeltje voelde bij haar ribben. Toen ik haar vacht aan de kant deed, zag ik een korstje (heeft ze wel vaker, waarschijnlijk ruzie met de buurkater, nu wel wat groter) met een drupje pus en daaronder dus een bultje. Ik heb een keukenpapiertje gepakt en op 't bultje gedrukt, waarna er nog veel meer pus uit kwam, wat nou niet echt naar bloemetjes rook... Uiteindelijk was het bultje min of meer weg en kwam er wat rodig vocht uit 't korstje...
De kat leek er geen last van te hebben, bleef vrolijk spinnend op m'n schoot zitten...

Moet ik hier iets mee? Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik weet niet zo goed of ik nou de dierenarts moet bellen, of dat ik het even moet aankijken. De kat zelf lijkt er niet zo heel erg veel last van te hebben... Als ik zelf een wondje/puistje heb, maak ik het altijd schoon met alcohol, maar weet niet of dat kat dát zo'n goed plan vindt...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) Empty Re: What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P)

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 0:37

Ik zou het even aankijken.
Als het binnen nu en een week wegtrekt, dan zal het een ontstoken wondje of iets in die richting zijn.

Als het blijft terugkomen, zou het een (goedaardig) gezwel kunnen zijn. Dat heb ik wel vaker bij honden en katten gezien. Als het ze begint te belemmeren in hun beweging, haalt de dierenarts het weg.

Gast
Gast

What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) Empty Re: What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P)

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 0:46

Je kan het beter schoonhouden met water wat gekookt geweest is en voor de rest even afwachten hoe het verder gaat.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:48

Duw nog even goed op de omliggende huid richting de wond om te kijken of er verder geen pus uitkomt. Zorg dat het schoon blijft en hou de wond en het gedrag van je kat goed in de gaten. Ze kan er koorts van krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 10 sep 2012 - 2:07

Het is echt goed leeg, zo goed dat ze er niet blij van werd angel
Bedankt voor 't meedenken, ik zal 't nog een paar dagen aankijken. Ben wel een beetje zo'n mutsie als er iets aan m'n kat mankeert... Schoonmaken met gekookt (afgekoeld) water, hoe vaak per dag wordt aangeraden?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 6:56

Ik denk dat je een minimum van twee keer daags moet aanhouden in het begin.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 10 sep 2012 - 7:21

Je kan het ook schoonmaken met sopje met Badedas, dat werkt heel goed tegen ontsteking. En verder gewoon even in de gaten houden of hij vrolijk blijft etc. Ik zou er nu nog niet mee naar de dierenarts gaan, want die doet er verder ook niks tegen. Pas als je merkt dat hij ziekjes wordt zou ik naar de DA gaan. Paar weken geleden was het nageltje afgescheurd bij mijn kat, vanaf t kussentje zeg maar, zat ook een dikke pus bult op, en na weekje in de badedas was het helemaal weg!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 9:10

Jawel hoor, een dierenarts spoelt de wond uit met een spuit, ontsmet hem, geeft een antibioticumkuur mee en zet een spuit met een ontstekingsremmer/pijnstiller.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 10 sep 2012 - 11:25

Dijn82 schreef:Jawel hoor, een dierenarts spoelt de wond uit met een spuit, ontsmet hem, geeft een antibioticumkuur mee en zet een spuit met een ontstekingsremmer/pijnstiller.

Ja dingen die vaak niet eens nodig zijn smile Zolang de kat niet ziek oogt etc is een antibiotica kuur etc niet nodig, net als pijnstillers. En schoonmaken kan je zelf dus ook goed smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 18:31

Meestal heelt dat vanzelf. Ik zou dus even aankijken maar wel in de gaten houden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 5:38

AngelNyn schreef:
Dijn82 schreef:Jawel hoor, een dierenarts spoelt de wond uit met een spuit, ontsmet hem, geeft een antibioticumkuur mee en zet een spuit met een ontstekingsremmer/pijnstiller.

Ja dingen die vaak niet eens nodig zijn What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) 561177 Zolang de kat niet ziek oogt etc is een antibiotica kuur etc niet nodig, net als pijnstillers. En schoonmaken kan je zelf dus ook goed What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) 561177

Pijnstillers zijn sowieso wel handig, want die werken ook ontstekingsremmend en als er stinkende pus uitkomt, betekent dat dat de wond al ontstoken is. Mijn kat had er koorts bij, vandaar de antibioticumkuur.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 5:40

Ik zou met antibiotica erg voorzichtig zijn. Vaak wordt er direct een kuurtje voorgeschreven en meestal is dat helemaal niet nodig.

Wanneer het beestje koorts en pijn heeft, is het een ander verhaal natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 11 sep 2012 - 5:54

Thanks voor het meedenken allemaal. Kattie is er niet minder vrolijk om en ze lijkt er geen last van te hebben. Ik hou het goed in de gaten en heb 't gister vandaag een beetje schoongemaakt met gekookt water.

Ga dit weekend een weekendje weg, hoop niet dat 't dan weer opspeelt silent
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 11 sep 2012 - 6:27

Jerry schreef:Thanks voor het meedenken allemaal. Kattie is er niet minder vrolijk om en ze lijkt er geen last van te hebben. Ik hou het goed in de gaten en heb 't gister vandaag een beetje schoongemaakt met gekookt water.

Ga dit weekend een weekendje weg, hoop niet dat 't dan weer opspeelt silent

Ik zou toch iets van Badedas gebruiken in gekookt water, ipv alleen gekookt water, dat werkt heel goed. Ik heb toen eerst paar dagen met soda en dettol geprobeerd, maar werkte niet, en na een paar dagen met Badedas begon het er steeds beter uit te zien. Wel even goed naspoelen de wond, iedere keer.

Deze Badedas is het trouwens:
What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) Badedas__67670_zoom
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry di 11 sep 2012 - 6:30

Nog nooit van gehoord (wel van Badedas, maar dan zie ik zo'n hele blije familie onder de douche staan 'zo in m'n sas met badedas')... Niet echt heel erg handig, aangezien het wondje aan de zijkant van de rug zit, dus moet ik bijna de hele kat onder de kraan houden om 't af te spoelen...

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 11 sep 2012 - 6:36

Jerry schreef:Nog nooit van gehoord (wel van Badedas, maar dan zie ik zo'n hele blije familie onder de douche staan 'zo in m'n sas met badedas')... Niet echt heel erg handig, aangezien het wondje aan de zijkant van de rug zit, dus moet ik bijna de hele kat onder de kraan houden om 't af te spoelen...

Nee gewoon met een watje deppen (sopje met Badedas) en daarna met een watje, gedrenkt in schoon gekookt water, na deppen What to do met de kat? (beetje onsmakelijk:P) 561177

Het is trouwens wel een hele chemische kleur groen, en het ruikt naar dennen, maar het werkte hier als een trein! En er staat of Classic of Original op de fles, maar de flessen zien er hetzelfde uit. Gewoon bij iedere drogist te koop.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: