Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

houdbaarheid

+2
Toet
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

houdbaarheid Empty houdbaarheid

Bericht  duckie wo 6 feb 2013 - 3:24

ik heb hier wel eens van die potten staan met augurken of zilver uitjes of gegrilde paprikas en dat is na openen 3 dagen houdbaar of beperkt houdbaar... maar zon pot paprikas heb ik echt niet in 3 dagen op en wat is nou beperkt dan?
hoe gaan jullie daar mee om?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Toet wo 6 feb 2013 - 3:33

Is dat zo ja? Wij doen gerust een maand met zo'n pot, als het niet langer is laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Rush wo 6 feb 2013 - 3:35

Toet schreef:Is dat zo ja? Wij doen gerust een maand met zo'n pot, als het niet langer is houdbaarheid 394967
Ik ook hoor!

Net als met appelmoes, na openen 3 dagen houdbaar. Het staat hier sowieso 3-4 weken in de koelkast. Heerlijk! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Toet wo 6 feb 2013 - 3:41

Rush schreef:
Toet schreef:Is dat zo ja? Wij doen gerust een maand met zo'n pot, als het niet langer is houdbaarheid 394967
Ik ook hoor!

Net als met appelmoes, na openen 3 dagen houdbaar. Het staat hier sowieso 3-4 weken in de koelkast. Heerlijk! Very Happy

Oh hahah nou dan weet ik niet welke appelmoes jij hebt maar daar zit bij ons meestal na een weekje wel schimmel in.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Fortissimo wo 6 feb 2013 - 3:43

Die dingen zijn toch al zuur? Bij mijn ouders thuis staan die dingen ook echt maanden in de koelkast.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Rush wo 6 feb 2013 - 3:44

Toet schreef:
Rush schreef:
Toet schreef:Is dat zo ja? Wij doen gerust een maand met zo'n pot, als het niet langer is houdbaarheid 394967
Ik ook hoor!

Net als met appelmoes, na openen 3 dagen houdbaar. Het staat hier sowieso 3-4 weken in de koelkast. Heerlijk! Very Happy

Oh hahah nou dan weet ik niet welke appelmoes jij hebt maar daar zit bij ons meestal na een weekje wel schimmel in.
Appelmoes waarvan het deksel goed dicht kan houdbaarheid 1578173417. Als ik het deksel niet goed dicht heb, dan staat er ook met een week schimmel op. Maar ik gebruik de appelmoes meestal 3 of 4x per potje en ik eet het niet wekelijks, dus reken maar uit.

Als er een beetje schimmel op staat schep ik dat er ook nog wel eens uit als het een nog bijna vol potje is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Elliot wo 6 feb 2013 - 3:47

Wow, 3 weken met een pot appelmoes! Haha bij mij halen ze de week niet hoor. Maar ik eet het dan ook echt bijna overal bij. Heerlijk! Ik heb nu ook stress want de appelmoes is op, dus ik moet voor het eten eerst langs de supermarkt om appelmoes te kopen. nerd

Maar bij mij staan potten augurken en zilveruitjes etc. echt maanden in de koelkast, ik wist niet eens dat het maar 3 dagen 'houdbaar' was. Nou neem ik het nooit zo nauw met data op voedsel, ik ruik en proef en als het raar ruikt of smaakt dan gooi ik pas het weg.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Rush wo 6 feb 2013 - 3:49

Hahaha Elliot, wij eten vooral rijst en pasta, niet zo`n goede combi met appelmoes.

Als we meer aardappeltjes en groente zouden eten dan zou ik ook meer potjes per week nodig hebben haha. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Elliot wo 6 feb 2013 - 3:52

Ohnee, bij rijst en pasta eet ik het ook niet. Behalve bij lasagne, daar is het echt heel lekker bij I love you
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Highway wo 6 feb 2013 - 5:13

Appelmoes schimmelt bij mij ook altijd na 1 week, maar augurkjes/zilveruitjes e.d. blijven gewoon staan totdat ze op zijn. Dat is meestal wel 1-2 maanden.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

houdbaarheid Empty Re: houdbaarheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum