Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Chocoladetaart - HET recept gezocht!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 8:55

Mijn schoonzusje wordt 18 jaar en ik heb beloofd morgen een grote chocoladetaart te bakken! Nu ben ik op zoek naar HET recept. Het moet niet te duur en te ingewikkeld zijn, en het liefst met melkchocolade, want die eet ze het liefst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Mida4you do 7 feb 2013 - 9:01

Deze is echt te lekker!!! Hij is ongelooflijk machtig maar zoooooooo lekker. Heb deze taart al 2x gemaakt. Afgelopen dinsdag ben ik bij vriendinnen geweest en heb ik deze gemaakt en ze waren er helemaal weg van. De pure chocola kun je eventueel vervangen met melkchocolade. Owja en ik heb er geen drank ingegooid. Aanrader!

http://www.smulweb.nl/recepten/1124295/Truffeltaart
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Linda do 7 feb 2013 - 9:01

Ik heb deze net gemaakt. Super easy. En kan vast ook met melkchocolade.

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=42419

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:04

Ik wil binnenkort deze maken, staat nu in de Allerhande:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/900664/mississippi-mud-pie/?rq=chocolade+mud

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:06

Ja die had ik gelezen inderdaad Jackie, alleen met drank en pure chocolade is die nu niet zo handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Femmem do 7 feb 2013 - 9:11

Ik vind deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=36798 super lekker!

Ik doe dan:
150 gr chocolade
250 gr roomboter
320 ml melk
440 gr suiker
2 grote eieren
200 gr zelfrijzend bakmeel
100 gr cacao

Melkchocolade wordt bijna nooit in taarten gebruikt dacht ik, dus weet niet hoe 'geschikt' dat is.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:13

Welke maat bakvorm gebruik jij bij die taart?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Femmem do 7 feb 2013 - 9:19

Een heel gewone springvorm van 24 cm, pak 'm ook niet in met folie oid zoals bij het recept staat
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:21

Oké! Ik heb namelijk een vrij grote vorm, volgens mij 26.

http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/chocoladetaart/chocoladetaart-chocoladeglazuur deze klinkt ook wel lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Linda do 7 feb 2013 - 9:22

Pippa schreef:Oké! Ik heb namelijk een vrij grote vorm, volgens mij 26.

http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/chocoladetaart/chocoladetaart-chocoladeglazuur deze klinkt ook wel lekker.

Dit is de nog simpelere versie van degene die ik net plaatste.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Minx do 7 feb 2013 - 9:24

chocolade cheesecake

ik zou alleen wel de ingredienten behalve de boter en de oreo halveren. Want hij is echt heel erg machtig. En als het kan in een cakeblik oid. Daar word die wel goedkoper van.

175 gram Oreo koekjes
100 gram ongezouten boter, gesmolten
150 ml slagroom
200 gram pure chocola van goede kwaliteit
150 gram melk chocola van goede kwaliteit
500 gram verse roomkaas
400 gram ricotta
175 gram fijne kristalsuiker
1 tl vanillearoma
6 eieren, gesplitst
Chocoladekrullen ter garnering

Verwarm de oven voor op 150 graden. Vet een springvorm van 24 cm in en bekleed de bodem met een vel bakpapier.
Verkruimel de koekjes in de keukenmachine.
Meng de gesmolten boter en druk het kruimelmengsel op de bodem van de bakvorm, laat 10 min opstijven in de koelkast.

Doe de room met de chocolade in een hittebestendige kom en verwarm boven een pan met kokend water (het water mag de kom niet raken). Zet het buur uit en laat de chocolade smelten en daarna iets afkoelen.

Meng roomkaas, ricotta, suiker en vanillearoma in de keukenmachine door elkaar. Meng de eierdooiers er een voor een door. Voeg het chocolademengsel toe en mix kort. Doe het mengsel in een grote kom.

Klopt in een andere kom de eiwitten tot stijve pieken en spatel ze voorzichtig door het chocolademengsel. Schep dit in de vorm op de koekkruimels en strijk glad. Zet de bakvorm in het midden van de oven en bak in 2 uur en 15 minuten langzaam gaar. Het midden is dan nog een beetje zacht. Schakel de oven uit, laat de taart er 1 uur in afkoelen en zet vervolgens nog een nacht in de koelkast. Garneer met chocoladekrullen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Linda do 7 feb 2013 - 9:26

Minx, die klinkt echt goddelijk!!! bounce

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:28

Linda, jouw taart staat ook op mijn lijstje, hij klinkt ook gewoon cool..haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Femmem do 7 feb 2013 - 9:31

Pippa schreef:Oké! Ik heb namelijk een vrij grote vorm, volgens mij 26.

http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/chocoladetaart/chocoladetaart-chocoladeglazuur deze klinkt ook wel lekker.

Dan wordt de taart wat lager en kan 'ie wat korter in de oven.
Ik combineer 'm ook wel eens met kersenvlaaivulling, vind ik erg lekker! Maar daar moet je maar net van houden.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Linda do 7 feb 2013 - 9:33

Pippa schreef:Linda, jouw taart staat ook op mijn lijstje, hij klinkt ook gewoon cool..haha!

En hij is heerlijk! Heb hem al tig keer gemaakt. Morgen trakteer ik hem op m'n werk, met blauwe muisjes erover gestrooid.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Minx do 7 feb 2013 - 9:55

Linda schreef:Minx, die klinkt echt goddelijk!!! bounce

geloof mij dat is ie ook, het is alleen echt een betonblok, de volgende keer dat ik hem maak halveer ik ook de hoeveelheden. Want dit was echt veel te veel
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Linda do 7 feb 2013 - 10:04

Minx schreef:
Linda schreef:Minx, die klinkt echt goddelijk!!! bounce

geloof mij dat is ie ook, het is alleen echt een betonblok, de volgende keer dat ik hem maak halveer ik ook de hoeveelheden. Want dit was echt veel te veel

Ik kan op dit moment heel veel hebben. laughcry Razz

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Chocoladetaart - HET recept gezocht! Empty Re: Chocoladetaart - HET recept gezocht!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum