Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy?

4 plaatsers

Ga naar beneden

iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy? Empty iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy?

Bericht  duckie do 7 feb 2013 - 3:31

wij vliegen binnenkort met ryanair maar nu kan ik niet helemaal duidelijk vinden over het meenemen van buggys
wel over kinderen onder de 2 jaar maar niet over oudere kinderen...
iemand hier ervaring mee?
ze hebben het er over dat je buggys kunt beschermen in een speciale tas maar das niet verplicht toch?
en ook over iets van een speciale gordel voor kinderen vanaf 2 jaar maar ik neem aan dat dat ook niet verplicht is en dat de gewone vliegtuig gordel voldoende is
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy? Empty Re: iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy?

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 3:50

Voor zover ik weet gaan de buggy´s gewoon in het ruim bij de koffers en die speciale gordels waren bij ons destijds gewoon in het vliegtuig aanwezig. Die kreeg je dan van de stewardess.

Gast
Gast

iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy? Empty Re: iemand wel eens met ryanair gevlogen met kids en buggy?

Bericht  duckie do 7 feb 2013 - 3:57

ze heeft nu namelijk een eigen stoel en zit dus niet op schoot en dit vermelden hun:

Overeenkomstig de veiligheidsvoorschriften van Ryanair mogen autozitjes en zittingverhogers niet aan boord van het vliegtuig worden gebruikt.
De hieronder vermelde kinder veiligheidssystemen en houdingsondersteuningen mogen in combinatie met de standaard vliegtuiggordel gebruikt worden, afhankelijk van bepaalde veiligheidsbeperkingen.
Kinder veiligheidssystemen
De volgende kinder veiligheidssystemen zijn voor gebruik toegestaan aan boord van een Ryanair vliegtuig:

• Veiligheidsgordel voor baby (geleverd door Ryanair)
  • Amsafe CARES harness (zelf meegenomen door passagier)
Veiligheidsgordel voor baby
Een veiligheidsgordel van een baby loopt door de gordel van de begeleidende volwassene (ouder dan 16 jaar). Baby’s tussen 7 dagen en 23 maanden moeten op schoot zitten van een begeleidende volwassene.
Amsafe CARES Kinder vliegtuig veiligheidssysteem
Het CARES veiligheidssysteem is een riem en gesp systeem dat aan de vliegtuigstoel gehecht wordt en wordt gebruikt in combinatie met de veiligheidsgordel van het vliegtuig.
Het is goedgekeurd voor gebruik door kinderen die wegen tussen 22 en 44 pond (10kg – 20kg).
Het systeem kan niet gebruikt worden door kinderen onder de 2 jaar.
Een passagier die gebruik maakt van een CARES veiligheidssysteem moet vergezeld worden door een volwassene (ouder dan 16 jaar).
Het veiligheidssysteem moet gebruikt worden volgens de instructies van de fabrikant (gewicht, leeftijd, installatie) en wij adviseren passagiers de installatie instructies bij de hand te hebben voor gebruik aan boord.

dit is namelijk wat ik lees over het vervoer van buggys bijhun op de site:

Kinderwagens en buggies zijn ongeschikt voor vervoer per vliegtuig als ze niet beschermd zijn door een beschermhoes en daarom raden wij het gebruik hiervan aan. Hieronder staan links van bedrijven die beschermhoezen voor kinderwagens verkopen of u kunt contact opnemen met de fabrikant of de leverancier van uw kinderwagen.

vorig jaar met arke hadden we de buggy ook gewoon zonder hoes in het ruim en zat ze nog op schoot en kregen we daar een aparte gordel voor maar nu omdat ze 2 is moet ze een eigen stoel maar zoals ik het goed begrijp zijn het alleen adviezen geloof ik en geen van beide verplicht denk ik??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 7 feb 2013 - 4:36

Wij zijn met Ryanair naar Tanger (Marokko) gevlogen. De buggy's moesten we wel echt bij de balies (gratis) inchecken, de rest kon gewoon bij de ingang van ryanair.
De buggy's neem je daarna weer mee tot aan het vliegtuig, daar worden ze in het ruim gezet. Wij hadden geen beschermhoezen oid. Ik denk dat dat voornamelijk een advies is voor mensen die een duurdere kinderwagen/buggy meenemen.
En ze zaten gewoon in de normale standaard gordels die bij de stoelen zitten. Ik heb alleen maar extra gordels gezien om een baby mee bij jezelf vast te maken, niet voor 2+ kinderen. Dus een speciale of extra gordel lijkt mij niet verplicht, of de regels moeten per 1 januari aangepast zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Elodie do 7 feb 2013 - 5:19

Zoals Coco zegt, ging het bij ons ook.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Sophiee do 7 feb 2013 - 7:51

Ik heb een maand geleden gevlogen met Ryanair. Wij hadden de keuze of we de wandelwagen meenemen tot aan het instappen en in het ruim lieten leggen, of mee in te checken. We hadden de Bugaboo bij en hebben m in n transporttas ingecheckt via een speciale balie. Wij vlogen overigens vanaf Weeze, terugweg vanag Malaga. Daar ging het precies hetzelfde.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  duckie vr 8 feb 2013 - 0:53

Sophiee schreef:Ik heb een maand geleden gevlogen met Ryanair. Wij hadden de keuze of we de wandelwagen meenemen tot aan het instappen en in het ruim lieten leggen, of mee in te checken. We hadden de Bugaboo bij en hebben m in n transporttas ingecheckt via een speciale balie. Wij vlogen overigens vanaf Weeze, terugweg vanag Malaga. Daar ging het precies hetzelfde.

wij gaan ook vanaf weeze naar malaga;) maar dan moet het wel goed komen denk ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Sophiee vr 8 feb 2013 - 4:37

duckie schreef:
Sophiee schreef:Ik heb een maand geleden gevlogen met Ryanair. Wij hadden de keuze of we de wandelwagen meenemen tot aan het instappen en in het ruim lieten leggen, of mee in te checken. We hadden de Bugaboo bij en hebben m in n transporttas ingecheckt via een speciale balie. Wij vlogen overigens vanaf Weeze, terugweg vanag Malaga. Daar ging het precies hetzelfde.

wij gaan ook vanaf weeze naar malaga;) maar dan moet het wel goed komen denk ik

Vast wel! Wij vliegen deze zomer weer, was goed bevallen!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Bericht  duckie vr 8 feb 2013 - 4:39

even een andere vraag als jullie vorige maand daarheen zijn geweest, hoe was de temperatuur daar ongeveeer?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Sophiee vr 8 feb 2013 - 8:35

duckie schreef:even een andere vraag als jullie vorige maand daarheen zijn geweest, hoe was de temperatuur daar ongeveeer?

We hebben de hele week zon en tussen de 18 en de 25 graden gehad. Was de week van kerst en oud en nieuw. 's Ochtends was het fris, 's middags heerlijk warm!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: