Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat mis jij van vroeger?

+25
Rouxxxe
Rovine
SoGood
Manderijn
Jezzie
Derpy
Pommes
Ragazza
Carra
Kreeftje
Jeanette
loura
Slakje
_Lacey_
Sam
Beachgirl
Taeda
rapa nui
Kowalski
Sugarfall
Tamagotchi
Sterre
bolus26
Elliot
Fortissimo
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 2:37

Niet zozeer dingen die je kon kopen, maar bijvoorbeeld gebeurtenissen?

Wat ik mis:
Elk jaar op skivakantie, in hetzelfde appartement.
De vakanties met mijn papa en mama.
Op vrijdagavond 'het dorp in', in het donker. Dat was zo gezellig en dan kochten we altijd een gebakje bij de bakker (ja, ik werd niet van de lucht dik Wat mis jij van vroeger? 253468018)
Knuffelen met mijn vader in bed, na het eten. De dag doornemen.

Waarom open ik nu weer dit topic, zit hier vervolgens tegen de tranen te vechten. Domme, emotionele muts.. Wat mis jij van vroeger? 1270000679


Laatst aangepast door Fortissimo op do 7 feb 2013 - 3:58; in totaal 1 keer bewerkt
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Elliot do 7 feb 2013 - 2:43

De gezinsvakanties in Engeland, zwemmen in Cornwall in 'ons' zwembad bij Bude en picknicken langs de sluisjes daar.
's middags theedrinken met mijn moeder als ik uit school kom.
Op zondagochtend stiekem nog even tussen mijn ouders in bed kruipen.
Logeerpartijtjes bij mijn zus in haar grote slaapkamer in de kelder.

Ik word ook altijd emotioneel van dit soort dingen, haha. Toen ik voor het eerst in ons nieuwe huis ging slapen moest ik huilen toen ik bij mijn ouders vandaan reed, omdat ik daar nooit meer zou wonen. Ik ben ook een muts! Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  bolus26 do 7 feb 2013 - 2:46

ik ook hoor elliot!

wat ik vooral mis is dat mn thuis van vroeger niet meer bestaat. wel heb ik nog een gevoel van thuiskomen bij mn moeder/ouderlijk huis maar t is echt niet hetzelfde omdat mn ouders gescheiden zijn.

en ik mis de gesprekken met mn vader

en heel oppervlakkig: mijn lijf van voor ik ziek werd in maatje 36/38
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 2:56

Vooral toen ik dat laatste opschreef kwam dat. Zo stom! Want mijn papa is nog gewoon bij mij, mist mij als de neten sinds ik uit huis ben (hoor ik van anderen, niet van hemzelf Wink Het is zo'n lieverd!). Wat dat aan gaat heb ik helemaal niks te klagen..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Sterre do 7 feb 2013 - 3:19

Wie was jij hiervoor Fortissimo? Ik dacht heel lang aan iemand, maar ik ben er nu vrij zeker van dat je dat niet bent.

Ik mis ook wat kneuterige dingen van vroeger:

- De vakanties in Zwitserland; picknicken bij koude bergbeekjes, mooi wandelingen en 's avonds uren tafeltennisen met andere kinderen
- Met mijn moeder 'hout sprokkelen' voor de houtkachel, en natuurlijk de gezellige winterdagen waarop de kachel aan was
- Kamperen en fietsvakanties in Nederland met mijn ouders en broertje

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 3:33

Sterre schreef:Wie was jij hiervoor Fortissimo? Ik dacht heel lang aan iemand, maar ik ben er nu vrij zeker van dat je dat niet bent.

Ik mis ook wat kneuterige dingen van vroeger:

- De vakanties in Zwitserland; picknicken bij koude bergbeekjes, mooi wandelingen en 's avonds uren tafeltennisen met andere kinderen
- Met mijn moeder 'hout sprokkelen' voor de houtkachel, en natuurlijk de gezellige winterdagen waarop de kachel aan was
- Kamperen en fietsvakanties in Nederland met mijn ouders en broertje

Huh? En dat weet je n.a.v. dit topic? :O
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Sterre do 7 feb 2013 - 3:35

Haha nee, gewoon aan de hand van je manier van schrijven in meerdere topics. Ik dacht: laat ik het gewoon eens vragen want anders blijf ik het me afvragen Very Happy.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Tamagotchi do 7 feb 2013 - 3:44

Gewoon geen zorgen en verantwoording hebben, een vader en moeder waar je tegenop kan kijken en 'schoppen' als je daar zin in hebt. Gewoon het kneuterige gezinsleven zeg maar. Een kopje thee met een koekje uit school, gezamelijk eten, 's avonds nog even op de bank tv kijken en dan naar bed met een verhaaltje... Gebeurt nu ook wel in ons eigen gezin, maar het voelt anders. Wel fijn, maar nu heb je altijd 'zorgen' en 'verantwoordelijkheid'.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 3:51

De vrijdagavonden bij mijn ouders thuis. Bankhangen met Bacardi Breezer en lekkers. Gewoon gezellig knus met het gezin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Sugarfall do 7 feb 2013 - 3:59

Wel leuk om hier zo even over na te denken.

-Elke vrijdag vroeg wakker gemaakt worden door mijn moeder, om vervolgens naar het huis van mijn tante te gaan waar al mijn andere tantes en nichtjes/nichten ook kwamen, allerlei eten te bereiden, naar de bazaar gaan en vervolgens wachten tot ''de mannen'' terug waren van het gebed en dan met iedereen heerlijk eten en muziek luisteren.

-Avond aan avond met mijn nichtje uit het raam kletsen, zij woonden naast ons, en en onze ramen lagen heel dicht naast elkaar, hele gesprekken hebben we daar gevoerd, en dan snel naar bed als onze ouders naar boven kwamen.

-Als ik niet kon slapen naar beneden gaan, dan nam mijn moeder me altijd mee de tuin in en dronken we thee, terwijl ze verhalen over vroeger vertelde totdat ik moe werd.

-Met mijn moeder en oma de stad in, boodschappen halen en daarna iets drinken en heel veel kletsen.

-Met mijn oma ''schooltje'' spelen, ik liet haar dan altijd hele opstellen schrijven, wat zij ook braaf deed, en ik ging het dan nakijken.

-Op school zitten en wachten tot het tijd was om naar huis te gaan, en dan steeds uit het raam kijken of mijn moeder er al aankwam, helemaal opgelucht zijn als dat dan eindelijk zo was!

-Thuis tv kijken met het hele gezin, gewoon dat iedereen lekker thuis was en verder niets bijzonders.

-In de zomer de hele middag in de keuken staan en allemaal eten bereiden met mijn moeder en tantes, om vervolgens naar een park hier in de buurt te gaan met heel veel familie en de BBQ, muziek maken en eten, zo leuk!

Ik mis vast nog wel meer, maar dit is zo wat het eerste in mij opkomt. Hahaha ik word hier ook emotioneel van!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 4:10

Ik heb er ook nog wel meer.. smile

Samen met papa een visje eten en kijken bij de zee (daar kunnen we allebei enorm van genieten). Vooral als ik ziek was gebeurde dit, haring is immers gezond van je en werd je beter van! Haha.
Bij papa langs op het werk, om even een kopje koffie te drinken (al doe ik dit nu nog wel eens als het uit komt, maar komt niet veel meer voor).
Op het bord bij mijn vader werk had ik geschreven dat ik de toekomstige cheffin zou worden daar. Met spelfout en al smile
De keer met Sinterklaas dat ik een Baby Born kreeg. Nu, achteraf, vind ik dat nog steeds een te gek cadeau. Veel te duur, maar wat was ik blij en trots. Evenals de Furby. Hier had ik zelf voor gespaard, maar uiteindelijk heeft mijn zus hem voor me betaald. Zo onwijs lief.
De logeerpartijtjes bij mijn oudste zus. We schelen zo'n 11 jaar, dus die was het huis al uit toen ik opgroeide.
Mijn mama was altijd thuis als ik uit school kwam, echt fijn. Dan speelde ik vervolgens met mijn surrogaatbroertjes (daar ben ik mee opgegroeid) hutje bouwen in de tuin van stoelkussens of landje pik op straat. Toen werd er nog op straat gespeeld.

Oh man, ik moet ophouden haha.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Kowalski do 7 feb 2013 - 4:40

Ik moet nu al huilen, zonder dat ik iets op heb geschreven Wat mis jij van vroeger? 1270000679

Wel leuk om jullie dingetjes te lezen!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  rapa nui do 7 feb 2013 - 6:01

Het gevoel van oneindige tijd. Oudjaarsavonden waarvoor ik speciaal een tijdschrift kocht of boek liet liggen omdat je zo lang mocht opblijven en het duurde ook echt urenlang terwijl nu zo'n avond voorbij vliegt. Zomervakanties die zooo laaang duurden, terwijl ze nu voorbij vliegen.

Zorgeloosheid over zoveel dingen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Taeda do 7 feb 2013 - 6:04

-Na het eten op schoot kruipen bij mijn vader tijdens het bijbellezen.
-Kamperen met het gezin, nergens zorgen om maken, niks plannen.
-Disneyfilms kijken bij mijn oma en opa.
-De Ariëlclub met mijn beste vriendin, dat was echt onze wereld.
-Her schrijf/puzzelschriftje met mijn zus, om de avond schreven we iets voor elkaar.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Beachgirl do 7 feb 2013 - 6:16

De zaterdagavonden dat mijn oma mijn haren waste. Dat kon ze zo heerlijk!
En op zondagochtend dan weer koffie drinken bij oma, en voordat ik weer naar huis ging mocht ik altijd een chocolaatje pakken uit het "chocolaatjeskastje".
Mis mijn oma gewoon heel erg... Cry
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Sam do 7 feb 2013 - 7:02

Wat ik als enige écht écht mis, is dat ons gezin toen nog samen was.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  _Lacey_ do 7 feb 2013 - 10:27

Het zorgeloze.

En de logeerpartijtjes bij oma. Dan ging ik eerst in bad (dat hadden we thuis toen nog niet) en als ik dan weer beneden kwam had oma wierrook aangestoken en kreeg ik nog wat lekkers. Daarna samen slapen in haar grote bed en lachen om de geluiden bij de buurman (het huis was best gehorig).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 22:44

Het klinkt ook heel erg mooi hoe je het omschrijft SF!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Slakje do 7 feb 2013 - 22:54

Als het onweerde maakte mama lekkere warme chocomelk, stak ze kaarsjes aan, kropen we dicht bij haar op de bank met een dekentje over ons en vertelde ze ons de hele avond lang sprookjes.

En mijn buurjongen; we gingen altijd samen spelen in de bossen, kersen plukken bij de imker (en daar deden we ook klusjes en dan kregen we daar snoepjes voor in de plaats), naar het zwijn kijken (die had te toepasselijke naam Kotelet), klimmen in de bomen, rollen in de modder, ...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  loura do 7 feb 2013 - 23:30

Wat ik mis is echt het super blije gevoel dat het weekend is. Na een week naar school sprong ik echt een gat in de lucht als het eindeeeeelijk weekend was. Nu vind ik het wel fijn om weekend te hebben maar ik weet ook dat het weekend zo weer voorbij is. Vroeger ging de tijd veel langzamer.

loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Jeanette do 7 feb 2013 - 23:31

- Het zorgeloze. Ik vergeet nooit meer dat iemand vroeger ooit eens zei dat ik moest genieten van mijn jeugd, want dat zou zo voorbij zijn. Wat een klets dacht ik toen, maar diegene heeft wel gelijk gehad.

- Mijn buurjongen. Wij waren echt 2 handen op 1 buik en altijd bij elkaar. Helaas uit elkaar gegroeid en heb hem nu al 2 jaar niet gezien.

- Bij mijn opa en oma stiekem in het schapenschuurtje roken met mijn nicht

En zo kan ik wel uren doorgaan haha
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Kreeftje do 7 feb 2013 - 23:41

Leuk topic!

-ik mis de zaterdagen bij ons thuis vroeger. Was echt de zoete inval bij ons, iedereen kwam wel even een kop koffie drinken, of gewoon even kletsen

-de vrijdagavonden met mijn moeder. Mijn vader ging dan altijd kaarten in het café, en wij gingen dan eerst boodschappen doen, en lekkere dingen halen, en dan 's avonds lekker met z'n 2en op de bank tv kijken

-onze vakanties met het gezin. We gingen altijd 3 weken kamperen in zuid Frankrijk en 1 week op wintersport in de carnavalsvakantie. Heerlijk!

- mijn moeder had altijd muziek op staan, was het eerste wat ze deed als ze 's morgen benenden kwam. Is wel iets wat ik van haar over heb genomen laughcry

-en gewoon het supervertrouwde gevoel wat je thuis had.
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Carra do 7 feb 2013 - 23:43

Ik word al emo van jullie verhalen!

- Samen met mijn vader vissen. Hij met een grote hengel en in met een kleintje. Als ik dan een visje had was moest hij hem van het haakje halen. Die heerlijk stille zomeravonden konden wat mij betreft eeuwig duren.

- Op zondagochtend als ik wakker was, klopte ik op de muur om te kijken of mijn zus ook wakker was. Dan riep ze me en mocht ik nog even bij haar in bed. Daarna gingen we samen naar beneden om plaatjes te draaien op de platenspeler.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Ragazza vr 8 feb 2013 - 0:33

Ik mis de schoolvakanties, die duurden altijd eindeloos voor mijn gevoel. Wat mis jij van vroeger? 561177
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Pommes vr 8 feb 2013 - 1:01

Ik mis het hutten bouwen met verdiepingen en balkons.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mis jij van vroeger? Empty Re: Wat mis jij van vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum