Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vroeger en nu - tijdsbesteding

+8
Jeanette
Silver
Pluk
Lotus
Flinder
Caro
Flippin' Bitch
Pussycat
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:42

Wat deed jij vroeger heel vaak dat je nu nalaat? VB:

Ik zit nu al mijn administratiemappen te herordenen. Tabblaadjes, netjes opschrijven wat waarbij hoort, insteekhoesjes, alles op datum etc. Als kind (jaja, van voor het internettijdperk) kon ik daar echt uren mee zoet zijn.

Of wat dacht je van boeken lezen? Ik ging gewoon op de bank zitten en een hele vrije middag of avond lezen. Of rond deze tijd van het jaar gingen wij als gezin kerstkransen maken. Die hing mijn moeder dan door het hele huis op.

Nu ik ouder ben, merk ik dat ik er mezelf echt toe moet zetten om dat soort dingen te doen. Wat zijn jullie voorbeelden van dingen die je vroeger graag en makkelijk deed, maar die je bij het ouder worden hebt vervangen door andere dingen? Oh ja, je moet ze stiekem wel missen en weer willen invoeren Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Pussycat do 2 dec 2010 - 1:53

uren op me slaapkamer met de barbies spelen. Dat vond ik altijd zo heerlijk samen met mijn zusje. Zou ik best wel weer willen. Hele verhalen altijd...

Of tekenen was altijd een grote hobby van me, maar de laatste paar jaar komt het er niet meer van/te druk.

Sowieso sinds ik samenwoon heb ik weinig hobby's verder meer eigenlijk. Ben druk genoeg met werk en huishouden etc..
En vind het nu heerlijk om samen met mijn vriend van elkaar te genieten.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Flippin' Bitch do 2 dec 2010 - 3:04

Een beetje vergelijkbaar met Pussycat:

Als kind kon ik uren tekenen, je gaf me een papiertje en ik was uren zoet. Net als met Barbies, daar kon ik ook uren mee bezig zijn. Verder lezen en verhalen schrijven. Vanaf mijn 10e heb ik heel veel toneel gespeeld, dat doe ik sinds de zomer niet meer.

Paardrijden heb ik ook altijd gedaan, alleen vond ik het lastig om na mijn verhuizing weer een leuke manege te vinden. Daarom ben ik gisteren wezen kennismaken bij een verzorgpaard, waar ik dan 2 dagen per week op zou kunnen rijden.

Eigenlijk neem ik nooit meer zo de tijd voor bovenstaande dingen, ik zit veel achter de computer.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Caro do 2 dec 2010 - 3:10

Ik mis het urenlang lezen. Gewoon de hele dag in een boek zitten en lezen. Maar nu moet je de was doen, de hond uitlaten en nog 100 klusjes waar ik een hekel aan heb.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Flinder do 2 dec 2010 - 3:30

Vroeger als kind lag ik heel vaak onder dekens met mijn knuffels te spelen. Toen was ik wel echt pas een jaar of acht, gok ik. Maar dat vond ik echt heel fijn en lekker warm bovendien!
Later las ik heel vaak en dan echt uren. Of zat ik heel vaak 's middags een dvd te kijken en dan was ik echt geirriteerd als mijn moeder me vroeg om even een boodschap te doen/de tafel te dekken. Nu neem ik te weinig tijd om dat nog eens 's middags te doen: lezen of dvd kijken of gewoon niksen.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Lotus do 2 dec 2010 - 4:22

Vroeger kon ik uren achter elkaar lezen. Dat doe ik nu vrijwel nooit meer en ergens mis ik dat wel.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Pluk do 2 dec 2010 - 4:47

Lezen, lezen, lezen en nog eens lezen. Dat was vroeger zo'n beetje het enige dat ik deed en nu heb ik al drie weken Haar naam was Sarah naast me liggen en ben ik pas bij pagina 24 :shock:

En zingen, dat deed ik vroeger veel en dan nam ik het op op een bandje king Of samen met een vriendin met microfoons achter de computer liedjes mee zingen.


Laatst aangepast door Pluk op do 2 dec 2010 - 4:56; in totaal 1 keer bewerkt
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 4:55

Met Barbies spelen, playbacken, shows verzinnen, bordspelletjes spelen en ik bracht uren door op de manege.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Silver do 2 dec 2010 - 5:08

- Met barbies spelen
- uren achter elkaar lezen
- uren in het bos omspoken, had bij elke boom een verhaal
- elke middag bij mijn oom en tante friese paarden poetsen
- van heel veel dingen met elkaar nieuwe leuke kaarten creëren.

Ik heb nu een druk leventje waardoor alle hobby's zjn blijven ligen,
zo nu en dan pak ik mijn leesboek wel weer us, maar dan heb ik het over een halfuurtje ofzo.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Jeanette do 2 dec 2010 - 8:50

- Knutselen
- Met barbie's spelen
- playbackshow's
- sporten (maar dat is mijn eigen schuld, moet gewoon weer beginnen haha)

Die goede oude tijd haha.. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 8:56

Vroeger was ik echt een boekenwurm, kon zo een boek per dag lezen. En ik probeerde zelf zo nu en dan ook nog wel eens korte verhaaltjes te schrijven. Nu lees ik eigenlijk vrijwel niet meer, hoewel ik het nog altijd leuk vind, ik neem de tijd er alleen nooit meer voor (ik wil nog altijd een abbo bij de bieb, maar ik twijfel omdat ik me afvraag of ik dan ineens wél meer zou gaan lezen), en verhaaltjes schrijven doe ik al helemáál niet meer, het enige wat ik nu schrijf, zijn brieven :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Caroow zo 5 dec 2010 - 2:22

Ik kon vroeger uren lezen en niet merken dat de tijd voorbij ging. Ik hoorde dan niks meer en ging helemaal op in mijn boek.
Nu kijk ik om de twee bladzijden hoe laat het is en hoe lang ik nog tijd heb. Gelukkig lees ik nog steeds wel enorm veel, veel ontspannender dan tv kijken of internetten vind ik.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Susan zo 5 dec 2010 - 2:25

Vroeger schreef ik veel meer puur voor de lol, zonder er ooit iets mee te doen. Fictieve tijdschriftartikelen, Mijn Geheim-achtige verhalen, dat soort dingen.

Ik las toen trouwens ook veel meer, ik nam rustig 25 boeken mee op kerstvakantie en las ze allemaal uit, maar dat ik dat nu niet meer doe is gewoon een kwestie van tijdgebrek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  smooch zo 5 dec 2010 - 2:29

Wat Caroow zegt heb ik ook. Vroeger kon ik super veel lezen en had ik alle tijd voor, nu kijk ik ook regelmatig op de klok hoe laat het is en hoeveel tijd ik nog heb.

- met de barbies spelen met mn zussen, hele fantasie verhalen kwamen daar altijd uit
- toneelstukjes verzinnen
- dansen heb ik vanaf mn 3e gedaan tot mn 20e. Nu doe ik niks meer met dansen behalve als ik uitga, vindt dat erg jammer maar heb er gewoon de tijd niet voor.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Phileine zo 5 dec 2010 - 2:45

Vroeger was ik sowieso zaterdag de hele dag op de manege te vinden en soms zondag ook. Doordeweeks speelde ik met vriendinnen of met lego/barbie/playmobile. Lezen deed ik ook graag.

Op de middelbare school luisterde ik 's middags vaak muziek, speelde samen of met een vriendin computerspelletjes en ik puzzelde veel. Ook las ik veel boeken.

Mijn vrijetijdsbesteding lijkt nog veel op die uit mijn middelbare schooltijd. Alleen puzzelen doe ik nu nooit meer (jammer, want ik vind het nog wel leuk) en ik luister naar andere muziek.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeger en nu - tijdsbesteding Empty Re: Vroeger en nu - tijdsbesteding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum